Mikään tietty hoitoaine tai muu ei tätä ainakaan ole saanut aikaiseksi, sillä esimerkiksi joku hoitoaine, jolla ennen on kiharat tulleet kunnolla esille, ei tuokkaan enää tallaista lopputulosta. Ne ei vaan enää kiharru. Mieleeni tuli kyllä, että voisikohan tämä johtua siitä, että käytän aika paljon silikonisia tuotteita, enkä syväpuhdistavaa shampoota ole vielä kerennyt hommata, eli jos ne silikonit olisikin vaan kertynyt siihen hiusten pinnalle eikä hius jaksa kihartua tai jotain muuta vastaavaa. Joku syväpuhdistava siis pitäisi hommata ja kunnon kosteutusta perään, ja katsoo sitten mitenkä kihartuu.
Tämä mun hiusten suoristuminen ei ole tapahtunut yhdessä yössä, vaan pikkuhiljaa. Esimerkiksi vielä puolitoista vuotta sitten, mun hiukset meni aivan korkkiruuvikiharoille, ihan juuresta asti, mutta taas esim. viime kesänä kiharat ovat olleet huomattavasti loivemmat, ja nykyään ne ei sitten tahdo enää mennä kiharalle ollenkaan.
Mieleeni tuli myös, että voisikohan olla, että tuo hiusteni kiharuus olisikin ollut vain väliaikaista. Pienenä mun hiukset on nimittäin olleet melko suorat, vain jonkun verran taipuisat, mutta murrosiän alettua alkoivat kihartumaan.