Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 278328 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #135 : 29.12.07 - klo:13:24 »
^ Niinpä just, ei pääse kyllästymään, kun hiukset ovat välillä kiharat ja välillä suorat. Tuo on just se hyvä ja positiivinen ajattelutapa, jota enemmänkin kuin useasti tarvitaan hiushöperyydessä ;D

annanas

• Vieras
« Vastaus #136 : 30.12.07 - klo:02:58 »
Yksi uusi kiharapää ilmoittautuu.

Kävin juuri kampaajalla leikkauttamassa pehkon melko lyhyeksi, kun kasvatusprojekti epäonnistui jälleen kerran. Hiukset ovat sen verran ohuet, etteivät kasva nätin näköisesti pitkäksi sitten millään...
Itsekin pyydän aina kampaajaa föönaamaan suoraksi, koska kampaajalla käynnit ovat ainoat kerrat, jolloin hiukset ovat oikeasti suorat (olen jokseenkin laiska itse yrittämään eikä tunnu että suoruus pysyy ikinä muutamaa tuntia pidempään, vaikka en mikään ihan mieletön säkkärätukka olekaan)... Hankin tosin eilen ensimmäisen suoristusrautani, ja sitä olisi tarkoitus kokeilla jossain vaiheessa. Nyt odotan jännityksellä, miltä uusi kampaukseni näyttää ensimmäisen pesun jälkeen :)

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #137 : 07.01.08 - klo:23:59 »
Tämähän on hyvä vertaistuki paikka ;) Lohduttaa kummasti kun lukee muiden saman tyyppisiä kokemuksia.

Muutama vuosi sitten hiukseni olivat parhaimmillaan (pitkät ja hyväkuntoiset), mutta äkkiä se kummasti unohtuu mikä työ ja vaiva siinä on ollut niitä kuntouttaa ja menee ja tärvelee hiuksensa uudelleen.
Nyt menossa taas hiusten kuntouttaminen... varmaan 20 cm joutunut kesän jälkeen lyhentämään, kun innostuin usean kuukauden ajan suoristamaan hiuksiani kesällä ja käytössä oli paljon alkoholia sisältävä muotovaahto :-X Mitenhän pitkään on vielä odotettavissa tätä hiusten lahoamista ???

Puolitoista vuotta sitten syksyllä myös lähti reilusti hiuksia (ilmeisesti suurimman osan hiusten "kasvukausi" loppui) ja ovat juuri nyt siinä pahassa pituudessa että kihartuvat todella epäsiistin näköisesti jos vähänkin kostea ilma. Näyttävät kuivilta/katkenneilta sojottaessaan.

Hyviin tuloksiin pääsin viimeksi kun en käyttänyt suoristusrautaa/hiustenkuivaajaa moneen vuoteen. Koko pään kestovärjäilyt vaihdoin raitoihin, CO-pesut, pitkät vaikutus ajat hoitiksissa, pesukertoja hiuksille puolet vähemmän ja latvahoitojen aktiivinen käyttö.
Ei nyt niin paljoakaan vaadi, mutta aikaa ja hermoja menee hiusten kasvattamiseen. Varsinkin kun lyhyemmät hiukset temppuilevat vielä enemmän kun pitemmät.
« Viimeksi muokattu: 08.01.08 - klo:00:03 kirjoittanut emi »
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #138 : 08.01.08 - klo:00:31 »
Tämä ei koske minua, vaan ystävääni jolla on luonnonkihara tukka. Muutaman värinpoiston jälkeen tukka on nykyään jotenkin suoristunut. Se ei mene kauniisti korkkiruuville enää, vaan on semmoinen "höttöinen". Uskoisin tämän johtuvan kuivuudesta? Mitkähän ois oikeen superkosteuttavia aineita joita suositella hänelle, vai suosittelenko käyttämään erilaisia öljyjä ja voita? Mikähän olisi parasta tosi kiharalle ja vaalennetulle pehkolle? Koitin nopsaa lukasta ketjua, mutta haluaisin vielä yhteenvedon ja kiharatukkaisten kommentteja :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #139 : 08.01.08 - klo:11:04 »
^ Todella kosteuttavia hoitoaineita kiharoiden hoitoon on monia, esim. MOP Hydrating (ei toimi kaikilla), Joicon IH (sisältää runsaasti hiusta suoristavaa keratiinia, mutta on silti uskomaton kosteuttaja), Tigin O&H, Nexxus Humectress/Humectin, L'anzan Dry Hair -tehis, ja jos ei ole sellainen tukkahöperö, joka haluaa satsata rahaa hiustenhoitotuotteisiin, niin LV-tehis tai XZ:n tyrnitehis ja siihen öljyjä/voita.

Täytyy vielä muistaa, ettei pelkkä hoitoaine paranna hiusten kuntoa dramaattisesti, jos sitä muuten käsittelee kaltoin kestoväreillä, lämmöllä (föönaus, suoristus tai kiharrus), huonoilla muotoilutuotteilla, todella pesevällä ja kuivattavalla sampoolla, jne.

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 08.01.08 - klo:17:27 »
^ Todella kosteuttavia hoitoaineita kiharoiden hoitoon on monia, esim. MOP Hydrating (ei toimi kaikilla), Joicon IH (sisältää runsaasti hiusta suoristavaa keratiinia, mutta on silti uskomaton kosteuttaja)

Suoristaako keratiini aina tukkaa vai uskallanko käyttää K-pakin rekkua permanentattuun tukkaan?
Kosteuttavia tuotteita on myös käytössä, mutta ajattelin, että permanentattu hius kaipaa myös rakennepaikkausta. Vai onko kunnon kosteutus tärkeintä?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #141 : 08.01.08 - klo:17:36 »
^ Useat ovat kyllä huomanneet keratiinin suoristavan vaikutuksen, toisille taas se kosteuttava hoitis on suoristaja. Ainakin mun mielestä uskallat käyttää rekkua permanentattuun hiukseen, ei rekku varmastikaan suorista kuitenkaan kemiallisesti kiharrettua hiusta samalla tavalla kuin luonnollisesti kiharaa hiusta. Tietysti kosteutus on tärkeää, mutta kannattaahan sitä rakennepaikatakin hiuksia, koska niitä on kemiallisesti käsitelty.

