Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 412131 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #1380 : 17.04.17 - klo:23:18 »
Mäkin olen aina ihmetellyt, miten huulirasvan voi saada kulumaan järkevässä ajassa loppuun. Kai sen on pakko tulla lähinnä syödyksi?! Tuntuu kyllä että ihan älyttömästi ja taukoamatta sitä saisi holvata. Ja sellaisia tuotteita yritän juuri välttää, joiden kanssa sellainen tuntuu tarpeelliselta. En käytä juuri mitään kosmetiikkaa pidempään kuin avattua pakkausta on suositeltavaa, joten mulla moni päätyy kyllä sitten keskeneräisenä roskiin. Huulirasvoja on tosiaan yleensä useampi vaihtoehto olemassa, joista osa isoja purkkeja kuten vaseliini tai Aquaphor, niin siksi toki vielä harvemmin mikään tyhjenee.

Mulla on tällä hetkellä laukussa mukana Bioderman Atoderm-puikko ja kotosalla käytössä puhdas vaseliini ja Nuxen Rêve de Miel -purkki. Nuxe on ehkä ensimmäinen, joka on koostumukseltaan sen verran erilaista, että voin nähdä sen kuluvan tavallista nopeammin. Sekin silti kestäisi mulla kyllä useita kuukausia, vaikka päivittäin käyttäisinkin.

Carmex on minusta toimivampaa kuin marketin puikkomallit, mutta se kamferin ja mentolin määrä on sen verran huikea, että ainakin mulla se kyllä pidemmällä aikavälillä pitää ikävästi yllä tulehdusta huulissa.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1381 : 19.04.17 - klo:12:14 »
Tuo Kleion kehuma Carmex on kyllä ihan parhautta. Sitä saa muuten ulkomailta ja netistä myös puikkomuodossa, ja siitä on olemassa myös Limited Edition-makuja, mulla on ollut mansikka, lime ja vanilja ainakin... ihania! Harmi, että Suomessa noita ei yleensä myydä. Pelkästään sitä purkkiversiota.

Mistä noita puikkomallisia saa tilattua?

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #1382 : 19.04.17 - klo:19:39 »
Onko joku joskus saanut kulutettua huulirasvansa loppuun asti?

Että mitä? Mulla yksi huulirasva kuluu loppuun 2-3 viikossa.

Millä keinolla? ;D Se, että lisää huulivoidetta 2-3 kertaa päivässä ei selkeesti toimi mun puikoillani.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #1383 : 19.04.17 - klo:20:11 »
Onko joku joskus saanut kulutettua huulirasvansa loppuun asti?

Että mitä? Mulla yksi huulirasva kuluu loppuun 2-3 viikossa.

Millä keinolla? ;D Se, että lisää huulivoidetta 2-3 kertaa päivässä ei selkeesti toimi mun puikoillani.

Käytän lähinnä omatekemiä, joissa on kaakaovoita, oliiviöljyä, mehiläisvahaa + muutama muu pehmeä öljy, nämä kuluu nopeaan kun en juurikaan muuta suuriin huuliini laita :D. Kaupan rasvat kestää toki pidempään. Minulla täytyy olla koko ajan huulissa jotain, muutoin alkavat kiristää ikävästi.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #1384 : 20.04.17 - klo:17:50 »
^ Aa, no sitten ymmärrän. :D Mullakin on kaikki puikot tosin luonnonkosmetiikkaa, mutta siltikin vaan kestää ja kestää...
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1385 : 28.04.17 - klo:11:28 »
Pakko vinkata vahinkolöydöstä.

Valittelin täällä joskus niistämisestä riekaloituvia, kipeitä nenänympäryksiä, ja sain vinkiksi hakea apteekista vaivoihini Ceridal-lipogeeliä. Se toimii hienosti sekä suojaamassa että korjaamassa tuhoja, ja tämänhetkisen flunssan loppusuoralla nenä on varsin maltillisesti paskana normaalin, piiiiitkää parantelua vaativan hirveystilan sijaan.

Flunssan yhteydessä myös huulet kuivuivat tosi kipeiksi, koviksi ja riekaleisiksi. Carmex auttaa, mutta on hukassa. Muut huulirasvat, no, eivät vaan korjaa yhtään mitään, pystyn käyttämään muita huulirasvoja lähinnä liukkarina ja pehmentimenä muuten hyvässä kunnossa oleville huulille. Oon nyt pari yötä kuitenkin laittanut kunnon kerroksen Ceridalia huulille, ja huulet on tosi hyvännäköiset - oikeasti myös jotenkin ihan poikkeuksellisen turpean ja kauniinnäköiset, sen lisäksi että riekaleet ja kuivuudet ovat tiessään.

