Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 406127 kertaa)

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #675 : 07.01.09 - klo:17:34 »
Tällä hetkellä lemppari on omatekemäni mehiläisvaha-jojobaöljy-kaakaovoihuulirasva. Pysyy huulilla pitkään ja kosteuttaa hyvin!  ;D
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #676 : 07.01.09 - klo:18:51 »
Voiko mineraaliöljystä johtua, ettei huulirasva kosteuta? Luin juuri Macin tendertonesien incejä, ja ensimmäisenä on petrolatum. Tosin nämä sisältää mm. murumuruvoita ja muita öljyjäkin. Harmittaa, koska nämä on muuten niin ihania, mutta eivät oikein kosteuta tarpeeksi.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #677 : 08.01.09 - klo:00:29 »
Mä olen ajatellut niin, että eihän mikään öljy (kasvi tai fossiilinen) kosteuta jos ei ole vettä millä kosteuttaa. Ne toisinsanoen estävät kosteutta haihtumasta pois, mutta eihän niissä itsessään sitä ole. Merkitystä ollee sillä, mikä öljy tai rasva pitää kosteuden parhaiten ihossa ja mikä päästää helpoiten sen ulos ja mitkä kestävät huulilla ja mitkä taas kuluvat nopeasti pois.
Eli en nyt mene varmaksi sanomaan, mutta ei se nyt välttämättä juuri tuo mineraaliöljy suoraan ole. Tää mun selitys kyllä nyt oli vähän huono...
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #678 : 08.01.09 - klo:03:44 »
Mua alkoi ärsyttää käyttämäni TBS:n Born lippy huulirasvat, jotka tuoksuvat ihanilta, mutta joiden vaikutus tuntui olevan jo muutaman tunnin sisälläkin lähinnä kuivattava, ja alkoi siksi kiinnostaa itse tehdyt huulirasvat. Laitoin ne hakusanaksi etsy.comiin ja sieltähän löytyi valtava määrä myyjiä, jotka myyvät itsetehtyjä huulirasvoja kohtuuhinnoin. Tilasin kokeeksi yhdeltä myyjältä kolmen eri tuoksuisen huulirasvaputkilon setin, jotka maksoivat postikuluineen dollarin nykykurssilla vajaan 8 euroa ja tulivat rapakon takaa kotiovelle muutamassa päivässä.

Nämä ovat aivan ihania pehmoisia huulirasvoja, jotka liukuvat suorastaan sulavat iholle ja pehmentävä vaikutus kestää pitkään. Ehdottomasti parasta huulirasvaa, mitä olen koskaan käyttänyt. Etsystä löytyy vaikka millä raaka-aineilla tehtyjä, mutta näistä omistani esimerkiksi vaniljaflavorhuulirasvan INCI on seuraavanlainen:
castor seed oil, cetyl stearyl alcohol, olive fruit oil, beeswax, hydrogenated castor oil, glycine soybean lipds, lauryl laurate, carnauba wax, candilia wax, vanilla flavor oil
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #679 : 09.01.09 - klo:01:15 »
Itse käytän rasvaa yleensä kaksi kertaa päivässä. En huomaa itsellä mitään ongelmaa tuon käytön suhteen, mutta yks kaveri käyttää huulirasvaa varmaan ainakin kerran joka tunti! (kaveri ei siis edes pysty nukkumaan ilman huulirasvaa.... ???). Selvähän se kai on, että huulet tulee rasvasta riippuvaisiksi, jos sitä on koko ajan tunkemassa...

Siis eihän ilman huulirasvaa voi nukkua. ;D Ja mä laitan kyllä koko ajan ja aina huulirasvaa, sitä pitää olla ihan aina matkassa tai vähintään huulirasvasta käypä huulikiilto (Everyday mineralsin kiilto). Olen käyttänyt huulirasvaa suunnilleen aina, ihan ala-asteelta asti, eikä sen käyttö mua häiritse/haittaa mitenkään, enkä ole tullut edes ajatelleeksi, että se olisi jotenkin huonosta.

