Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 423215 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1350 : 15.08.16 - klo:19:10 »
Ostin incin pohjalta testiin Urtekramin huulivoiteen ja tämä tuntuu toimivan yllättävän hyvin. Joku vanhempi versio ei aikoinaan sopinut, mutta tässä nykyisessä on kyllä mukavantuntuinen, voidemainen koostumus. Pakkaus on vähän hutera ja voidepuikko vähän pienen oloinen viiston huulipunapään takia, mutta vaikutus tuntuu olevan hyvä. En ole ainakaan vielä kokenut ärsytystä tai kuivumista, vaan huulten tuntu oikeastaan vain paranee ajan kuluessa laittamisesta. Vähän niin kuin huulivoide kerrankin tekisi tehtävänsä... Purkissa lukee "vanilla", mutta en kyllä haista tässä muuta kuin mehiläisvahan ja makua en havaitse ollenkaan.
1cFii, oma väri.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1351 : 06.09.16 - klo:14:43 »
L'Orealin uutuus Infallible Sexy Balm kokeiltu. Aika mitäänsanomaton tuote. Tuntuu huulilla hyvin samanlaiselta kuin Isadoran ja Lumenen vastaavat kynäkiillot eli muoviselta. Väriä ei tule kovin paljon. Kosteutustehot aika olemattomat, mutta menettelee, jos ei ole suurempaa kosteutuksen tarvetta. Tulee käytettyä loppuun, mutta en osta uutta.

Mua himottaa nyt Bare Mineralsin Pop of Passion Lip Oil Balm, oon kokeillut Sokoksen ständillä tätä monta kertaa, ja olen vakuuttunut. Tämä on The Sävytetty Huulirasva, mitä olen etsinyt koko elämäni. Hinta vaan on aika suolainen, noin 30 euroa. Mutta tän tulen hankkimaan seuraavaksi!

« Viimeksi muokattu: 06.09.16 - klo:14:59 kirjoittanut ainokainen »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1352 : 06.09.16 - klo:17:37 »
Millainen tuoksu noissa Bare Mineralseissa on?

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #1353 : 06.09.16 - klo:21:19 »
Onko kukaan nähnyt missään vihreällä etiketillä olevaa pientä metallista Vaselinen Aloevera -huulirasvaa? Paras huulirasva, mitä ikinä olen kokeillut, mutta en ole löytänyt mistään uutta kohta loppuneen tilalle :( Vaselinen suoja ja Aloeveran hoitavuus samassa purkissa <3

karpalo

• Vieras
« Vastaus #1354 : 07.09.16 - klo:18:17 »
^Tokmannilla, Prismassa ja Sokoksella oon nähnyt Turussa tuota tuotetta, mutta en ihan viime aikoina.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1355 : 19.09.16 - klo:14:23 »
Kaisaniemen Tokmannilla on, sekä sitä vihreää että punaista. Tänään kävin.

Mukaan tarttui Essencen Balmy Kiss sävytetty huulivoide, joka tuntuu ihan kivalta, ehkä aika samanlaiselta kuin Baby Lips. Pakkausta myöten siitä apinoitu tuote. Väriä tästä lähtee tosi vähän. Kosteutustehot eivät tunnu kummoisilta, mutta menettelee.

Saman sarjan Mini Sheer Lipbalm-kyvä ja Sheer & Shine Lipstick ovat mielestäni huulilla paljon kosteuttavamman tuntuisia, mutta ne ovat enemmän huulipunia, kuin rasvoja.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1356 : 19.09.16 - klo:15:53 »
Mä ostin Blistexin Triple butters-huulirasvan ja oon ihan positiivisesti yllättynyt tän pehmennystehoista muutaman päivän käytön jälkeen. Tää on sellaista tosi pehmeän ja täyteläisen tuntuista, vähän kuin Nivea Lip butterit mutta puikkomuodossa. Jostain syystä mun huulia kihelmöi pari minuuttia tän laiton jälkeen mutta se menee ohi ja koska tää tuntuu oikeasti kosteuttavan ja pehmentävän huulia niin voin elää tuon lievän kihelmöinnin kanssa. Jotenkin piristävän erilainen huulirasva kun vertaa muihin markettituotteisiin, mulla menee niin hermot kaikkien Baby lipsien ja vastaavien kanssa jotka on niin ohuita että katoavat huulilta kolmessa minuutissa. Tuoksu tässä on muuten tosi makea, mulla tulee mieleen kermalikööri.

