Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277456 kertaa)

-Ansku-

• Vieras
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #150 : 21.01.08 - klo:19:20 »
^^Oon kyl yrittänyt totakin mut ei oikeen tehoo, tai sit oon puristellu liian vähän... Ja jos paljon näitä puristelee niin nää kyl hajoaa jonkunverran. Tai sit puristelen liikaa kosteina. Argh. Löytyis jo joku hyvä toimintatapa....  ::)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 21.01.08 - klo:19:27 »
^Juu ei saa puristella kosteana! :P Rutikuivana puristelee niin kauan kunnes on pehmeät kiharat.. Viimeksi tein tätä tänä aamuna, ja nyt on pehmeät kiharat päässä! :)

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 22.01.08 - klo:13:37 »
Ei ole tainnut olla juurikasvussa vielä puhetta "ploppauksesta", eli hiusten kuivaamisesta t-paidalla tai mikrokuituliinalla. Tämä on selitetty NaturallyCurly.comissa hyvien kuvien kera. Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa ja tulos oli aivan upea. Kiharat eivät olleet ollenkaan yhtä pörröiset kuin normaalisti (kun olen kuivannut froteepyyhkeellä), vaan kiiltävät ja menivät kyllä todella kiharalle. Törmäsin isääni tänään kaupassa ja hän kysyi olenko ottanut permanentin  ;D

Siis laitetaanko t-paita märkiin hiuksiin ja annetaan sitten itsekseen kuivua?
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #153 : 22.01.08 - klo:13:56 »
^Jotkut tekevät niin että jättävät tämän "plopin" hiuksiin kunnes hiukset ovat (kokonaan) kuivuneet siellä plopin sisällä.. Eli ensin kaikki jätettävät + muotoilutuotteet märkiin hiuksiin, hiukset ploppiin ja muutaman tunnin päästä ploppi pois! ;D Riippuu tietenkin kiharan laadusta/määrästä jne. mikä toimii itselle parhaiten. Itse en ole ikinä uskaltanut jättää ploppia niin kauan päähäni, pelkään että tulee kummallisia knöölejä ::) ja että kiharat eivät asetu kauniisti.. Mutta ne joilla on "vain" pieniä laineita/pientä taipuisuutta hiuksissaan ovat saaneet niitä korostettua hyvin tällä tavalla!

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 22.01.08 - klo:17:22 »
Perustuuko tuo siis siihen, että t-paitakangas ei ole niin karhea kuin froteepyyhe eikä ime yhtä paljon kosteutta? Vai vain siihen että kun kiharat kuivuvät ylhäällä, tukkaa tulee lisää tuuheutta? Pitänee kokeilla.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 22.01.08 - klo:18:08 »
^Jotakin siihen suuntaan.. Siis ploppauksen voi myös tehdä tavallisella froteepyhkeellä, mutta se imee kosteuden paljon nopeammin pois hiuksesta (älä kysy miksi se ei ole hyväksi ;)). Itse ploppaus anta kiharoiden kuivua "rauhassa" kun ne makaavat silleen pään päällä sen plopin sisällä, eivätkä ole vääntyneet niinkuin turbaanissa.. Ehh, toivottavasti ymmärsit! :)

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 22.01.08 - klo:18:34 »
Joo :)

Ja pitihän sitä heti kokeilla kun kävin äsken pesemässä tukan. Puristelin märkään tukkaan jätettäväksi Sebastian potion 9:ä ja laitoin vanhan t-paidan päähän. Paita oli sen verran pieni etten saanut sitä kunnolla solmuun niskaan, joten kiinnitin paidan päät hiuslenksulla. Nyt vaan odotellaan että mitä tästä tulee  :)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #157 : 23.01.08 - klo:18:15 »
^No mitä siitä sitten tuli?? :) Itse tein kummallisen tempun tänään ja en ollenkaan puristellut kiharoita esille, enkä plopannut. Harjasin vaan hiukset CO-pesun jälkeen, suihkin jätettävää, laitoin hieman geeliä ja MOPin shaping seerumia ja harjasin taas "suoraksi". Annoin sitten kuivua itsestään ja nyt on enemmän laineikkaat kuin kiharat hiukset! Tämä ei ole aiemmin onnistunut, tuloksena on aina ollut epämääräinen pörrökasa.. Näinhän sitä voisi tehdä useamminkin! ;D

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 23.01.08 - klo:19:06 »
Eipä juuri mitään kummempaa  :) Siis tukkani näytti samalta kuin vapaasti kuivumisenkin jälkeen, joten tuskin jaksan tuota toisten säätää. En yleensä jätä tukkaa tavallisenkaan pyyhkeen sisään vaan puristelen vain niin ettei tukka valu vettä ja annan sitten kuivua vapaasti. Pörröongelmasta en osaa sanoa kun läträän varmaan yleensäkin tukkaan niin paljon jätettäviä ettei se pörröönny. Niin ja mulla on siis permis joten en tiedä auttaisiko tuo ploppaaminen paremmin luonnonkiharaa.

