Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 432703 kertaa)

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #180 : 06.11.06 - klo:14:20 »
Labello Hydro Care oma lemppari. :-* Toisaalta omat huulet eivät mitkään kuivimmat olekaan, joten tämä riittää vallan mainiosti. Yöllä saatan käyttää jotain paksumpaa sitten jos tuntuu, että tarvitsen. Tällöin tuo monien salainen ase Bebanthen käytössä täälläkin. :D
1b M i

Poissa Rory

• Tukkaguru
  • Jones in the fast lane
« Vastaus #181 : 06.11.06 - klo:14:25 »
Itse huomasin että lanoliini on myös sellainen aine, joka tuntuu huulivoiteessa inhottavalta. Huulet kuivuvat ja saa olla koko ajan lisäämässä. Lush:n yhdessä huulirasvassa oli ennen lanoliinia ja se tuntuu ihan erilaiselta kuin lanoliiniton Lush:n whip stick (suklaan hajuinen rasva).

Poissa irvikissa

• Tukkaguru
« Vastaus #182 : 06.11.06 - klo:19:38 »
Mun luottohuulirasva on ollut jo monta vuotta Blistexin hoitava huulivoide, eli se valkoinen rasva valkoisessa tuubissa. Sen parempaa ei ole vielä löytynyt ja varsinkin talvella toimii hyvin.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #183 : 06.11.06 - klo:19:41 »
Ostin tänään Sokokselta jonkun kookoshuulirasvan, joka on samanlaisessa purkissa kuin Body Shopin vastaava. Siinä on kyllä mineraaliöljyä. Kerron kokemuksia kunhan kokeilen sitä ensimmäisen kerran. Minun tuurilla tämä on varmaan jotain hirveää myrkkyä huulille. Tuntui kivalle, kun levitin, mutta en uskoa tämänkään olevan se oikea tuote minulle. Ensi kerralla käyn kyllä Body Shopista katselemassa.

Coconut Lip Butter:

Petrolatum, cera alba, hydrogenated polyisobutene, ozokerite, parfum, benzyl benzoate, methylbaraben, propylparaben, tocopheryl acetate.
« Viimeksi muokattu: 06.11.06 - klo:20:11 kirjoittanut Euphoria »

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 06.11.06 - klo:19:45 »
Ostin Blistexin extra tehokosteuttavan huulirasvan. On muuten paras ikinä. (Parempi ollakkin kun oli kaupan kallein huulirasva...) Ärsyttää tää talvi jo nyt, mä en muistanut että huulet rohtuu tuolla viimassa.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 06.11.06 - klo:20:19 »
Body shopin huulirasvat antaa kivasti kiiltoa, siis purkissa olevat, mutta ei kyllä mulla ainakaan kauheasti kosteuta. Lisäksi tulee suuhun paha maku, kun puolethan siitä kuitenkin tulee syötyä ;D

Poissa Magda

• HAIRahtanut
« Vastaus #186 : 08.11.06 - klo:17:27 »
Joo-o.. Ilmeisesti tuo uusi Blistex ei sovi mun huulille. Ylähuuli on molemmilta sivuilta turvonnut ja täynnä pienen, pieniä näppylöitä. Alahuuli on halkeillut keskeltä ja sivuilta ja siinäkin on pieniä näppyjä. Näin ei ole käynyt koskaan aikaisemmin, joten en keksi muuta syytä kuin tuon voiteen :-\

Mulla on ollu toi ongelma jo vuosia ja pahenee vaan. Blistexin lisäks Lumenen huulirasvat, -kiillot ym, Anytimen huulituotteet ja  Neurogenan huulivoide nyt alkuun aiheuttaa mulle huulten turpoomista ja näppylöitä. Jos oikein ymmärsin niin toi sun huulirasva oli nestemäistä ja mule usein juuri nuo nestemäiset (tuubihuulirasvat ja kiillot) aiheuttaa oireita. Pahinta siinä on ehkä se et huulet on kipeet ja näyttää siltä et olis herpes vaikka lääkäri on todennu allergiaks.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 08.11.06 - klo:17:29 »
Body Shopin Hemp-huulirasvapuikko on tähän meneessä hoitanut mun huulia parhaiten. Ei sisällä mineraaliöjyjä.

