Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277839 kertaa)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #105 : 29.11.07 - klo:23:29 »
^Kannattaa lukea arkistosta CO-pesu ketju.
3a F ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #106 : 30.11.07 - klo:10:46 »
Mitäs tuotetta luulette minun kaipaavan? Hiukset ovat tällä hetkellä kuin afrokiharat, mutta ei selkeitä kiharakohtia vaan kaikki kiharat eri suuntaan pystyssä. Näyttää hassulta vaalennetuissa hiuksissa ja haluaisin saada enemmän yksittäisiä kiharia esiin ja kiiltoa, jota ei näy nyt juuri lainkaan. En siis käytä mitään kiharuutta edistäviä tuotteita (vaikka kampaaja sanoikin,että tulis superkiharat) sillä olen pitänyt hiuksiani suorana n. vuoden. Nyt ajattelin kuitenkin antaa hiusten levätä ja olla siinä mallissa johon kuuluvatkin. + voin olla tyhmä mutta mitä tarkoitatte co-pesulla? ;D

CO-pesu tarkoittaa Condition Only, eli pesua vain hoitoaineella. Joillekin kiharapäille tuo on must-juttu, koska siinä ei käytetä ollenkaan kuivattavaa sampoota.

Jos haluat käyttää hyväkseksi hiustesi luonnollista kiharuutta, kannattaa panostaa hyviin ja kosteuttaviin tuotteisiin. Kun perusasiat (kunnollinen kosteutus) ovat kunnossa, voi alkaa etsiä sitä täydellistä kiharanvirkistäjää. Mulle se on Sebastianin Potion 9, joillekin muille kiharapäille se on joku muu.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 05.12.07 - klo:23:00 »
Mun hiuksista on tullut ihan kummalliset! Ne ei enää oikeen kiharru, vaikka ennen ne on olleet  ihan käkkärät. :o
Alahiukset ei ole nyt vähään aikaan mennyt kiharalle juuri laisinkaan, vaan ovat melko suorat. Hieman taipuisuutta vain. Ne ei tosin koskaan ole olleetkaan yhtä kiharat kuin päällimmäiset hiukset. Mun hiuksissa muutenkaan ei näy enää selviä kiharoita.  Mistäköhän tämä voisi johtua ???
Olen kyllä huomannut jo aikaisemminkin, että ne ei kiharru ihan yhtä paljon kun mitä ovat joskus kiharuneet, mutta nyt alan vasta tajuta sen, että ne eivät oikeasti ole enää läheskään niin kiharat kuin ennen.
3a F ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #108 : 06.12.07 - klo:11:24 »
^ Mie oon huomannut, että tietyt hiustenhoitoaineet suoristavat hiusta kyllä todella tehokkaasti. Muut kikkarapäät ovat taas huomanneet esim. hennan suorentavan vaikutuksen hiuksissaan. Kannattaa myös kokeilla syväpuhdistavan sampoon käyttöä, jonka jälkeen kunnon kosteutus saa kiharat taas esille.

