Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 412234 kertaa)

Poissa Nipsu

• Hiushörhö
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #15 : 23.01.06 - klo:20:47 »
Hinta-laatu-suhde parhaimmillaan Labellon sinisessä huulirasvassa.
Sopivan "rasvaista" eikä tarvitse olla ihan koko ajan laittamassa lisää. :-*

Deanna

• Vieras
« Vastaus #16 : 23.01.06 - klo:20:51 »
Minä tykästyin kovasti Weledan Everon huulirasvaan, se on nyt käytössä, tuoksuu vaniljalle. Dr Hauschkan puikkohuulirasva löytyy myös mutta tykkään Weledasta enemmän. Lumiruusun (The Organic Make-up Company) huulirasvoja käytin aiemmin, tykkäsin niistäkin, mutta en ole nyt tilannut lisää kun ostin tuon Weledan. Hätätapauksissa jos huulet tosi rohtuneet niin sitten minäkin laitan Bepanthen voidetta, toimii! Tänä talvena huulet on kyllä olleet paljon paremmassa kunnossa kuin ennen, "Blistex-aikoina", nyt voi jopa käyttää huulipunaa jos siltä tuntuu  :D

Tuo Oriflamen Tender Care oli kyllä mulla ihan ihme tapaus, ostin joskus sellaisen kun sen piti olla kuulemma niin ihmeellisen hyvää joka paikkaan, laitoin sitä sitten kuiviin käsiin ja huuliin, mutta se ei tehnyt yhtään mitään, käsiin (rystysiin) jäi vaan semmoinen kiiltävä pinta ja alla oli edelleen rutikuivaa. Se ei imeytynyt ollenkaan edes ajan kanssa. Purkki päätyi sitten lopulta roskiin  :-X Syykin selvisi kyllä sitten myöhemmin, eli mineraaliöljyähän se sisältää.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 23.01.06 - klo:22:14 »
Mun uusin hankintani ja tämän hetkinen suosikkini on Mirame Medilip, johon olen aivan rakastunut. Levittyy hyvin, tuntuu todella hyvältä huulilla, kosteuttaa ja pehmentää riittävästi, viilentää kivasti ja tuoksuu todella hyvältä. Sopii mainiosti näin talvella, jos huulet ovat vain vähän rohtuneet. Mirame Pink on toinen luottorasvani, koska se antaa huulille juuri sopivasti väriä. Pink ei kuitenkaan yksistään riitä talvella, sillä se ei hoida rohtuneita huuliani tarpeeksi. Mirame Vaseliinia käytin pitkän aikaa. Tykkään sen koostumuksesta ja tuoksusta, mutta talvella käytettäväksi se on liian kevyt. Lisäksi inhoan sormin levitettäviä huulirasvoja.

Blistexin huulirasvoista en ole ikinä tykännyt. Mutta Labelloa tulee käytettyä paljon. Classic-putkiloita pyörii eri takkien taskuissa, ihan hyvää perusrasvaa. Hydro Care oli pitkän aikaa suosikkini, koska se kosteuttaa todella hyvin. Milk & Honeyta tulee käytettyä talvisin muiden ohessa, vaikkei se olekaan ainakaan minulle riittävän hoitava. SOS-huulirasvaa erehdyin ostamaan viime talvena, kun huuleni olivat todella pahasti rohtuneet. Ajattelin siitä olevan jotain apua, mutta ei. Lisäksi rasva muodosti ihmeellisen valkoisen kerroksen huulille. Sun on luottotuote aina kesäisin. Joku Gold & Shine löytyy myös, mutta siitä en tykkää. Värjää huulet ruman kullankimaltavaksi, joten ei sovi mulle.

Apteekin huulirasvoja tulee käytettyä lähinnä silloin jos huulet ovat todella rohtuneet ja kipeät. Bepanthenol ja Eucerin ovat omat suosikkini, joista varsinkin Bepanthenol tuntuu tosiaan auttavan. Myös TBS:stä saa ihania huulirasvoja. Aika usein käytän myös ihan tavallista Vitalista huulirasvana, pehmentää rohtuneet huulet ihanasti.
1b M ii

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #18 : 23.01.06 - klo:22:59 »
Punainen Bepanthen, siitä en luovu.

Olen kokeillut vaikka mitä ulkomaita myöten ja kaikki ovat jääneet kauas taakse tehoiltaan, useimmat vain pahentaneet tilannetta. Eucerinin puikko toimii aika hyvin. Yllättävän kivaa on myös Dermosilin huulihohde (?) karmiini. Pitäisi kokeilla niitä tavallisiakin huulirasvoja sieltä.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Nove

• Vieras
« Vastaus #19 : 24.01.06 - klo:11:04 »
Mun suosikit on The Organic Make-Up Companyn puikkohuulirasva ja Dr. Hauschkan purkissa oleva. Hauschka on ehkä hitusen verran parempaa, mutta vaikeampaa käyttää kun sen joutuu levittää huulille sormin. Hauschkan puikkomainen huulirasva on taas ihan turha ostos. Blistexin valkoisessa purkissa olevakin on ihan hyvää. Muilla ei oo mun huuliin mitään vaikutusta.

Vulpes

• Vieras
« Vastaus #20 : 24.01.06 - klo:17:12 »
Mulla on myös nuo kaikki Yves Rocherin huulirasvat ja tykkään kyllä niistä. Kaikissa ihana tuoksu ja kosteuttaa ihan mukavasti, oli tosi yllättävää ettei mun huulet reagoineet niihin mitenkään ikävästi.. Viinirypäle on se kosteuttava, sitä oon käyttänyt eniten. Eucerinin huulirasva oli myös hyvää, joskus viime talvena käytin sitä.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #21 : 24.01.06 - klo:18:43 »
Eucerinin puikko on mun suosikki. On tullut jos jonkinlaista huulirasvaa kokeiltua, ja tuo on osoittautunut tosi hyväksi. Se kosteuttaa ja imeytyy, ei juurikaan jää sellaisena valkoisena huulille, ja plussaa siitä, ettei tuoksu eikä maistu.

Ostin tässä hiljattain myös Eucerinin tuubissa olevan huulirasvan ja ihan hyvää on sekin.

Ja Bebanthenin voide on kyl mullakin käytössä, se on oikein rohtuneille huulille tosi hyvä.

Blistexillä on myös hyviä huulirasvoja, mutta nyt ei ole tullut niitä käytettyä, kun on tuo Eucerin.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #22 : 24.01.06 - klo:18:51 »
Oma suosikkini on Favoran huulihoide, sitä kun laittaa yöksi, niin aamulla on ihanan pehmeät huulet.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #23 : 24.01.06 - klo:20:32 »
Mie yhä etsiskelen itelle parasta.. Mulla on sen sortin ongelma huulet, että ovat aina kipeät ja halkeilleet oli pakkaset tai ei. :(
Bebanthen on käyny vain hätätilanteissa, mutta pitempään käyttöön se ei sopinu. Jos huulet jäi yhtenäki päivänä rasvaamatta, niin ne halkevisat heti.
Nyt on käytössä Eucerinin puikko. Se estää huulia halkeamasta rikki, eikä haittaa, vaikka parina päivänä unohtuisi laittaa. Ei siis aiheuta mitään riippuuvuutta. Melko kova se puikko kuitenkin on.
Bebanthol oli ihan turhaa. En muista tarkalleen, mutta taisi olla se, josta tuli lopulta ulos vain nestettä.
Kaikki kaupan rasvat on ollu myös huonoja.
Paras tähän mennessä on ollu Mentholatum. kosteutti huulia tehokkaasti, korjasikin hiukan, mutta pysyvämpää tulosta ei tullu.

Seuraavaksi pitää kai siirtyä ulkomailla myytäviin rasvoihin.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 24.01.06 - klo:20:48 »

Paras tähän mennessä on ollu Mentholatum. kosteutti huulia tehokkaasti, korjasikin hiukan, mutta pysyvämpää tulosta ei tullu.

Haa, toinenkin mentholatum-fani!