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #159 : 23.01.08 - klo:19:28 »
Kokeilin aamulla pesun jälkeen laittaa hoitoaineet ja tigin kiharavoiteen vetämällä sormia hiuksien lävitse enkä puristelemal niin kuin ennen. Ja tadaa, eipä tullu kovettumia hiuksiin vaan hiukset pysyivät pehmeinä, kiitos vinkistä siis. Olo oli kuin enkelillä kunnes työkaveri, Ikää 50, kysyi oonko ottanu permiksen  ;D olo tuli mummomaiseksi.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 24.01.08 - klo:13:06 »
Mitäs tuotetta luulette minun kaipaavan?: Hiukset ovat tällähetkellä kuin afro, kiharat, mutta ei selkeitä kihara kohtia vaan kaikki kiharat eri suuntaan pystyssä. Näyttää hassulta vaalennetuissa hiuksissa ja haluaisin saada enemmän yksittäisiä kiharia esiin ja kiiltoa, jota ei näy nyt juuri lainkaan.  En siis käytä mitään kiharuutta edistäviä tuotteita ( vaikka kampaaja sanoikin,että tulis superkiharat) sillä olen pitänyt hiuksiani suorata n. vuoden. Nyt ajattelin kuitenkin antaa hiusten levätä ja olla siinä mallissa johon kuuluvatkin. + voin olla tyhmä mutta mitä tarkoutatte co-pesulla? ;D
Joku voidemainen jätettävä vois sopia sulle, sais sen höttöpörrön kuriin.
Etsi sellainen ketju kuin CO-pesu, sieltä löytyy. Eli pestään hiukset pelkällä hoitoaineella ilman shampoota.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 27.01.08 - klo:18:59 »
No nyt kokeilin sitä suoraksi föönaamista, ja ei oikein ehkä sovi minulle.. Tulihan hiuksista suorat ja kuohkeammat, mutta latvat olivat hirveän pörröiset! Hiuksissa oli Tigin Superstar blow dry lotion, Control Freak seerumi ja latvoissa vielä Smooth&Shine. Vedin sitten vielä raudalla, mutta latvat jäivät sellaisiksi hapsottaviksi.. Koitanpa vielä uudestaan kun olen saanut kunnollisen harjan, jos se auttaisi, mutta oli se kyllä aikaavievää puuhaa! Eli taidan kyllä jatkaa pelkän raudan käyttämistä! :)

Edit. Nyhän mää vasta hokasin että tämän piti tulla sinne "kiharat suoriksi"-ketjuun missä aikaisemmin olin puhunutkin tästä föönaamisesta, eikä tänne.. Voisko tämän siirtää, vai kopioinko sen vaan sinnekin??
« Viimeksi muokattu: 28.01.08 - klo:15:40 kirjoittanut Emmi_h »

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #162 : 28.01.08 - klo:15:34 »
Oho, viimeinkin sain hiukset suoristettua melkein suoraksi ilman sitä ärsyttävää höttömäisyyttä. Annoin hiusten kuivua vapaana enkä yrittänytkään suoristaa föönillä. Käytin tigin control freak seerumia suoristusraudan kanssa, ai että tuli suoraa. Ja pysyykin hyvin jo toista päivää, pikkasen alkaa laineelle mennä mutta ihan kiva näinkin  ;)
-2c F i- Hiuskuva

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #163 : 05.02.08 - klo:16:45 »
^ käytitkö jotain lämpösuojaa? Tossa seerumissahan ei oo lämpösuojaa...  ::)

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #164 : 05.02.08 - klo:17:09 »
^Miten niin ei ole? Eikös tosiaan? Mä muistelin kovasti, että siinä olis silikonia aika lailla ja laitoinkin tilaukseen ::)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.