Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 406142 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #300 : 14.04.07 - klo:16:59 »
^ Itse asiassa Bepantholia myydään suomessakin Bepanthenin rinnakkaisvalmisteena, edullisemmin.  :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

tigger

• Vieras
« Vastaus #301 : 16.04.07 - klo:08:34 »
^Jep mutta itse aine on hieman erilaista kuin "aito" punainen Bepanthen.  ;)

Trillian

• Vieras
« Vastaus #302 : 16.04.07 - klo:23:22 »
Mä käytän ainoastaan sitä perinteistä keltaisessa peltipurkissa olevaa vaseliinia. Ardenin eight hour toimisi myös, mutta se haju on niin karsea etten halua siksi käyttää sitä.  :-X

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #303 : 18.04.07 - klo:20:34 »
Onkos muuten noissa Lip Smackereissa mitään tukkivia ainesosia?
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Annie

• Vieras
« Vastaus #304 : 18.04.07 - klo:21:56 »
Harmillista kyllä, mutta TBS:n kaakaohuulirasva ei sopinut lyhyen tuttavuuden perusteella mulle. Huulet oli jo kyllä sitä kokeillessa aika kuivat mutta tuossa huulirasvassa on jotain semmoista mikä aiheutti rasvauskierteen eli tuntui jotenkin kuivattavan entisestään. Harmittaa kun puikko olisi ollut niin kätsy kuljettaa mukana.Noh, mutta annan voiteen avomiehelle, joka on muutenkin vähemmän onnistuneiden ostosteni käyttäjä(ei tosin meikeissä) ::) Hän ei kyllä tuotteen hajusta perusta lainkaan, mutta mulle siitä tulee lähinnä mieleen karitevoi. Ehkä odotin TBS:lle tyypillistä imelää tuoksua.

Blääh, toivottavasti en ala joskus herkistelemään vielä Bepanthenillekin koska sitten on jo sopivat tuotteet kiven takana :-\

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #305 : 18.04.07 - klo:21:59 »
Onkos muuten noissa Lip Smackereissa mitään tukkivia ainesosia?

Taitaa niissä mineraaliöljyjä olla.  :-\ Kai niitä kuitenkin uskaltaa silloin tällöin käyttää. Ainakin minä teen niin, että käytän välillä jotain muuta.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #306 : 19.04.07 - klo:13:39 »
Luin tämän ketjun joskus kuukausia sitten ja kokeilin lyhyessä ajassa paljon erilaisia huulirasvoja. Tässä jotain arvioita:
Eucerinin puikossa oleva muistutti paljon labelloa, kun taas tuubissa oleva on tehokkaampaa ja toimii samalla huulikiiltona. Tahmeudesta en pitänyt.
Miramen Medilip (?) on huonoa, se kuluu huulilta heti ja jättää ne tosi kuiviksi. Sitä pitäisi olla lisäämässä aivan koko ajan, jos haluaisi huulten tuntuvan mukavilta.
TBS:n kaakaopuikko haisi niin hirveälle, että jäi hyllyyn.

Viimeisin kokeilu oli karitevoin ja jojobaöljyn sekoittaminen ja käyttö huulirasvana. En ole oikein vakuuttunut, sillä tämä tuntuu sulavan huulilta nopeasti pois, vaikkei tämä jätäkään huulia kuiviksi Medilipin tavoin. Mutta ainakin tämä on luonnollinen vaihtoehto ja kyllähän se karitevoi melko tehokas kosteuttaja on.

Huulirasvojen lisäksi olen kokeillut n. viittä eri huulikiitoa, mutta kaikkien kokeilujen jälkeen palaan taas vanhaan tuttuun Vitalikseen. Se on ainoa tuote, joka ei aiheuta huulirasvariippuvuutta ja pitää huulet silti pehmeinä pitkän aikaa. Sitä ei tarvitse lisäillä kuin korkeintaan syönnin jälkeen, eikä rasva haise tai maistu millekään.
Olen siirtänyt sitä pienempään purkkiin, joten nyt se kulkee laukussakin kätevästi mukana.
Toinen, mitä pidän mukana on juurikin tuo karitevoin ja jojobaöljyn sekoitus, ja olen miettinyt, että voisi olla jännä kokeilla sekoittaa siihen vielä vitalista, sillä mielestäni pelkkä karitevoi/jojobaöljy on jotenkin liian vesiliukoista. Se kaipaisi jämäkkyyttä pysyäkseen huulilla ja juuri sitä jämäkkyyttä Vitaliksessa on.

