Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277515 kertaa)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #165 : 05.02.08 - klo:17:16 »
Kyllä Tigin Control Freak seerumissa on lämpösuoja. :)
3a F ii

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #166 : 05.02.08 - klo:18:06 »
^^ On siinä lämpösuojaa juu, sanoo ainakin: "It will resist humidity and buffer the hair from mechanical heat". Silikoneja on pari, vaikkakin vasta kahdeksantena listassa.. Itsekin olen käyttänyt tuota Control Freak seerumia jo kaaaauan, ja olen kyllä ollut tyytyväinen siihen! :)

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #167 : 05.02.08 - klo:18:07 »
Kiitoksia kummallekin, sekä Memmuuh:lle ja emmi_h:lle, voin olla turvallisin mielin :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #168 : 05.02.08 - klo:23:07 »
Kampaajalla etutukkaa rikottiin niin, että lyhyimmät hiukset jäivät vähän yli 10 sentin mittaisiksi. Kuivien latvojen leikkaaminen ilmeisesti piristi tätä tukkaa aika paljon. Kotona suihkutin kampaajan suoriksi föönaamiin hiuksiin Herbinan suihketta ja heti alkoi vetää laineille. Puristelin vähän, ja tukka alkoi kihartua oikein kunnolla, tuli vähän sellainen peikkotukka.  :D 8) Lyhyt hius jaksaa tietty noustakin paremmin.

Se ohuessa luonnonkiharassa harmittaa, että hiukset, hyväkuntoisetkin, näyttävät joskus vähän epämääräisiltä tai sellaiselta söheröltä. En tiä, mikä auttaisi, Tigin kiharanvirkistäjäsuihke tuntuu pikemminkin pahentavan söheröisyyttä. Joicon rekulla olen saanut velttoihin, käsiteltyihin hiuksiin rakennetta ja nätinpää lainetta esiin. Silikonittomat suihkeet (Herbina, XZ) toimii siinä tarkoituksessa myös ihan hyvin, samoin muotoilussa Small Talk. Tulevaisuudessa ostoslistalla on Potion 9, voisin kuvitella, että se kosteuttavana ja kevyesti muotoilevana toimisi hyvin näissä hiuksissa.

Yksi syy terhakkaan kihartumiseen saattoi olla sekin, että kampaaja laittoi vain ei niin hoitavan pikahoitiksen, jonka huuhteli varsin pian pois, eikä mitään jätettäviä. Vaikka kosteutta tarvitaan kiharan esiintuomiseen, kotona käyttämäni tuhdit tehikset ja jätettävät veltostuttavat ja suoristavat tätä hentoa hiusta.  :-\ Mutta kun kasvatan... Vaikeaa, vaikeaa.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #169 : 06.02.08 - klo:14:57 »
^ käytitkö jotain lämpösuojaa? Tossa seerumissahan ei oo lämpösuojaa...  ::)

Apua, ei saa säikytellä noin  ;) Tuota seerumia olen tosiaan käyttänyt ainoana muotoilutuotteena, tigin smooth&shinea olisi kyllä kiva kokeilla jos jostain halvalla saisi. Niin ja Afterparty on loistava suoristuksen jälkeen  :-*
-2c F i- Hiuskuva

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #170 : 06.02.08 - klo:20:19 »
En osaa ajatella olevani "kiharahiuksinen", koska mun hiukset on alkanut kihartumaan vasta aikuisiällä. !?  :o
Ennen ne oli suorat, ärsyttävällä taipuisalla tavalla.
Kerroksittain leikatuina hiusten taipuisuus korostuu. Mutta en usko että se vois olla pelkästään siitä, koska äidillänikin on luonnonkiharaa. Ei kovinkaan kikkuraa, mutta ei kyllä suoratkaan. Oon kai "vaan" taipuisahiuksinen, mutta ei meille oo omaa yhteisöä.. hih.
Hiukset on luonnontilassa ilmetty "spanielin korvat", pituus, kihartuvuus ja väri :D
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #171 : 07.02.08 - klo:18:16 »
^ käytitkö jotain lämpösuojaa? Tossa seerumissahan ei oo lämpösuojaa...  ::)

