Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 429415 kertaa)

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #660 : 12.12.08 - klo:17:52 »
Pirkan Karpalo-huulirasva (valkoinen putkilo tummahkon vaaleanpunaisella korkilla) on melko kamalaa kuraa. Siinä on kiva punertava sävy, mutta huulet rohtuvat sen alla. Ei ilmeisesti juurikaan kosteuta. Ostin sitä kerran kokeiluun iänikuisen Labellon keltaisen pötkön (milk & honey?) asemesta. Labello on loppunut, joten täällä ei ole nyt pakkausta josta tarkistaa sen nimi.

Se Labello on ollut teholtaan hyvä tuote, mutta kaipaan vähän pinkkiä sävyä mukaan. Siksi hairahduin ostamaan välillä Pirkkaa. Labello on väritöntä ja huuleni useimmiten myös luonnostaan hyvin värittömät. Joskus kun henkeä ahdistaa enemmän ja astma pahenee, huulet ovat suorastaan valkoiset. En ole huulipuna- tai -kiiltotyyppi, joten haluaisin vähän väriä huulirasvalla. Miramella oli muistaakseni ainakin ennen sellainen hiukan pinkki versio. Pitääpä katsoa taas kaupan hyllyä sillä silmällä, löytyisikö sitä vielä.

Huomasin muuten yllättäen karitevoita hiuksiin laittaessani, että se aine on erittäin hyvää myös huulille. Sutaisin käsistäni kerran ylimääräiset huulille ja poskiin, jotka tahtovat kuivua ja hilseillä. Harmi vain, että karitevoissakaan ei ole yhtään väriä mukana. Hiuksille ja käsille toki hyvä niin, mutta huulille ei niinkään...

Olen huulirasvojen hevijuuseri eli käyttänyt sitä päivittäin ainakin viimeiset 15 vuotta. Yritin joskus vieroittaa itseni siitä, mutta ei onnistunut. Onkohan joku joskus onnistunut pääsemään siitä kokonaan eroon?
« Viimeksi muokattu: 12.12.08 - klo:17:55 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #661 : 12.12.08 - klo:17:57 »
^ Sekä Labellolla että Miramella pitäisi olla pinkkisävyiset rasvat. :) Tuossa Pirkassa oli muistaakseni mineraaliöljyä heti toisena, eikä muutenkaan inci paljoa edukseen erottunut.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #662 : 13.12.08 - klo:19:09 »
Ostin vähän aikaa sitten apteekista sen Bevita R huulivoiteen, ja tykkään kyllä. :)
Mielestäni yhtä hyvää kuin Bepanthen, ellei jopa parempaa. Ei jätä sellaista samanlaista tahmeaa tuntua kuin Bepanthen, vaan tuntuu huulissa tosi miellyttävältä ja levittyykin tosi nätisti. Ei tuoksu eikä maistu miltään, eikä tuokaan aiheuta sellaista riippuvuutta niinkun monet huulirasvat, vaan tuntuu ihan oikeasti hoitavan eikä tätäkään tarvitse olla koko ajan lisäilemässä, aivan kuten Bepantheninkin kanssa. Plussaa myös halvasta hinnasta, n. 3 euroa maksoi.  :-*
3a/b F ii

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #663 : 13.12.08 - klo:20:16 »
Pitäisköhän mun kokeilla myös tota Bevitaa, kun ei ole edes Bepanthen näihin huulirumiluksiini auttanut? Mulla on viime aikoina huulet kuivuneet niin kauheiksi, etten ole voinut mitään huulipunia edes ajatella käyttäväni. Huulikiiltoja olen jonkun verran käyttänyt, mutta huulet kuoriutuvat niidenkin alla sitä vauhtia, että olen joutunut vähentämään käyttöä ihan minimiin.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 13.12.08 - klo:20:39 »
^ Kokeile ihmeessä, ei ole kallis kokeilu. :)
3a/b F ii

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 25.12.08 - klo:23:15 »
Onko kokemuksia Burt's beesin huulirasvoista? Kosteuttavia? Tuoksu?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 31.12.08 - klo:16:09 »
Tein eilen omia huulirasvoja Tuoksukaupan hylsyihin ja omiin tyhjennettyihin. Tein vaaleita, ruskeita ja persikkaisia versioita. Vaaleassa oli kaakaovoita ja mehiläisvahaa + öljyjä, ruskeassa luomukaakaovoita yms, persikkaiseen lisäsin vielä toimimattoman EDM huulirasvan jämiä, sillä saikin tosi kivasti sävyä, eikä tarvinnut edes hirveästi laittaa yhteen. Kaikkein paras sekoitus oli yksi noista vaaleista, sellainen josta tuli melko kova, ja mehiläisvahaa oli tosi reilusti. Vaikuttaa tosi kivalta, muut tuntuvat ehkä vähän liian öljyisiltä ja sulavilta. Mutta näin sitä oppii, jatkossa tiedän mitä haluan. ;D Luomukaakaovoi tuoksuu kivasti suklaalta, harmi vaan kun se on niin tummanruskeaa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 01.01.09 - klo:18:37 »
Oonkohan jo muistanut kirjoittaa, että karitevoi on ihan täydellinen huulirasva!
Kosteuttaa ja pysyykin huulilla yllättävän hyvin. Eikä ole kallista :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #668 : 02.01.09 - klo:16:42 »
Onko kokemuksia Burt's beesin huulirasvoista? Kosteuttavia? Tuoksu?

