Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277857 kertaa)

sugar!

• Vieras
Kiharapäiden oma ketju
« : 24.08.06 - klo:11:52 »
...kun kerta kasvattajillakin on, niin miksei meilläkin.

Olisi kiva saada koostetusti kiharapäiden kokemuksia ja mietteitä tähän ketjuun kahdesta syystä: itse olen foorumin innoittama kokeillut monta kertaa uusia tuotteita ja vasta jälkikäteen havainnut, että lukuisista (ei-kiharapäiden) ylistyksistä huolimatta ne eivät sovi kiharoille. Toiseksi, sen sijaan että aina muistelisin esim Top 3-tuotteesi ketjuissa että "joo katotaas vaik Kikkaa tai Twinkleytä et niillähän tais olla kiharat..." Paljon helpompaa jos on yksi threadi itselleen kiharoille, koska ne kuitenkin jossain määrin tottelevat samoja lainalaisuuksia (ovat kuivia, kuivia ja kuivia...) - kiharapäiden on helpompi spotata täältä itselleen sopivat tuotteet ja jutut.

Voin aloittaa ihmettelemällä, että paljonkin kehuttu vanilijasuklaa hoitis ei itselläni toiminut ollenkaan. Tuntuu, että yksinkertaisesti jättää hiukset vain liian kuiviksi. Sensijaan vanilijasuklaa-shampoo on todella pesevä ja vaahtoutuu hyvin, mutta ei kuivata hiuksia: sanoisin että saan samantasoisen tuloksen kuin L'Anzan Dry Hair-shampoolla!

Kiharoiden CO-pesuun olen käyttänyt pitkän testailun jälkeen sitä vanhaa luottokamaa: Moisture Maniacia.Tuntuu, ettei halpiskamoista löydy tarpeeksi kosteuttavaa versiota. Onko joku löytänyt? Glissin Liquid Silk kuullostaa hyvältä, mutta kuinka kosteuttava on? Pullon takakansi lupaili kuitenkin muistaakseni pikemminkin korjaavuutta kuin kosteutusta ja jäi hyllylle.

Vapaa keskustelu jatkukoon.

Poissa Gigli

• Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #1 : 24.08.06 - klo:12:41 »
Vanilja-Suklaa hoitis toimi mulla vallan loistavasti CO-pesussa, mutta hoitoteho ei riitä millään hoitiksena käyttämiseen (kuten ei monessa muussakaan markettitöhnässsä). Nyt on käytössä COssa vaihteeksi Freemanin Papaya tuuheuttava hoitis, joka karhentaa hiusta hieman, mutta ajaa asiansa.

Nexxuksen Therappe shampoo on tähän mennessä paras kokeilemani kosteuttava shampoo, mutta Kerastasen Bain de Satin 3 tulee hyvänä kakkosena. Therappe selvittää hiusta ja lässäyttää enemmän kuin Kerastase, joten riippuu aika paljon tukan likaisuudesta, kummalla pesen. MOPin C-systemeitä on kehuttu täällä kovasti, mutten ole vielä päässyt testailemaan (käyttelen kaappeja tyhjäksi ennen kuin ostan mitään). Luultavasti en kuitenkaan diggaisi shampoosta, jos se lässäyttää enemmän kuin Therappe. Tykkään pitää tukan ilmavana, kun massaakin alkaa tukassa olla jo jonninverran.

Syväputsareista paras on tähän mennessä ollut Paul Mitchellin Shampoo 2, joka oli loppu, kun tilasin viimeksi nettiputiikista. PM Shampoo 3 on liian tujua kuin myös Joico, Bonacure ja Wella (joku vanhasta sarjasta). Nyt on väliaikaiskäytössä VO 5 Super Clean, joka toimii hyvin, mutta syö väriä ja haisee äijältä.