Tällä hetkellä on käytössä seuraavat:
-Burt's bees perusversio tuubissa, tykkään vaikka koostumus onkin aika jankkia, tätä useita kertoja päivässä.
-Bepanthen, aina ja jatkuvasti, en voi elää ilman.
-Blistex valkoinen purkki, tätä käytän jos en jaksa nousta työpöydän äärestä, eli päivittäin. Tätä käytän erityisen paljon kesäisin aurinkosuojan takia.
-Vaseliini, aina hyvä valinta. Kiva kiilto.
-Everyday mineralsin kiilto, ihanan kosteuttava, lasken ihan rasvaksi, vaikka kiilto onkin, hankin lisää kunhan tilaan seuraavan kerran.
-NYX Lip spa, haisee kummalta, muutoin ihana. Säilyy huulilla pitkään.

Erityisen paljon tykkään purkeissa olevista huulirasvoista, tulevaisuudessa aion hankkia Burt's beesin purkissa sekä Korresin sävyllisen lip balmin.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #680 : 09.01.09 - klo:10:36 »
Mä laitan AINA Bepanthenia yöksi. Muuten en juuri huulirasvaa nykyään käytä, mutta yöllä todella paksu Bepanthen-kuorrutus. Lähinnä siksi, että yöllä huulirasva ei kulu pois, kun ei puhu (ihan jatkuvasti :D) ja syö ym. ja silloin pääsee tehokkaasti hoitamaan huulia ja päivisin en jaksa Bepanthenin kanssa plutrata kun tekee huulet niin vaaleanlähmäisiksi. Ja muita en laita huulilleni.

Olen tullut siihen tulokseen että huulirasvat kaikki ovat huonoja. Olen kokeillut varmaan kaikki täällä kehutut huulirasvat, ja kaikki vain repaloittavat huulia entisestään ja niihin tulee riippuvaiseksi! Just kokeilin muutaman muutaman päivän sarjan Eucerinin Lip Reliefia ja huulet menivät heti ihan repaleiseksi ja vaativat jatkuvaa rasvan lisäämistä. Joten taas kerran tein comebackin Bepantheniin. Kai se on uskottava. Toivottavasti ei huulet ikinä tule Bepanthen-immuuniksi! Musta suurin osa punista ja kiilloista on parempia huulille kuin ihan huulirasvat :o
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #681 : 09.01.09 - klo:14:18 »
Mulla on löytynyt taas uusi suosikki. Aiemmin kerroin että olen tykästynyt tuohon Bepantheniin, tykkään tuosta siis vieläkin mutta nyt olen käyttänyt enimmäkseen päivisin Yves Rocherilta tilaamaani kariteöljyä sisältävää huulibalsamia. Pitäisi hommata tuota vaan lisää.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #682 : 09.01.09 - klo:15:26 »
Itselläni toimivimmat huulirasvat ovat Blistexin tehokosteuttava huulivoide (sininen tuubi) ja hoitava huulivoide (valkoinen tuubi beigellä korkilla). Joskus laitan Aqualan Plus-voidetta yöksi. Myös "hunajanaamio" on hyväksi havaittu: sen jälkeen vain kunnon kerros Aqualania. ;)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 09.01.09 - klo:21:47 »
Mun luottohuulirasvani on Bepanthen ja uutena Bevita R huulivoide. Bepanthenia laitan minääkin yöksi oikeen kunnon kerroksen, se tuntuu hoitavan repaleisetkin huulet kuntoon melkosen nopeasti. Tykkäisin kuskata Bepanthenia mukana joka puolella, mutta oon huomannu että se tuubi ei oikeen kestä semmosta.. Ois hyvä jos tota saiskin huulirasvatuubissa!
Osittain sen takia että Bepanthenia on vaikee pitää laukussa tai taskussa pyörimässä, ostin BevitaR huulivoidetuubillisen. Enkä voi väittää ettei toimis. Se ei ehkä hoida niin perusteellisesti kun Bepanthen, mutta kosteuttaa kunnolla.

