Kirjoittaja Aihe: Meikinpoistosienet ja -liinat  (Luettu 14637 kertaa)

anni

• Vieras
Meikinpoistosienet ja -liinat
« : 18.08.06 - klo:15:44 »
En tiedä teenkö nyt itsestäni aivan ääliön, mutta ajattelin että täällä voisi joku hyvinkin tietää. Eli mikä ihme on tämä mikrokuituliina, jolla olevinaan saa naamasta mustapäät ja muut epäpuhtaudet ym. pois?  ??? Huomasin vaan että suomi24 sivuilla on paljonkin juttua, mutta täältä taas en löytänyt ollenkaan.

Yhdistin meikinpoistoliinoista ja -sienistä käydyt keskustelut. /Luomo
« Viimeksi muokattu: 08.10.06 - klo:12:35 kirjoittanut Luomo »

Poissa Rosey

• Hiushörhö
Vs: Meikinpoistosienet ja -liinat
« Vastaus #1 : 18.08.06 - klo:19:01 »
Mulla on Kanebon mikrokuituliina, mutta en todellakaan usko sen poistavan (tai vähentävän) mustapäitä. Korkeintaan ehkä vähän tehostaa meikkien saamista pois iholta eikä tarvitse läträtä vedellä niin paljoa.

Jep, tuote on aika susi. Ja hankala puhdistaa käytön jälkeen.

Poissa Daniela

• HAIRahtanut
« Vastaus #2 : 18.08.06 - klo:22:10 »
Mulla on Kanebon mikrokuituliina, mutta en todellakaan usko sen poistavan (tai vähentävän) mustapäitä. Korkeintaan ehkä vähän tehostaa meikkien saamista pois iholta eikä tarvitse läträtä vedellä niin paljoa.

Jep, tuote on aika susi. Ja hankala puhdistaa käytön jälkeen.

Mulla on ko tuote saanut jäädä pölyttymään johonkin kaapin nurkkaan
1b M ii, vaalennetut puoleen selkään asti, vino otsis.

*sade*

• Vieras
« Vastaus #3 : 08.09.06 - klo:15:45 »
Mulla on ollut Kanebon mikrokuituliina sporadisessa käytössä nyt muutaman viikon ajan, eli käytän sitä silloin kun satun muistamaan, ehkä n. kaksi kertaa viikossa. Kyllä se puhdistusta tehostaa ja ainakin mulla "kohottanut" nenänpielten mustapäitä lähemmäksi pintaa, josta niitä on helpompi puristella pois. Ongelmana on vain se, että mulla on todella herkkä iho, eli en voi sitä usein käyttää. (Vaikka olisin kuinka hellävarainen) Kerran meni iho ihan rikki, mutta muutama mustapää kyllä katosi samalla.

Aion jatkaa käyttöä jatkossakin. Silloin tällöin.  ;)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #4 : 09.09.06 - klo:17:23 »
OT, mutta otsikon perusteella olin aivan varma, että täällä puhutaan niistä siivotessa käytettävistä mikrokuituliinoista ja kiinnostus tämän kauneusvinkin suhteen heräsi heti.  ;D
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 09.09.06 - klo:19:28 »
OT, mutta otsikon perusteella olin aivan varma, että täällä puhutaan niistä siivotessa käytettävistä mikrokuituliinoista ja kiinnostus tämän kauneusvinkin suhteen heräsi heti.  ;D

Mä luulin kans et kyse on siivousliinoista  ;D Toisaalta jotenkin en enää ylläty enää mistään, onhan täällä jo lätkitty vetyä naamaan sun muuta outoa...  ;D

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 04.10.06 - klo:21:21 »
Ostin tänään sokokselta tuplapakkauksen meikinpoistosieniä. Siis sellaisia keltaisia ja isohuokoisia... Mietin jos niillä lähtis jotenkin paremmin meikit pois, kun ekaks laittaa putsarin ja sitten hieroo sienellä aineen pois. Sen verran kun oon kosmetologilla käyny, niin ne on aina ensin puhdistanu naaman tollasilla sienillä...

Onko muilla kokemuksia näistä? Mitä ootte tykänny?

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #7 : 05.10.06 - klo:09:45 »
Kyllä noin voit tehdä, jos tunnet sen tehokkaaksi. Minä olen jo tyytyväinen ihan normaaliin puhdistusaine & kädellä hierominen -rutiiniin, joten en sinällään koe tuollaista meikinpoistosientä tarpeelliseksi. Omistan tuollaisia kyllä, ja olen käyttänyt niitä ihon kostuttamiseen ennen kuorintaa, mutta nykyään teen senkin käsin.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #8 : 05.10.06 - klo:10:24 »
Koulussa tosiaan putsattiin iho hoidoissa aina noilla ja oma ihoni ei tykännyt yhtäämn siitä, että sitä vedeltiin jakuvasti karheilla sienillä. En kyllä usko olevan kenenkään iholle loppujen lopuksi hyväksi jos tuollaisilla karheilla sienillä pesee ihonsa päivittäin.
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 05.10.06 - klo:10:44 »
Sattuipas sopivasti tämä aihe, kävin itsekin juuri eilen ostamassa tuollaisen sienen, koska nykyiset ihonpuhdistutuotteeni eivät tunnu puhdistavan ihoa kunnolla :-\. Ihmettelin itsekin tuota sienen karheutta, ei voi tehdä hyvää putsata sillä naama joka ikinen ilta. Mitä olette muuten mieltä, kumpi olisi parempi ja hellävaraisempi, sellainen pehmeä kasvojenpuhdistusharja vai tuollainen sieni ??? Tai olisiko vielä joitain muitakin tapoja tehostaa kasvojenpuhdistusta?

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 05.10.06 - klo:11:58 »
No jaa, ei sen sienen karheus oikeastaan mua haitannut, enemmänkin tykkäsin siitä. Tuntuu että se kuorii samalla... En kyllä sit viitsi niin usein käyttää sitä jos on olemassa vaara että se esim. rikkoo pintaverisuonia, toivottavasti ei?

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #11 : 05.10.06 - klo:12:08 »
Mä käytän tuota puhdistussientä vain joskus, jos pitää puhdistaa enemmän meikkiä, esim. iltameikki tms. Joka päivä se on musta hankala ihan puhdistuksenkin takia: se pitäisi varmaan joka käytön jälkeen puhdistaa jollain aineella, ettei kosteaan sieneen jää muhimaan mitään bakteereja.

Entäs löytyykö kokemuksia siitä Kanebon puhdistusliinasta? Siitä on pari mainintaa täällä:
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=646.msg101152#msg101152
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #12 : 05.10.06 - klo:12:36 »
Tuo sienihän kuorii ihoa samalla hieman, joten senkään puolesta ei kannata käyttää joka päivä. On tuo kuitenkin mielestäni hellävaraisempi vaihtoehto kuin sellainen kasvoharja. Itse ostin joskus todella pehmoisen tuntuisen kasvoharjan ja se kyllä raapi kasvojen ihoa vielä enemmän ja oli hankalampi käyttää. Mutta tosiaan aina silloin tällöin tuota sientä voi käyttää tehostamaan puhdistusta. Jos sieni on liian karhea ja sitä käyttää liian usein, voi sillä myös saada aikaan katkenneita pintaverisuonia.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 05.10.06 - klo:18:42 »
Mitä ihmesieniä te käytätte? (tuon lauseen voikin ymmärtää kahdella tavalla ;D)

Oma sieneni, jota silloin tällöin käytän on kyllä tosi pehmeä, eikä raavi naamaa yhtään.

Bakteerijuttua olen miettinyt, mutta teenkin niin, että käytän yhtä sientä vain vähän aikaa, ja otan sitten puhtaan & jonkun ajan päästä keitän kaikki kuumassa vedessä, että bakteerit kuolisivat. Ja sitten samat käyttöön.

Poissa Chili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #14 : 05.10.06 - klo:20:49 »
Tuo sienihän kuorii ihoa samalla hieman, joten senkään puolesta ei kannata käyttää joka päivä. On tuo kuitenkin mielestäni hellävaraisempi vaihtoehto kuin sellainen kasvoharja. Itse ostin joskus todella pehmoisen tuntuisen kasvoharjan ja se kyllä raapi kasvojen ihoa vielä enemmän ja oli hankalampi käyttää. Mutta tosiaan aina silloin tällöin tuota sientä voi käyttää tehostamaan puhdistusta. Jos sieni on liian karhea ja sitä käyttää liian usein, voi sillä myös saada aikaan katkenneita pintaverisuonia.

Onko useasti toistuvasta ihonkuorinnasta haittaa iholle, ja jos on niin mitä? Voiko siitä aiheutua juuri noita katkenneita verisuonia? Itselläni rullautuu ihosta lähes joka toinen  ilta kasvojen pesun jälkeen kuollutta solukkoa pois ja toisaalle jää kuivaneita ihoalueita. Olen sitten kuorinut ihoa melko usein.
Miksi tuo karhea sieni voi aiheuttaa katkenneita pintaverisuonia (siis mitä se aiheuttaa iholle)?