Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 433130 kertaa)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #165 : 16.08.06 - klo:17:46 »
Sain hammasharjapakkauksen mukana Blistexin Herbal Answer huulirasvan. Tykkään tosi paljon, mukavaa vaihtelua kun olen niin pitkään käyttänyt Miramen Medilip huulirasvaa. Tuo uusi uoksuu jollekkin yrteille ja tuntuisi kosteuttavan oikeasti, ei ainakaan tarvitse olla koko ajan lisäämässä niin kuin yleensä muita huulirasvoja.
Sisältää suojakertoimen 15.
Lip protectant/sunscreen with Aloe, Chamomille, Avocado, Jojoba & Shea Butter

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 22.08.06 - klo:14:16 »
ihanan pehmoiseksi ja kiiltäviksi. Yöpöydän laatikosta löytyy Eucerin, joka on ihan jees, aina Bepanthenin laiton välillä ;)

Minullakin tuo Eucerinin, on ikivanhaa kun itse käytän huulirasvaa todella harvoin, mutta toimii hyvin silti. Ei mitään valittamista ja pysyykin mukavasti huulilla.

Muita huulirasvoja pyörimässä nurkissa ovat Labellon Rose, joka on sinällään ihan ok mutta se sävy on liian pinkki (yllätysyllätys) itselleni. Sitten löytyy jokin Doven pötikkä joka pysyy kauan mutta on ehkä hieman liian teennäinen minulle, sekä Miramen joka on hieman vaikeahko levittää mutta sinällään ihan ok.

Ehkä olen liian kriittinen huulirasvan suhteen. ;D
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 23.08.06 - klo:09:24 »
Mun piti käydä eilen hakemassa uusi punainen Bepanthen, kun huulet ovat taas niin kamalassa kunnossa. En tiedä mikä iski ihan yllättäen, mutta huulet ovat kuin hapankorput, yhtä kuivat ja kovat ja halkeilevat :-X

Bepanthen onneksi pelastaa. En ole vasta kuin muutaman kerran laittanut ja jo huulet tuntuvat paremmilta. Tykkään myös Bepanthenin koostumuksesta ja siitä, miten miellyttävän, kostean rasvaisen tunteen se jättää huulille. Ainut ikävä puoli on tuo jo monesti mainittu putkilon hajoaminen. Ei ole kiva huomata, että kaikki tavarat ovat sotkeutuneet rasvaan :-\

Edit. Ostin eilen Blistex Tea Touch -huulivoiteen. Vihreä tee, oliiviöljy, sitruunaruoho ja lootuksenkukkauute kuulostivat niin hienolta ja hoitavalta yhdistelmältä, että oli pakko kokeilla. Huulivoide on nestemäinen, sellainen roll-onilla levitettävä. Tuntuu olevan aika lirua, mutta levittyy hyvin, jättää kivan kiillon ja kosteuttaa. Kuivien ja karheiden huulien hoitajaksi tästä ei kyllä ole. Omat huuleni ovat kipeytyneet ja halkeilleet nyt tänään, enkä tiedä johtuuko se tästä voiteesta vai mistä. Täytyy ottaa Bepanthen takaisin käyttöön... :-\

Yhdistin peräkkäiset viestisi :) T: ChaosBlack
« Viimeksi muokattu: 02.09.06 - klo:15:27 kirjoittanut ChaosBlack »
1b M ii

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 02.09.06 - klo:15:20 »
Mullakin on tuo uusi Blistex. Se on tosi nestemäistä! Se on itse asiassa niin ohutta, että se imeytyy huuliin ihan eri tavalla kuin mikään muu huulirasva. Tuntuu, että sitä pitää tuon imeytymisen ja muun katoamisen myötä lisäillä tosi usein. Suojaavaksi huulirasvaksi siitä ei siis ole. Puhetyöläiselle se on siitä hyvä, että se ei nestemäisyytensä takia kokkaroidu valkoisiksi kasoiksi huulille. Kiilto on minusta tosi voimakas, oikein sellainen water shine! Blistexit meinaa tavallisesti kirvellä, mutta tämä ei kirvele. Ei varmasti pelasta huonokuntoisia huulia, mutta ehjille huulille ihan kelpokamaa.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 02.09.06 - klo:19:09 »
Joo-o.. Ilmeisesti tuo uusi Blistex ei sovi mun huulille. Ylähuuli on molemmilta sivuilta turvonnut ja täynnä pienen, pieniä näppylöitä. Alahuuli on halkeillut keskeltä ja sivuilta ja siinäkin on pieniä näppyjä. Näin ei ole käynyt koskaan aikaisemmin, joten en keksi muuta syytä kuin tuon voiteen :-\
1b M ii

Poissa Marielle

• Hiushörhö
« Vastaus #170 : 02.09.06 - klo:19:22 »
^Voi ei, kuulostaa kauhealta.. Itse ostin tänään tuon huulirasvan, uskaltaakohan kokeilla :o Olisikohan siinä jokin allergisoiva ainesosa, oireet kuulostavat ihan siltä.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 02.09.06 - klo:23:46 »

Tykkään myös Bepanthenin koostumuksesta ja siitä, miten miellyttävän, kostean rasvaisen tunteen se jättää huulille. Ainut ikävä puoli on tuo jo monesti mainittu putkilon hajoaminen. Ei ole kiva huomata, että kaikki tavarat ovat sotkeutuneet rasvaan :-\

Tuo putkilon hajoaminen on kyllä ärsyttävää. Mikseivät ne voi pakata sitä rasvaa johonkin muovi tuubiin ja tekisivät suoraan huulivoide putkiloon, kun tuntuu olevan yleisessä huulirasva käytössä ;D Hihii taitaa olla asiakas palautteen paikka!

