Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 432730 kertaa)

Poissa Armada

• HAIRahtanut
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #795 : 04.09.09 - klo:18:56 »
Kiitti vinkeistä! Lip Smackerit on varmaan helpoiten saatavilla mutta täytyy katsastaa muitakin. Mun poikani on kunnon pikkujuures kun saa jo oman huulirasvan, eikä mitä tahansa miramea.  ;D

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #796 : 15.09.09 - klo:16:33 »
Minulla ei oo pitkään aikaan ollut erillistä huulirasvaa vaan aina kun huulet on tuntunut vähän kuivilta niin olen levittänyt vain huulikiiltoa. Nyt flunssassa kuitenkin huulet on kuivunut enemmän, joten kävin ostamassa TBS:n pink grapefruit huulivoin. Hyvin näyttää auttavan. Hieman olen kylläkin skeptinen sen suhteen että kyllästynköhän jossain vaiheessa tuohon voimakkaaseen tuoksuun...

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #797 : 18.09.09 - klo:11:29 »
Mulla miramen medilip on ainoa tuote, joka toimii hätäapuna kihelmöiviin ja kuiviin huuliin ja kulkee laukussa mukana - tai no, se blistexin valkoinen purnukka on myöskin ihan käypää ainetta, mutta suosin puikkohuulirasvoja, koska sellaisesta purkista on inhottavaa kaivaa voidetta kesken päivää kun kynsien alla on ties mitä pöpöjä.

Yöksi sitten laitan yleensä jotain superkosteuttavaa, jonka huuleni iho imaisee niin nopsaan sisäänsä, että päivällä on pakko käyttää tota medilipiä, joka kai enemmänkin suojaa ja viilentää kuin kosteuttaa.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #798 : 18.09.09 - klo:13:36 »
Jos huulet tuntuvat rohtuneilta ja kuivilta, laitan viilentävää jalkageeliä yöksi ;D
Siis huuliin. Ja toimii !
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #799 : 30.09.09 - klo:19:05 »
Osaako joku viisaampi antaa vinkkiä, mikä huulirasvan sisältämä ainesosa saattaisi kirvellä/ärsyttää huulia? Olen saanut saman reaktion useista eri puikkohuulirasvoista, nyt viimeisimpänä Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream Lip Protectant Stick'istä, jonka INCI on tällainen:

Active Ingredients: Padimate (0.8% W/W), Oxybenzone (2.4% w/w), Petrolatum (30.2% W/W)

Inactive Ingredients: Castor (Ricinus Communis) Oil, Ozokerite, Glyceryl Rosinate, Cetyl Lactate, Lanolin Oil, Myristyl Lactate, Cetyl Acetate, Candelilla (Euphorbia Cerifera) Wax, Carnauba (Copernicia Cerifera) Wax, Beeswax, Tocopherol, Acetylated Lanolin Acohol, Microcrystalline Wax, Corn (Zea Mays) Oil, BHT, Methylstyrene/Vinyltoluene Copolymer, Fragrance, Butylparaben, Propylparaben, Iron Oxides

1b M ii

jouhanna

• Vieras
« Vastaus #800 : 30.09.09 - klo:20:17 »
Mischa:
Veikkaan tuota Oxybenzonea. Itse en voi käyttää mitään tuotteita jos tuota on incissä. Punoittaa, turvottaa, kuumottaa, rohduttaa... Kokemusta myös tuosta EA:n huulivoiteesta, roskiin lensi.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #801 : 17.10.09 - klo:00:39 »
Lallan innoittamana ostin kanssa tuota kokiksen makuista Lip Smackersia (ai vaikutteille altis - minäkö? O:)) Omat huulet on helposti rohtuvat (ruoka, ilma, lämpötila yms.). Olen nyt viikon aikana saanut suht koht sileät huulet tällä voiteella karheiksi ja kuumottaviksi. Ei siis sovi Lip Smackers minulle.