Apua, ei saa säikytellä noin  ;) Tuota seerumia olen tosiaan käyttänyt ainoana muotoilutuotteena, tigin smooth&shinea olisi kyllä kiva kokeilla jos jostain halvalla saisi. Niin ja Afterparty on loistava suoristuksen jälkeen  :-*

Anteeks, taas olisi pitänyt olla hiljaa vaan  ;D oon siis käyttänyt kohta koko putelin ja luullut koko ajan ettei siinä ole lämpösuojaa. Noh mulla on ainakin sit ollut tupla suojaukset  :D

On tässä muuten pitänyt kysellä mielipiteitä hyvästä jätettävästä, kun hakusessa on. Nyt on käytössä joku Paul Mitchelin (kirjotinkohan oikein  :P ) suihkutettava hoitis, mutta luulen että se ei oo tarpeeksi tujua mun kuivalle ja latvoistakatkeilevalle pehkolle. Mielellään saisi olla Tigin tuote koska en oo täällä pikku kaupungissa törmännyt mihkään lanzan ta joicon tuotteisiin... Ja mitkään matrixit ja wellat ei oo tarpeeks hyviä mulle..  ::)
Niin ja Ego Boosterihan mulla on käytössä ja se kyllä on vähentänyt selkeesti kakshaarasia, mutta eipä se mitenkään hoida...  :)
« Viimeksi muokattu: 07.02.08 - klo:18:20 kirjoittanut -Ansku- »

Valentine

• Vieras
« Vastaus #172 : 09.02.08 - klo:22:16 »
Hassua huomata, kuinka hiusten kosteutus vaikuttaa joka pesulla kiharaan enemmän ja enemmän. Kun tein värinpoiston, joka poltti hiukseni, olivat ne ainakin kuukauden ihan piikkisuorat, sitten alkoivat kihartua kunnolla korkkiruuveille takaa alhaalta ja nyt ovat kihartuneet lähes kaikkialta eteen asti. Enää päällä olevista hiuksista osa on suht suorat / s-laineilla. Nyt vain jatkan kunnolla kosteutusta ja ajattelin kokeilla Joicon rekkua ja joku kiharan virkistäjä vielä... Hauskaa seurata kuinka kiharat näistä hiuksista tuleekaan, kun ovat tosiaan alkaneet kihartua vasta muutama vuosi sitten hiljalleen, ensin laineet jne.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #173 : 24.02.08 - klo:21:46 »
Oon viime aikoina itsekseni surkutellut kiharoideni suoristumista, kun kerran opin tykkäämään kiharoista kutreistani. Tänään sitten pesin ihan normisti MOPin kosteuttavalla sampoolla hiusten juuret ja laitoin LV-tehis + avokadoöljy -sekoituksen hiuksiin vaikuttamaan suihkun ajaksi. Tuloksena suurenmoiset kiharat :o Siis täh, ovatko muut hoitoaineeni olleet niin raskaita, etteivät kiharat ole tulleet esille vai mikä tässä kombossa on, että se sai hiukseni taas kiharalle? Onko se tarpeeksi kevyt vai tarpeeksi kosteuttava vai mikä? En tiiä, mutta hiukset tykkää tuosta selvästi ja kuivahkot latvatkin tuntuu hyviltä tuon sekoituksen jälkeen.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 24.02.08 - klo:22:03 »
Mä vähän ehkä taas inhoan näitä mun epämääräisiä kiharalaine hiuksiani. Mun kiharat on sellaisia lainemaisia, mutta kuitenkin selkeästi kiharammat kuin suorat. Eilen laitoin tehohoitiksia saunaan ja annoin hiusten kuivua vapaasti. Seurasi kauhea tukka, päätä myöden epämääräisesti laineileva plus ihana suora otsatukka...hohhoijaa. Nyt taas istun rullat päässä, josko huominen näyttäisi valoisammalta.

