Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277835 kertaa)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #120 : 22.12.07 - klo:19:23 »
^En ole mikään ammattilainen, mutta eiköhän suoristus lämpösuojan kanssakin hiusta vahingoita, vaikka toki vähemmän kuin ilman mitään suojaa.

Kyllähän föönikin varmaan aina hiusta kuivattaa, mutta jos hiuksistosi ei kovin pahaa tunnu tuosta tykkäävän niin minä kyllä jatkaisin samaa rataa. Eihän niistä hyvinhoidetuista hiuksista ole iloa, jos ei niitä saa asetella kauniisti. :)
2c F ii

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #121 : 22.12.07 - klo:19:42 »
Minä ymmärsin tuon niin, että ideana on painaa hiukset päälakea vasten, eikä kieputtaa liinan mukana  ???. Jos sitä siis tarkoitit..

Jeps, eli näin:

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #122 : 23.12.07 - klo:11:42 »
No täytyy kokeilla muun merkkisiä tuotteita lisäks. Oon vaan kyllästynyt ostamaan tuotteita ja heittämään sitten pois kun eivät sovikaan mun hiuksille... esim halvempia vaihtoehtoja kuten wellan ja matrixin ym tuotteita en osta.
Mulla on kyl kaiken näkösiä seerumeita joiden pitäis paikatakin hiuksia mutta en nyt sit tiedä onko niistä kauheasti hyötyä.
Tottakai suoristusrauta kuivattaa hiusta mutta kyllä sillä on aika iso merkitys minkälainen rauta on ja minkälaista kuumuudensuoja ainetta. Suoristan usein joka päivä, mutta en vaan siedä näitä kiharana kun näytän ihan mummolta  ;D

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #123 : 23.12.07 - klo:12:08 »
No täytyy kokeilla muun merkkisiä tuotteita lisäks. Oon vaan kyllästynyt ostamaan tuotteita ja heittämään sitten pois kun eivät sovikaan mun hiuksille... esim halvempia vaihtoehtoja kuten wellan ja matrixin ym tuotteita en osta.
Mulla on kyl kaiken näkösiä seerumeita joiden pitäis paikatakin hiuksia mutta en nyt sit tiedä onko niistä kauheasti hyötyä.

Jos haluat hiustenhoitotuotteilla saada aikaan hiukan suorempaa tulosta, niin keratiinipitoiset tuotteet vain kehiin. Ainakin mulla keratiini suoristaa reilusti, joten Joicon IH saa mun hiukset todella suoriksi keratiinin sekä lätsäyttävän efektin takia. Kannattaa myös lukea foorumia läpi ahkerasti, koska sillä tavalla saa hyviä tuotevinkkejä oikeasti toimivista ja laadukkaista kampaamotuotteista. Seerumit ovat yleensä vain silikonia, joten niiden paikkaavuuteen en luottaisi.

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #124 : 23.12.07 - klo:16:13 »
Okei, ongelmana on vaan se etten tunnista kovinkaan monia aineita mitä pullossa lukee. Mitäköhän tuo keratiini sitten mahtaa olla englanniksi? Osa on tietysti pääteltävissä, mutta... En muutenkaan kauheesti kattele mitä aineita tuotteessa on paitsi alkoholia vältän parhaani mukaan. Tekee vissiin koppuraks hiukset? Mutta eikös tuota silikonia ole aina ainakin noissa kuumuudeltasuojaavissa, vai oonko senkin käsittänyt väärin?  ::)
Oon vasta hetken lueskellut tätä sivustoa, että paljon on vielä luettavaa...  :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 23.12.07 - klo:16:20 »
^ Silikoni suojaa tosiaan lämmöltä, keratiini löytyy ainakin nimellä ''hydrolyzed keratin'', jos en ihan väärin muista. Ulkoa en muista muita, haulla varmaan löytyisi kyllä. Alkoholi kuivattaa hiuksia, sitä kannattaa vältellä ainakin suuria määriä. Minulla Joicon K-pak rekku on paras suoristaja.

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #126 : 23.12.07 - klo:16:43 »
Muuta jossain sanottiin että keratiinikin tekee hiuksista karheat/koppurat. Ota tästä nyt sit selvää mitkä aineet on hyvästä ja mitkä pahasta..  ;D

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 23.12.07 - klo:17:05 »
^ Voi karheuttaakin, jos käyttää liikaa, tai hiukset eivät saa tarpeeksi kosteutta.