Ostin jokuaika sitten myös purkillisen Bodyshopin villikirsikka huulivoita. Ei se oikeen mitään mun huulilleni tee muuta kun kiillon hetkeksi, mutta kun se tuoksuu ja maistuu niin hyvältä. :P
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #684 : 10.01.09 - klo:13:19 »
Onko kokemuksia L'Occitanen huulirasvasta? Onko hyvää? Harkitsen ostamista...

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #685 : 10.01.09 - klo:22:26 »
Tykkäisin kuskata Bepanthenia mukana joka puolella, mutta oon huomannu että se tuubi ei oikeen kestä semmosta.. Ois hyvä jos tota saiskin huulirasvatuubissa!

Voi olla, että olen nähnyt unta, mutta olen mielestäni nähnyt apteekissa tuosta Bepanthenista myös huulirasvaversion. En tosin tiedä onko yhtä hyvää, mutta voisi olla kokeilemisen arvoinen, jos normi-Bepanthen on toiminut hyvin.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 10.01.09 - klo:22:37 »
Bepanthenista on tosiaan huulirasvaversio Bepanthol, mutta ainakaan minusta se ei todellakaan ole läheskään yhtä hyvää tai lähimainkaan samaa kamaa kuin Bepanthen. Tuo ei kosteuta, vaan jää jotenkin kummallisen kiristäväksi ja kirveleväksi kalvoksi minulla. Aiempi versio Bepantholista oli kyllä suosikkini, se oli aivan ihanaa kamaa, ehkä viitisen vuotta sitten, mutta näköjään nyt tuota oli aika reippaasti ''paranneltu''.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #687 : 11.01.09 - klo:00:39 »

En tiedä onko Loccitanella useita huulirasvoja, mutta mulla on ollut nyt merkin Anti-drying lipbalm käytössä parisen viikkoa. Sisältää 10% karitea. Koostumus on tosi ihanan pehmeä ja levittyy huulille kevyesti ja huulet tuntuu heti pehmeiltä. Minusta vaikutus ei kuitenkaan ole kovin pitkä vaan tuntuu että saa olla lisäämässä aika tiuhaan.. Lähinnä siis menee ihan kiva -luokkaan ja en usko ostavani toiste.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #688 : 11.01.09 - klo:00:56 »

Mulla on Miel Cremeux Levré Lips/Creamy Honey-niminen huulirasva L´Occitanelta. Perusvoiteena toimii, mutta jos on tosi rohtuneet huulet niin sitten tehot eivät riitä. Lisäksi tämä on purkissa eli ei mitenkään hygieenisin vaihtoehto. Hintakin oli muistaakseni suht korkea. Todennäköisesti en osta uudelleen, Bepanthen on parempaa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #689 : 11.01.09 - klo:01:24 »
Bepanthenista on tosiaan huulirasvaversio Bepanthol, mutta ainakaan minusta se ei todellakaan ole läheskään yhtä hyvää tai lähimainkaan samaa kamaa kuin Bepanthen. Tuo ei kosteuta, vaan jää jotenkin kummallisen kiristäväksi ja kirveleväksi kalvoksi minulla. Aiempi versio Bepantholista oli kyllä suosikkini, se oli aivan ihanaa kamaa, ehkä viitisen vuotta sitten, mutta näköjään nyt tuota oli aika reippaasti ''paranneltu''.

Mulla oli tosi kauan sitten Bepantholia (varmaankin se aiempi versio, koska siitä tosiaan on kauan) enkä tykännyt yhtään. Bepantheniin verrattuna se ei tehnyt mun huulille mitään, ja haisi hirveälle.

Ainut huulirasva josta oikeasti on mulle ollut hyötyä (Bepanthenin lisäksi siis) on Blistexin Conditioning Lip Balm (tjsp...valkoinen hylsy, beige korkki), joka on varmaan jokseenkin samantyyppistä tavaraa kuin se purkissa oleva, ainakin tuoksuu ihan samalta.