Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277457 kertaa)

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #15 : 30.08.06 - klo:09:09 »
Laitanpa linkin tännekin, erilaisista kiharanvirkistäjistä löytyy kokemuksia tuolta ketjusta:
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=180.0
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Mii-

• Vieras
« Vastaus #16 : 30.08.06 - klo:09:55 »
Osaisitteko verrata mulle, mikä näistä olis sopivin kiharalle tukalle: AC suihke, VO5 suihke vai Herbinan uusi suihke? En osaa päättää mitä noista ostaisin seuraavaksi.. Suihkuttelen aamuisin hiuksiin, jolloin hius kihartuu nätiksi :) Herbinan vanha suihke toimii hyvin tähän tarkoitukseen..  ::) Siinä nyt vaan on sitä alkoholia vissiin heti tokana incissä. Mut tarkotus olis saada kaks kärpästä samalla iskulla, hoitoa ja kihartumista.

Poissa Gigli

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 30.08.06 - klo:11:45 »
^ Muumi-suihke! Mulla ei ole kokemuksia Herbinasta, mutta VO5:stä tykkäsin enemmän kuin AC:sta. AC:lla tuli hieman lähmäinen tukka, eikä se oikein lässäyttänytkään kunnolla.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"

Poissa Viola

• Hiushörhö
« Vastaus #18 : 30.08.06 - klo:12:40 »
Mun mielestä noi kaikki toimii ihan hyvin aamusuihkutteluun. Ja Muumikin, mutta mulla alkoi tökkimään se haju aika nopeasti, liian makea  :-X
Herbina on mun mielestä ehkä paras tähän tarkoitukseen. Miracle Mist saattaa vähän lähmätä, enkä sitä ole edes pitkään aikaan nähnyt mistään.
Hiukset: Voimakkaasti luonnonkiharat, pituutta olkapäille, väriltään vaaleanruskeat

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 01.09.06 - klo:20:32 »
En tällä kuivalla pehkolla liputtele tuon Muumi - suihkeen puolesta, koska ei pitkäaikaisemman käytön jälkeen  saanut aikaan yhtikäs mitään. Käytössä on tuo AC Perfect Endings ja tuntuu, että sitäkin saa suihkutella reippaasti jos tuloksia tahtoo.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 02.09.06 - klo:12:39 »
En tällä kuivalla pehkolla liputtele tuon Muumi - suihkeen puolesta, koska ei pitkäaikaisemman käytön jälkeen  saanut aikaan yhtikäs mitään. Käytössä on tuo AC Perfect Endings ja tuntuu, että sitäkin saa suihkutella reippaasti jos tuloksia tahtoo.

Minä en ikinä suosittelisi kiharalle tukalle mitään suihketta ainoaksi jätettäväksi. Suihke voi olla ihan jees selvittämään tukkaa varsinkin suoremmassa tukassa, mutta kun ainakaan minulla tukka ei takkuunnu - se vain menee kiharaan/lässähtää, ei minusta suihke ole paras vaihtoehto välttämättä. Toisekseen vaikka niitä suihkeita kuinka suihkisi, niiden hoitotehot jäävät yleensä armottomasti voidemaisten/vaahtomaisten jätettävien jalkoihin. Nuo suihkeet ovat ihan hyviä varsinkin kuivaan tukkaan uudelleen muotoilemaan, mutta muuten ainakaan minun tukkaani eivät juurikaan muuta suuntaan eikä toiseen. Toisaalta, yhdistettynä esimerkiksi johonkin toiseen jätettävään, tulos voi olla aika hyvä - esim. minusta AC -suihke ja Joicon CE-vaahto toimivat tosi hyvin tässä päässä.

Tällä hetkellä lempituotteitani ovat hoitiksista Tigin Moisture Maniac, O&H sekä Mopin Hydrating -hoitis. Shampoista pidän Liquid Silkistä (ihan ok tuoksu, pesee sopivan puhtaaksi, mutta hellästi, ei irrota väriä), Kerastasen Bain Satin 3 ja Bain Miroir 1 ja satunnaisessa käytössä Mop Hydrating shampoo. Minusta tuo Hydrating tuntuu lässäyttävän tukkaa ja tosiaan se on minusta jotenkin alkanut hieman kerrostua tukkaan, eli tuntuu että hiukset rasvoittuvat nopeammin tuon kanssa ja juuret alkavat tuntua aika nopeasti lähmäisiltä.

Jätettävinä käytän Soft endsiä ja Tigin Curls Rock leave-iniä, satunnaisesti myös Redkenin Spin Controllia. Tigin jätettävästä on tullut vakiotuotteeni, olen kohta käyttänyt toisen purnukan loppuun ja lisää aion tosiaan ostaa. Toimii hyvin minun tukassani, vaikka tuotetta meneekin aika paljon. Jotta tukan saa muotoiltua vielä, ihan ehdoton on kosteaan tukkaan Cutrin Chooz Elastic muotovaahto, joka on osoittautunut tehtävään oikein mainioksi. Kuivana sitten saatan suihkia hieman Tigin Curl Boosteria ja lakkaa (Cutrin Chooz Gripping) ja jos oikein ekstratuuheutta haluan esim. bileisiin, niin silloin vielä vähän Wellan oranssipurkkista vahaa juuriin tai Tigin Headbangeria. 