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #128 : 28.12.07 - klo:17:12 »
Mitenkäs muuten te pyydätte kampaajaa laittamaan hiuksennen kun ootte käyny kampaajalla?  :)
Mun on aina pakko pyytää suoristaa koskajos nää jättää omalle kiharalle, on näiden annettava kuivua itsestään, koska muuten tulee kauhee pörrö pehko. eikä viitsisi parturista lähteä märilläkään hiuksilla pois..  ::)
Suoristuksessa onkin sit oma homma, ja varsinkin pelkän föönauksen jälkeen ei voi lähtee kampaamosta mihinkään tai vastaan tulevat mummot saa sydän kohtauksen ;D

Mä koitan nyt tosissani pitää näitä luonnollisessa tilassa ja siedättäytyä näihin,koska alkaa pikku hiljaa vituttamaan se että leikkaa joka kuukaus sen pois mitä hiukset on kasvanu... kasvatus kun kuitenkin olis meneillään...  ::) Toi suoristaminen kun ei mitään herkkua hiuksille ole, oli alla aineet mitkä tahansa..
Lueskelin noita vanhempia viestejä ja joku kyseli miten kiharapäiset pitää hiuksia nukkuessaan niin mä pidän auki tai löysällä ponnarilla. sitten aamulla vaan hieman vedellä kosteutan ja puristelen ja lisään jostain kosteuttavaa muotoilutuotetta ja hoitsikkaa ja kiiltosuihketta. Mun kiharoita ei ainakaan voi kammata koska muuten tuloksena on kamala pehko.
Hiuksiani pesen noin kaks kertaa viikossa.
« Viimeksi muokattu: 28.12.07 - klo:17:17 kirjoittanut -Ansku- »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 28.12.07 - klo:19:01 »
^ Minä pyydän aina vaan föönaamaan suoraksi ja kuohkeaksi. :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #130 : 28.12.07 - klo:20:52 »
Mulla kampaaja aina föönää ja suoristaa hiukset leikkauksen jälkeen nähdäkseen, että on leikannut hyvin ja tasaisesti. Yhden kerran yksi entinen kampaaja puristeli hiuksiini kiharat, muut ovat aina suoristaneet.

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #131 : 28.12.07 - klo:23:19 »
Mulla on ongelmia hiusteni kanssa. Huomasin siis pari viikkoa sitten, että nehän kihartuvat, kun puristelee muotoilutuotteen kanssa.

Nyt olen haalinut jos jonkinlaista kiharien hiusten muotoilutuotetta, mutta mikään niistä ei jaksa pitää hiuksiani kiharalla muutamaa tuntia pidempään. Vietän nykyään suurimman osan ajastani peilin edessä tuskaillen hiusteni vuoksi.

Olen tosi onnellinen, että mulla on sittenkin luonnonkiharat hiukset, mutta aiemmin kun en tästä ollut tietoinen, elämässäni oli yksi murhe vähemmän.  ::) Haluaisin ehdottomasti pitää niitä kiharalla, mutta kun ne ei pysy sellaisena kuin haluan!

Eilen kokeilin Bumble & Bumblen kiharavoidetta, mutta se ennemminkin suoristaa kuin kihartaa.
2c M i

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #132 : 28.12.07 - klo:23:24 »
Aika jännä, voi kun mullakin olis niin että olisivat vaan hetken kiharal  ;D

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #133 : 28.12.07 - klo:23:44 »
Älä Liisi ota stressiä sun kiharoiden tulemisesta ja menemisestä, sitä sattuu muillekin, tai no ainakin mulle ;D Välillä kiharat ovat todella selkeät ja hiukset kihartuvat helposti, välillä hiukset ovat taas todella suorat, eikä kunnon kiharoista ole tietoakaan. Kiharuus vaihtelee vähän sään ja tuotteiden mukaan. Yritän nauttia hiuksistani sellaisena kuin ne vaihtelevasti päivittäin ovat, koita sieki samaa ;)

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 29.12.07 - klo:11:44 »
^ Kiitos ellen lohdutuksesta ja kannustuksesta! Toisaaltahan se on ihan positiivistakin, että välillä on suoraa ja välillä kiharaa. Ei pääse kyllästymään.  :)
2c M i