Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 412301 kertaa)

maarit

• Vieras
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #30 : 25.01.06 - klo:17:09 »
Mun huulet ei ole superkuivat, mutta iho on herkkä ja ohut, ja melkein kaikki huulirasvat ärsyttävät enemmän kuin hoitavat. Vaseliinista ja monista muista tulee ongelmia huultenympärysiholle. Käytän tätä nykyä uskollisesti Labellon Classicia. Tätä ketjua lueskellessani tuli mieleen, että tuo Mentholatum tais olla mullakin joskus käytössä, aika pitkäänkin.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #31 : 25.01.06 - klo:21:38 »
Mentholatum huulirasva on kingi. Löytyy apteekista, tummanvihreä tuubi. Ei ole mansikanmakuinen eikä hileitä löydy mutta eheyttää hajonneet huulet kaikista testaamistani huulirasvoista parhaiten. Ei edes punaraita-bepanthen yllä samaan.

Minäkin olen tukenut tätä jo monta vuotta :) parantaa tosissaan kaikki haavat jopa bepaa paremmin. Ja maku on neutraalin oloinen, raikas menthol/eukalyptus. Ja toimii hyvin myös rohtuneelle nenälle, auringonpolttamille ja kynsinauhoille :)

miramen mintunvihreä raikas rasva on myös ihan hyvää, mutta se sulaa herkästi. Mentholatumia taas en ole ikinä saanut sulamaan, edes kesäisessä 60 asteisessa autossa :) outo juttu
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

maikku

• Vieras
« Vastaus #32 : 26.01.06 - klo:09:56 »
Minulle tähänastisista parhaat huulirasvat ovat olleet Academien Soin repulpant lèvres. Ikävä kyllä se on niin tyyristä, etten varmaan ihan heti saa toista. Ostin pari päivää sitten Body Shopista hamppuhuulirasvan ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen. Huuleni kuivuvat helposti kun pelaan pleikkaria (keskittyneenä rupeaa menemään kieli sananmukaisesti keskelle suuta  :P), eikä Bepanthenkaan oikein auta. Hamppuhuulirasva to the rescue! 

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #33 : 26.01.06 - klo:11:55 »
Minä olen kohta kaksi vuotta ollut YSL:n huulibalsamin uskollinen käyttäjä. En muista tuotteen tarkkaa nimeä, mutta sellainen tuubi, jossa on kullan värinen korkki - itse tuote on tuubissa persikan värinen, mutta huulilla väritön ja ehkä vähän mangolle tuoksuva. Aivan loistavaa tavaraa, yksi tuubi kestää ikuisuuden ja hoitaa huulia paremmin kuin mikään muu kokeilemani tuote. Hinta on karmea, yli 20 euroa, mutta siitäkin huolimatta palaan aina tähän tuotteeseen. Kannattaa kokeilla, minä ainakin ihastuin niin että euron menettivät merkityksensä.  :D

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 26.01.06 - klo:14:34 »
Mulla on loputtomasti huulirasvoja, mutta tällä hetkellä suosikki on se TBS:n sininen minttupuikko. Pehmentää huulet tosi nopeasti ja tuntuu huulilla hyvältä. Myös Labellon sininen on hyvä. Ennen käytin Eucerinin puikkoa parikin peräjälkeen, mutta sitten kyllästyin sen kovuuteen. Blistexin kosteuttava purkkirasva on tosi tehokas, mutta välillä vähän turhan pistelevä huulilla. Ja levitys on sottaista...

Siitä Bepanthen-sarjan oikeasta huulirasvata (pieni muovinen tuubi) ei ollut mihinkään, mutta yllättäen Bevitan huulirasva tuntuu paremmalta. Tykkään käyttää kotona jotain kevyttä huulirasvaa, ettei se häiritse... Bevitan huulirasva on just hyvä kotikäyttöön!

Dermosilin vaniljapuikko on myös ihan kiva, tosin aika kevyt sekin.

TBS:n huulivoipurkkeja mulla on pari, mutta ne vain ei toimi pidemmässä käytössä. Tuntuu jotenkin rypyttävän huulet ja kuivattavan... Ihanat tuoksut niissä kyllä on.

Tässä vain nyt jotain, mitä tuli mieleen...

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #35 : 26.01.06 - klo:21:25 »
Apteekista Helosan jos huulet on päässeet rohtumaan. Mun suosikki ollut siitä asti kun äiti tyrkkäs mun huuliin kun olin vielä taapero :D
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #36 : 26.01.06 - klo:22:38 »
Minä tykkään ihan Labellon hydro caresta. Ei hirveästi tule käytettyä, mutta se on ainut ok, ja joka löytyy taskusta. :)
Sitten on joku apteekista saatava rasva josta tykkään myös mutta nimi uupuu :/ vaaleansininen tuubi oli muistaakseni..

