Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 418924 kertaa)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #720 : 01.02.09 - klo:23:39 »
Varmaan tuo pelkkä rasva (karite tai kaakao sellaisenaan) ei vaan pysy huulilla tarpeeksi. Pitäisi olla lisäksi jotain vahaa, että huulet saisivat nimenomaan suojaa.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #721 : 02.02.09 - klo:11:35 »
Mulla ainakin toimii itsetehdyt huulirasvat tosi hyvin. Niissä on kyllä jokaisessa kaakao-, karite-, mangovoin ja eri öljyjen lisäksi joko mehiläisvahaa tai candellilavahaa. Nämä ovat olleet parempia kuin yksikään muu huulirasva. Uskoisin, että nuo voit ja öljyt hoitavat ja sitten nuo vahat tekee suojaavan kalvon huulille ja siinä näiden salaisuus. 
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #722 : 04.02.09 - klo:15:06 »
Mä olin ihan hämmentynyt kun löysin Carmexia Stockalta, oon varmaan eläny jossain puskassa kun luulin, että ei tätä saa Suomesta lainkaan. Ostin sitten ihan kokeilumielessä purkkiversion ja nyt ainakin puolen päivän käyttämisen jälkeen tuntuu ihan hyvältä, maku tosin on aika karmea :P

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #723 : 04.02.09 - klo:19:17 »
http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/789127?kauneus-kauneudenhoito

Onpas söpö purkki. :) Onko kukaan kokeillut?

Edit: No ei se lähemmin tarkasteltuna nyt niin söpö ollutkaan.
« Viimeksi muokattu: 04.02.09 - klo:19:19 kirjoittanut Keltis »

domino

• Vieras
« Vastaus #724 : 06.02.09 - klo:14:03 »
HeidiB, MITÄ, oliks siel tuubinakin sitä?  :-X

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #725 : 06.02.09 - klo:14:48 »
^Jep, jep. Siinä niitä kökötti purkkien vieressä, mutta ei siis kierrettävää putkiloa vaan puristettava tuubi, tmä siis:

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #726 : 07.02.09 - klo:15:28 »
http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/789127?kauneus-kauneudenhoito

Onpas söpö purkki. :) Onko kukaan kokeillut?

Kyseessä siis Labellon Light Kiss, purkkimainen huulirasva. Erehdyin ostamaan, mutta en ole tykännyt. Voide on tosi vetistä ja siksi vähän outoa levittää. Mitään suojaavaa kalvoa tällä ei saa, mutta toisaalta ei ole myöskään tahmeaa tai vahamaista. Aluksi tuntuu huulilla ihan hyvältä, mutta imeytyy ja katoaa tosi nopsaan, minkä jälkeen ainakin mulla huulet tuntuu entistä kuivemmilta.

Omassa purkissani tuntuu ihan kuin voiteessa olisi jotain murusia, jotka on ikäviä huulilla. Liekö vain voiteen koostumus vai onko mulla eksynyt purkkiin jotain ylimääräistä roinaa... Säilyvyys epäilyttää ja paketissa neuvottiinkin sulkemaan purkki huolellisesti käytön jälkeen, taitaa siis olla varsin helposti kuivuvaa kamaa.

Ei ollut hintansa veroinen, hintakin reilusti yli 3 euroa. :(

domino

• Vieras
« Vastaus #727 : 07.02.09 - klo:21:26 »
^^ Joo tuo on just oikeeta, hamstraan aina matkoilta tota!   :-* jeee. toi pakkaus näyttää uudistuneen sitten viimeisimmän tuubini?

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #728 : 08.02.09 - klo:12:25 »
Kuulostaa Tuikkuli siis aika perinteiseltä vaseliinipohjaiselta voiteelta, joka kuivattaa heti kuivumisen jälkeen. No Labello on muutenkin ollut aika heikko sarja, ainakin mun huulille, jos verrataan vaikka Blistexiin. Enpä tuhlaa siis rahoja! :)

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #729 : 09.02.09 - klo:18:16 »
Tuubi-Carmex on kyllä loistotuote. Suojaa ja pehmentää ihanasti. Ja kyseessä pitää olla nimenomaan tuubi, purkissa tai perinteisessä putkilossa olevat rasvat eivät ole yhtään niin tehokkaan ja hyvän tuntuisia. Ja kirsikka on vielä tuota perus-Carmexia parempaa, ei ehkä teholtaan, mutta tuoksultaan :P

