Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 419955 kertaa)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1320 : 01.02.16 - klo:20:51 »
Mä oon tykännyt Crazy Rumorsin huulirasvasta jonka tilasin iHerbistä Mystery-makuisena kun en osannut päättää minkä ottaisin. Mystery on kyllä ihana, sellainen karvasmantelin ja purukumin sekoitus :D Koostumus on hyvä, täyteläinen, kosteuttava ja pehmentävä. Koostumus on myös paksumpi ja pysyvämpi kuin esim. Hurraw-rasvoissa. Tästä on tullut mun go to- päivähuulirasva, yöksi edelleen Carmexia.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1321 : 01.02.16 - klo:22:10 »
Crazy Rumourseja näkyi olevan tullut Prismaankin. Mulla ne eivät kyllä yltäneet suosikeiksi valitettavasti, odotukset oli kovat.

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #1322 : 02.02.16 - klo:11:55 »
Mulla taitaa olla Crazy Rumorseja kuusi ::) Tykkään kovasti, paljon enemmän kuin Hurraw'n rasvoista, joiden tuoksut oli mulle jotenkin liian voimakkaita tai muuten vain pahoja. Huulirasvana CR:t on hyvää perustavaraa, eivät pelasta jos on tosi rohtuneet ja kuivat huulet mutta pitävät riittävän kosteutettuna muuten. Amaretto on kokeilemistani ainoa jonka mausta en yhtään pitänyt, mutta erityisesti Banana Split, Bubble Gum ja Peppermint Twist on ihania.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #1323 : 02.02.16 - klo:14:52 »
Tajusin juuri tätä ketjua selailemalla, että olen mitä luultavimmin herkistynyt huulirasvan sisältämälle riisiiniöljylle.  :-X Mulla on tässä reilun kuukauden sisällä huulet ruvenneet rohtumaan aika pahasti erityisesti suupielistä. Alunperin yhdistin tämän ihan vaan ilmojen kylmenemiseen, kun oireet alkoivat samaan aikaan, mutta tätä on nyt jatkunut ilmojen lämmettyäkin. Ostin apteekista kortisonivoidetta, jota olen käyttänyt iltaisin, ja vaiva on poistunut muutamassa päivässä. Sitten olenkin siirtynyt takaisin käyttämään pelkästään huulirasvaa ja ongelma on palannut muutamassa päivässä.  ::) Täytynee siis käydä ostamassa ihan vaseliinia, josko tämä sillä helpottaisi. Aco:n sininen huulirasva on mulla ollut aikaisemmin käytössä ja toiminut hyvin, ehkä sen voisi ostaa hätävaraksi, jos tuntuu, että päivän aikana tarvitsee lisätä huulirasvaa, vaseliinipurkki tuntuu vähän epähygieeniseltä käyttää.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1324 : 02.02.16 - klo:18:57 »
^ Minulla on ihan sama juttu. Yritin sitten käyttää vaseliinipohjaista huulirasvaa (Vaseline Lip Therapy) ja se ei ärsyttänyt suupieliä, mutta tuntui aiheuttavan ihottumaa/näppyjä muuten huulille ja luulen sen kohdalla syypääksi linaloolia.  Tuntuukin, että huulet ja suupielet ärtyy nykyisin melkein mistä vain ja paras olisi vaan välttää kaikkia huulirasvoja ja huulipunia.  :-[
1bMii, vaalennettu.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #1325 : 02.02.16 - klo:19:29 »
^ Mä koitin metsästää tänään tätä tuotetta kaupoista, mutta en löytänyt.  :-\ Tässä ei pitäisi olla mitään muuta kuin vaseliinia ja koko olisi kätevä. Osaisiko kukaan sanoa minkä ketjun kaupoissa tätä olisi? Katsoin Tokmannin, S-marketin, Sokoksen ja Valintatalon. Ostin myös Aco:n huulirasvaa, mutta mieluiten koittaisin nyt vähentää huulirasvan käyttöä ainakin vähäksi aikaa, jos se vaseliinin kanssa onnistuisi.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1326 : 02.02.16 - klo:19:38 »
Suosittelen Eucerinin Aquaphoria! Se on ainoa tuote, joka ei mulla ärsytä, ja se helpottaa kärsineitä huulia heti. Aiemminkin ketjussa on siitä ollut puhetta. Mä olen täällä räksyttänyt siitä risiiniöljystä, eikä mulle sovi muutenkaan juuri mikään huulivoide, ei vaseliinikaan. Parafiini on minusta paras pohja huulivoiteelle.

