Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 433894 kertaa)

Poissa Seela

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #645 : 04.12.08 - klo:10:47 »
Unohtui huulirasva kotiin ja ostin ensimmäisen kerran lähes kymmeneen vuoteen pari kappaletta näitä Labello- ja Mirame -puikkoja. Ovat mielestäni edelleen lähes yhtä kökköjä kuin aiemminkin. Rasva auttaa vain hetken ja sen jälkeen tulee pakottava tarve lisätä sitä jatkuvasti.

Öisin käytän nykyään pelkästään Dermalogican Age Smart -huulivoidetta ja muina aikoina on Bepanthenin punaraitainen tuubi ehdoton ykkönen.

Nyt ostin Decubalin huulivoiteen ja se on ollut varsin hyvä. Hinta on 7,70 € mutta tuubi on iso, 30 ml ja aine todella riittoisaa. Mikään luonnontuote tämä ei ole mutta olen ollut tähän tyytyväisempi kuin esim. Euceriniin ja vastaaviin. Tuubin virallinen nimi on Decubal lips&dry spots balm.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Copper

• Vieras
« Vastaus #646 : 04.12.08 - klo:20:29 »
Täällä ketjussa onkin jo jonkin verran ollut juttua Bevita R:stä. Se on tällä hetkellä mun suosikki-huulirasva. Se saa huulet paljon nopeammin kuntoon kuin Bepanthen voide ja ei rohduta huuliani lainkaan kuten Bepanthen joskus tekee. Bevita R on koostumukseltaan tosi mukava, kevyt ja helposti levittyvä. Hintakaan ei ole paha.

Poissa Kotikisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #647 : 05.12.08 - klo:14:12 »
Mä ostin apteekista Bevita R-huulivoidetta ja tykkään tästä tosi paljon. Koostumukseltaan kevyttä, mutta silti riittävän rasvaista ja helposti levitettävä. Voide on hajuton ja sisältää ainoastaan kasviöljyjä. Hintakaan ei ollut paha, apteekin kanta-asiakashinta taisi olla n. 3 e.

Onks tää tuubissa vai puikossa? Tuleeko huuliin kiiltoa vai enemmänkin mattamainen lopputulos?

Mä olen nyt käyttänyt pääsääntöisesti Carmexin tuubissa olevaa rasvaa, mutta se alkaa vedellä viimeisiään ja nyt pitäisi saada uusi rasva, joka toimisi yhtä hyvin. Olen ollut tosi tyytyväinen Carmexiin ja sitä varmasti ostan tulevaisuudessakin, mut nyt kaipaan vaihtelua, kun olen käyttänyt Carmexia niin pitkään. :)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #648 : 05.12.08 - klo:18:23 »
Mä ostin apteekista Bevita R-huulivoidetta ja tykkään tästä tosi paljon. Koostumukseltaan kevyttä, mutta silti riittävän rasvaista ja helposti levitettävä. Voide on hajuton ja sisältää ainoastaan kasviöljyjä. Hintakaan ei ollut paha, apteekin kanta-asiakashinta taisi olla n. 3 e.

Onks tää tuubissa vai puikossa?

Tuubissa näyttäisi olevan. Bevita R
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #649 : 05.12.08 - klo:18:42 »
Tuo Bevita R on muuten rasittava, sitä saa puristaa ihan mielettömästi jotta sieltä tulisi jotain!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #650 : 05.12.08 - klo:19:35 »
Mulla on vaihteeksi käytössä klassinen ChapStick, tykkään kovasti.
Tämä kulkee päivisin käsilaukussa, ja yöllä on yöpöydällä purkki-Carmex.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #651 : 05.12.08 - klo:20:57 »
Tein tänään itse muutaman hylsyllisen huulirasvaa. Mehiläisvahaa 20 grammaa, kaakaovoita 40 grammaa ja jojobaöljyä noin 20 tippaa. Sulatin vesihauteessa, annoin muhia hetken ja purkitin  :) Hyvä koostumus tuli, huulien väri näyttää tasaisemmalta ja pysyvät kosteutettuina pitkään
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #652 : 06.12.08 - klo:22:08 »
Tuli mieleen Seelan mainittua Labello, että minäkään en hirveästi siitä pidä. Muuten ihan ok huulirasva, mutta sitä täytyy lisätä koko ajan! Miramet sen sijaan menee rikki siitä pyöritysjutusta.
1a F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #653 : 06.12.08 - klo:23:20 »
Yllätys, yllätys, huulet pelasti tänä syksynä Apteekkarin Valkovaseliini - ylivoimiasesti paras kokeilemani huulirasva  :o Puhdasta mineraaliöljyä, jep. Ja eheytti rohtuneet huulet siinä misä kaikki ihanat kasviöljybalsamit jäivät vain ajatuksen tasolle. Kuka olisi uskonut... En minä, mutta nyt en enää tästä luovu,  :-* Hintaakaan ei tule liikaa, 2 € pieni tuubi.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Anniza