En voi käsittää kun on ihmisiä, jokta vaan antaa hiusten kuivaa ja sitten ne on hienot, kun itse en tod. kuulu näihin onnellisiin.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #175 : 24.02.08 - klo:23:47 »
Kokeilin tässä ensimmäistä kertaa kaakaovoita hoitoaineeseen (moisture maniac) sekoitetuna. Tulos oli paitsi ihanan hoidetun oloinen, myös ihmeen kihara, selvää lainetta tuli tyvestä asti ja takaa hiukset melko tiukkaa lainetta. Valitettavasti seuraavana päivänä laittamani tisäjätettävät (takkuja avaamaan) suoristivat tukkaa selvästi.

Hiukseni ovat kiharimmillaan pesun jälkeen, mutta harjaaminen jne. vetää suoremmaksi. Mitenkähän saisi kiharat säilymään yhtä nätteinä?  :-\ Permanenttikiharoita neuvotaan olemaan harjaamatta suoristumisen välttämiseksi, mutta itselläni on sellainen hiuslaatu (yksittäinen hius hyvin ohut ja pehmeä) ja sellaiset pyörteet pääsä, että harjaamatta tai vähällä harjaamisella hiukset menee todella epämääräisen ja epäsiistin näköisiksi. >:( Kiharanvirkistäjinä käytän Tigin turkoosia ponnekaasupulloa ja joskus Small talkia. Smalla talk on ihan mukiinmenevän monipuolinen tuote, varsinaisella kiharanvirkistäkällä en ole huomannut olevan oikein mitään vaikutusta kiharuuteen. Inhoan näissä epämääräisen taipuvissa hiksissa sitä söhrövaikutelmaa, mikä syntyy, kun jokainen hius taipuu eri suuntaan!  ;D
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 25.02.08 - klo:09:11 »
Kokeilin tässä ensimmäistä kertaa kaakaovoita hoitoaineeseen (moisture maniac) sekoitetuna. Tulos oli paitsi ihanan hoidetun oloinen, myös ihmeen kihara, selvää lainetta tuli tyvestä asti ja takaa hiukset melko tiukkaa lainetta. Valitettavasti seuraavana päivänä laittamani tisäjätettävät (takkuja avaamaan) suoristivat tukkaa selvästi.

Hei miten sä sait sekoitettua tuota kaakaovoita siihen hoitikseen? Lämmititkö sen voin ensin notkeaksi/juoksevaksi jotenkin? Mun kaakaovoini on sellainen tosi kova möhkäle, josta voi vaikka veistellä lastuja irti jos haluaa...

Edit. Joo, mä tein itse huulirasvaa, johon tuota tuli ja silloin sulatin sen muiden aineiden kanssa kattilassa pienellä lämmöllä. Onnistui kyllä hyvin. Tuli mieleen, että jos se voi on kovinkin lämmintä, niin voiko se vaikuttaa jotenkin haitallisesti tuohon hoitsikkaan? Kannattaa varmaan antaa sen jäähtyä ennen sekoitusta ainakin haaleaksi.
« Viimeksi muokattu: 25.02.08 - klo:09:21 kirjoittanut Ulrika »
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #177 : 25.02.08 - klo:09:17 »
^ Mikrossa kun varovasti lämmitää, niin kovasta kaakaovoistakin saa juoksevaa.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #178 : 25.02.08 - klo:21:58 »
Mikrossa mäkin lämmitän vähän aikaa, yllättävän nopeasti se sulaa.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #179 : 28.02.08 - klo:19:53 »
Jaksaisiko joku vielä valaista tuota kiharien rutistelua? Tuntuu jotenkin älyttömältä ja kamalalta puristella tukkaansa, pelkään sen vahingoittuvan(vaikken sitä mitenkään kovakouraisesti teekään)
 Kuinka kauan sitä pitäisi tehdä? Olen tähän mennessä saanut kyllä aikaan jonkin verran kiharaa mutta myös takkua. Joku tässä mättää.  :-[ ???