Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 432698 kertaa)

Poissa siana

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1305 : 24.09.15 - klo:10:02 »
Mulla tuo Crazy Rumors Banana Split on noussut yhdeksi suosikeista. Samoin yllättänyt on Livboxista tullut Nivean kookoshuulivoi, sitä huomaan laittavani melkein joka ilta.

Tehokkaimpia mulla on lanoliinia sisältävät huulirasvat, esim. Rosebud's, mutta niitä en oikein voi käyttää, kun saan niistä näppyjä huulten ympärille, jos käytän öisin (jolloin huulirasva leviää naamassa melko tehokkaasti). Ihan tuohon huulen ja normaalin ihon väliselle rajalle, todella hämyyn paikkaan, eikä vastaavaa tapahdu ikinä muulloin. Se vähän harmittaa, koska Rosebud's ois muuten tehoiltaan, tuoksultaan ja koostumukseltaan mun lempparihuulirasva, mutta en koskaan päivisin käytä huulirasvaa, kun on aina huulipunaa tai huulikiiltoa tai sävyttävää huulirasvaa.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1306 : 25.09.15 - klo:06:50 »
Mullakin lanoliini toimii huulirasvana aivan loistavasti. Olen käyttänyt apteekin Lansinoh-rasvaa huulivoiteena ja se pelasti mun viime talvena repaloituneet huulet sekä halkeilleet kantapäät.

Oisko kellään vinkata lanoliinia sisältävää huulirasvaa, joka on puikkomuodossa? Rosebud's ja muut vastaavat eivät käy, kun en tykkää purkkihuulirasvoista!

Ja tuosta Crazy Rumorista vielä, että mulla se toimi ensin tosi hienosti, mutta nyt huomaan että joko mun huulet on liiaksi tottuneet siihen, tai sitten mun huulet on vaan kuivemmat kun ilmat kylmeni. Eli jotenkin ne kosteutustehot ei enää ihan tunnu riittävän. Pakko palata Carmexiin.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1307 : 25.09.15 - klo:08:58 »
^Olen ostanut Rosebud'sia joskus myös tuubimuodossa, mutta ei enää harmainta aavistusta, mistä sen löysin. Tosin purkkimallisessa oli musta vähän jähmeämpi, parempi koostumus.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1308 : 25.09.15 - klo:10:08 »
Mä olen käyttänyt livboxista saamaani carmexin huulivoidetta pikkupurkista, mutta ei se oikein tunnu tekevän mitään. Laittaessa tuntuu vähän kihelmöintiä, mutta en tiedä parantaakseen huulien kuntoa lainkaan. En tykkää tällaisista purkkihuulirasvoista hygieniasyistä, mutta tätä säilytän kylppärin peilikaapissa.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1309 : 25.09.15 - klo:10:45 »
Lanoliinista tykkääville tiedoksi, että Dermosililtä saa 20ml tuubissa puhdasta lanoliinivoidetta. Sopii hyvin myös huulirasvaksi, esim. yökäyttöön. :) https://www.dermoshop.com/fi/products/3737-sensitive-erikoisvoide?r=%2Fintent%2Fmoist
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1310 : 29.09.15 - klo:17:34 »
Crazy rumoursin HibisKiss tuli tänään postissa. En tiedä, kuuluisiko se varsinaisesti tähän ketjuun, mutta en nyt tiedä, minne muuallekaan kirjoittaisin tätä.
Ensivaikutelma tuosta on tosi hyvä. Sävy (sunset) on aika kuva hieman kiiltävä oranssiin taittava punainen. Ei mikään liian voimakas, että näyttäisi hullulta kalpeassa naamassani. Saisi varmaan voimakkaammankin sävyn, kun vaan laittaisi vähän reippaammalla kädellä. Mutta pienelläkin sipaisulla väriä tulee aika paljon. Enemmän kuin vaikka kirsikka-Hurraw:sta.
Tuoksu on mieto, eikä lainkaan päällekäyvä, kuten mielestäni Crazy rumoursin Banana splitissä oli.

Pakko varmaan ostaa muitakin sävyjä tuosta. Ainoa miinus on mielestäni se, että 2,5 gramman pakkaus on tosi pieni. Suomen hinnoilla tämä olisi aika kallista. iHerbistä tilaamalla hinta on kuitenkin ihan kohdillaan. Kyllä tästä sen kolmisen euroa maksaa ihan hyvillä mielin.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1311 : 02.10.15 - klo:20:04 »
Max Factorin Xperience Sheer Gloss Balm testattu.

