Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 432744 kertaa)

Poissa Arnella

• Tukkaguru
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1335 : 10.02.16 - klo:12:12 »
En jaksaisi tilata mistään, mutta täytyy varmaan harkita noita Sierra Bees huulirasvoja kuitenkin. Ostin testiin sen Nivean Lip Butterin ja eka päivä tuntuikin tosi hyvältä, mutta nyt on huulet taas ihan kamalassa jamassa - kuivat ja ärtyneet eli ei kyllä sovi tämäkään tuote.  :(
1bMii, vaalennettu.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1336 : 10.02.16 - klo:14:54 »
^ Ootko kokeillut ACO:n hoitavaa huulivoidetta? Sitä saa varmaan joka apteekista. Se on mulla ainoa varsinainen huulivoide, jota Eucerinin Aquaphorin rinnalla käytän.
1cFii, oma väri.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1337 : 10.02.16 - klo:16:20 »
^ Kiitos vinkistä, kokeilenkin tuota ennen kuin lähden mitään tilailemaan  :). Ainesosalista vaikuttaa mukavan lyhyeltä ja ei ainakaan osu silmään mitään, minkä olisin jo laittanut itseltäni pannaan.
1bMii, vaalennettu.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1338 : 18.02.16 - klo:08:56 »
Weledan Everon on ihan onnetonta. Suojaa ehkä, mutta ei juuri kosteuta.
Huulet on kuivat ja nahka lähtee irti. Ei hyvä.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1339 : 18.02.16 - klo:10:24 »
Sierra Bees -huulirasvat olivat mun huulille ehkä kamalimpia ikinä, Baby lipsit ja Blistexin Happy Lipsit myös. Eivät suojanneet ollenkaan ja nahka lähti irti. Käytin ne loppuun kantapää- ja kynsinauharasvoina, siihen tarkoitukseen ne olivatkin tosi hyviä.

Mun Virosta ostamani Himalaya Herbals Nourishing Lip Balm vetelee viimeisiänsä ja kaipaisin tilalle jotain, joka olisi: puikossa tai tuubissa, koostumukseltaan samanlaista tai vähän paksumpaa ja jossa olisi SPF15 tai yli. Ei tarvitse imeytyä huuliin, tykkään kun niillä tuntuukin olevan jotain.  Lisäksi tuo imeytyminen johtaa mulla yleensä nahan kuorimiseen.  Ehdotuksia? En jaksaisi testata jokaista markkinoilla olevaa SPF-versiota vain todetakseni, että suurin osa kelpaa mun kropassa vain kynsinauhoille...

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1340 : 18.02.16 - klo:15:13 »
^^ Toi on ehkä huonoin huulirasva, jota olen koskaan kokeillut. Siitä on todella kauan, mutta hyvin muistan vieläkin, kun oli niin häkellyttävän kelvoton tuote.

^ Ainakin ACO:n suojakertoimellinen on suosittu. En ole vielä kokeillut itse, mutta ajattelin ostaa jos riittävästi kesää tulee... (Käytän tällä hetkellä sitä ACO:n tavallista versiota.) Tässä ei ole hasardeja kasviuutteita tai mehiläistuotteita, ja suoja-aineetkaan eivät ole pahimmasta päästä. Pohja on vaseliinia ja parafiinia, joten jää varmasti tuntumaan huulten pinnalle.
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1341 : 19.02.16 - klo:09:59 »
Sierra Bees -huulirasvat olivat mun huulille ehkä kamalimpia ikinä, Baby lipsit ja Blistexin Happy Lipsit myös. Eivät suojanneet ollenkaan ja nahka lähti irti. Käytin ne loppuun kantapää- ja kynsinauharasvoina, siihen tarkoitukseen ne olivatkin tosi hyviä.

Sierra Bees huulirasvoista on monta eri vaihtoehtoa, mutta minulle ei sovi se, jossa on shea butteria. En tiedä mistä johtuu, mutta siitä tulee ärsytysreaktio.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1342 : 19.02.16 - klo:15:03 »
Jes! Löysin mun Naked lips tyrnihuulivoiteen. Tämä tuntuu tuon Weledan Everonin jälkeen huulilla silkkisen pehmeältä ja ihan superkosteuttavalta. Huulet vaan on niin kuivat, että ne imaisee tämän hetkessä itseensä, mutta tuntuu se jotain myös tekevänkin.
Muuten ihan tosi hyvä tuote, mutta jos sitä lisää liiallisissa määrin, niin huulet tulee vähän oranssihtaviksi. Ja vaikka ei ole mikään varsinaisesti sävyttävä huulivoide, niin pitää olla varovainen, ettei mene kauheasti yli huulten, sillä voide tosiaan on oranssia.
Tuoksu on miellyttävä, eikä liian voimakas.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1343 : 19.03.16 - klo:14:43 »
^ Ootko kokeillut ACO:n hoitavaa huulivoidetta? Sitä saa varmaan joka apteekista. Se on mulla ainoa varsinainen huulivoide, jota Eucerinin Aquaphorin rinnalla käytän.