Poissa Earlybird

• Hiushörhö
« Vastaus #188 : 08.11.06 - klo:17:41 »
Minä käytän punaista Bepanthenia huulille ja olen laittanut sitä pieneen rasiaan, jota on helppo kuljettaa mukana. Tätä parempaa huulirasvaa en ole ikinä kokeillut.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 09.11.06 - klo:08:17 »
Oletko vilkaissut rasvojen inci-listaa? Mulle eräs kosmetologi taannoin valisti että suurin osa huulirasvoista sisältää pääosin petroliumia/vaseliinia, joka kyllä pehmentää huulet mutta imee niiltä kaiken oman kosteuden. Seurauksena ns. "labello-efekti" eli huulirasvariippuvuus. Mitä enemmän rasvailee, sen enemmän huulet kuivuu. Oon kyllä itsekin huomannu tämän!

Olen käyttänyt vuosikausia Vitalista huulirasvana (kun ei toi purkki lopu ikinä!) ja äsken huomasin, että siinä on Petrolatun heti kakkosena INCIssä, heti nestemäisen paraffiinin jälkeen. En kuitenkaan ole huomannut rasvariippuvuutta, eli jos unohtuu huulten rasvaaminen päiväksi-pariksi, niin ei mitään kauheuksia tapahdu. Onko tässä rasvassa sitten muutoin niin hyvä koostumus, vai mitä?

Voisin näpytellä INCInkin. Vitalis :
Paraffinum liquidum, Petrolatum, Glycerin, Paraffin, Cera Alba, Ceresin, Sorbitol, Lanolin, Isopropyl palmitate, Sorbitan palmitate, Cetyl palmitate, Zinc oxide, Stearic acid, Ethylhexyl methoxycinnamate, Parfum, Propylparaben, BHT, Cl 17200, Cl 42090.

2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 09.11.06 - klo:08:39 »
Kyllä vitalis on minullakin huulilla toiminut, ja ilman rasvariippuvuutta :) Sekin riippuu niin paljon huulista. Tuossa Vitaliksessa on vaan se huono puoli, että sisältää paljon tukkivia ainesosia. Huulillahan se ei haittaa, mutta helpostihan sitä leviää myös hieman huulten ulkopuolelle. Ja jos on herkästi tukkiutuva iho, niin tuosta saattaa saada näppyjä huultenympärysiholle.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 09.11.06 - klo:09:47 »
Kyllä vitalis on minullakin huulilla toiminut, ja ilman rasvariippuvuutta :) Sekin riippuu niin paljon huulista. Tuossa Vitaliksessa on vaan se huono puoli, että sisältää paljon tukkivia ainesosia. Huulillahan se ei haittaa, mutta helpostihan sitä leviää myös hieman huulten ulkopuolelle. Ja jos on herkästi tukkiutuva iho, niin tuosta saattaa saada näppyjä huultenympärysiholle.

Mitkä kaikki tossa muuten on tukkivia aineita?
Petrolatum, paraffiini, lanoliini, stearic acid?

Onko jossain keskustelua tukkivista aineosista/mineraaliöljyistä enemmänkin, en ole törmännyt?

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 11.11.06 - klo:12:09 »
^ Ja löysinkin keskustelun mineraaliöljyistä ihan itsekin, kun otin ne silmät päähän...

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #193 : 11.11.06 - klo:14:50 »
Mulla on ongelmahuulet. Kauhean kuivat ja nahka lähtee rullalle useaan otteeseen, myös ajottaista turpoamista on havaittavissa. Ilmeisesti jotain allergiaa.

Nyt olen tullu siihen tuloskeen, että bepathen pidemmässä käytössä vain pahentaa asiaa. Ehkä kahtena päivänä voi laittaa, jos huulet on oikein pahana. Bepathen siis toimii hyvänä ensiapuna huulille, mutta pidemmässä käytössä huulet kuitenkin menee vain pahempaan kuntoon. Olen muutenkin huomannut, että jatkuva huulirasvan käyttö ei auta. Jos rasvan laitto sitten unohtuu, niin huulet on taas huonona jonkin aikaa. Apteekista ostettu Mentholatum ja Eucerin repair huulirasvat ovat olleet sellaisia, jotka ovat pitäneet huulet kohtuullisen hyvinä.

Chapstickit on ihan p**kaa. Eivät kosteuta yhtään ja ne hajut alkaa nopeasti ällöttämään. Huuletkin tuntuvat jotenkin reagoivan niihin hajuihin.

Kirjotusvirheitä..
« Viimeksi muokattu: 28.11.06 - klo:13:00 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #194 : 11.11.06 - klo:17:49 »
En oikein tykännyt siitä Sokokselta ostamastani kookoshuulirasvasta. Kun sitä laittaa, niin huulet tuntuvat kuivuvan heti. Tuoksu on myös hirveän voimakas ja jotenkin käy kovasti nenään, vaikken yleensä tuoksuherkkä olekaan.