Onko muuten jollakin muullakin sellainen "ongelma" että kun huulet kuivuvat, ylähuulen keskelle tulee sellainen ihoriekale joka on pakko repiä pois. Sitten siihen jää sellainen nahaton kohta ja kun se hieman paranee niin se tuntuu sellaiselta ärsyttävältä jolloin siitä on taas pakko repiä lisää ihoriekaleita eikä se ehdi ikinä parantua kunnolla  ::)  Tää käy joka syksy ja talvi niin monta kertaa..

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1357 : 19.09.16 - klo:16:07 »
^ Mulla on tuo ongelma! Oon tällä hetkellä todennut Carmexin parhaaksi tuotteeksi, mutta välillä kamppailen silti tuon kanssa. Kuulen mielelläni tuotesuosituksia, jos muilla samasta kärsivillä on sellaisia! :) Auttaisikohan kuorinta?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1358 : 22.10.16 - klo:15:20 »
Voi viiideo, miten pahalta Burt's Beesin Honey-huulivoide haisee... :o Mutta on kyllä muuten lupaavan oloinen huulivoide. Mä en voi käyttää sitä niiden perus-huulivoidetta, kun se piparmintun määrä saa huulet ihan ruvelle, mutta sen tuntu on muuten tosi hyvä. Tässä hunajassa ei ole sitä minttua, eikä risiiniöljyäkään, jota BB:n muissa (kuin näissä kahdessa) varianteissa on. Ostin tän testiin TBS:n hamppuhuulivoiteen rinnalle, joka on ainoa mun huulirasvavaraston edustaja, joka on viimeisen parin kuukauden rääkin aikana sopinut. TBS kyllä voittaa tuoksun osalta ja ostan sitä varmasti lisää, mutta ei haittaa olla muitakin toimivia. Onneksi se haju sentään lievenee aika nopeasti.

Mulla tulee tuota Jewelyn ja ellyn mainitsemaa ongelmaa ainoastaan ärsyttävistä huulirasvoista. Kuivat kohdat kovettuvat sellaiseksi rupimaiseksi, jolloin niitä on pakko repiä, ja sitten taas on rikkinäinen iho, joka taas kovettuu. Kun pysyn kaukana mentolista, kamferista, risiiniöljystä yms, huulet eivät sillä tapaa kovetu vaikka kuivuisivatkin. ACO:n vaaleansininen, TBS:n hamppu ja tuo BB:n hunaja ovat kelpoja! Kuorinta mulla vain jatkaa sitä ongelmaa, kun se vain edesauttaa kovettumista myöhemmin. En kuori huulia edes sokerilla.
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1359 : 13.11.16 - klo:11:19 »
Voi viiideo, miten pahalta Burt's Beesin Honey-huulivoide haisee... :o Mutta on kyllä muuten lupaavan oloinen huulivoide.

Yritin etsiä Burt's Bees tuotteita iHerbistä, mutta en löytänyt :o. Oletko tilannut sieltä? Onpa erikoista, jos sieltä ei saa enää kyseisen merkin tuotteita. Suomessa ovat kuitenkin sen verran kalliimpia.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1360 : 13.11.16 - klo:14:59 »
^ En ole tilannut. Mun nykyisessä asuinpaikassa on näitä saatavilla helposti ja hinnatkaan eivät ole ihan hirveät. Mutta ei mulle kyllä käynyt hyvin tuon hunajaversion kanssa sitten kuitenkaan, kun alkoi tulla ärsytystä suun ympärille. Ajattelin että se on varmaan joko se hunaja tai tuo karsea hajustus (en ihmettelisi). Testasin vielä sitä niiden perus-beeswaxia siitäkin huolimatta, että se piparminttupommi räjäyttää huulten ihon, kun siinä on hunajaa ja tuoksuaineita lukuunottamatta samat ainekset. Se ei aiheuttanut samaa ongelmaa. Pitää varmaan välttää noita hajusteita. :/
1cFii, oma väri.