Hoitiksista aktiivikäytössä on tällä hetkellä Nexxuksen Humectres, Joicon Moisturizer, L'orealin NG, Over the Topin Whipped Creme ja Instant Feedback. Humectres ja Moisturizer ovat vähän epäsuosiossa tällä hetkellä, kun tuntuu, että kummallakin tulee tukasta kovin raskaan oloinen (lue: hiostava) ja vaikeasti muotoiltava. Onneksi purkit on kohta tyhjiä, niin saa vähän taukoa molemmista. NG toimii kivasti tähän päähän, mutta toivoisin, ettei se suoristaisi kiharoita niin kovasti. Over the Topit ovat molemmat jotenkin omituisia tuotteita. Tehis selvittää kyllä hienosti, mutta märkänä tukka tuntu tosi raskaalta ja karhealta, kun taas kuivana haituvia lentelee, mutta hiukset on suorahkot ja kiiltävät. Whipped Creme ei taas selvitä pitkälläkään vaikutusajalla, mutta kuivana tukan tekstuuri on sopivan kevyt ja hoidetun tuntuinen. K-Pakin rekkua käytän tehokuurina silloin tällöin, viimeksi talvella, koska se tekee hiuksista todella tönköt ja suorat.

Jätettävistä käytössä on ihana mansikanhajuinen XZ Muumi ja VO5 Miracle Mist, joita saa suihkia melkoisesti ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Mististä jää hiukan limainen fiilis, jos suihkii vähänkin liikaa. Muumia ostaisin lisää, mistiä en. Kampaamosarjoista tykkään kovasti Paul Mitchellin Awapuhi Mististä ja Color Protect Locking Spraysta. Joicon Altima oli mun talvi-jätettävä, joka eliminoi tehokkaasti kaikki lentävät karvat, talvisin tulee käytettyä myös PM the Conditioneria latvojen siloitteluun.

Muotoilutuotteista olenkin heittänyt stooria tuonne Muotoilu-osioon.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"

Mii-

• Vieras
« Vastaus #2 : 24.08.06 - klo:15:44 »
Mullekaan ei sovi toi Vanilja&Suklaa. Plus et tää on karmee takkukasa aina  ;D
Bonacuren repair rescue tekee ihanan pehmosiks  :-*
Ja VO5 miracle mist suoristaa kiharoita, että niistä tulee vaan laineita. Herbinan vanhalla jätettävällä suihkeella tulee tosi nätit, kostutan sillä hiukset kauttaaltaan aamuisin ja sitten kun on kuivuneet, tullu kiharat niin vedän vaan lakkaa päälle :) Eli vähän niinkuin muotoiluun tota käytän. Quattron hoitosuihke oli aivan mahtavaa, mutten löytänyt sitä enää Hairstoresta viimeks ku kävin. Sitä puristeli hiuksiin niin tuli kans tosi nätit.

sugar!

• Vieras
« Vastaus #3 : 25.08.06 - klo:09:26 »
Ostin tota PM Awapuhia, mutten oikeastaan huomannut sen vaikutusta mitenkään. Etenkin kuiviin hiuksiin jos suihkii, niin hädin tuskin saa edes levitettyä puoliin niistä? Sen sijaan oon alkanut käyttää Awapuhia joidenkin stydien kiharanvirkistäjien laimentajana, esim sekottanut puolet tyyliin Osiksen (alkoholipitoista ja tiukanhajusta mutta silti loistavaa) kiharanvirkistäjää ja puolet Awapuhia. Tai vastaavasti sekoittanut Moisture Maniacia ja Awapuhia ja kammannut kosteisiin hiuksiin.

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 25.08.06 - klo:21:34 »
Minulle tuo vaniljasuklaa toimii ihan hyvin, ei siis anna mitään supertehokasta hoitoa, mutta silloin tällöin voi ihan huoletta käyttää. Esim. tänään annoin sen vaikuttaa saunassa n. 15 minuuttia ja lopuksi vielä Cutrinin hopeahoitsikkaa 10 minuutiksi. Tukka on todella pehmeä  :-*

Tälle päälle olen huomannut, että hoitoaineen täytyy antaa vaikuttaa enemmän kuin pari minuuttia tai näistä tulee kunnon korppua. Vaikka hoitaineessa ei muuten tehot riittäisikään, pitempi vaikutusaika parantaa kuitenkin lopputulosta. 

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #5 : 26.08.06 - klo:00:59 »
Minulla ei Vaniljasuklaa toimi myöskään, ei edes pikahoitsikkana tehohoidon jälkeen. Hiukset eivät kertakaikkiaan vaan tykkää. Ja Miracle Mistiä saa tosiaan suihkia oikein kunnolla, ennenkuin tuntuu missään. Miracle Mist myös suoristaa hieman kiharoitani.