Monet käyttävät huulirasvana vaseliinia. Mulla ei ole siitä kokemusta. Miten se eroaa Vitaliksesta?

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #307 : 19.04.07 - klo:15:33 »
^Miksi huulirasvan pitäisi pysyä huulilla?  ???

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 19.04.07 - klo:16:01 »
^ Varmaankin pysyvyydellä tarkoitetaan että ei tunnu kosteuttavalta kauaa?

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #309 : 19.04.07 - klo:16:10 »
Mun uusin ihastus on Lavera-sarjan huulirasvat. On perus-rasvaa ja pronssinsävyistä värillistä, molemmat hyviä. Ei ehkä riittäviä kovin halkeileville huulille, talvella valitsisin ainakin yöksi Bepanthen-voiteen.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 20.04.07 - klo:02:10 »
Olen käyttänyt 100% karitevoita huulirasvana aina välillä ja en oikein tykkää. Musta tuntuu, että karitevoi vaan muodostaa kerroksen huulten pinnalle, mutta ei kosteuta tai hoida juuri ollenkaan. Lisäksi kuluu nopeasti pois. Jos jotain positiivista pitää mainita, niin jättää huulille kivan kiillon, levittyy hyvin ja tuntuu huulilla miellyttävältä, eikä tuoksu yhtään miltään.

Itse liputan edelleen Elizabeth Ardenin 8 Hour huulivoiteen nimeen. Tai itseasiassa 8 Hour Cream on jopa parempaa huulille laitettuna, vaikka jättääkin huulet superkiiltäviksi. Mutta hoitaa ja pehmentää huulia ihanasti. Tuoksuunkin tottuu ajan kanssa.
1b M ii

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #311 : 20.04.07 - klo:09:44 »
^Oletko kokeillut karitevoita muualla kuin huulilla? Mulla se on auttanut ihan älyttömän hyvin kuiviin sääriini, joihin ei mikään marketin rasva ole pysyvää apua antanut.

Säde: Ilmaisin itseni hieman epäselvästi, sillä tosiaankin tarkoitin sitä, että huulet pysyisivät kosteutetun tuntuisina pitkään. Yleensä tämä ainakin mulla vaatii sitä, että myös rasva pysyy huulilla pitkään.

Poissa Carietta

• HAIRahtanut
« Vastaus #312 : 20.04.07 - klo:09:53 »
tykkään blistexin tea touchista ja nyt ostin lip splashin joka maistuu ihan vaahtokarkilta ;D

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 20.04.07 - klo:13:03 »
^Oletko kokeillut karitevoita muualla kuin huulilla? Mulla se on auttanut ihan älyttömän hyvin kuiviin sääriini, joihin ei mikään marketin rasva ole pysyvää apua antanut.

Muualla en ole karitevoita käyttänyt, sillä ihoni ei ole oikeastaan mistään kohdasta erityisen kuiva. Huulet ovatkin ainoa ongelma, tuntuvat kuivuvan ja ärtyvän todella helposti. Ehkä ensi talvena pääsen testaamaan tuota karitevoita muuallekin, silloin kun iho tuppaa kuivumaan vähän joka paikasta.
1b M ii

Poissa Kissatukka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #314 : 23.04.07 - klo:23:43 »
Äitini toi minulle tänään jostakin luontaistuotekaupasta Kesäniityn huulivoiteen, joka on mehiläisvahapohjainen. Ihan huippuihana tuote, tuoksuu miedolle, mutta ihanalle, kosteuttaa ja levittyy hyvin. Uusi suosikkini.