Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 401511 kertaa)

Poissa minnaliini

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #705 : 23.01.09 - klo:15:57 »
Mitä kaikkia hyviä mineraaliöljyttömiä huulivoiteita on olemassa?? Haluttaisi vaihtaa tuo Blistex jonkiin muuhun.

Hinnan puolesta kiinnostaisi erityisesti Dermosilin classic -huulivoide.
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #706 : 26.01.09 - klo:22:59 »
Kaipaisin joltain nyt vähän parempaa kemian tuntevuutta kuin omani.. Mutta siis mistä johtuu, kun yleensä sellaiset hoitavat, puhtaat ja luonnolliset huulirasvat ylihoitavat niin, että huulet alkavat luoda nahkaa entisestään? Tosi kumma ilmiö, enkä oikein saa väkerrettyä päässäni syytä sille. Tuntuu tavallaan, että nämä keinotekoisemmat huulirasvat tekisivät huulille vähemmän hallaa kuin nuo luonnonmukaiset, niillä sentään nahka kestää pinnassa.

Poissa Noanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #707 : 31.01.09 - klo:10:59 »
Mun on liityttävä bebanthenin hehkuttajien joukkoon. Ostin sitä pari päivää sitten todella epäileväisin mielin koska olen aikaisemmin kokeillut sarjan huulirasvaa (olisiko joku bebanthol nimeltään..) ja se oli ihan surkeaa. Mutta ihan uskomatonta, parissa päivässä punaraita bebanthen on parantanut toivottomat repaleiset ja karheat huuleni ihanan sileiksi ja pehmeiksi ja terveiksi. Jippii!!!

Olen muuten Magia huomannut ihan saman ilmiön, myös monella keinotekoisella huulirasvalla (erityisesti se lobellon sävyttävä huulirasva oli ihan kamala huultenluoja >:(). Aika erikoista kyllä.

1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #708 : 31.01.09 - klo:12:51 »
Yves Rocherin persikan makuinen/tuoksuinen kiiltoa antava huulivoide on mun suosikki huulien hoidossa. Kiilto on tosi himmeä, eli ei häiritse :)
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

domino

• Vieras
« Vastaus #709 : 31.01.09 - klo:14:49 »
Magia, minulla on kanssa kokemuksia tosta ylihoitavuudesta. Tähän asti sen on saanut aikaan vain Eight Hour Cream huulivoide- ja perusversiot yön yli käytettynä, mutta ihan liian monta kertaa. Aina yhtä kiva yllätys aamulla..

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #710 : 31.01.09 - klo:18:41 »
Mutta siis mistä johtuu, kun yleensä sellaiset hoitavat, puhtaat ja luonnolliset huulirasvat ylihoitavat niin, että huulet alkavat luoda nahkaa entisestään?

Mites tällainen ilmenee?. Kuullostaa ihan vieraalle ja oudolle  ??? .

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #711 : 31.01.09 - klo:18:44 »
^ Varsinkin kovien pakkasten aikaan kun huulet ovat tosi kuivat ja röpelöiset, niin huulet menevät vaan entistä röpelöisimmiksi ja nahkaa lähtee kyllä ihan reippaasti kun laitan jotain puhtaampaa rasvaa esim. Chagrin valleyn, TBS:n kaakaovoita tai itsetehtyjä rasvoja. Mutta kun taas laitan esim. Bepanthenia tai Blistexin rasvoja, saan huulet kuntoon.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #712 : 31.01.09 - klo:18:50 »
^ Ja minulla puhdas vaseliini suojaa ja hoitaa parhaiten. En vain ikinä näytä ottavan opikseni, vaan ostelen silloin tällöin kalliita tuotteita. Decubalin huulivoide ei tunnu  tepsivän, vaikka siinä on vaseliinin lisäksi lanoliiniakin.  ???
Chagrin Valleyn luonnonbalsamit eivät toimi huulissani laisinkaan. Ida saisi kesklittyä saippuantekemiseen, sillä sen hän todella osaa...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #713 : 31.01.09 - klo:18:52 »
^^ Ok. Mulla ei ole juuri koskaan ollut kummempia huuliongelmia, mutta aloin epäilemään, että mitäs jos vaikka onkin ollut jotakin "nahanluontia", mutta en ole vain huomannut  ::) .