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #172 : 03.09.06 - klo:11:07 »
Olen maininnut tästä aiemminkin, kannattaa ostaa esim. HM:sta pieni muovipurkki ja laittaa Bepanthenia sinne. Stockaltakin saa näitä pyöreitä minipurkkeja, luultavasti muistakin isoista kaupoista.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 04.09.06 - klo:09:15 »
Olen nyt ollut pari päivää käyttämättä tuota Blistexiä ja huulet ovat hieman paremmassa kunnossa. Kipeät ja näppyläiset edelleen, mutta kutina ja kirvely on loppunut lähes kokonaan. Enää en kyllä tuohon voiteeseen koske, enkä ihan heti mihinkään muuhunkaan Blistexiin. Bepanthenia vaan jatkossa. Harmi kun se ei tuoksu mitenkään herkulliselle, eikä edes kiillä...

Ja Quutille kiitos vinkistä, täytyy suunnata hakemaan tuollainen pieni muovipurkki heti tänään :)
1b M ii

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 04.09.06 - klo:16:05 »
Olen maininnut tästä aiemminkin, kannattaa ostaa esim. HM:sta pieni muovipurkki ja laittaa Bepanthenia sinne. Stockaltakin saa näitä pyöreitä minipurkkeja, luultavasti muistakin isoista kaupoista.
Hyvä vinkki, Kiitos!

*sade*

• Vieras
« Vastaus #175 : 08.09.06 - klo:15:49 »
Ehdoton suosikki on Bepanthen, se kulkee aina mukana (pienessä muovipurkissa.) Toinen hyvä vaihtoehto on luontaistuotekaupassa myytävä mehiläisvahahuulirasva. Muista en ole oikein innostunut.

Nenna

• Vieras
« Vastaus #176 : 16.09.06 - klo:10:43 »
Itse pidän Doven huulirasvoista. ^^

Poissa alessia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #177 : 05.11.06 - klo:21:53 »
Mikä on paras huulirasva tai huulivoide? Itse en ole löytänyt hyvää tuotetta, tuntuu että huulet rohtuvat sitä enemmän mitä enemmän niitä yrittää voidella.

Poissa Babooshka

• Hiushörhö
« Vastaus #178 : 06.11.06 - klo:11:22 »
Oletko vilkaissut rasvojen inci-listaa? Mulle eräs kosmetologi taannoin valisti että suurin osa huulirasvoista sisältää pääosin petroliumia/vaseliinia, joka kyllä pehmentää huulet mutta imee niiltä kaiken oman kosteuden. Seurauksena ns. "labello-efekti" eli huulirasvariippuvuus. Mitä enemmän rasvailee, sen enemmän huulet kuivuu. Oon kyllä itsekin huomannu tämän!

Ainakin Jane Iredalelta löytyy vaseliiniton huulirasva, hinta siinä parikymppiä. En oo vielä testannut, mutta on listalla seuraavana. Muitakin taatusti on, täytyisi vaan etsiskellä. Tällä hetkellä mulla on käytössä Biothermin ikivanha huultenpohjustusvoide, joka on kyllä toiminu monta vuotta ihan kosteustustakoituksessa.

Yks hyvä kikka on kuoria huulet vaikka pehmeällä froteepyyhkeellä ja levittää sen jälkeen hyvin pieni määrä oliiviöljyä. Öljy tekee huulista ihanan pehmeät ja joustavat, jättää vielä kauniin kiillonkin! Maku on sitten eri asia, poikkis ei välttämättä ihastu tähän  ;D
Mikset nauttisi elämästäsi heti? -Jane Austen

Poissa Bambi

• HAIRahtanut
  • You forgot the briefcase!!!
« Vastaus #179 : 06.11.06 - klo:11:50 »
Apteekin Bebanthen-voide (vaaleanpunainen on rasvaisempi) on tosi hyvä rohtuneille huulille. Se sopii muutenkin moneen vaivaan, palovammoihin, haavoihin ym. siinä on b-vitamiinin esiastetta joka auttaa ihoa parantumaan. Tämä on sellanen voide jota suositellaan esim. Roaccutan-lääkekuurin (akneen) aikana, Roaccutan nimittäin kuivattaa huulia ja limakalvoja tosi pahasti.

Bebanthen käy myös nenän kuiville limakalvoille, näin talvisaikaan tosi hyvä. Pumpulipuikolla sieraimiin vaan. Tietysti tuubi on aika iso, ja epäkäytännöllinen esim. laukussa kuljetettavaksi, mutta yövoiteeksi huulille sopii tosi hyvin.

Apteekissa on myös Bebantoholum ja Bevita voiteista tehdyt huulirasvaversiot, jotka maksavat n. 3-4 € ja sisältävät molemmat tuota b-vitamiinin esiastetta ja kulkevat hyvin myös mukana, koska ovat pakattu kuin tavalliset huulirasvat.