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1361 : 14.11.16 - klo:12:26 »
Myös Hurraw'n sävytetty Black Cherry -huulivoide on nyt testattu. Tykkään tästä jopa enemmän kuin Crazy Rumorsista, musta tää on paljon kosteuttavampaa ja kestää huulilla paremmin. Tässä on just sellainen vahamainen tuntuma, josta tykkään. Tuoksu on ihana!
Miinusta annan vain litteästä puikosta, joka on musta oudon mallinen. Ja väriä tästä ei lähde kyllä huuliin yhtään, vaikka tuote näyttää puikossa punaiselta.

Ostin kesällä juurikin mainitun Black cherryn (eka Hurraw ikinä) ja olen ollut hyvin tyytyväinen voiteen koostumukseen sekä hoitavuuteen, molemmat täyskymppejä. Tätä kun sipaisee yöksi huuliin niin aamulla ne ovat superpehmeät. Tuoksu on oikein mehevä ja marjainen, tykkään. Litteä puikko ihmetyttää ja ärsyttää täälläkin, hankalan mallinen käyttää ja korkin paikalleen asettamisen kanssa saa olla tarkkana. Muuten kyllä toimiva ja riittoisa huulirasva, käy niin kesällä kuin talvella :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1362 : 21.11.16 - klo:14:56 »
Flormarin sävytetty huulivoide kokeiltu. Mulla on sävy Strawberry, josta jää ihanan mansikkainen sävy huuliin. Tuntuma huulilla on ihan miellyttävä, hyvin kevyt ja ehkä jopa hieman jauhoinen. Olen huomannut, että usein aurinkosuojan sisältävissä huulivoiteissa on sellainen jauhoinen tuntuma. Tässäkin on SPF 15 eli varmaan johtuu siitä.

Hoitotehot eivät olleet kummoiset, ikävä kyllä. Pakkaus on kiva ja tuoksu ja sävy just nappiin, mutta erityisen kosteuttava tämä ei kyllä ole. Menee silloin tällöin käytettynä, jos huulet eivät ole rohtuneet, mutta muuten tuote ei tehnyt erityistä vaikutusta.

Flormarillahan on toinenkin sävytetty huulivoide, tämän näköinen:

Voi olla, että tuota vanhempaa versiota ei ole enää myynnissä. Se oli musta joka tapauksessa paljon parempaa. Onneksi sitä on vielä muutama puikko varastossa, kun rohmusin näitä Kanarialta.
« Viimeksi muokattu: 01.12.16 - klo:12:42 kirjoittanut ainokainen »

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1363 : 02.12.16 - klo:00:39 »
Saiturin Pörssissä sattui kassalla silmään mulle ihan ennennäkemättömiä huulirasvoja, Body Drench -merkin Candy Licious -sarja. Rakastan viinirypäle-esanssia, joten nappasin Grape Lollipopin mukaan. Tuoksu oli juuri mitä piti, oikein herkullinen. Erityistä tässä kuitenkin on se, että olen ihan häkeltynyt siitä, miten ihana huulirasva tämä on. Mun huulet olivat tosi raffissa kunnossa, mutta muutaman lisäämisen jälkeen ovat todella pehmeät ja ihanat. Huulirasva tuntuu miellyttävältä ja kestää huulilla tosi hyvin. Maksoi 99 senttiä! Mun on vaikea löytää itselläni toimivia huulirasvoja, useimmat tuntuvat vain pahentavan ongelmaa.

Inci mehiläisvaha, kookosöljy, oliiviöljy, auringonkukkaöljy, tocopheryl acetate, rosmariiniuute, lanoliini, tocopherol, makuaine, steviauute, titaanidioksidi, sininen ja punainen väri.

Käyn nappaamassa ainakin limen ja piparmintun vielä, ehkä loputkin :D Kannattaa tsekata, jos osuu kohdalle!
« Viimeksi muokattu: 02.12.16 - klo:00:43 kirjoittanut bubbs »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1364 : 05.12.16 - klo:17:02 »
Heps, kiinnostaa! Mistä Saiturin Pörssistä ostit? Itiksen Saiturin Pörssissä käyn usein, mutta en ole siellä ainakaan noita nähnyt.