Mulla on piparminttu (original?) ja Replenishing Lip Balm with Pomegranate Oil. Molemmat on kosteutustehoiltaan aivan mahtavia, mutta tuoksut on aika voimakkaita. Granaattiomena on väriltään punainen, mutta huulilla väritön.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Aleese

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #669 : 02.01.09 - klo:19:44 »
Olen huulirasvojen hevijuuseri eli käyttänyt sitä päivittäin ainakin viimeiset 15 vuotta. Yritin joskus vieroittaa itseni siitä, mutta ei onnistunut. Onkohan joku joskus onnistunut pääsemään siitä kokonaan eroon?

Minä! Olin koukussa huulirasvaan melkein kymmenen vuotta, mutta viimeiseen vuoteen en ole käyttänyt huulirasvaa kuin ehkä keskimäärin pari kertaa kuussa ja silloinkin vaan huvin vuoksi kun huulirasvaputkilo on osunut näkyville. Käyttäessäni huulirasvaa käytin sitä monta kertaa päivässä, mutta noin vuosi sitten huulirasvapurkkini hukkui johonkin, enkä päässyt ostamaan heti uutta. Huulet rohtuivat tuon jälkeen, mutta ne paranivat jonkin ajan päästä (ehkä noin viikossa) itsekseen. Löysin huulirasvaputkiloni ehkä muutama kuukausi sitten ja sen jälkeen olen tosiaan sitä muutaman kerran huvikseni käyttänyt, mutta onneksi en ole jäänyt uudestaan koukkuun. Mielestäni huuleni ovat nykyään suunnilleen yhtä hyvässä kunnossa kuin huulirasvaa käyttäessäni, eivät sen rohtuneemmat tai parempikuntoiset. Pakkasella ulkoillessa huulet saattavat rohtua, mutta tätä tapahtui myös huulirasvaa käyttäessäni, ja kun laitan huulirasvaa pari kertaa huulet paranevat. Nykyään en näe mitään syytä käyttää huulirasvaa kun en sitä tarvitse mihinkään, parempi vaan että pääsin siitä eroon. :) Hah, tulipas tästä pitkä selostus. :D

Poissa minnaliini

• HAIRahtanut
« Vastaus #670 : 04.01.09 - klo:00:07 »
^Kuulostaa erittäin mahdolliselta. Itse voisin kanssa yrittää huulirasvatonta elämää, mutta ku jotenkin tykkään sen rasvan tunnusta! + se on mulle sellainen huulikiillon korvike.

Itse käytän rasvaa yleensä kaksi kertaa päivässä. En huomaa itsellä mitään ongelmaa tuon käytön suhteen, mutta yks kaveri käyttää huulirasvaa varmaan ainakin kerran joka tunti! (kaveri ei siis edes pysty nukkumaan ilman huulirasvaa.... ???). Selvähän se kai on, että huulet tulee rasvasta riippuvaisiksi, jos sitä on koko ajan tunkemassa...
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.

Poissa Rory

• Tukkaguru
  • Jones in the fast lane
« Vastaus #671 : 04.01.09 - klo:15:46 »
Mä taas olen vähän sitä mieltä, että kyllä ne huuletkin tarttee hoitoa. Kosteutanhan mä kasvojen ihoakin ja käsiä jne niin miksen hoitaisi huuliakin. Lanoliinia sisältäviä huulirasvoja en mielelläni käytä, ainakaan jos sitä on paljon sillä sitten tuntuu että huulet ei tykkää. Hyvä rasva taasen pitää huulet pehmosina.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #672 : 04.01.09 - klo:16:07 »
Hommasin TBS:n Hamppuhuulivoiteen pelkän vaseliinin vastapainoksi, ja on osoittautunut loistavaksi kosteuttajaksi & hoitajaksi!  :-*
Tämä voittaa reilusti joskus aikoja sitten testaamani Kaakaohuulirasvan. Hamppuvoide on kyllin paksua, mutta silti levittyy kevyesti huulile jäämättä tahmeaksi tai rakeiseksi huulille killumaan. Aivan ihana tuote!  :P
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #673 : 07.01.09 - klo:16:28 »
Mun ehdoton lemppari on Nuxen hunajahuulirasva. Ihanan paksua, rasvaista ja hyvän tuoksuista, riittää kun laittaa aamuin illoin. Uusi tuttavuus on Korresin väritön huulivoi(?). Tämäkin on hyvän tuntuista, jättää nätin kiillon (toisin kuin Nuxe) ja tuoksuu ihanasti hunajalle. Kosteutusteho ei ole tosin läheskään yhtä pitkävaikutteinen kuin Nuxella. Mulla oli joskus TBS:ltä rypäleensiemen(?) huulivoi, joka oli ihan pettymys. Tuoksu oli ihana ja koostumus lupaavan rasvanen, mutta kosteutustehot onnettomat. Harmi, koska TBS:llä ois muuten niin ihanat valikoimat erilaisia huulivoita.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #674 : 07.01.09 - klo:17:34 »
Tällä hetkellä lemppari on omatekemäni mehiläisvaha-jojobaöljy-kaakaovoihuulirasva. Pysyy huulilla pitkään ja kosteuttaa hyvin!  ;D
20 vuotta hiukset päässä!