Koska hiukseni vaativat jatkuvasti kosteutta, lempishampooni on MOPin C-Systems Hydrating. Alkuun se sai hiukseni nätille kiharalle, nykyään hieman suoristaa. Mutta toimii siis loistavasti. K-Pak shampoo suoristaa myös, mutta muuten tuntuvat hiukseni pitävän siitäkin. Sillä tulee kuitenkin pestyä hyvin harvoin, koska käytän mieluummin hyvin kosteuttavia tuotteita. Nexxuksen Therappea en ole kokeillut, mutta on hankintalistalla.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 26.08.06 - klo:16:14 »
Koska hiukseni vaativat jatkuvasti kosteutta, lempishampooni on MOPin C-Systems Hydrating. Alkuun se sai hiukseni nätille kiharalle, nykyään hieman suoristaa.

Moni onkin manaillut sen lätsäyttävää vaikutusta. Itse käytän sitä aika harvoin, kun tukka on muutenkin niin kivassa kunnossa nykyään.

En kyllä tiedä, onko tämä ketju munlaisille, joilla on ennen kaikkea laineikas, ei niinkään kihara tukka (tosin kuivuusongelmien kanssa painitaan täälläkin).

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #7 : 27.08.06 - klo:10:29 »
Ihana ketju :-*

Minun luottotuotteeni on ehdottomasti BONACURE LATVASUOJA sekä ELVITAL NUTRIGLOSS NAAMIO pitkällä vaikutusajalla.
Latvasuojaa laitan pesun jälkeen kosteisiin hiuksiin ja tarvittaessa kuiviinkin hiuksiin, yliannostusta pitää välttää ehdottomasti tai näky on hirveä ja hiukset tuntuu tahmaisilta.

MOPin C-Systems Hydrating sai hiukseni "likaisen littaniksi", en tykännyt.

Käytän myös rypsiöljyä öljyhoitona, joka on tehokasta hiuksilleni. Hiukset saa elastisuutta ja kosteutta.
« Viimeksi muokattu: 27.08.06 - klo:11:26 kirjoittanut emi »
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7

sugar!

• Vieras
« Vastaus #8 : 27.08.06 - klo:12:13 »
^Oon kuullut kahutarinoita siitä, miten öljyä ei ole saatu pestyä pois ja tukka on näyttänyt karseelta..Saanko udella miten itse käytät, jos vaikka itsekin rupeisi uskaltamaan? :)

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #9 : 27.08.06 - klo:14:45 »
Koska hiukseni vaativat jatkuvasti kosteutta, lempishampooni on MOPin C-Systems Hydrating. Alkuun se sai hiukseni nätille kiharalle, nykyään hieman suoristaa.

Moni onkin manaillut sen lätsäyttävää vaikutusta. Itse käytän sitä aika harvoin, kun tukka on muutenkin niin kivassa kunnossa nykyään.

Mulla tuo Hydrating ei varsinaisesti lätsäytä samalla tavalla kuin jotkut tuotteet, jotka saavat hiukseni todella suoraksi, lentäväksi ja kuivan hampun tuntuiseksi. Hydrating suoristaa hieman, eli tiukan kiharan asemesta hieman loivempaa painavaa kiharaa - ohimoilla ja etuhiuksissa normaali käkkärä kuitenkin. Ja hiukset tuntuvat kosteutetuilta ja näyttävät kiiltäviltä. Eli en todellakaan valita. Saattaa kuitenkin olla, että hiukseni ovat nyt sen verran paremmassa kunnossa, ettei Hydratingille ole enää jatkuvaa käyttöä.

Nutriglossista sen verran, että sitä mä en saanut hyvällä tahdollakaan toimimaan. Suoristi, lätsäytti ja sai hiukset hassun tuntuiseksi.  ???

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 27.08.06 - klo:15:00 »

Mulla tuo Hydrating ei varsinaisesti lätsäytä samalla tavalla kuin jotkut tuotteet, jotka saavat hiukseni todella suoraksi, lentäväksi ja kuivan hampun tuntuiseksi. Hydrating suoristaa hieman, eli tiukan kiharan asemesta hieman loivempaa painavaa kiharaa - ohimoilla ja etuhiuksissa normaali käkkärä kuitenkin. Ja hiukset tuntuvat kosteutetuilta ja näyttävät kiiltäviltä. Eli en todellakaan valita. Saattaa kuitenkin olla, että hiukseni ovat nyt sen verran paremmassa kunnossa, ettei Hydratingille ole enää jatkuvaa käyttöä.