Aivan ihana tuote! Tämä on pigmenttisempi kuin sävytetyt huulirasvat yleensä, joten tämä kuuluisi ehkä huulikiillot -ketjuun ennemminkin kuin tähän, mutta koska koostumus on niin huulirasvamainen, postaan tähän ketjuun.

Voin siis tosi lämpimästi suositella kaikille, jotka etsivät kosteuttavaa ja huulia suojaavaa huulivoidemaista tuotetta, joka kuitenkin antaa reippaanlaisesti väriä. Itselläni on kirkkaanpunainen ja pinkki, kummatkin tosi kivoja, pigmenttisiä sävyjä.

Koostumus on aika vahamainen, eli kestää huulilla tosi hyvin. Tuntuma huulilla on miellyttävä, eikä tuote kökköönny huulilla vaan pysyy notkeana. Kosteutustehoja tuntuu riittävän yllättävän hyvin. Tästä tuli heittämällä uusi suosikki!

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1312 : 26.11.15 - klo:05:27 »
Löysin pitkään käyttämättä olleesta laukusta Vaseline Rosy Lipsin -- sen saman, mitä hehkutin täällä vuonna 2011  ;D Ihan priimaa edelleen. Älyttömän riittoisa purkki. Tämä on juuri niin mainiota kuin muistinkin.

Mulla on järkyttävän monta huulirasvaa, niitä pyörii joka laukun pohjalla, kylppärissä ja yöpöydällä, takintaskussa ja ties missä. Huuleni eivät tarvitse mitään jatkuvaa rasvan hinkkaamista, joten eiväthän nuo juuri mihinkään kulu. Mulle tulee sekä LivBox että Beauty Box ja niissä on tosi usein näitä.

Viimeisin tuttavuus on kaupanpäällisiksi tullut L'Occitanen Shea & Melting Honey, tuubissa oleva paksu voide, syötävän ihana tuoksu. Huulille se ei tunnu kuitenkaan tekevän kovin paljoa, pitää arvioida paremmin kun säät kylmenevät.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1313 : 30.12.15 - klo:20:00 »
Yleensä mulle on se ja sama mitä huulituotetta käytän koska huuleni ovat aiemmin pysyneet kunnossa melko vähällä vaivalla, mutta tänä talvena huulet ovat kuivuneet ihan erityisen pahasti. Ainakaan pakkasen piikkiin sitä ei pysty oikein pistämään, mutten ole keksinyt mitään muutakaan selkeää syytä. On siis viime aikoina tullut kokeiltua tuotteita joita on joko ennestään löytynyt kaapista tai sitten olen epätoivon vallassa ostanut:

L'occitane moisturizing lip balm – Kosteuttavuudesta ei ole tietoakaan, vaan muodostaa vain liukuvan kalvon huulille. Ei miellytä minua, joten sen vuoksi käytän muuta huulirasvaa ensin alla ja sitten pistän tätä päälle suojakalvoksi jotta sentään saan pois käytettyä (pikkukoko kyseessä). Ei jatkoon.

Avene nutriextra extraordinary balm – Ostin tämän aikoinaan farmaseutin suosituksesta. Käytännössä tämäkin menee enemmän suojaavan kuin oikeasti hoitavan tuotteen kategoriaan. Vaikken inciä olekaan tarkemmin tsekannut, niin tuntuma on silikoninen. Tuote on kai sittemmin jo poistunut myynnistä, joten parempi etten senkään takia jää tuotetta kaipaamaan.

Blistex daily lip conditioner – Purkissa oleva huulivoide ei ole mun lemppari hygienian ja käytännöllisyyden vuoksi, mutta muuten olen ollut tähän semi-tyytyväinen: tuntuisi tekevän jopa jotain muutakin kuin vain toimivan fyysisenä kalvona. Pidän myös mentholin tuoksusta.

Aco hoitava huulivoide – Vaikkei vanilja olekaan lempituoksuni kosmetiikassa, niin siitäkin huolimatta tämä on ollut kaikista edellä mainituista tuotteista eniten mieleeni: jotenkin vaivaton käyttää koska on puikko ja silti tuntuu oikeasti kosteuttavan. Hinta on jees (kolmisen euroa), joten ei ole suuri kynnys ostaa uudelleen.
« Viimeksi muokattu: 31.12.15 - klo:09:18 kirjoittanut Hilippa »

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1314 : 30.12.15 - klo:22:37 »
Mullakin on huulet kuivuneet tavallista enemmän ja olen epätoivon vimmalla etsinyt hyvää luonnonkosmetiikkahuulirasvaa. Näyttää siltä, että on alettava kokkailemaan huulirasvansa itse, kun ei mikään kelpaa.