Mulle taas kävi tässä pari päivää sitten ihan toisinpäin: sain hiukset todella käkkärälle SIMin CX Corrector -sampoon ja hoitoaineen käytön jälkeen. Ostin nuo metalleja hiuksista poistavat tuotteet ja pari päivää metallinpoistokuurin aloittamisen jälkeen hiukset kihartuivat todella kauniisti. Hiukset menevät todella sekaisin ja takkuun noilla tuotteilla, mutta hoitoaineen huuhtelun jälkeen selvittelen hiukset vielä Joicon IH:lla tai L'anzan Kukui Nutilla. Kaippa mun kikkarat innostui tuosta syväpuhdistavasta käsittelystä, jonka jälkeen ne saivat taas kunnolla kosteutta.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 06.12.07 - klo:13:17 »
   Mikään tietty hoitoaine tai muu ei tätä ainakaan ole saanut aikaiseksi, sillä esimerkiksi joku hoitoaine, jolla ennen on kiharat tulleet kunnolla esille, ei tuokkaan enää tallaista lopputulosta. Ne ei vaan enää kiharru. Mieleeni tuli kyllä, että voisikohan tämä johtua siitä, että käytän aika paljon silikonisia tuotteita, enkä syväpuhdistavaa shampoota ole vielä kerennyt hommata, eli jos ne silikonit olisikin vaan kertynyt siihen hiusten pinnalle eikä hius jaksa kihartua tai jotain muuta vastaavaa. Joku syväpuhdistava siis pitäisi hommata ja kunnon kosteutusta perään, ja katsoo sitten mitenkä kihartuu.
   Tämä mun hiusten suoristuminen ei ole tapahtunut yhdessä yössä, vaan pikkuhiljaa. Esimerkiksi vielä puolitoista vuotta sitten, mun hiukset meni aivan korkkiruuvikiharoille, ihan juuresta asti, mutta taas esim. viime kesänä kiharat ovat olleet huomattavasti loivemmat, ja nykyään ne ei sitten tahdo enää mennä kiharalle ollenkaan.
   Mieleeni tuli myös, että voisikohan olla, että tuo hiusteni kiharuus olisikin ollut vain väliaikaista. Pienenä mun hiukset on nimittäin olleet melko suorat, vain jonkun verran taipuisat, mutta murrosiän alettua alkoivat kihartumaan.
3a F ii

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 07.12.07 - klo:19:37 »
Enpä olisi koskaan uskonut, että tähän ketjuun kirjoittelisin. Olen aina haaveillut luonnonkiharista hiuksista. Äidilläni on sellaiset, samoin pikkutytölläni. Harmittelin, miksi luonnonkiharat on hypänneet yhden sukupolven yli.

Hiukseni on aina olleet aivan suorat, hankalat ja paljon laittamista vaativat hyvältä näyttääkseen. Pitkään hiuksissani oli permanentti, kunnes pari vuotta sitten kyllästyin permanentin aiheuttamaan liian kähärään tukkaan. Siitä lähtien olen pitänyt sitä suorana. Hiukset on näyttäneet pesun jälkeen hyvältä, mutta seuraavana päivänä ne on aina niin päätä myöten valuvat ja joka suuntaan sojottavat, että ne on pakko ollut laittaa kiinni.

Pari päivää sitten kokeilin puristella vanhan permiksen kiharoita esiin. Hiukset kihartuivatkin kauttaaltaan suurehkoille kiharoille. Kihara ei selvästikään ollut sen permiksen aiheuttamaa, sillä hiukset kihartuivat lähes juuresta, kauniille laineille.

Liekö parin vuoden huolellinen hiustenhoito saanut tämän nyt aikaan, tai sitten tämä olisi saattanut tapahtua jo aikaisemmin, jos vain olisin yrittänyt puristella hiukseni kiharalle.

Joka tapauksessa olen mielettömän onnellinen uusista hiuksistani. Nyt saankin ryhtyä etsimään nettikaupoista kiharien hiusten tuotteita.  :)
2c M i

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 20.12.07 - klo:18:23 »
Hmm.. Mun hiukset meni vaan vielä vähemmän kikkuraan, kun pesin syväpuhdistavalla ja muhittelin O&H:ta jonkin aikaa.  ::) Ehkä tämä hiusten suoristuminen voisi johtua myös siitä, että olen alkanut käyttää parempia tuotteita hiuksiini ja hiustenkuntokin on parantunut jonkin verran.. Muuta en enää keksi! ;D
3a F ii

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #112 : 20.12.07 - klo:18:25 »
^Jännä, että sulla meni noin päin, koska itselläni kiharat nimenomaan korostuivat kun aloitin tehismuhittelut kunnon tuotteilla. Sitä ennen kiharani oli epämääräistä kuivaa söheröä, mutta nykyään näyttävät sellaisilta, mitä jotkut saavat piipparilla :D
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 20.12.07 - klo:18:31 »
^ Jooh, useilla se taitaakin mennä juuri noin päin, mitenkä sinullakin, mutta mä nyt olen muutenkin vähän epänormaali. ;D
3a F ii