Nutriglossista sen verran, että sitä mä en saanut hyvällä tahdollakaan toimimaan. Suoristi, lätsäytti ja sai hiukset hassun tuntuiseksi.  ???

Miten olet käyttänyt Nutri Glossia? Se tosiaan vaatii hyvin  olemattoman  huuhtelun  tuottaakseen tulosta

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #11 : 27.08.06 - klo:17:27 »
^Oon kuullut kahutarinoita siitä, miten öljyä ei ole saatu pestyä pois ja tukka on näyttänyt karseelta..Saanko udella miten itse käytät, jos vaikka itsekin rupeisi uskaltamaan? :)

Olen vaan levittäny kuiviin hiuksiin rypsiöljyä ja antanut vaikuttaa niin kauan kun on aikaa ollut (useita tunteja), yleensä vähintään 30min. Sitten vaahdotan shamppoolla ja laitan hoitoaineen. Ei ole minulla jäänyt ikinä hiuksiin kiinni :)
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #12 : 28.08.06 - klo:13:27 »

Moni onkin manaillut sen lätsäyttävää vaikutusta. Itse käytän sitä aika harvoin, kun tukka on muutenkin niin kivassa kunnossa nykyään. En kyllä tiedä, onko tämä ketju munlaisille, joilla on ennen kaikkea laineikas, ei niinkään kihara tukka (tosin kuivuusongelmien kanssa painitaan täälläkin).

Laineikas tukka täälläkin, ja on se kyllä hassua miten aineet vaikuttaa eri tavalla eri päissä. Siis eri ihmisten päissä. ;D Mulla nuo Mopin C-system Hydratingit taas jättää tukan omituisen kevyeksi ja ilmavaksi juuresta lähtien, ja hius vetäytyy hyvin laineille - sitten taas esim. Moisture Maniac hoitoaine suoristi ainakin ensikokeilulla tukan ja teki hiukset tosi painavan ja silkkisen tuntuiseksi, samantyylinen tulos tulee Nutri-Glossilla ja Preferencen hoitsikalla. Tykkäilen henk.koht. ennemmin tuosta painavasta fiiliksestä, mutta silloin tosiaan so long kiharat.

Kiharuusefektin taas aiheuttaa Tigin Fashionista-hoitis jostain syystä, sen jälkeen tukka on aina tosi kiharalla.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Ella

• Vieras
« Vastaus #13 : 28.08.06 - klo:17:08 »
Tosi hyvä saada täältä uusia vinkkejä kiharoidensa hallitsemiseen. Tuota Pennyn mainitsemaan Maniac hoitsikkaa pitää kyllä testata. Toisaalta Pennyn tukka taitaa olla sen verran paksumpi että omani lurahtaa ihan päätä myöden, mutta yrittänyttä ei laiteta.

Koetin toissapäivänä ensimmäistä kertaa Joicon CE shampoota sekä hoitoainetta. Hoitona NG. Pitkästä aikaa veti tukka todella kiharalle. Saattanee selittäytyä silläkin että pitkän tauon jälkeen laitoin kunnolla jätettävää hoitsikkaa.

Omat kiharani ovat hieman laiskat, vetävät kiharalle vain korvista alaspäin. Samalla luennolla käy tyttö, jonka tukka on ihan afro juuresta saakka. Saisikin joskus kokeilla ihan täyskikkuraa, juureksesta saakka. :)

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #14 : 28.08.06 - klo:21:02 »
Miten olet käyttänyt Nutri Glossia? Se tosiaan vaatii hyvin  olemattoman  huuhtelun  tuottaakseen tulosta

Käytin pikahoitiksen tapaan lyhyellä vaikutusajalla (alle viisi minuuttia) ja yritin olla huuhtelematta liikaa. Mä nyt kuitenkin aina läträän veden kanssa, eli ehkä sittenkin huuhtelen liikaa. Taidanpa yrittää vielä kerran tällä viikolla, kun Nutriglossia kerta kaapista löytyy.