Edit. Mäkään en ole tuota sinivalkoista Vaseline-purkkia tainnut nähdä missään, niitä vihreitä ja punaisia kyllä näkee usein. Tosi rasittavaa, kun usein just ne turvallisemmat perusvaihtoehdot puuttuvat täällä valikoimista...
« Viimeksi muokattu: 02.02.16 - klo:19:43 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #1327 : 02.02.16 - klo:20:19 »
Mulla on tosi hyvä voide ollut Ceridal lipogeeli. Toikin on vaseliinipohjainen, mutta sisältää jotain vahaa, että koostumus on vähän paksumpi ja tahmeampi kuin pelkässä vaseliinissa. Myös vaseliini on ok, että se ei ärsytä, mutta toi pysyy paremmin hullilla ja tuntuu suojaavammalta ja hoitavammalta. Ainut huono puoli on että koko on 50 millin tuubi, jota on hankala pitää mukana. Ostin tänään hyvin saman koostumuksen voiteen eli Ceradermin, joka on hiukan pienemmässä 30 millin tuubissa, tuntuu äkkiseltään ihan hyvältä, vähän notkempi kuin Ceridal lipogeeli.

Talvella sain huulet ihan kamalaan kuntoon tavallisilla huulirasvoilla. Laveran sensitive-puikko oli tosi huono, se melkein alkoi poltella huulilla ja huulet oli riekalaina. Ajattelin että se johtui tuon sisältämästä risiiniöljystä ja ostin risiiniöljyttömän Dermalog - huulivoiteen (sisältää ainakin oliiviöljyä ja mehiläisvahaa) mutta ei sekään niitä parantanut. Huulet parani kun siirryin vaseliiniin ja etenkin tuohon Ceridaliin. Vaseliinina mä oon käyttänyt apteekista 50 millin tuubissa saatavaa valkovaseliinia.

Oma väri takaisin.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #1328 : 02.02.16 - klo:20:27 »
^ Mulla tämän huulten rohtumisen sai aikaan juurikin Laveran Basis sensitiv huulirasva. En osannut sitä heti epäillä, sillä olen käyttänyt tuotetta säännöllisesti yli vuoden.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1329 : 02.02.16 - klo:20:33 »
Eucerinin Aquaphor on  myös hyvä. :)

Mun huulet ei yleensä kestä huulirasvaa, mutta myös
Nivean mustikka Lip Butter on ollut ihan toimiva! Se tuli joskus livboxissa ja olin aika epäileväinen sen suhteen (kuten kaikkien huulirasvojen), mutta se ei aiheuta mulle huuliin ärsytystä.
3a/b F ii

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1330 : 02.02.16 - klo:22:47 »
Joo, unohtui tarkennus eli se minulla ollut Vaseline Lip Therapy on tosiaan sellaisessa vihreässä purnukassa ja ei ole siis pelkkää vaseliinia. Yksi tuote, joka ei ole tuntunut ärsyttävän on Rainbow Classic huulivoide. Harmi vaan, ettei se kyllä tunnu kosteuttavankaan yhtään. Nivean lip buttereita olen ajatellut kokeilla, kun jostain luin, että shea olisi hyvä pohja helposti ärtyville huulille, mutta niissäkin taisi olla jokin ainesosa, joka hieman epäilyttää.  :-\
1bMii, vaalennettu.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1331 : 02.02.16 - klo:23:10 »
Mä taas olen enimmäkseen vältellyt sheavoitakin huulivoiteissa, kun sheavoi ihan sellaisenaan oli aivan karmean ärsyttävää ja kuivattavaa huulille. :-\ Eihän se toki välttämättä ole tuotteessa aina sama asia. Noita Nivean buttereita en ole uskaltanut kokeilla ensisijaisesti risiiniöljyn takia, muutoin kyllä olisi kiinnostanut edes testata, kun niissä on kuitenkin mineraaliöljypohja, mikä ainakin mulla parhaiten toimii. (Niin joo, ja noissa Nivean buttereissa on myös BHT:tä, jota jotkut tahtovat välttää.)
« Viimeksi muokattu: 02.02.16 - klo:23:12 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1332 : 02.02.16 - klo:23:45 »
Ne iHerbin Sierra Bees-huulirasvat ovat kyllä ihan parhaita ei-ärsyttäviä vaihtoehtoja, eivät sisällä risiiniöljyä. Superhalpa paketti, jossa muistaakseni kuusi vai peräti kahdeksan kappaletta...

Organic Lip Balms Variety Pack

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #1333 : 03.02.16 - klo:08:24 »
Mun ylivoimainen suosikki on tuo Arnellankin mainitsema Vaselinen Aloe vera huulirasva. Varovainen joo pitää olla, ettei mene huulten yli, saattaa aiheuttaa näppyjä. Mikään ei kuitenkaan ole ikinä kosteuttanut huulia yhtä hyvin.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1334 : 05.02.16 - klo:12:03 »
Ne iHerbin Sierra Bees-huulirasvat ovat kyllä ihan parhaita ei-ärsyttäviä vaihtoehtoja, eivät sisällä risiiniöljyä. Superhalpa paketti, jossa muistaakseni kuusi vai peräti kahdeksan kappaletta...

Organic Lip Balms Variety Pack

Totta, laadukkaita ja eivät ärsytä. Palaan aina näihin.