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #714 : 31.01.09 - klo:18:56 »
^ Minulla ainakaan tätä nahanluontia ei voi olla kyllä huomaamatta, että tuskin sinullakaan nahka on huomaamattasi kadonnut. ;D Ei tosiaankaan ole mikään näkymätön ongelma, tosi ikävä kylläkin.

Minunkin pitää kokeilla pitkästä aikaa ihan vaan vaseliinia, sitä onkin isoiso pönikkä tallessa.

Jos jollain vaan sattuisi olemaan jonkinlainen ajatus, mistä tämä kumma ongelma voisi johtua, niin kuulen mielelläni.. Muuten kaikessa tykkään kyllä käyttää luomumpia tuotteita, mutta huulirasvassa sellainen ei kyllä ainakaan pakkasilla toimi minulla.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #715 : 31.01.09 - klo:19:25 »
^ Täysin sama ongelma kuin Magialla. Ostin toiveikkaana sen TBS:n kaakaohuulirasvan kun sitä kovasti hehkutettiin, ja tuloksena oli pahemman luokan nahanluonti kuin koskaan. Ihoa lähti pitkinä ja leveinä suikaleina irti vaikka periaatteessa huulet tuntuivatkin "kosteutetuilta"...  ??? Palasin sitten Pirkkalinjalle ja ongelma katosi sen siliän tien. Ihme touhua, syystä olisin minäkin kiinnostunut jos joku sellaisen keksii...
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

domino

• Vieras
« Vastaus #716 : 31.01.09 - klo:20:14 »
Mulla taas toi nahanluonti tapahtuu sillee, et aluks huulet tuntuu tosi kireiltä ja epämukavilta ja niissä ei näy enää niit huuliryppyjä. Sit niihin ei tehoo varmaan viikkoon mikään ja nahkaa vaan irtoo lisää ja lisää.. Jep, kuulosti tosi selkeeltä tää selitys :D

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #717 : 31.01.09 - klo:20:23 »
En tiedä varmaksi, mutta voisin kuvitella, että luonnonöljyjen hyvä imeytyvyys koituu harmiksi talvipakkasilla. Mulla kuivuu huulet ihan korpuksi talvisin ja myöskin suunpielet repeää samaan syssyyn silkkaa kuivuuttaan. Tuossa taannoin kokeilin kaikki konstit karitemuhitteluineen päivineen, mutta vasta Munkens bisalvalla sain huulet paranemaan. On mehiläisvahassa toki monia paranemista edistäviä aineksia, mutta uskon että pesun- ja viimankestävä suojakalvo oli tällä kertaa pääosassa.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #718 : 31.01.09 - klo:20:27 »
Yritän käytellä "luonnonmukaisempia" huulirasvoja, esim. karitea, mangovoita ym., mutta jossain vaiheessa nahanluonti lähtee vaan käsistä. Ennen sen on pelastanut Blistexin valkoiseen tuubiin siirtyminen, mutta viimeksi ei sekään enää auttanut. Etsin marketista jotain uutta testiin ja törmäsin Blistexin Restore -huulirasvaan, jota en ole ennen nähnytkään. Huulet olivat kertakaikkiaan vereslihalla, jota ei saanut millään parannettua. Pari päivää tuolla Blistexillä, niin huulet oli täysin kunnossa.

Osa oikeista rasvoista tuntuu pikemminkin kuivattavan huulia kuin kosteuttavan (esim. karite- ja kaakaovoi). Colose huultenpohjustaja -rasva on puolestaan niitä rasvoja, jotka tuntuu tosi hyvältä huulissa, mutta yhtäkkiä nahka alkaa vaan lähteä isoina suikaleina. Mineraaliöljyt vaan toimivat parhaiten!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #719 : 01.02.09 - klo:00:17 »
HG huulirasvani on AM Luonnontuotteen Hemp Vege (Ruohonjuuresta), jota saa nykyään jo puikkomuodossakin. Ihan loistava kosteuttaja ja tuntuu miellyttävältä, itse tykkään myös piparmintun tuomasta viileästä tunteesta mutta jos on herkistynyt piparmitulle, tämä ei kyllä käy. Olisi ihana saada tähän tuoksuttomampikin versio!

Ihania tuoksultaan ovat myös Aromaleighin balmit mutta eivät ole teholtaan silti lähelläkään Hemp vegeä. Marketin, apteekin ja muutama selektiivinenkin tuote on tullut testattua mutta Hempe vege on ainoa mitä on tullut hankittua useampikin (kolmas purkki ja ensimmäinen puikko käytössä).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!