Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 401554 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #735 : 16.02.09 - klo:23:35 »
Mitä mieltä ihmiset on vaseliinin käytöstä huulirasvana?

Pari sivua sitten juuri kehuin, että Yliopiston Apteekin Valkovaseliini on osoittautunut rohtuneille huulille kaikkien aikojen parhaaksi voiteeksi. Kokeiltu on monet, halvat ja kalliit, luonnonvoit ja -kosteuttajat, mutta yllätys, halpa & halveksittu vaseliini on ollut aivan ylivertainen.
3 € iso tuubi , ei maksa liikoja ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Tiukunen

• HAIRahtanut
  • She that chooses her own path needs no map.
« Vastaus #736 : 17.02.09 - klo:10:29 »
^ Minä voin myös suositella valkovaseliinia! Käytän sitä päivällä ja yöksi laitan Bepanthenia eikä ole rohtumista tietoakaan.  :) Tosin tavallisesta vaseliinista (sellainen keltainen metallipurkki) en oikein tykkää.

Kokeilin muuten minäkin tuota Carmexia (tuubi) enkä sitten huomannut kaupassa inciä lueskellessani että tuossa on mentolia, se kun ei sovi minun huulilleni.  :(  Laitoin kotona ohuen kerroksen huulille ja heti alkoi sellainen kihelmöinti, että pyyhkäisin äkkiä rasvan pois huulilta ja laitoin Bepanthenia tilalle ja huulet rauhoittuivat heti. Se huulirasva meni kiertoon saman tien.
« Viimeksi muokattu: 17.02.09 - klo:10:30 kirjoittanut Tiukunen »
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #737 : 17.02.09 - klo:11:39 »
Mä olen löytänyt uuden suosikin loputtomalla huulirasvarintamalla! Loccitane Shea Butter Lip Balm Stick. Mulla on ollut aiemmin samaisen linjan purkkiversio ja se oli täyttä roskaa eli ensinnäkään rasian kansi ei pysynyt kiinni ja toiseksi aine oli kivikovaa.

Tämä puikkoversio on huippu. Sekin vaatii sekunnin pari alkaakseen liukua hyvin huulilla joka toisaalta venyttää helposti huulten herkkää ihoa mutta tämä on todella pelastanut huuleni nyt kun koko kropan iho on sodassa. Tämä kosteuttaa pidempään kuin Bepanthen (oma mielipide) eikä aiheuta _minkäänlaista_ tarvetta lisäillä huulirasvaa vähän väliä. Laitan tätä iltaisin tosi reilusti ja vähän yli huulten rajojen ja olen huomaavinani että tekisi terää myös huultenympärysjuonteille eikä tuki omaa ihoani.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #738 : 17.02.09 - klo:16:05 »
Onko toi valkovaseliini sitten käsitelty eri tavalla kuin normi, keltaisessa purkissa oleva? Molempien incihän on täysin identtinen, petrolatum.

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #739 : 17.02.09 - klo:19:28 »
Mitä mieltä ihmiset on vaseliinin käytöstä huulirasvana?

Eikö se ole ihan huuirasvaksi tarkoitettu? Tämä vaseliini ainakin ???: http://204.110.160.227/eupioti/pictures/brand/Klover.jpg Vai puhutko nyt ihan yleisesti vai jostain vaseliinistä?
Voisi muuten itsekin ostaa tuota, vaikka minulla on nytkin viisi huulirasvaa/-voidetta. ::) Joku suurkuluttaja (itsekin kyllä lukeudun noihin) voi nauraa tuolle määrälle, mutta eiköhän sitä korkeintaan kolmella huulirasvalla pärjäisi... :D
1a F ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #740 : 17.02.09 - klo:20:50 »
Hali varmaan tarkoitti lähinnä sitä, että vaseliinia yleensä nykyisin paheksutaan huulirasvakäytössä siksi, että se vain muodostaa kalvon huulille.