Kiitos vielä tästä vinkistä! :D Olen nyt jo useamman viikon käyttänyt tuota ACO:a ja saanut huuleen vihdoin kuntoon. Tämä ei tosiaan ärsytä lainkaan ja ei ylläpidä kuivattavaa kierrettä. Kerran päivässä käyttö riittää hyvin, joskus ei tarvitse sitäkään. Huulet on nyt täysin rauhoittuneet (noin vuoden ajan oli jatkuvaa rohtumista, ihottumaa ym) ja tänään uskalsin laittaa vähän huulikiiltoakin ja ainakaan yhdestä kerrasta ei tullut allergiaoireita. Nyt on hyvä lähteä testaamaan mitä tuotteita voin käyttää, kun ei ole mitään akuuttia ongelmaa tai ärsytystä päällä. :)
1bMii, vaalennettu.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1344 : 19.03.16 - klo:21:08 »
^ Tosi kiva kuulla! :) Se ärsytyskierre on kirjaimellisestikin raastava. Tuota ACO:a ei onneksi ole hinnalla pilattu ja saatavuuskin on hyvä.
1cFii, oma väri.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1345 : 01.04.16 - klo:16:39 »
Kai tänne saa höpistä huulikuorinnoista? Mä oon nyt käyttänyt Innisfreeltä yhden tuubin, se oli ihan ylihellävarainen, ei kuorinut tarpeeksi ja miinusta tuli myös siitä, että maku ei ollut hyvä (vaikken siis sitä syönyt varsinaisesti niin kylälhän sen nyt siinä maistaa :D)

Tällä hetkellä Misshan huulikuorinta käytössä, on tehokkaampi, mutta ei silti ärsytä mitenkään huulia. Mutta tässäkin paha maku, itse asiassa todella paha. Seuraavaksi odottaa vuoroa iHerbistä tilattu Ecolips, josta löytyy muutama maku/tuoksu, luulis olevan hyviä ja ohjeissa luki, että voi nuolaista pois :3 Mutta mieluummin mä ehkä pesen kuitenkin...
Elfin kuorintaa tahtoisin kans joskus testata.

Mä en ole aiemmin ees ajatellu, että tarttis huulten kuorintaa. Oon luullu, että se ois liian tujua tms. Mutta jos jätän kuorimatta, niin huulet menee taas siihen huonoon kuntoon mitä aiemmin oli. Kuorin suurin piirtein joka toinen päivä. Kuulostaa paljolta, mutta mun mielestä huulten iho "uusiutuu" koko aika. Mulla on varsinkin ylähuulten keskellä semmonen kohta, joka kuoriutuu ihan koko aika ja se on semmonen kuiva ja ruma (se on semmoinen kolmion mallinen riekale ihan). Toki käytän myös huulirasvaa (Hurraw! suosikki). Jos en kuori, on paha meikata huulia yhtään. Varsinkin ennen meikkaamista on ollukin hyvä kuoria huulet. Kuorinnan jälkeen huulista tulee tosi pehmeät. Ainakin tommosilla kuorinnoilla missä ei mitään muovirakeita ole.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1346 : 01.04.16 - klo:16:46 »
Mulla on Lushin Santa's Lip Scrub -huultenkuorinta, joka on sokeripohjainen ja karkinmakuinen. Siis todella niin, että sitä voisi lusikoida suoraan suuhun  :D En olisi tuota erikseen ostanut, se tuli yhden joulusetin mukana, mutta on kyllä tosi kiva tuote, hyvin riittoisa myös. Käytän aika satunnaisesti, kun huulten iho ei tavallisesti ole mikään ongelmallinen. Purkkimallinen pakkaus jättää käytännöllisyydne puolesta toivomisen varaa, sokerikoostumus ei vain taida sallia muutakaan. Lushilla on muutama makuvaihtoehto, Mint Julip kuulostaa kaikkein herkuimmalta.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1347 : 01.04.16 - klo:17:15 »
Lushin huulikuorintoja olen minäkin paria tuoksua/makua käyttänyt (Santa's ja Bubble gum) ja olen niistä pitänytkin! Sen sijaan viimeksi käytin elfin lip exfoliator-puikon, joka oli halpa mutta myös todella kova ja siksi liian kovakourainen huulille.
Kuorinnan jälkeen laitan yleensä yöksi jotain paksua huulituotetta, viime aikoina bite agave lip maskia. On todella paksua jankkia, mutta aamulla ei kuivuudesta toisaalta ole jälkeäkään eli tekee tehtävänsä.

Juuri nyt on uutena käytössä Clinique sweet pot (sävyssä sweet rose). Macaroon-leivoksen näköisen pakkauksen toinen puoli on siis kuorinta ja toinen puoli huulivoide. Muutaman käyttökerran jälkeen pidän kummastakin. Huulivoide ei ole mikään erityisen paksu, mutta onneksi huuletkaan eivät ole nyt kovin kuivassa kunnossa.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1348 : 22.06.16 - klo:22:05 »
Sain äidiltä oudon tölkin jotain lehmien utarerasvaa.

Siis tää on aivan ihana tuote! Tuotteen koko nimi on Vermont's original Bag Balm. Toimii ihan loistavasti sekä jalkarasvana että huulissa. Tätä on saatava lisää!

Myös Hurraw'n sävytetty Black Cherry -huulivoide on nyt testattu. Tykkään tästä jopa enemmän kuin Crazy Rumorsista, musta tää on paljon kosteuttavampaa ja kestää huulilla paremmin. Tässä on just sellainen vahamainen tuntuma, josta tykkään. Tuoksu on ihana!
Miinusta annan vain litteästä puikosta, joka on musta oudon mallinen. Ja väriä tästä ei lähde kyllä huuliin yhtään, vaikka tuote näyttää puikossa punaiselta.

Viikon voittaja on kuitenkin Dermosilin Sensitive erioisvoide, joka on 100% lanoliinia. Aivan ihana tuote! Tosi kovaa jankkia jota saa puristaa tuubista ulos otsasuonet pullottaen, mutta on vaivan arvoista. Tää on parhautta.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1349 : 23.06.16 - klo:17:08 »
Bag balm on kyllä aika karu nimi, ei ihan heti ekana kutsuis mun nimeä kaupan hyllyllä ;D
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.