Toistaiseksi parhaat huulivoiteet on olleet Mirame MediLip ja MAC Tinted Lip Conditioner. Mirame on parantanut joskus todella rikkonaiset ja ahavoituneet huulet. MACin lip conditioner on aika uus kokeilu. Sillä kuitenkin olen siloittanut jo kertaalleen Lip Smackersin kuivattamat huulet. Mutta kyllä siihen hintaan pitääkin jotain tehoja löytyä.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #802 : 17.10.09 - klo:15:40 »
Mä oon tykänny Weledan everon huulirasvasta, tuoksuu hennosti ruusulle ja vaniljalle eikä myöskään sisällä mineraaliöljyjä. Ei tee nihkeää kalvoa  eikä muutenkaan ole ärsyttänyt millään tavalla. Suosittelen.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #803 : 17.10.09 - klo:18:27 »
^^
Aika hassu juttu, onhan noissa kuitenkin kasviöljyt incissä korkeimmalla muistaakseni. Ehkä väri- jne lisäaineet sitten saattavat ärsyttää ihoa  ??? Toisaalta Santen huulirasva, jossa siinäkin on kasviöljyt incissä päällimmäisinä saa mun huulet pidemmässä käytössä kuivumaan päältä ja samaten tekee myös minereeliöljyhuulirasvat.  :-\

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #804 : 17.10.09 - klo:19:41 »
En minäkään tiedä, miksei tuo Lip Smackers toimi. Aion antaa kuitenkin sille vielä kolmannen mahdollisuuden, kunhan olen saanut huulet taas kuntoon. Tuo kokiksen makuinen huulirasva on kuitenkin parhaan makuista noista kolmesta. Ehkä se syy onkin makuaineissa.  ;)

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #805 : 19.10.09 - klo:15:52 »
^
Mä oon tykänny Lip Smackersin makuhuulirasvoista, kokis on suosikki.

Minäkin ostin tuon nyt kokeiluun ja sen koostumus on kyllä yllättävän rasvainen, joten se tuntuu levitettäessä ihan hyvältä mutta silti tuntuu että se katoaa huulilta aika nopeasti. Mulla onkin kyllä tosi kuivat ja rohtuneet huulet välillä. Mutta jatkan kokeilua, ei tää missään nimessä huonoimmasta päästä ole.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #806 : 21.10.09 - klo:07:25 »
Tilasin iHerbistä Aubrey Organicsin Treat 'em right -huulirasvan vadelmaisena sekä Weledan Everon-huulirasvan. AO:n huulirasva on aivan ihana: tuoksuu herkulliselta vadelmalta, eikä maistu mitenkään omituiselta. Kosteuttaa hyvin, tekee huulet pehmeiksi ja sopivan pehmeän koostumuksen takia on helppo levittää.

Ihan niin ihastunut en ollut Everonista: tuoksu ei ole mikään maailman kivoin, vaikka kosteuttaakin hyvin ja pitää huulet pehmeänä. Puikkoa pitää hinkuttaa mielestäni aika kauan, että saa sopivasti tavaraa huulille. Taitaa mennä enemmänkin yöksi levitettävänä huulirasvana kuin päivärasvana. Tyrkytän tuota huulirasvaa myös miehen käyttöön enemmän.

Vaikka tykkäsinkin omatekoisesta huulirasvasta (kaakaovoita, mehiläisvahaa, luumunsiemenöljyä) laiskuuttani en jaksa värkätä niiden tekemisen kans. Onneksi löytyi hyvä vaihtoehto omatekoisille huulirasvoille.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #807 : 21.10.09 - klo:11:40 »
mulla on nyt syksyisen kuiville huulille löytynyt suosikkituote
klover-vaseliini  :ts

20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #808 : 25.10.09 - klo:22:41 »
Kiitos Lallalle LipSmacker-huulirasvasuosituksesta. Oli pakko ostaa Fantaa ja Spritea heti, kun niitä Prismassa bongasin. Fantan maku on vähän ällö enkä myöskään pidä tuosta kurkkuun jäävästä tunteesta, mutta Sprite... Se on ihan parasta! Ihanan täyteläinen koostumus ja rasvainen tunne, joka jää huulille pidemmäksi aikaa. Ja se maku/tuoksu! Ihanan raikas ja spritemäinen, vaikka pelkäsin sen olevan kamalan tönkkö ja tunkkainen. Toimii. Eikä ole hinnallakaan pilattu! :ts
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa ree

• HAIRahtanut
« Vastaus #809 : 15.11.09 - klo:17:56 »
Vinkatkaapa mulle joku mahdollisimman rasvainen ja hoitava voide, joka ei saa sisältää vaseliinia. Mun huulet on aivan järkyttävässä kunnossa eikä mikään oikein auta. On kokeiltu kaikki mahdolliset huulirasvat. Bepanthen on kyllä aika hyvä, mutta siinäkin on vaseliinia, ja se ei sovi mun huulille, kuivattaa entisestään.

Jotain kosteuttavaa pitäisi olla. Osaako kukaan vinkata jotain tosi paksua perusvoidetta tai muuta apteekkitavaraa joka sopis huulivoiteeksi? Ja ei siis vaseliinia!