HG huulirasvani on Vichyn Nutrilogie Lèvres. Kosteuttaa ja pehmentää pitkäkestoisesti. Tykkään paksusta koostumuksesta ja miedosta tuoksusta. Käytän tätä pelkästään öisin ja aamulla huulet ovat ihanan pehmeät ja sileät. Hinta on Suomessa aika kova, mutta ulkomailta saa halvemmalla ja yksi tuubi riittää todella pitkään.

Sen sijaan Bootsin Spearmint Lipsalve on yksi huonoimmista huulirasvoista minkä tiedän. Tuoksuu ihanalle, aivan kuin purukumille, mutta siihen se sitten jääkin. Ei hoida, eikä kosteuta, vaan kuivattaa huulia entisestään.
1b M ii

Orange

• Vieras
« Vastaus #730 : 10.02.09 - klo:15:43 »
Paras kokeilemistani huulivoiteista on Carmex. Omat huuleni eivät niin kamalasti rohdu talvella, mutta mieheni huulet Carmex kyllä hoiti kuntoon, vain muutamassa päivässä rohtuneet ja halkeilleet huulet silosivat. Toimii.

Toimiva on ollut myös oma sekoitukseni, tehostin Blistexin huulirasvaa valkoisessa purkissa ja lisäilin siihen kaakaovoita ja karitevoita.
« Viimeksi muokattu: 10.02.09 - klo:15:45 kirjoittanut Orange »

hehkuviini

• Vieras
« Vastaus #731 : 12.02.09 - klo:01:10 »
Minulle paras huulirasva on Louis Widmerin Lip Care huulivoide, UV 10 -suoja. Tosi miellyttävän tuntuinen huulilla ja pitää ne huomattavasti paremmassa kunnossa. Tosin saatavilla ei ole sävytettyä versiota mutta eiköhän tämä väritönkin toistaiseksi riitä...

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #732 : 16.02.09 - klo:03:47 »
Ostinkin tuota Carmexia tän ketjun suositusten takia. Purkkimuodossa tosin, mutta hyvin on pelittänyt! Vaikutti ensin perus-vaseliinilta joka kuivuu vaan huulille, mutta kun alussa lutrasin tarpeeksi niin huulet ovat pysyneet hyvänä parin lisäilykerran tahdissa per päivä. Mentoli raikastaa tossa huulia erityisen kivasti, tuntuu samalta kuin muka-turvottavat huulikiillot. Etenkin yörasvaksi hyvää, kevyempään taparasvailuun käytän Rainbowin sinisessä pakkauksessa olevaa, inciltään hyvinkin peruskuraa olevaa puikkoa. Ja sekin on, ihme kyllä, toiminut melko kiitettävästi. Nudehuulien alle tollanen valkoinen puikko on ihan passeli, jos vaaleammat huulet haluaa.

Poissa Hali

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #733 : 16.02.09 - klo:21:11 »
Mitä mieltä ihmiset on vaseliinin käytöstä huulirasvana? Itse sitä olen nyt hetken aikaa käyttänyt, mutta mietin että sitten kun tuon purkin olen käyttänyt niin voisin vaihtaa hieman laadukkaampaan rasvaan, joka kosteuttaisi enemmän, koska vaseliinin vaikutus itselläni tuntuu jotenkin hirveän hetkelliseltä ja tekee huulet inhottavan tuntuisiksi.
Wtf?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #734 : 16.02.09 - klo:22:16 »
^ No siis vaseliinissahan ei mitään varsinaisesti kosteuttavia ainesosia sinällään ole, vaan vaseliini enemmänkin suojaa huulia (ja pitää mahdollisen kosteuden sisällä). Vaseliini on minusta ihan ok satunnaisessa käytössä, ja etenkin talvikäytössä, kun se suojaa niin hyvin, mutta rinnalla käyttäisin ehkä jotain muutakin. Tai sitten niin, että vaseliinin alle jotain varsinaista rasvaa ja vaseliini suojaamaan.