• Vieras
« Vastaus #654 : 06.12.08 - klo:23:20 »
Mä vannon näin kylmillä ilmoilla bepanthenin nimeen (punaisen). Miramet tulee kakkosena, heti jälkenään blistexit, niissä on vikana vain se, että se pyöritysjuttu hajoaa heti!!

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #655 : 06.12.08 - klo:23:31 »
Mulla myös kotikäytössä punainen Bepanthen ja mukana kulkee EA:n 8h puikko.
Veni, vidi, Visa.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #656 : 09.12.08 - klo:11:02 »
Mulla on ollut ahkerassa käytössä omatekemä huulirasva ja mieskin huomasi kuinka huuleni eivät ole aivan halkeilleet ja röpelöisen kuivat. Pienen tuoksukaupan ohjeen mukaan sekoitin mehiläisvahaa, kaakaovoita ja luumunsiemenöljyä. Tuolla reseptillä tulee jämptiä, mutta silti helposti huulille levittyvää huulirasvaa, joka pitää huulet kosteutettuina kauemmin ja paremmin kuin mikään muu kokeilemani huulirasva. Tykkään siis hurjasti :-*!

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #657 : 12.12.08 - klo:14:39 »
Huulet ovat taas olleet todella surkeassa kunnossa, ihan rohtuneet ja veriset. Pihinä ajattelin kokeilla Dailyn ja Miramen huulivoiteita jotka ennen toimivat, mutta nyt eivät todellakaan riitä huulille... Houkuttaisi ostaa Lushin huulivoide tai sitten joku hyvä huulivoide apteekista. Nuo Lushin huulirasvapurkit tosin ovat melko pieniä ja silti melko hintavia...  ::)
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #658 : 12.12.08 - klo:17:08 »
Ostin keskiviikkona Blistexin huulirasvan, joka on siinä valkoisessa pienessä purkissa. Tuoksu on jotenkin jännä ja rasvakin on hyvää. Kun aamulla laittaa sitä huulille, seuraavan kerran tarvitsee lisäillä vasta joskus päivällä. Muita huulirasvoja käyttäessä joudun lisäämään aika usein. Tai sitten olen vain totuttanut itseni huulirasvaan, niin kuin isänikin aina paasaa... ::)
1a F ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #659 : 12.12.08 - klo:17:42 »
Minulla on huulet ihan sairaan huonossa kunnossa. Yleensä talvisinkin huuleni pysyvät ihan suht hyvässä kuosissa, mutta nyt näköjään ei. :-X Aamuisin meikatessa laitan reilun kerroksen huulirasvaa, annan sen imeytyä ja jätän osan huulipunan alle, etteivät kuivuisi ihan korpuiksi. Puolen päivän maissa ruuan jälkeen punan kuluttua pois paljastuu ihan kamalia nahkariekaleita. Vaikka miten rasvaan, niin joka päivä huulet ovat ihan täynnä niitä, eikä niitä saa hävitettyä kuin täällä kotona kuorimalla kosteita huulia pyyhkeellä, ja sitten tosi paksu kerros rasvaa päälle. Ei varmaan pitäisi käyttää punia ollenkaan, mutta en tykkää olla ilmankaan. Värillisistä huulirasvoista tulee sama efekti.