Kirjoittaja Aihe: Huulirasvat ja -voiteet  (Luettu 412229 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Huulirasvat ja -voiteet
« Vastaus #930 : 26.12.11 - klo:20:49 »
Sain siskolta joululahjaksi Long Winter Farmin huulirasvan ja hyvää on. Makuna Unicorn Farts, joka omasta mielestäni tuoksuu minttusuklaalta vaikka mukana pitäisi olla mansikkaakin. Yleensä mintun makuisista huulirasvoista tulee jotenkin ällö olo, mutta tätä voi lisäillä huoletta eikä tuoksu ole liian vahva. Koostumus on sopivan rasvainen eikä yhtään vahamainen. Tuubi on myös kivasti soikion muotoinen rullattava (ei siis tarvitse kaivella sormilla) ja tavaraakin näyttäisi olevan sisällä ihan kelvollinen määrä. Tätä rasvaa voisi pitää laukussa yhden puikon myös kynsinauhojen hoitoa varten.

Taidan laittaa omankin tilauksen puljulle, koska postarit eivät kuulemma ole huimat ja huulirasva edullista. Kauppa löytyy siis Etsystä ja myyvät myös saippuaa, kosteusvoiteita, tuoksurollereita jne. Pitää tarkastella valikoimia hieman tarkemmin kun avaavat taas kaupan uuden vuoden jälkeen, mutta ainakin tuoksut, saippuat ja huulirasvavalikoima kiinnostavat.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #931 : 27.12.11 - klo:10:06 »
Pöh, olisin ostanut uuden vitaliksen, mutta kyseisessä kaupassa oli vaan joku valkosininen, ilmeisesti jokin talvi-edition-koristeinen purkki. En sitten ottanut. Nuo kesä- ja syyslookit sensijaan kelpaisivat, harmi etten aiemmin hankkinut.

Mie iskin silmäni Vitalikseen vasta noiden uusien purkkien myötä, mutta mihin ihmeeseen sitä voi käyttää? Aika iso purkki noin huulirasvakäyttöön. Illalla googlettelin Vitalista ja sain sen käsityksen, että tässä on nyt ihmettä uudessa fiinissä purkissa.  ::)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #932 : 27.12.11 - klo:10:21 »
Minä olen parina viime yönä levittänyt huulille ihan perus sinistä nivean body milk vartalovoidetta ;D sitä ei siihen käyttöön ole tarkoitettu, mutta minulla ei ollut mitään muutakaan rasvaista voidetta, joten hätäpäissäni lätkin sitä. Toimi yllättävän hyvin; kosteutti ja pehmensi huulet yön aikana, eikä lähtenyt heti pois rasvaisuutensa takia. Yöllä ei kuitenkaan tule nuoleskeltua huulia, joten paha maku ei haitannut. Tosi hyvin toimii; paremmin mielestäni kuin bebanthene joka ei imeydy ollenkaan.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #933 : 28.12.11 - klo:03:09 »
Mie iskin silmäni Vitalikseen vasta noiden uusien purkkien myötä, mutta mihin ihmeeseen sitä voi käyttää? Aika iso purkki noin huulirasvakäyttöön. Illalla googlettelin Vitalista ja sain sen käsityksen, että tässä on nyt ihmettä uudessa fiinissä purkissa.  ::)

Kun olin lapsi, niin pakkasenpuremien estoon tuota laitettiin nenään ja poskille ennen talviulkoilulle menoa. Minusta tämä on siis vanha ihme, noista juhlavuoden purkeista nyt viisveisaan. Ihan ok tuote minusta, vaikka joidenkin mielestä kuivattaakin pitemmällä käytöllä. Käytän usein myös auenneille rystysille tai koville kantapäille. Toisaalta eihän tuo miksikään mene vaikka purkki kestäisikin vuoden.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #934 : 29.12.11 - klo:01:38 »
^ Ostin sitten tänään tuon Vitaliksen, kun eteen sattui (kas kun kävelin siihen ruokakaupan kosmetiikkahyllylle). Testasin huuliin ja jalkoihin kuiviin kohtiin, ihan ookoolta vaikuttaa toistaiseksi.