Kuinka usein te muuten pesette tukkanne? Minä pesen ehkä 3-4 kertaa viikossa, vähän riippuen siitä miten on menoja.    Toisaalta, esim. 3 päivää pesemättä menee vielä ihan kohtalaisesti, ilman, että tukka näyttää aivan järkyttävältä (mutta kohtuujärkyttävältä kuitenkin ;)).
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #21 : 02.09.06 - klo:14:16 »
Mä pesen hiukseni 1-3 kertaa viikossa. Yleensä parin päivän jälkeen siirryn pitämään hiuksia kiinni. Ei siksi, että näyttäisivät pahalta jo siinä vaiheessa, vaan koska Lontoossa hiuksiin kertyy parissa päivässä niin paljon likaa, etten halua hiusten enää koskettavan kasvojani. Siksi yritänkin pestä hiuksia sen 3 kertaa viikossa, mutta en vaan aina löydä siihen aikaa.  :) Lisäksi yli kolmen päivän pesemättömyyden jälkeen ei kiharoista ole oikeastaan tietoakaan.

Haluaisin muuten tietää, miten te muut kiharapäät kampaatte/harjaatte hiuksianne? Märkänä ei kuulemma saisi kammata hiusten vanhingoittumisvaaran takia, kuivana selvittely hajoittaa kiharan. Eli kuivana, kosteana vai märkänä selvittely? Käytättekö kampaa vai harjaa?

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 02.09.06 - klo:14:18 »
Minä en kampaa tai harjaa tukkaani koskaan. :) En näe siihen mitään syytä, se vain rikkoo kiharan, tekee tukasta ihan kamalannäköisen ja kun takkuja ei ole, niin ei se mitään hyödytäkään. Totta kai "haron" hiuksia niin pesessä kuin myös esim. kampauksia tehdessä, mutta noin muuten en ikinä harjaa tukkaa.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #23 : 02.09.06 - klo:14:52 »
Mikäs juttu tää on kun mulla on ollu suorat hiukset, kampaajan mukaan hieman taipuisa.
Tai joskus ihan pienenä ollu kiharat.

Ja nyt olen vuoden päivät käyttänyt parempia tuotteita ym ja nää alkaa olla aika kiharat. Sekä latvoista että koko hiuksesta. Aika jännä ilmiö.

Otin tossa joku aika sitten biotiinikuurin mutta se tuskin hiusta kihartaa, täältä myös olin lukevinani jostain että kun hius saa kunnon kosteutuksen niin se kihartuu. Sekö sitten.

En mä valita, näyttävät tuuheammilta  :D

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 02.09.06 - klo:15:03 »
Mitä tuotteita olet Ginia käyttänyt? On hyvin todennäköistä, että hiuksesi ovat saaneet enemmän kosteutta ja ovat kosteuden ansiosta alkaneet kihartua. :)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #25 : 02.09.06 - klo:15:05 »
Lähinnä Tigin O&H:ta, XZ:n suklaa&vanilijaa ja välillä K-pakin rakennepaikkaavaa sarjaa.
Sit mulla on erinäisiä jätettäviä hoitoaineita ja suihkeita, kaikennäköstä on tullu hamstrattua  ;D

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 02.09.06 - klo:15:09 »
No nuo käyttämäsi tuotteet kyllä selittävät tuon kihartuvuuden ihan selvästi. Tigin O&H (yksi lempituotteistani ;)) on todella kosteuttava tuote, joten ei ihme, jos tukkasi on alkanut kihartua. Samoin XZ suklaa-vanilja on kosteuttava.

Jos haluat lässäyttää tukkaasi enemmän, suosittelisin Elvitalin Nutri-Gloss tehohoitoa vaaleanpunaisessa pyöreässä purnukassa. Se lässäyttää ihan mukavasti tukkaa. Tietenkin jos haluat kihartaa tukkaasi enemmän, niin kannattanee testata miten kiharanvirkistäjät toimivat tukassasi - niillä saa korostettua kihartuvaa tukkaa yleensä vielä enemmän. :) Samoin muotovaahdon lisääminen kosteaan tukkaan puristelun kera lisää kihartuvuutta omassa tukassani.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #27 : 02.09.06 - klo:15:11 »
Kiitos  :)
Mun tukalla on siis ollu jano  jo vuosia :P
(niin no joo kaikki sunsilkistä www:hen on kokeiltu)
Mä en ennen tykänny hoitoaineista kun ne lässäytti mun tukan, mut se johtukin silikoneita, nyt oon sen oppinut  :) nyt kun on löytynyt hyviä niin huomaa että tekee hyvää hiuksille.

Nutri Glossia multa taitaa löytyä tuolta jostain.. pitää testailla
« Viimeksi muokattu: 02.09.06 - klo:15:14 kirjoittanut Ginia »

ulysses

• Vieras
« Vastaus #28 : 03.09.06 - klo:12:02 »
Mä pesen joka päivä, koska hikoilen joka päivä ja kiharat+hikinen päänahka=YÄÄÄÄK. Harjaan ennen pesua ja pesun jälkeen levitän Soft Endsiä tai Moisture Maniacia + satunnaisesti jotain muotoilevaa sekä  avaan selvityskammalla. Annan kuivua luonnollisesti, fööni on niin ehdoton turn-off. Pestessä joka pvä hoitoainetta, joka toinen tai kolmas myös shampoota.

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #29 : 03.09.06 - klo:15:32 »
Olen noin vuoden ajan pessyt hiukset joka toinen päivä ja yrittänyt siten hillitä päänahan rasvoittumista, muttei muutosta ole tullut parempaan :-\ Jo toisena päivänä pesusta juuret ovat sen näköiset että saa miettiä tarkkaan missä viitsii näyttäytyä. Minkäs sille voi kun on niin helposti rasvoittuva iho, kasvoillakin. Ja olen huomaavinani että syksyn kosteahkot ilmat vielä pahentavat rasvaisuutta.
Mahdollisimman harvoin mielelläni pesisin, mutta jos on tärkeitä menoja, niin päivittäin on pestävä.
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7