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #114 : 21.12.07 - klo:17:55 »
Ei ole tainnut olla juurikasvussa vielä puhetta "ploppauksesta", eli hiusten kuivaamisesta t-paidalla tai mikrokuituliinalla. Tämä on selitetty NaturallyCurly.comissa hyvien kuvien kera. Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa ja tulos oli aivan upea. Kiharat eivät olleet ollenkaan yhtä pörröiset kuin normaalisti (kun olen kuivannut froteepyyhkeellä), vaan kiiltävät ja menivät kyllä todella kiharalle. Törmäsin isääni tänään kaupassa ja hän kysyi olenko ottanut permanentin  ;D
-2c F i- Hiuskuva

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #115 : 21.12.07 - klo:20:02 »
^ Olen ymmärtänyt että itse ploppaus ei tarkoita sitä että käytetään mikrokuituliinaa tai t-paitaa froteepyyhkeen sijaan, vaan sitä tapaa vierittää se liina/pyyhe hiusten ympärille.. Eli ei sitä "normaalia" turbaanitapaa.. Tätä tapaa olen käyttänyt noin pari kuukautta (tavallisella pyyhkeellä) ja se on kyllä korostanut kiharoitani! Pitäis vielä kokeilla t-paidalla, jos tulisi vielä parempi tulos.. :)

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #116 : 21.12.07 - klo:21:43 »
Minä ymmärsin tuon niin, että ideana on painaa hiukset päälakea vasten, eikä kieputtaa liinan mukana  ???. Jos sitä siis tarkoitit..
-2c F i- Hiuskuva

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #117 : 22.12.07 - klo:18:13 »
Hei, liityn kiharahiuksisten joukkoon.  :) Mulla on ihan kamalat käkkärä hiukset ja oon vihannut näitä aina  >:( Kuvat, karheat ja pörröiset. Kampaajalla aina nolottaa kun kampaaja föönaa näitä ja näistä tulee aivan kamala pehko. Onneksi on löytynyt vakiokampaaja joka tietää minkälaiset hiukset mulla on. Kovasti koitan kasvatella näitä mutta on melkein joka kuukaus pakko leikata  sentti pari pois.. Ja käytän tosiaan pelkkiä kampaamotuotteita, lähinnä tigin tuotteita. Suoristurauta on n. satasen rauta eli iha kivasti rahaa menee tähän karvakasaan. Suurin virhe oli vetää blondiks vuos sitten ja nyt katkeilee latvat ja sänky on täynnä alle sentin mittasia hiuksen pätkiä kun yöllä hankautuu tyynyä vasten.. Hiukset on tosiaan olkapäihin asti hieman kerroksittain leikatut.. Ei ehkä kamalan paksut mutta todella tuuheat. ajattelin kokeilla tuota co-pesua, jospa se auttaisi.  ::)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #118 : 22.12.07 - klo:19:00 »
Tigin tuotteet eivät kuitenkaan taida olla kaikkien hoitavimmasta päästä (O&H poikkeuksena). Suosittelisin niiden lisäksi Joicoa, Lanzaa ja MOPia. Lisäksi kannattaa muistaa, että vaalennetut hiukset todennäköisesti tarvitsevat myös rakennepaikkausta kosteutuksen lomassa. :)

Edit. Ja piti vielä sanoa, että vaikka suoristusrauta maksaisi tonnin, se vahingoittaa silti aina hiuksia.
« Viimeksi muokattu: 22.12.07 - klo:19:02 kirjoittanut Beatrix »
2c F ii

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 22.12.07 - klo:19:10 »
Edit. Ja piti vielä sanoa, että vaikka suoristusrauta maksaisi tonnin, se vahingoittaa silti aina hiuksia.

Huh, miten lämpösuojaa sisältävien aineiden kanssa?

Muutenkin mua vähän stressaa nykyisin edes föönailla hiuksia, vaikka ne sen käsittelyn tarvitsisivatkin tullakseen jokseenkin nättiin muotoon.
Mulla on käytössä fööniharja, joka varaa lämpöä hiustenkuivaajan ollessa kuumimmalla teholla, mutta ei kai ko. käsittely voi kovin hyvää tehdä hiuksistolle?