Ostin tänään myös Figs & Rouge merkkisen purkkihuulirasvan Kick'sistä, mutta se on jotenkin kämänen. Sanoisin, että se on vanhentunut.  :-\ Rasvan päälle oli tullut sellainen ällöhkö kuori, ihan kuin nahkaa, joka pitäisi ensin kaapia pois, jotta itse voiteeseen pääsee käsiksi. Tuon voiteen pitäisi olla 100% luonnonmukainen, joten voisiko tuo kuori johtua siitä, vai onkohan se vaan seisonut ensin kaupan hyllyssä pari vuotta, oli nimittäin nyt alessa!?

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #935 : 29.12.11 - klo:09:00 »
^
Kicksin tuotteissa voi hyvinkin olla vanhentunutta tavaraa. ostin jokunen vuosi sitten alesta Clarinsin meikkivoiteen, joka ei sinänsä vaikuttanut huonokuntoiselta mutta valmistuspäivätarkistus paljasti voiteen aika vanhaksi. Luonnonkosmetiikkahan menee vanhaksi paljon nopeammin ja valaistujen hyllyjen lämmössä varmaan vieläkin nopeammin. Valaistut hyllyt voisi poistaa kokonana kosmetiikan osalta tai aiankin korvata lamput sellaisilla, jotka eivät jatkuvasti paahda tuotteita käyttökelvottomiksi  :(

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #936 : 30.12.11 - klo:13:27 »
^ Päädyin nyt tekemään tuon huulirasvan kanssa niin, että laitoin suoraan valmistajalle viestiä ja kyselin, onko tuollainen kalvo normaali ja mukaan myös purkin takaa löytyneen numerosarjan, kenties osaavat vastata, josko voide on todellisuudessa vuosia vanha. Voide oli alennuksessa ja maksoi 4,50e silti, eihän se paljon ole, mutta aika paljon huulivoiteesta, mutta ennenkaikkea olisi kiva, jos siellä Kicksissäkään ei nyt ihan vanhentuneita tuotteita myytäisi.  :(

Muok. Oho! Tuli jo vastaus suoraan tuolta Figs&Rougelta! Sanoivat, että voide on todellakin vanhentunutta ja sen ei tosiaan pitäisi olla tuollaista. Kysyivät mistä ja milloin olen ostanut voiteen, jotta voivat varmistaa, että ko. voiteita ei enää myydä (koodi oli paljastanut iän) vaan ne vedetään pois.
« Viimeksi muokattu: 30.12.11 - klo:13:45 kirjoittanut marenki »

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #937 : 05.01.12 - klo:13:46 »
Voihan kökkö, Badgerin huulirasvat ei taida sopia mulle. Nykyään kun laitan huulille, niin alkaa kirvellä ja huulet muuttuu punaiseksi :( Mulla on ollut laukussa Creamy Cocoa ja töissä Poetic Pomegranate - molemmat siis melkein päivittäisessä käytössä reilut puoli vuotta. Molemmat on noita kaakaovoipuikkoja, joten voihan olla ettei se käykään. Pitänee testata ihan peruspuikkoja.

Poissa Venin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • It's all in your head
« Vastaus #938 : 14.01.12 - klo:14:07 »
Ostin hetken mielijohteesta Carmexin cherry huulirasvapurkin. Mun huulet on aika ronkelit, tähän asti on kelvannut vain Labellon sininen, mutta alkaa pikku hiljaa kyllästyttää vaikka mahtavaa tavaraa onkin. Toivottavasti tämä Carmex toimisi vähintään yhtä hyvin, rakastan kirsikkaa ja purkki on symppis. Ainakin näin alkuvaikutelma on hyvä, kihelmöi kivasti huulissa ja tuntuu imeytyvän ja kosteuttavan heti.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #939 : 14.01.12 - klo:20:16 »
Mun mielestä Carmexin huulirasvat on ihan ykkösiä. Mulla on kotona purkki sitä Original-versiota, laitan sitä aina yöksi. Sitä saa ainakin Stockalta. Netistä oon tilannut samaa tavaraa puikkomuodossa, makuina Original, Cherry, Pepprmint sekä Strawberry. Nämä ovat kätevämpiä mukana. Valitettavasti näitä puikossa olevia Carmexeja ei taida saada Suomesta mistään kaupasta. 