Crazy Rumors Banana split olisi varmaan ollut ihan hyvä, mutta niin voimakkaan tuoksuinen, että sain siitä migreenin.

Hurraw Green tea tuoksui jotenkin vähän eltaantuneelle. En saanut migreeniä, mutta haju pisti spontaanisti yökkimään. Muuten kyllä oikein hyvä ja tuntui kosteuttavalta ja mukavalta. Hurraw:n värillinen kirsikkahuulivoide on tosi kiva ja kosteuttava, mutta ei aina voi värillistä käyttää.

Weledan Everon ei tuoksu järin voimakkaalle, mutta tuoksu on outo. Vähän ällömakean mantelinen. Voide on todella kovaa ja sitä saa hangata huuliin ihan tosissaan, että puikosta irtoaa jotain huuliin. Kuitenkin tuntuu kosteuttavan sen verran hyvin, että huulista ei enää kuoriudu yhtenään nahka.

Ei oikein tee mieli tehdä enää hutiostoksia enempää. Pitänee pistää Pieneen tuoksukauppaan tilausta vetämään ja tehdä itse niinkuin joskus ennenkin tein. Eipähän tule pahan hajuista, liian kovaa tai muutenkaan huonoa.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1315 : 30.12.15 - klo:22:44 »
Todella kärsineille huulille on Carmexin purkki ollut hyvä. Se jättää sellaisen oikeasti hoitavan, hieman vahamaisen(?) tunnun olematta kuitenkaan epämiellyttävä. Pysyy kiitettävän pitkään huulilla. Moni rasva on paljon liukkaampi ja häipyy hujauksessa eikä tunnu tekevän paljoa mitään. Vaselin on hyvä suojaamaan ja ylläpitoon, mutta rohtuneita huulia se ei paljoa pysty auttamaan.

Mulla on ollut myös tuo ACOn puikko, se oli hyvä, hiukan liukkaampi kuin Carmex. En vain tykkää yhtään vaniljasta ja puikossa oli aika geneerinen vaniljaesanssin tuoksu ja maku.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1316 : 01.01.16 - klo:02:13 »
ACO on täälläkin lemppari - siihen voi aina palata  :D Tällä erää käytössä on jälleen iHerbin MadreLabs-paketti, se usean huulirasvan kombo siis...

Eri tuoksuja, joista suosikkeja Vanilja, Kaakaovoi ja Neutraali..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1317 : 07.01.16 - klo:22:06 »
Korppuhuulet palasivat maisemiin jo ennen pakkasia, mutta LRP:n Cicaplast huulirasva pitää kuivuuden poissa. Siinä ei ole myöskään mitään haju/makujuttuja, mikä on vaan plussaa. Tuubi on pieni, mutta ei voiteen paksuudesta huolimatta ole kulunut heti loppuun.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1318 : 18.01.16 - klo:22:51 »
Loppuvuoden LivBoxissa tuli Labellon Care & Color Red -voide ja ehdin jo haukkua sen tyystin turhaksi kapineeksi. Puikko näyttää ihan siltä, että tulos on halvan räikeä punainen. Menin sen sitten kuitenkin testaamaan ja nöyränä nielen sanani, koska tällä saa oikein todella kauniin punertavan sävyn huulille!  :) Sellainen läpikuultavan pakkasenpurema, puraisin juuri huuliani -sävy, josta itse tykkään. Omat huuleni ovat aika kylmänsävyiset luonnostaan. Voide on ohutta ja liukuvaa, ei sovi rutikuiville huulille. Kestävyys on aika kehno, mutta muuten tämä oli tosiaan paljon parempi tuote kuin osasin odottaa.

Tässä on aika havainnollistava kuva.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1319 : 01.02.16 - klo:18:15 »
Saapui FeelUniquen paketti, ja siinä Bioderman Atoderm Levres-puikko. Sisältö pitkälti paraffiinia ja muita mineraaliöljyjohdannaisia, shea-voita ja mikrokristallivahaa - ei onneksi lainkaan kamalaa risiiniöljyä, joka monilla on osoittautunut huulten rohduttajaksi (minä mukaanlukien!)...
Tuoksu kevyt, mutta silti tarpeeton.. En pidä tuoksuvista huulirasvoista. Käytän tämän silti iloisesti, tuskinpa kestää pariakaan kuukautta...

« Viimeksi muokattu: 02.02.16 - klo:19:41 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii