Kirjoittaja Aihe: Meikinpoistosienet ja -liinat  (Luettu 14653 kertaa)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Vs: Meikinpoistosienet ja -liinat
« Vastaus #15 : 10.10.06 - klo:17:14 »
^Liiallinen kuorinta ohentaa ihoa ja näin ollen iholta saattaa haihtua kosteus paremmin, vieraat aineet läpäisevät ihoa paremmin (bakteerit ym.) ja saattaa syntyä laajentuneita verisuonia (= couperosaa).
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #16 : 10.10.06 - klo:17:20 »
Mielenkiinnosta ostin n.kk sitten Duroyn mikrokuituliinan, kun se ei montaa euroa maksanut, enkä kyllä tykkää siitä yhtään. Ei ole tehnyt muuta kuin kuivattanut mun ihoa, mustapäät on edelleen paikallaan. Taidan ylentää sen siivousliinaksi  ;D

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 27.08.07 - klo:15:11 »
Käyttelin tuollaista sientä joskun kun pesin kasvoja rhassoul (tjsp..) saippualla. Sellasen palasaippuan käyttö tuntui muuten niin hankalalta. Mutta tuo yhdistelmä tuntui aika hyvälle. Saippuan loputtua ei tosin ole tullut hankittua uutta.

Ainakin oma sieneni ei tuntunut mitenkään karhealta, olikohan prismasta ostettu paketti missä oli valkoinen ja sininen pyöreä sieni. Käytän näitä myös välillä öljypuhdistuksen yhteydessä, jos haluan pestä öljyn kasvoilta kokonaan, esim. ollessani jossain reissussa. Kotosalla käytän mikrokuituliinaa (juu, sellainen siivouskäyttöön tarkoitettu   :D) jos haluan hauduttaa öljyä kasvoilla lämpimän liinan alla.

Kai se on kasvojen ihosta paljon kiinni miten paljon iho kestää hankaamista ja jokainen varmasti itse tietää parhaiiten mikä tuntuu liian kovalta käsittelyltä. Yritän kuienkin välttää turhaa hankaamista couperosan pelossa. Koskaan ei voi olla liian varovainen  ;)
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 29.08.07 - klo:17:31 »
Mun mielestä toi Kanebo on tosi helmi! Kun illalla hieroo ensin puhdistusmulsion kuiviin kasvoihin ja tolla kosteella liinalla pyyhkii pois niin ei kyllä jää kasvovesivanuun yhtään meikkiä. Tuntuu että se oikein imasee meikit, toisin kuin sienet jotka vaan pyörittelee meikkiä ihon pinnalla.
Ton liinanhan voi muuten pestä koneessa neljässäkympissä kun se likaantuu. Kaveri on leikannut yhteen kulmaan reiän ja ripustanut siitä naulaan roikkumaan. Hauskan näköinen.  :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #19 : 30.08.07 - klo:07:27 »
Puhdistussienien makuun en ole jostain syystä päässyt, vaikka sinnikkäästi ostelen uusia.
Mikrokuituliinaa käytän viikoittain kuorintaan, enkä käytöstä luovu.
1½ vuoden käytön jälkeen olen päässyt maksaläiskistä eroon ja iho on muutenkin paremmassa kunnossa. Merkkiä en valitettavasti muista, enkä tiedä eroaako Suomessa myytävistä. Luulisin niin, koska omassani ei ole mainintaa ihon puhdistuskäytöstä ainoastaan kuorimisesta.

Poissa Noanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #20 : 17.01.08 - klo:18:08 »
Voi apua. Ostin pari viikkoa sitten kasvosienen meikinpoistoon ja olen ollut siihen oikein tyytyväinen. En ole huomannut mitään katkenneita verisuonia ja saan meikit paljon helpommin pois sienen avulla.

Mutta mitä jos se sittenkin kuorii ihoa liikaa :-\? Voiko siitä tulla jotain piileviä vaikutuksia? Ihon ohenemista?
1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #21 : 18.01.08 - klo:09:58 »
^^^Viitaten tuohon omaan aikaisempaan viestiini, tuo Kanebon puhdistusliina on tosi hellävarainen, paljon hellävaraisempi kuin ainakaan ne perussienet joita myydään marketeissa. Omalla ihollani en käyttäisi sieniä päivittäin, iho on varsinkin poskipäillä sen verran ohut, mutta tuo Kanebo ei tunnu ollenkaan niin kuorivalta. Ihot on tietysti erilaisia, jos tuntuu että iho alkaa sienistä kärsiä niin suosittelen tuota.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #22 : 18.01.08 - klo:10:29 »

Mutta mitä jos se sittenkin kuorii ihoa liikaa :-\? Voiko siitä tulla jotain piileviä vaikutuksia? Ihon ohenemista?

Jane Iredalen hanskan omistajana totean että hanska on hyvä, ihanakin, mutta ei sopinut minulle jokapäiväiseen käyttöön. Poskeni alkoivat oikein kunnolla punoittamaan.

Poissa Noanna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #23 : 18.01.08 - klo:17:11 »
Kun musta tuntuu että iho ärtyy paljon vähemmän tuosta sienestä kuin vahvemmista puhdistusaineista. Tai siis, nyt kun olen poistanut meikit pelkällä kookosöljyllä ja sienellä, iho näyttää paljon tasavärisemmältä, puhtaammalta ja kaikin puolin terveemmältä kuin silloin jos pesen kookosöljyn jälkeen jollain putsarilla enkä käytä sientä... Ja pelkällä öljyllä se meikki ei kuitenkaan lähde kunnolla.

