Heip.
Mulla on hiuksissa rastat. Itse tehdyt. Nyt varmaankin ainakin kuukauden olleet päässä ja alkavat pikkuhiljaa tiivistyä tiukemmiksi pötköiksi.
Eräänä viikonloppuna sain vain mestari-idean alkaa takuttamaan tukkaani ja tulos on ihan hyvä.
Aika ohuita ovat, mistä itse tykkään, tyvestä vielä joitain senttejä auki, mutta ajan kanssa nekin alkavat varmasti tiivistymään ja rastoittumaan.
Lisäksi olen pyöritellyt/huovutusneulalla tökkinyt kuituhiuksesta pötköjä ja lisännyt niitä omien takkujen sekaan, ja näin saanut paksuutta ja vähän pituutta hiuksille.
En ole kyllä vielä katunut, tunnen oloni enemmän omaksi itsekseni kun on takut päässä.
Pari kertaa aikaisemmin tein ne ja purin pois ja kummallakin kerralla kaduin sitä, että purin ne.
Nyt annan näiden olla, ei tulisi mieleenkään ottaa pois.
Olen pessyt näitä kerran viikossa, tai kerran kahdessa viikossa mäntysuovalla.
Toisinaan Linna shampoolla, kun tuo mäntysuopa kuivattaa päänahkaa ja se alkaa hilseillä. Pitäisi yrittää välttää sitä päänahan pesua sillä ja yrittää jynssätä vain takkusia.
Joskus olen omiin takkuihin suihkutellut suolaliuosta, mikä auttaa tiivistymisessä ja rastoittumisessa.
Mutta aika ja kärsivällisyys ovat parhaita.
Toivottavasti tästä oli jotain apua. Kysy toki jotain jos tulee mieleen, koitan vastata jos osaan.