Tietäisiköhän joku mua valaistuneempi tästä keratiinin suoristavasta efektistä enemmän, huhuu?

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #142 : 08.01.08 - klo:17:40 »
Olen itsekkin kuullut keratiini suoristaa, ainakin laineikkaan hiuksen. Tässä Zipon kuva hiuslaatuketjusta http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4.0, jossa näkee selvästikin eron tuotteiden välillä.

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #143 : 08.01.08 - klo:19:40 »
Tänään tuli ostettua monien suosittelema o&h hoitis (ja shampoo joka tuli paketissa veloituksetta :-*) laitoin äsken vielä pesun jälkeen tuota hoitista hiuksiin ja tuntuvat vähän pehmeämmiltä kuin ennen. Taisi olla hyvä ostos. :)

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #144 : 08.01.08 - klo:20:15 »
Täälläkin keratiini suoristaa tehokkaasti hiusta, onneksi itse minimoin sen vaikutuksen käyttämällä aina vastapainona todella kosteuttavia tuotteita. Keratiinia sisältävä shampoo ja hoitsikka vaatii mulla kaverikseen joko tosi kosteuttavan tehiksen tai jätettävän.   
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #145 : 08.01.08 - klo:20:39 »
Mun hiukset sais mieluusti suoristua jonkun tuotteen ansiosta mutta niimpä ei vaan mun hiuksilleni käy ;D ostin muuten tänään tigin curls rock curls amplifier -mönjää niin ovatko muut kiharapäät tykästyneet siihen? Erotteleeko hyvin kiharoita ja vähentääkö pörröisyyttä? Toimiiko hyvin myös kuiviin hiuksii?  ::)

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #146 : 08.01.08 - klo:20:50 »
^
Kyllä sillä voi kuiviakin hiuksia virkistää/ tuoda kiharaa esille. Annostelussa kannattaa olla varovainen, itse saan sillä helposti sotkuhiukset jos ainetta on liikaa. 
Itse tykkään enemmän saman sarjan kiharasuihkeesta koska siitä jää luonnollisempi ja kevyt tuntu hiuksiin. Mutta kyllä tämäkin työnsä hoitaa ja tuoksu on hyvä. 
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #147 : 20.01.08 - klo:14:45 »
Mun hiukset sais mieluusti suoristua jonkun tuotteen ansiosta mutta niimpä ei vaan mun hiuksilleni käy ;D ostin muuten tänään tigin curls rock curls amplifier -mönjää niin ovatko muut kiharapäät tykästyneet siihen? Erotteleeko hyvin kiharoita ja vähentääkö pörröisyyttä? Toimiiko hyvin myös kuiviin hiuksii?  ::)

ostin tätä nyt ja ihan hyvältä vaikuttaa. Mulla ei tunnu pieni määrä vielä missään, ainakin kaks painallusta saa laittaa. Ainoo ongelma tässäkin tuotteessa että kun laittaa kosteisiin hiuksiin niin kun kuivuvat, päällimmäiset hiukset on sellaset kovat... enkä voi kuivata näitä hiustenkuivaajalla, koska muuten kihara hajoaa ja näistä tulee pörrökasa.  :-\

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 20.01.08 - klo:16:26 »
^ Tuohonhan on se helppo ratkaisu että puristaa sen kovuuden pois siitä kiharasta! "Scrunch out the crunch" on kiharapäiden käyttämä termi tätä varten! ;D Eli kun hiukset ovat kuivuneet puristelet niistä kovista kohdista, niin ne pehmenee ja kihara jää..

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 21.01.08 - klo:19:17 »
^ Useat ovat kyllä huomanneet keratiinin suoristavan vaikutuksen, toisille taas se kosteuttava hoitis on suoristaja. Ainakin mun mielestä uskallat käyttää rekkua permanentattuun hiukseen, ei rekku varmastikaan suorista kuitenkaan kemiallisesti kiharrettua hiusta samalla tavalla kuin luonnollisesti kiharaa hiusta. Tietysti kosteutus on tärkeää, mutta kannattaahan sitä rakennepaikatakin hiuksia, koska niitä on kemiallisesti käsitelty.

Tietäisiköhän joku mua valaistuneempi tästä keratiinin suoristavasta efektistä enemmän, huhuu?

Nyt on muutaman kerran testailtu ja kyllä tässä päässä keratiini enemmän kihartaa kuin suoristaa. Ilmeisesti permanentti on vaurioittanut hiusta sen verran että rekkumuhitukset ovat tarpeen ja rekku saa sitten tukan kihartumaan kauniisti.

Olen tässä nyt kuukauden ajan testaillut uudenlaiselle tukalle sopivia tuotteita ja yhdistelmiä. Tällä hetkellä tukkaani tuntuvat sopivan parhaiten Joicon K-pakit, Crestolin kosteuttava naamio, Tigin O&H ja Redkenin Fresh curls -pikahoitis.
Ihan unelmatukka tulee kun muhittelee Crestol + K-pak rekku -seosta ja perään tuota Redkeniä pikahoitikseksi.