MariAnn

• Vieras
« Vastaus #37 : 27.01.06 - klo:00:30 »
Todella rohtuneille huulille suosittelen mehiläisvoidetta. Ehdottomasti paras huulirasva jota olen kokeillut.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 27.01.06 - klo:03:31 »
Elizabeth Ardenin 8 hour cream on myös loistava huulirasva. Maistuu pahalle, mutta kosteuttaa ja korjaa rohtuneet huulet hetkessä!

Poissa Janda

• HAIRahtanut
« Vastaus #39 : 27.01.06 - klo:08:59 »
TBS:n purkki huulibalsameita on kertynyt kymmenittäin muttei mikään oikeen säväytä.  Mutta TBS:n hunajahuulivoide on ok, kivasti kosteuttaa. Tänä vuonna huulet eivät jostain syystä ole niin kuivat, joten Blistexin Satin Gloss on ollut ihana. Tuoksu (ja maku ;)) on kiva ja jättää huulikiiltomaisen pinnan. Tosi kuiville huulille ei ehkei niin hyvä. Toinen löytö on Dermosilin Lip Balm, sisältää aloe veraa ja bisabololia (?). Tässäkin kiva vaniljamainen tuoksu ja hoitaa kivasti.
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #40 : 27.01.06 - klo:13:55 »
TBS:n purkkihuulirasvat olen suosiolla jättänyt kaupan hyllylle. Joskus 10 vuotta sitten niitä oli itselläni jokunen ja tuntuivat vaan kuivattavan huulia. Makuina minulla taisi olla persikka, mansikka, mandariini ja minttu.
Mintusta pidin kyllä eniten mutta kyllä sekin kuivatti jo parissa päivässä huulet  :-\

Poissa Koala

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 28.01.06 - klo:17:04 »
Minä olen aina tykännyt eniten Blistexistä, Lip Reliefistä. Tuoksuu voimakkaalle, mutta tehoaa välittömästi. Parempaan en ole vielä törmännyt, vaikka olen kokeillut myös Miramea, Labelloa sekä Dermoshopin 1€:n huulivoidetta. Tämä Dermoshopin voide on paras noista kolmesta, mutta jättää huulet valkoisiksi ja ei ihmeydy yhtä hyvin kuin Blistex. Blistexiä ei tarvitse lisätä kokoajan, kun se hoitaa huulet heti kuntoon ja ne eivät pääse enää rohtuneiksi ja hädin tuskin kuiviksikaan  :D. Labellot ja Miramet ovat mielestäni ihan ok, mutta eivät sen enempää. Tosin taisin testata sitä minttupurkissa olevaa valkohylsyistä huulivoidetta ja se oli muita parempi... Olikohan se nyt Labello  :-[? Mutta vannon Blistexin nimeen  ;D.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #42 : 29.01.06 - klo:18:27 »
Twinkleyn alussa mainitsema Eucerinin uusi huulirasva (lip repair taitaa olla nimi?) on tällä hetkellä oma suosikkini. Aine on jämäkkää mutta leviää hyvin huulille ja jättää huulet ihanan tuntuisiksi.

Myös vaaleanpunaista Bepanthenia olen käyttänyt pahimpana rohtumisaikana, mutta sekään ei aina auta.

Tällä hetkellä teen niin että kun huulet oikein kuivuvat kuorin ne ja sen jälkeen laitan paksun kerroksen huulirasvaa ja annan sen imeytyä kaikessa rauhassa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Vihtori

• Haiven
  • *
« Vastaus #43 : 30.01.06 - klo:14:46 »
Blistexin sininen purkki!! kosteuttaa rohtuneet huulet todella hyvin :)
ainut huono puoli on se purkki,
 kun ottaa rasvaa niin kynnen alunenkin on ihan täynnä sitä :-\

kestää myös pesukoneessa pesun (testattu on) ;)
1bFii   Hieman olkapäiden yli ulottuvat, takkuntuvat, pehmeät.

Feea

• Vieras
« Vastaus #44 : 30.01.06 - klo:15:06 »
Mä käytän lähinnä Blistexejä. Valkoinen purkissa oleva "kiimaliima" (ala-astella joku lanseerasi tällaisen nimen) on ihan legendaarista ja hyvää, samoin sininen purkki. Sinisestä puikosta en niin tykkää, mutta valkoinen tuubi on hoitavin ainakin mulle.
Tällä hetkellä käytän eniten Blistexin uusinta, sellaista "roll-on"-mallia, josta tulee samalla kiiltoa. Se kylmä pallukka on aivan ihanan tuntuinen levittäessä! :)

Bodyshopin rasvoja käytin vuosia niiden hajun ja maun vuoksi mutta jossain kohtaa älysin lopettaa. Ei niistä ole kuin haittaa huulille :(

Intin valkovaseliinipurkkeja meiltä löytyy kymmeniä ja niitä on kvia käyttää silloin tällöin. Pidempään käyttöön valkovaseliinia ei kai suositella, kun se vie huulten väriä tms.