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #940 : 14.01.12 - klo:23:24 »
Carmex on myös mun lemppari. Citymarketista saa myös näitä ja siellä on tätä myös tuubissa. Viimeksi ostin kirsikan tuoksuisen, mutta pitää hakea myös tollainen tuubi. Tämä perusversio toimii ihan parhaiten Roa-kuurin kuivattamille huulille <3.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #941 : 31.01.12 - klo:13:04 »
Labello sun protect on koostumuksensa puolesta just oikeanlainen, mutta voiteen vaaleankeltainen väri häiritsee.  Mökkeilyssä, lenkillä ja metsässä ei haittaa, käytän tuota, mutta ihmisten ilmoilla näyttää aika tyhmältä, kun vaalean voidekerroksen alta kuultaa huulten oma, tummahko väri. En haluaisi ostaa testimielessä kaikkia markkinoiden spf 30 huulirasvoja, joten mitkä niistä mahtaisi olla värittömiä?

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #942 : 01.02.12 - klo:22:03 »
Mulla on nyt käytössä Lip Smackersin pink guava huulirasva. Kyljessä mainostetaan isolla, että 100% luonnonmukainen tms, ihan hyvältä sisältä vaikutti. Toimii tosi hyvin ja tuoksu on mukavan neutraali. En noita niitten limuhuuliravoja o ikinä koittanu, haistellu kyllä ja sen perusteella en o halunnu koitaakaan. Noita ennen tuli käytettyä monta puikollista Laveran huulirasvoja, jotka nekin toimi tosi hyvin, mutta oli pakko nyt koittaa jotain muutakin merkkiä.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Lätkä

• Vieras
« Vastaus #943 : 06.02.12 - klo:08:11 »
Mun mielestä Carmexin huulirasvat on ihan ykkösiä. Mulla on kotona purkki sitä Original-versiota, laitan sitä aina yöksi. Sitä saa ainakin Stockalta. Netistä oon tilannut samaa tavaraa puikkomuodossa, makuina Original, Cherry, Pepprmint sekä Strawberry. Nämä ovat kätevämpiä mukana. Valitettavasti näitä puikossa olevia Carmexeja ei taida saada Suomesta mistään kaupasta. 

Mistä olette tilanneet noita puikko-Carmexeja? Löytyykö jostain EU:n alueen nettikaupasta niin ei tarvitsisi huolehtia tullista? Puikkoversiot kiinnostaisivat kovasti, kävin Carmexin sivuilla ja siellä oli uutuutena vanilja- ja limepuikot. Noissa olisi aurinkokerroinkin. Tosin niin on näköjään joissain purkki- ja tuubiversioissakin.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #944 : 06.02.12 - klo:11:00 »
^ Citymarketista saa ilmeisesti Carmexeja ihan tuubiversionakin ostettua. Näin ymmärsin siis Chloen viestistä, joka on edellisellä  sivulla.  :)

Blistexin medilip huulivoide on ollut kovassa käytössä nyt talven aikana. Ainakin 3 tuubia olen käyttänyt, ja olen tosi tyytyväinen. Hinta ei ole paha, oisko 1,30€ suurinpiirtein. Labellon perussininen lakkasi yhtäkkiä toimimasta ja oli pakko ostaa joku uusi kun bebanthenia on vaikea laittaa muualla kuin kotona. Haju on mentolimainen mistä en tykkää yhtään, mutta muuten tuo huulivoide on kyllä tosi tehokas. Ei tarvitse lisäillä jatkuvasti ja pitää helposti rohtuvat huulet hyvässä kunnossa. Eikä tuota blistexia tule niin "syötyäkään" tai lisättyä turhaan, kun haju on vähän inha.  ;D

Carmexia haluaisin kokeilla, joku hyvän tuoksuinen puikko/tuubirasva olisi kiva. Citymarketissa olen ohimennen kyllä nähnyt näitä carmexeja aika isonkin valikoiman, en ole vain sen enempää perehtynyt kun olen aina ottanut sen Blistexin rasvan vain nopeasti mukaan.  ;D Kirsikka ja mansikka maut/hajut varsinkin kiinnostaa.