Tältä kokemukselta suosittelen Ceridalia kodin vakiovarusteeksi ihan kaikille, mutta ehdottomasti myös huulirasvaksi varsinkin niille, jotka eivät välitä hajuista ja mauista ja kihelmöinneistä ja sävyistä.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1386 : 28.04.17 - klo:11:41 »
Ceridal on ihan parasta <3. Mulla on öljyä suihkepullossa ja toimii kaikkeen. Juurikin nenään, huuliin ja kauheimpiin kuiviin ruttuihin kasvoilla. Yksi pullo on meillä liukkarina, koska ei allergisoi samalla tapaa kun kaupan liukkarit.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1387 : 08.05.17 - klo:11:41 »
Vaseline Lip Therapy Rosy Lips testattu.

Tosi ihana huulirasva, erittäin kevyt ja liukkaan tuntuinen huulilla, ja kestää hyvin. Ei tarvitse olla koko ajan lisäilemässä. Tuntuu ihan aidosti pehmentävän ja suojaavan huulia. Olen aina tykännyt vaselliinista huulirasvana, en vaan tykkää purkeista. Pitää olla puikko!
Ainoan miinuksen annan väristä, joka on ihan olematon. Luulin, että tämä sävyttäisi huulia edes vähän punertavaksi, mutta turha luulo. Lopputulos on aivan väritön, sillä tässä ei ole pigmenttiä nimeksikään.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1388 : 08.05.17 - klo:15:49 »

Tosi ihana huulirasva, erittäin kevyt ja liukkaan tuntuinen huulilla, ja kestää hyvin. Ei tarvitse olla koko ajan lisäilemässä. Tuntuu ihan aidosti pehmentävän ja suojaavan huulia. Olen aina tykännyt vaselliinista huulirasvana, en vaan tykkää purkeista. Pitää olla puikko!
Ainoan miinuksen annan väristä, joka on ihan olematon. Luulin, että tämä sävyttäisi huulia edes vähän punertavaksi, mutta turha luulo. Lopputulos on aivan väritön, sillä tässä ei ole pigmenttiä nimeksikään.

Millainen tuoksu tässä on? Onko pistävä vanilja, kuten SebaMedissä?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1389 : 09.05.17 - klo:09:40 »
Ei tuoksu miltään ainakaan mun nenään.  :D (ehkä ihan aavistus sellaista saippuaista ruusuntuoksua tuossa on)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1390 : 02.06.17 - klo:13:49 »
Olin apteekissa ostamassa pelastusta mun rutikuiville ja halkeileville käsille ja otin sitten useampaa rasvaa pienen tuubin kokeiluun. Yksi niistä oli Ceraderm ja huomasin, että ainesosat ovat melkein samat kuin Ceridal-lipogeelissä ja kokeilin sitten myös huulirasvana. Jestas miten hyvä! Koostumus on juuri mun mieleen, vähän kuin Carmex mutta ilman viilentäviä aineita. Huulet on tämän jälkeen ihan poikkeuksellisen pulleat ja tasaiset ja multa vielä erityisplussa siitä, että huulet näyttää vaaleammilta. Tää jää kyllä vakikäyttöön  :ts

Lätkä

• Vieras
« Vastaus #1391 : 09.06.17 - klo:21:34 »

Mistä olet löytänyt tuon puikkoversion ja oliko muitakin kuin Rosy Lips? Erityisesti kiinnostaisi sininen Original-voide. Olen etsinyt näitä pitkään mutta missään kaupassa ei tunnu olevan.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1392 : 09.06.17 - klo:23:12 »
Ikävä kyllä ostin ton Englannista! En ole Suomessa nähnyt noita minäkään.   :-\
Jos haluat netistä tilata, niin ainakin Amazonilta löytyy.
« Viimeksi muokattu: 09.06.17 - klo:23:15 kirjoittanut ainokainen »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1393 : 02.07.17 - klo:08:45 »
Mäkin tuun kehumaan Ceridal-lipogeeliä huulirasvana. Mun huulet on välillä pahastikin riekaleilla, mutta pysyvät täysin sileinä ja kosteutettuina, kun käytän aamuin illoin Ceridalia. Mua alkoi kiinnostaa myös tuo Ceraderm, mutta tää mun lipogeelituubi kestää tässä käytössä vielä pienen ikuisuuden. :D

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1394 : 23.02.18 - klo:13:45 »
Mäpäs ostin eilen YA:n huulivoiteen, joka on putkilossa. Inci koostuu lähinnä öljyistä ja mehiläisvahasta. Koostumus on aika miellyttävän paksu, luulin sen olevan paljon ohuempaa. Tässä väitetään olevan vadelman tuoksu, mutta en mä tiedä miten onnistunut se on. Mä kuitenkin käytän huulirasvaa tosi paljon, koska osa siitä menee nenänaluseen ja sierainten pieliin, koska nuhaisena mun nenä kuivuu ja rohtuu alta aikayksikön.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.