Minulla on hyvin toiminut mentholatumin lisäksi myös miramen medilip-huulirasva, sitä kannattaa varmaan myös kokeilla. Mutta välillä huulet aukenevat ihan järkyttävästi vaikka mitä tekisi, silloin levitän juoksevaa hunajaa huulille ja annan olla niin kauan kuin pystyy. Hunaja kuorii ja kosteuttaa ja se on lievästi antiseptista. Ja sitä löytyy aina taloudestani koska käytän sitä moneen.
this too shall pass.

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #25 : 24.01.06 - klo:20:56 »
Minä olen sillä tiellä, että kun kerran on ruvennut laittamaan huulirasvaa, saa sitä jatkuvasti olla laittamassa. Käytössä on tällä hetkellä apteekissa myytävä Bepanthol, joka on ihan ok kosteuttaja mm. halkeileville huulille. Viime aikoina on tullut enemmän käytettyä Blistexin hoitavaa huulivoidetta, joka auttaa nopeasti rohtuneisiin huuliin. On vaan aika voimakas tuoksu ja tuntuu huulissakin pitkään. Aina sillöin tällöin tulee laitettua myös TBS:n viinirypälehuulirasvaa, joka on lähinnä tuoksunsa puolesta miellyttävä perusvoide.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #26 : 24.01.06 - klo:23:37 »
Katselin eilen Blistexin huulirasvoja, erityisesti olisi kiinnostanut se kosteuttava (?) purkkimallinen, mutta sitten rupesi ketuttamaan kun siinä pahvissa luki sisältävän panthenolia (muistaakseni) enkä löytänyt kyseistä ainesosaa incistä millään... >:( Osaisiko joku viisaampi katsoa vastaako purkin sisältö mainostekstiä...?
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #27 : 25.01.06 - klo:12:53 »
Vaseliini. Nimenomaan se keltapurkkinen, Klöver vai Kloverko se on. Ainoa joka muinoin auttoi kutinaan ja ihottumaankin, hassua sinänsä. Pakkasilla sitä vaan ei voi käyttää, jäätyy huulet muuten. Nyt olen laittanut pari päivää Labellon Hydro Carea vaihteeksi kun oli pakkasetkin, kyllähän sekin hetkellisesti auttaa ja huulista tulee pehmeät, mutta kohta on kahta kuivemmat. :-\ Ja lisäksi se valkoinen mönjä luisuu omituisesti suupieliin huulilta.

Blistex (purkki + tuubi jossa valkoista mönjää - onpas nyt mönjäpäivä ;D ) oli suosikki ennen, mutta sain siitä allergisia oireita ja kutinaa. Bepanthen (sekä emulsio että se rasvaisempi) aiheuttaa mulla ihme "kalvon" tms huuliin, joka kutittaa. Ja koska imeytyy samantien, ei tule sitä ihanaa liukashuuliefektiä mitä kaipaan huulirasvalta.

Vaseliini siis edelleen suosikkina, vaikkei se varsinaisesti huulia hoitaisikaan.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #28 : 25.01.06 - klo:13:57 »
Punainen Bepanthen on ehdoton suosikki kriisiapuna täälläkin! Muuten ikisuosikki on jo tuo aiemmin mainittu Kloverin keltapurkkinen vaseliini. Uusi löydös on Miramen vaseliini, mukavan pieni purkki tuohon Kloveriin verrattuna. Sisältää kannen mukaan aloe veraa ja e-vitamiinia, ja on kyllä toiminut oikein mukavasti.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #29 : 25.01.06 - klo:16:20 »
Nykyään olen käyttänyt sitä Miramen mintunvihreetä, medilip kai nimeltään. Joutuu vaan lisäämään koko ajan..
Ennen liputin Blistexin (sen valkoisen purkin) puolesta mutta joku vika siinä taisi olla kun en enää vuosiin ole käyttänyt sitä. Seuraavaksi ajattelin tilata Lumiruususta minttu ja eucalyptus huulirasvat. Kunhan saan joskus aikaseksi  :)

muoks: kirjoitusvirheet