Mutta ehkä nyt uskallan tuota vielä käyttää. Ja jos iho alkaa tuntua ärtyneeltä niin kokeilen sitten vaikka sitä liinaa.

1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 05.10.14 - klo:22:44 »
Mä haluaisin tuollaisen kanssa, pitää laittaa ostoslistalle. Itse pesen naamani käsien avulla, mutta vartalolle mulla on agave-puhdistusliina, joka on ihan helmi. Se näyttää ja jotakuinkin myös tuntuu juuttisäkistä revityltä palaselta, eli hyvin vaatimattomalta siis, mutta sillä saa oikeasti puhtaan ja hehkuvan ihon. Kasvoille tuo on turhan karkea säännöllisesti käytettäväksi, mutta satunnaisesti olen sillä hellästi kasvojakin puhdistanut hyvin tuloksin. On ollut muutamna vuoden käytössä ja toimii yhtä hyvin kuin uutenakin.

Edit. Katselin Ecotoolsin konjac-sieniä ja niissä oli maininta, että pitäisi vaihtaa 1-3 kk välein  ??? Ihanko oikeasti ne vaativat noin tiuhaa uusimista?
« Viimeksi muokattu: 06.10.14 - klo:23:35 kirjoittanut Triina »

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 07.10.14 - klo:17:45 »
Käytän meikinpuhdistukseen ihan tavallisia pesulappuja, niitä 30x30cm face cloth nimellä kulkevia. Lisäksi olen hankkinut näitä musliinisia. Molemmat pesen käytön jälkeen 60 tai 90 asteisen pyykin mukana ja hyvin ovat kestäneet jo vuosia.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 07.10.14 - klo:19:38 »
Käytän meikinpuhdistukseen ihan tavallisia pesulappuja, niitä 30x30cm face cloth nimellä kulkevia. Lisäksi olen hankkinut näitä musliinisia. Molemmat pesen käytön jälkeen 60 tai 90 asteisen pyykin mukana ja hyvin ovat kestäneet jo vuosia.

Minulla on ihan samannäköisiä pesulappuja, mutta ne myytiin pai-merkillä varustettuna. Ihan samoja lappuja kuitenkin. Olen kyllä tykännyt noista etenkin sellaisten huonommin huuhtoutuvien puhdistusaineiden kanssa.

Konjak-sienien hehkutusta taas en voi ymmärtää. Haksahdin ostamaan sienen viime keväänä ja muutaman kokeilun jälkeen totesin sen täysin turhaksi. En tuntenut saavani siitä yhtään mitään lisätehoa kasvojen puhdistukseen. Iho ei tuntunut puhtaammalta / pehmeämmältä / kuulaammalta tai yhtään miltään paremmalta sientä käytettyäni.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 08.10.14 - klo:13:38 »
Riittäisiköhän se tappamaan pöpöt, jos kasvosienen päälle kaataisi välillä kiehuvaa vettä? En jaksaisi alkaa sientä ihan kattilassa keittelemään, mutta vedenkeittimellä olisi nopea kiehauttaa vähän vettä, ja kipata se sienen päälle vaikka johonkin kippoon.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #28 : 08.10.14 - klo:17:21 »
Mulla on käytössä iHerbistä tilaamani EcoToolsin Pure Complexion Facial Sponge -konjacsieni herkän ihon versiona. Tätä saa myös syväpuhdistavana versiona, mutta itse olen couperosaihoisena ollut tyytyväinen herkän ihon sieneen. Iho tuntuu joka käyttökerran jälkeen siltä kuin se olisi pehmeäksi ja sileäksi kuorittu, mutta ei ole kuitenkaan punoittava ja kuiva. Musta tuntuu vaan, että tämä ei putsaa erityisen hyvin meikkiä, joten poistan ensin meikit meikinpoistoaineella ja sen jälkeen levitän kasvoille vielä puhdistusgeelin tai -voiteen ja pyörittelen sen sienellä iholle. Silmämeikkiä tuolla sienellä ei saa ollenkaan pois. En kyllä tiedä onko tarkoituskaan. Ompelin muuten tuohon sieneen ripustuslenkiin. En tiedä miten sienen valmistaja on ajatellut, että tuo kuivatetaan, jos sitä ei saa roikkumaan minnekään.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 08.10.14 - klo:18:10 »
Mulla toimii konjac-sieni putsauksessa silloin kun en ole käyttänyt meikkiä. Sieni toimii putsarina yksistään kuuman veden kanssa ja iholle jää kiva tuntu. Meikinpoistossa taas sienen hygieenisyys mietityttää. Millä tavalla te käytätte sientä? Yhdessä meikinpoistoaineen kanssa vai pesettekö ensin meikit ja sitten käytätte sientä? Äh, typeriä kysymyksiä. Mulle tulee sellainen tunne, että jos sientä käyttää meikinpoistossa, siihen kertyisi meikinjäämiä. Tekisi mieli uittaa sientä jossain desinfiointiaineessa aina käytön jälkeen.  ;D Mahtaakon tuo konjac-sieni kestää useampaa keittelyä?
hennaaja
iherb alekoodi DUW569