Poissa aini

• HAIRahtanut
« Vastaus #741 : 22.02.09 - klo:18:00 »
Kysytäänpäs täällä. Ajattelin tuossa tehdä hieman omatekoista huulirasvaa, mutta voiko esim. karite- ja kaakaovoita sulattaa tavallisessa teräskattilassa vai pitäiskö olla teflon vai kenties ihan vesihöyryssä? Millä lämmöllä sulatuksen tulisi tapahtua?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #742 : 22.02.09 - klo:18:28 »
^ Kyllä siihen pitäisi minusta käydä sekä teflon- että teräskattilassa. Teräskattila on varmaan jopa parempi, ei ainakaan tarvitse epäillä huulirasvan sisältävän teflonia. Nuohan ovat periaatteessa ihan tavallisia öljyjä, joten hyvin pitäisi onnistua molemmilla. Lämmölläkään tuskin on hirveästi väliä, en ainakaan itse kiinnittänyt mitään huomiota.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #743 : 23.02.09 - klo:09:27 »
^^ Kannattaa sulatella miedolla lämmöllä. Vie vähän kauemmin kuin täysillä tehoilla, mutta sitten ei pääse öljyt ja voit kuumenemaan liikaa eikä varsinkaan kiehumaan. Se sulaminenhan vaan siinä on tarkoitus. Yleensä ohjeissa joita olen käyttänyt, on vielä sanottu tuosta miedosta lämmöstä. Eilen tein tassuvahaa ja huomasin, että neem-öljy vaatii huomattavasti vähemmän lämpöä kuin muut kokeilemani öljyt, vahat tai voit. Teräskattilaa käytän itse.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #744 : 23.02.09 - klo:16:46 »
Itse tilasin vastikään Chagrin valley:stä muutakin kuin saippuaa. Tilattua tuli Hemp Illipe ja Pumpkin butter lip butter balm -huulirasvat. Molemmat olivat hennosti tuoksutettuja (eteerisillä öljyillä), nam. Hemp Illipe on hieman liian "ohutta" tai "kevyttä" minun makuuni (tulee kyllä käytettyä), mutta tuo Pumpkin butter on kyllä toimiva, Me likes!

Onko joku kokeillut muita huulirasvoja CV:ltä? Jos myöhemmin tilaan muita, niin olisi kiva tietää, mitä kannattaisi kokeilla ja mitä ehkä ei.
1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #745 : 23.02.09 - klo:16:57 »
Olen käyttänyt sekä Hemp Illipe- että Honey Butter-salvaa, ja kumpikin oli aika vetistä tavaraa. Ei juuri vakuuttanut, eikä oikein tehnyt huulille mitään. Saippuat ovat aivan loistavia, mutta ihonhoitojutuissa vielä Idalla paljon kehitettävää...  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #746 : 23.02.09 - klo:19:20 »
Oon ottanut päiväkäyttöön Pirkan Karpalo-rasvan. Vähän erilaisia kokemuksia kuin täällä, mun huulilla toimii ok. Ei ehkä kosteuta ainakaan välittömästi, mutta yllättäen ei kuivatakaan. Mun huulivammailut on jotenkin mystisesti lakanneet, kun kaikki kakkarasvatkin tuntuvat toimivan. Mutta siis lähinnä tuon värin takia käytän.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #747 : 23.02.09 - klo:19:23 »
Minä olen kokeillut aika paljon CV:n huulirasvoja, kun ensimmäiseeni eli Honey butteriin ihastuin. Omani on ainakin tosi paksua ja kermaista, tosi kosteuttavaa. Mutta sitten kaikki muut kolme seuraavaa, eli Aloe butter, Hemp illipe ja Avocado butter, ovat tosi vetisiä ja ohuita. Niistä en tykännyt oikein mistään, Aloe ja Avocado nyt sentään menettelevät, mutta Hemp on ihan vettä (tai öljyä).

Poissa Merry

• Haiven
  • *
« Vastaus #748 : 25.02.09 - klo:17:28 »
Mulla ainakin toimii ihan loistavasti punaraita bebanthen ja valkovaseliini, muuta en sitten ole tarvinnutkaan.
Toki taskusta löytyy labellon perussininen, ko en kehtais joka paikkaan bebanthenia kantaa:) Hoitaa ihan hyvin hommansa tämäkin.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #749 : 26.02.09 - klo:22:30 »
^ Kannattaa ostaa kierrekorkillisia pikkupurkkeja (tyhjiä) ja laittaa Bepanthenia sellaiseen!

Ostin Decubalin Dry spots -voiteen, se toimii mulla hyvin huulirasvana!
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.