Kirjoittaja Aihe: Meikinpoistosienet ja -liinat  (Luettu 14969 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Meikinpoistosienet ja -liinat
« Vastaus #30 : 09.10.14 - klo:21:40 »
Mäkin putsaan ensin naaman meikeistä ja sitten sienellä "kuorinta" loppusilauksena.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 29.03.16 - klo:15:18 »
Alkoi ärsyttämään jatkuva vanulappujen ostaminen (niitä kuluu tosi paljon varsinkin kun käytän nykyisin enemmän misellivesiä) ja päädyin hankkimaan Etsystä kestovanulappuja, puuvillaflanellista tehtyjä. Itse tekemällä olisi päässyt huomattavasti halvemmalla, mutta en tähän hätään ehdi tai jaksa kaivaa ompelukonetta kaapsta ja haalia kankaita.

Onko muilla kokemusta? Miten hyvin toimivat kertakäyttöisiin verrattuna, onko iholle yhtä miellyttävä ja kuluuko kasvovettä/misellivettä tms. enemmän vai vähemmän? Vanu imee niitä aika paljon kuitenkin. Miten käyttäytyvät useiden pesujen jälkeen, jääkö helposti tahroja?

Kestovaippailu on tuttua puuhaa kuopuksen vauva-ajoilta ja siitä on positiivisia muistoja, siksi tämäkin tuntuu hyvältä idealta.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #32 : 29.03.16 - klo:15:22 »
Käytössä on ollut sekä konjac-sieni, Kanebo Sensain liina (aikoja sitten) ja mikrokuituliina meikin poistamiseen. Tehokkain ehkä oli mikrokuituliina, se pyyhkii putsausaineen ja lian pois erittäin hyvin. Normaali ruokakaupan siivoustarvikkeiden liina sopii hyvin siihen tarkoitukseen.

Kestovanulaput, hmmm.. Onko pesuohje 60*C? Miedommalla ei luulisi pöpöjen lähtevän ja töhnien puhdistuvan...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #33 : 29.03.16 - klo:15:27 »
^^Mun laput (vanhasta froteepyyhkeestä tehdyt) imi kasvovettä jonkin verran enemmän kuin vanulaput, mutta ei niin paljoa että sitä olisi puoli pulloa hulahtanut kerralla. Laitan nykyään kasvoveden pieneen suihkepulloon ja käytän lappuja kasvojen puhdistamiseen joko öljyllä tai geeliputsarilla.

Tahroista olen päässyt hyvin eroon; ainoa ongelma on reunojen rispaantuminen, saumuria kun en omista. Laput pesen 60 asteessa pesupussissa.
« Viimeksi muokattu: 29.03.16 - klo:15:29 kirjoittanut rhoda »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 29.03.16 - klo:15:31 »
Kestää kuuman pesun ja meillä pyörii niin usein kuusikymppinen koneellinen muutenkin, että sinne ajattelin heittää. Pitää ostaa pari pesupussia näitä varten.

Nämä ostamani laput ovat saumurilla huolitellut, toivottavasti se lanka ei vain tunnu raapivalta ihoa vasten. Tämän näköisiä ovat.

Muuten en ole liinoista kovin innostunut, vauvaharsolla olen öljyjä joskus pyyhkinyt. Konjac-sieni taas on ihan vakikäytössä, tykkään tosi paljon.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 29.03.16 - klo:15:33 »
En tiedä onko nää liian isoja tai muuten epäsopivia, mutta vinkiksi vaan että Ikeassa on esim. tällaisia vauvoille tarkoitettuja pesulappuja/pikkupyyhkeitä, 3€/10kpl.
http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/40054538/
3a/b F ii

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #36 : 29.03.16 - klo:15:36 »
^ Me käytetään noita lautasliinoina.  ;D Kasvoillekin toki kävisivät, mutta eivät mahdu peilikaappiin.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 29.03.16 - klo:15:37 »
^ Voisihan ne rullata nätisti pystyyn johonkin hienoon pikkukoriin. Jos siis on tasoa mihin laittaa. :D
3a/b F ii

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #38 : 30.03.16 - klo:18:15 »
Saako noita kestovanulappuja ostaa jostain? Mulla ei ole ompelukonetta, jolla tehdä niitä :)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #39 : 30.03.16 - klo:18:23 »
^Omani tilasin Etsystä, siellä on useilla myyjillä lappuja myynnissä. Hakusanalla makeup cloth pads tai makeup wipes varmaan löytää parhaiten.

Tähkäpää

• Vieras
« Vastaus #40 : 01.04.16 - klo:16:06 »
Mie ostin Sokoksen aleista Konjac sienen, enkä edes tajunnut aluksi miten hyvä se on :D Miten kauan teillä on sienet pysyneet hyvänä?

