Kirjoittaja Aihe: Kotikemistit  (Luettu 2054 kertaa)

Poissa Gigli

• Tukkaguru
Kotikemistit
« : 10.08.06 - klo:15:52 »
Kirjoitin ensin tuonne kotitekoista kauneudenhoitoa -ketjuun viestin, mutta innostuin liikaa ja päätin perustaa oman aiheen tälle ;D

Siis, onkos kukaan vienyt tätä kotitekoista kauneudenhoitoa ihan HC-tasolle eli kokeillut kosmetiikkatuotteiden valmistamista itse? Löysin tälläisen nettisivun (suklaatuoksuja googletellessani), jossa myydään erilaisia kosmetiikkatuotteiden valmistuspohjia, tuoksu- ja hoitoöljyjä sekä -voiteita ja sekoitteluun tarvittavia välineitä. Välittömästi sisälläni heräsi pieni kotikemisti, joka tahtoisi sekoittaa unelmien voiteen karitevoista, aloe- ja jojoba-öljystä sekä suklaantuoksusta.... Hinnatkaan eivät päätä huimaa.

http://www.bestdeal.org/

Katselin noiden hajustamattomien voide-pohjien INCejä ja ne näyttävät näin inc-tiedottoman silmään todella ihanilta:

Shea lotion
Aloe Barbadensis (Organic Aloe) Leaf Juice, Butyrospermun parkii (Shea) Butter, Kosher Vegetable Glycerin, Emulsifying Wax NF, Prunus Dulcis (Sweet Almond), Palm Stearic, Limnanthes alba(Meadowfoam), Hamamelis virginiana (Witch Hazel), Tocopherol (Vitamin E), Xanthan Gum, Azadirachta indica (Neem), Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Oleoresin Extract, Ascorbic Acid, Salix nigra (Black Willow Bark) Extract, Methyl/Propylparaben (.025%) Contains over 20% shea butter

Butter Madness Creme
Aqua (Water), Butyrospermun parkii (Shea) Butter, Theobroma cacao (Cocoa) Butter, Mangifera indica (Mango) Butter, Kosher Vegetable Glycerin, Emulsifying Wax NF, Palm Stearic Acid, Citric Acid, Rosa Damascena (Rose) Hydrosol, Aloe Barbadensis (Organic Aloe) Leaf Juice, Hamamelis virginiana (Witch Hazel), Tocopherol (Vitamin E), Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Oleoresin, Ascorbic Acid (Vitamin C), Azadirachta indica (Organic Neem), Salix nigra (Organic Black Willow Bark) Extract, Essential Oils, Lavandula angustifolia (Lavender) Essential Oil, Citrus sinensis (Orange) Essential Oil, Methyl/Propylparaben

Editti: Tässäpä muuten vuoden joululahja-idea. Kotikosmetiikkaa koko suvulle. 8)
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
Vs: Kotikemistit
« Vastaus #1 : 10.08.06 - klo:16:39 »
Muakin kiinnostais hirveesti.
Tällä hetkellä mun kemistin ura koostuu mm. huulipunien sekaisin sulattamisesta, hajusteettomien mössöjen itse hajustamiseen ym. pikkukivaan. Mutta tollanen ois superkivaa. Täytyykin tutustua sivustoon!
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Nove

• Vieras
« Vastaus #2 : 10.08.06 - klo:18:51 »
Täällä yksi hurahtanut.

Tähän mennessä oon tehnyt vartalovoita, paria erilaista vartalovoidetta, kuorintoja, huulirasvaa, jalkavoidetta, erilaisia kasvo-/vartaloöljyjä ja kasvovesiä. Oon tehnyt kaikki ihan alusta asti (lukuunottamatta kasvovesiä), mutta noista valmiista pohjista tulee varmasti ihan yhtä hyviä, ellei parempia. Tuon kyseisen sivun tuotteisiin en oo tutustunut, mutta monessa tapauksessa valmiista tekeminen tulee myös halvemmaksi, mutta mä kun niin tykkään sopata itsekseni ;D

Seuraavana vuorossa olis Buffy The Backside Slayer-tyylinen kuorintapala, kunhan saan hankittua adukipapuja :)

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #3 : 10.08.06 - klo:19:18 »
Nove. Mistä olet hankkinut tarvikkeet näihin tuotteisiin? Apteekistako? Onko kallista?

Minulla oli nuorempana kosmetiikan teko villitys, mutta en tehnyt mitään voiteita, sillä ajattelin raaka-aineiden hankkimisen olevan hankalaa. Kiinnostaisi kyllä kovasti kokeilla. Kirjallisuuttakin löytyy kotoa.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 10.08.06 - klo:21:15 »
Nove mistä sä oot löytänyt ohjeita ym. noita varten?

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #5 : 10.08.06 - klo:21:17 »
Oooh, mäkin haluan kotikemistiksi!  ;D

Minun kokeiluni rajoittuvat lähinnä meikkivoiteiden miksaamiseen, vartalovoiteiden hajustamiseen, huonetuoksujen tekemiseen ja kotikutoisten kasvonaamioiden kokeilemiseen.

Minuakin kiinnostaisi todella kovasti tietää mistä raaka-aineita kotitekoiseen kosmetiikkaan saa, joten Nove auttanee meitä tietämättömiä.  ;D

Poissa Gigli

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 11.08.06 - klo:10:03 »
Googlella löytyi jonninverran juttua kotitekoisesta kosmetiikasta, mm tälläinen sivusto,

http://www.makingcosmetics.com/

josta löytyy ohjeita ja tarpeita ihan alusta asti omien sekoitusten keittelyyn. Ohjeiden toteutus vaatii jo melkoista kemistinkättä.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #7 : 11.08.06 - klo:12:26 »
Noi voidepohjat näyttää kyllä niin hyviltä että tekisi mieli ihan tilata pelkästään niitä, iho tykkäisi varmaan ihan kympillä.  :-* Mutta oon jotenkin aina ollut vähän epäileväinen noiden luottokorttitilausten suhteen USA:sta.. :-\ Ja postarit olisi aika kalliit, ainakin 20$.. Olisikohan tuollaista samankaltaista kauppaa jossain päin Eurooppaa..?

Nove

• Vieras
« Vastaus #8 : 11.08.06 - klo:12:38 »
http://www.aromantic.co.uk/ on mun luottopaikka, josta löytyy kaikki raaka-aineet mitä kosmetiikan tekemiseen tarvitsee plus tarvittavat ohjeet ja muut tarvikkeet. Paljon on myös valmiita pohjatuotteita, joita voi sitten hajustaa oman mielensä mukaan. Miinuksiakin kyllä löytyy, nimittäin tosi isot postikulut, varsinkin jos tilaa enemmän kerralla.

Jos taas haluaa käyttää hajusteena muita kuin normaaleja eteerisiä öljyjä, paljon erilaisia löytyy täältä (jälleen kerran miinuksena isot postikulut): http://www.justasoap.co.uk/

Vaikka nuo ohjeet saattaa vaikuttaa ensin vaikeaselkoisilta, ne on ihan loogisia kunhan pari kertaa ne huolella lukee, eikä ollenkaan mitenkään mahdottoman vaikeita tajuta.

Netistä noita ohjeita löytyy ihan niin paljon kun vaan jaksaa etsiä, mutta itse oon käyttänyt lähinnä Aromanticin ohjeita vähän muuntelemalla. Paljon kirjallisuuttakin löytyy, esim. Hyvää Oloa Luonnosta-kirjassa on verrattuna Aromanticin ohjeisiin mun mielestä huomattavasti helpompia ja yksinkertaisempia ohjeita moniin voiteisiin jne. Englanninkielisistä Dorie Byersin Natural Body Basics: Making Your Own Cosmetics ja Neal's Yardin Recipes For Natural Beauty on myös käyttökelpoisia ja aromaterapiasta kirjoja löytyy lukematon määrä.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 11.08.06 - klo:12:39 »
Mä tein edellisessä koulussa päättötyön luontaiskosmetiikasta ja silloin tein pari voidetta. Niihin ei kylläkään tullut kuin paria raaka-ainetta, enkä mä niitä oikeastaan edes käyttänyt. Apteekista hankin silloin glyseriiniä, lanoliinia ym.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 11.08.06 - klo:12:54 »
Mitäs kaikkia tollasia saa apteekista?

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 18.02.08 - klo:22:00 »
Onko kukaan tilaillut tuolta Aromanticista eri öljyjä, AHA-happoa jne..?