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 01.04.16 - klo:16:14 »
^No tuota, mä olen käyttänyt omaani (EcoToolsin) puolitoista vuotta  :-[ Kun ei se ole mennyt miksikään ja huuhdon sen aina kuumalla vedellä käytön jälkeen. Eihän noita suositella käytettäväksi kuin muutaman kuukauden, mutta mä en ole kauhean tarkka. eBaysta ostettu kiinalainen halpaversio taas meni muutamassa kuukaudessa hiukan tummuneeksi ja kunnolla kastuneenakin jäi hiukan epätasaiseksi. Näillä on laaduissa iso ero, joskin hinnassakin viisinkertainen ja kyllä tuo halpiskin sen 3 kk pysyi hyvänä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #42 : 01.04.16 - klo:16:25 »
Mä oon käyttäynyt piiiiitkään konjac sientä (aina valkoista), oon tilannut sekä eBayn halpiksia (eniten) ja nyt käytössä Dermoshopin. Enpä ole huomannu mitään eroa, Dermoshopin ehkä aavistuksen pehmeämpi, mutta eBayn sienetkin pehmenee tarpeeksi, kun niitä aluksi tosi lämpösessä vedessä kastelee. Mulla on käytössä aina kaksi sientä kerrallaan, koska kestää kuivua joten vuorottelen. Vaihdan 3-4 kk välein tai ainakin siinä vaiheessa jos sieni alkaa murentua/tulla reikää. Varmasti voi käyttää pidempäänkin, jos ei mitään päälle päin näy eikä ala haista. Mä näillä poistan ihan meikin puhdistusaineen kanssa, niin siksi vaihdan useammin. Mä saan sen sienen aina ihan puhtaaksi meikistä, huuhtelen vaan tarpeeksi pitkään kuumalla vedellä ja kun siinä kuitenkin on sitä puhdistusainetta mukana, niin puhdistuu hyvin. Olin muutaman kuukauden ilman konjac sientä ja kyllä mä huomasin eron ihossa! Konjacin kanssa iho on pesun jälkeen pehmosempi + seeurmit ja voiteet imeytyy paremmin. En ole siis luopumassa. Oli hyvä, että testasin ilman, niin pystyin todeta, että mun iholle noista on hyötyä. Mä en liikaa sitä paina ihoa vasten, vaan kevyesti pyörittelen, kun mulla on tosi herkkä iho. En joka päivä käytä, mutta aina, kun meikkiä pitää poistaa. 3-6 kertaa viikossa ainakin. Dermoshopin sienien jälkeen testaan mielenkiinnosta Misshan, mutta veikkaan, että tuun pärjäämään jatkossa eBayn halpiksilla, koska vaihdan niitä säännöllisesti ja suurempaa eroa en ole huomannut niiden ja "kalliimpien" välillä. En tosin ole testannut noita mitkä maksaa enemmän. Oon maksanut sen päälle 4 € maksimissaan yhdestä sienestä. Mä oon vaan tykännyt noista tosi paljon! Yhden charcoal sienen oon testannut ja siitä en pitänyt yhtä paljon, vaikken tiedä, onko niillä väreillä oikeasti eroa, mutta se ei tuntunut niin hellävaraiselta kuin valkoinen.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #43 : 01.04.16 - klo:16:39 »
Noilla kestää kyllä yllättävän pitkään kuivua, vaikka materiaali on sienimäisen huokoista. Käännän yleensä illalla käytössä olleen sienen aamulla toisinpäin, kun se on silloin vielä alapuolelta ihan kostea. Kuivanahan se on sellainen pieni ja kova kalikka, kuumalla vedellä tulee möyheäksi ja valmiiksi käyttöön.

Käytän konjac-sientä 2-3 kertaa viikossa iltaisin, yleensä silloin kun on meikkiä. Se on tosi mukavan tuntuinen iholla ja tuntuu saavan tehoja irti vähän hellemmästäkin putsarista. Pyörittelen pesuaineen kanssa pari minuuttia, erikseen puhdistan vain silmämeikin sormin, muuten en esipuhdista ihoa ennen sienen käyttöä . Iho tykkää :) Mulla on ollut vain niitä valkoisia ja tuota EcoToolsin versiota voin tosiaan lämpimästi suositella. Kaapissa on Dermosilin versio odottamassa, mutta sitä en ole vielä kokeillut.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #44 : 01.04.16 - klo:17:25 »
Joo, mä aina ripustan nuo kuivumaan, kun jokaisessa on ollut se naru. Mutta silti kestää kuivua, kai kun ne imee niin paljon vettä itteensä.

Mäkin silmämeikin putsaan sormin öljyn kanssa (ois ehkä vähän outoa tolla sienellä silmiä hieroa :D) enkä mäkään esipuhdista ihoa ennen, suoraan vaan sienen kanssa, kun siinä on vesi ja puhdistusaine :) Iltakäytössä on mulla. Aamuisin riittää kasvovesi tai vaahtomainen putsari.

Toi Dermosilin versio on ainakin pehmeä! Tosin aiempi sieni niiltä oli pehmeämpi eli kai niissäkin voi olla eroja, vaikka ois samalta merkiltä. Kun nuo Dermoshopin kulahtaa, pääsee käyttöön Misshan ja eBayn ruppana, pääsee testaamaan kunnolla käyttänössä onko eroa superhalvalla ja 4 € versiolla, hah.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos