Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 278331 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #180 : 28.02.08 - klo:20:15 »
^ Ei sitä tarvitse tosiaan mitenkään kovakouraisesti tehdä. Rutistelu on ehkä vähän väärä sana, hypistely olisi ehkä sopivampi tuohon yhteyteen. ;D Siis ihan vaan todella hellävaraisesti, ei pitäisi vahingoittaa hiuksia kyllä. Eikä sitä pitkään minusta pidä tehdä, lopettaa sitten, kun siltä tuntuu ja näyttää.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #181 : 29.02.08 - klo:16:12 »
^Ok,kiitos.Pitää testata tuota hypistelyä rutistelun sijaan, eiköhän tämä tästä  :D

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #182 : 08.03.08 - klo:17:30 »
Mä oon nyt ottanut sellasen tavoitteen etten suorista hiuksia (enkä myöskään föönaa, mitä en kyllä voikkaan tehdä ilman suoritusraudalla suoristamista) kahteen kuukauteen. Jos vaikka säästyisi latvojen leikkaamiselta ja sais vähän pidemmäks näitä..  :)
Nyt on jo viikko menny ja se on aika paljon mulle koska en yleensä oo tykänny näistä yhtään kiharana, mutta nyt alkaa jo tottua kunhan vaan laittaa hyviä kiharanvirkistäjiä ja jätettäviä päähän. Co-pesut toimii kans paremmin kun ei suorista. Mun hiusten latvat ei vaan kestä sitä jatkuvaa suoristelua vaikka käytössä onkin ghd+ tuotteet.  :-[

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 08.03.08 - klo:17:38 »
Mä en malta odottaa, että kiharani kasvavat takaisin suoristuksesta!
Nyt kun on GHD kaapissa, niin suorakin tukka onnistuu hetkessä, joten en enää tarvitse CHI:tä :)

Ottaa vaan pattiin, kun hiukseni ovat alta niskasta aika kiharat, mutta tosta päältä vaan loivat laineet. Miksei toisinpäin, kuten siskollani?

Olen kyllä tosi tyytyväinen, että otin CHI-suoristuksen, koska muuten en varmaan ikinä olisi osannut arvostaa kiharoita. Tää kasvattaminen on aika jännää, kun ei tiedä, mitä sieltä tulee, jos hiusten kiharuus on muuttunut ajan mittaan.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #184 : 09.03.08 - klo:22:01 »
Mulla on samalla lailla, niskasta hiukset ovat kuin tiukan letin jälkeen ja päältä melko loivaa lainetta. Mielenkiintoista. Ilmeisesti niskassa on kiharageeniä ja päällä suorempien hiusten geeniä tms.  ;D
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 09.03.08 - klo:22:24 »
Mulla taas on juurikin niin, että alahiuksissa ei ole kiharaa juuri lainkaan ja päällimmäiset hiukset, ja varsinkin hiukset tuosta edestä on sitten enemmän kikkurat.

Nykyään hiukset ei tosin edes kamalasti kiharru.. Mitään selkeää kiharaa ei ole tullut pitkiin aikoihin, vaan hiukset on nykyään enemmän ehkä laineikkaat ja taipuisat, kuin kiharat.  ???
Veikkaisinpa tämän kyllä johtuvan hyvästä hoidosta. Olen tätä varmaan jauhanut aikaisemminkin, mutta mun hiukset oli pienenä sellaset silkkisen suorat, tai korkeintaan juurikin vain vähän taipuisat, ja alkoi murrosiässä kihartumaan.
Noh, murrosiässä aloin myös värjäilemään hiuksia enkä edes oikeastaan hoitanut niitä, tuskin aina tuli käytettyä edes hoitoainetta, jota ilman mun hiukset ei todellakaan pärjää, ja  lykkäsin päähäni aineita siitä purkista mikä ensimmäisenä käteen osui.
Sitten vuosivuodelta ne alkoi kihartumaan enemmän ja enemmän (koska en edelleenkään juurikaan hoitanu niitä), ja nykyään, siitä lähtien kun olen alkanut hoitaa hiuksiani paremmin, ne on alkaneet pikkuhiljaa suoristua.

Mietin kyllä sitäkin, että oliko tuo kuitenkin ihan hormoneista johtuva väliaikainen juttu, ja nyt kun pituuskasvukin alkaa olla pysähtynyt, niin hiukset sitten alkaisikin taas suoristua. Ei voi tietää..
3a F ii

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #186 : 09.03.08 - klo:22:32 »
Ja mulla taas on niin että kun olen alkanut hoitamaan hiuksiani niin ne ovat entistä kikkurammat. Niskahiukset taas on kyl nyt pikku hiljaa alkanu vähän suoristua.. Mutta kyllä nekin ihan kiharalle menee kun vähän puristelee. Mä en vaan tykkää yhtää mun kiharoista kun tää on tämmöstä suht pientä kiharaa ja sit nää on aina pörröset varsinkin yön jälkeen..  >:( oi niitä kerho aikoja kun oli piikkisuora, vitivalkoinen tukka! On se vaan jännä miten hiukset muttaa kasvuiässä väriä ja laatua...

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #187 : 10.03.08 - klo:08:54 »
Nyt ärsyttää, pesun jälkeen hiukset oli melko kiharat, mutta yöunien jälkeen kiharat on ihan littanassa ja loiventuneet  >:( Pah.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #188 : 10.03.08 - klo:13:15 »
^ mulla on tota samaa mutta kiharat tokenee kun kastelee aamulla vähän vedellä hiuksia, puristelee ja laittaa jotain kiharanvirkistäjää  :)

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 10.03.08 - klo:18:55 »
Kevyet suihkeetkin toimivat aika hyvin kiharanvirkistäjinä, itse käytän Herbinan vihreää. Joskushan on sitäkin sanottu, ettei hiuksia saisi kostuttaa vedellä, koska vesikin kuluttaa.  :D
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #190 : 11.03.08 - klo:18:37 »
^ Pelkkä vesi avaa hiusta, pH :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #191 : 13.03.08 - klo:18:46 »
Minä virkistän kiharoitani "laimennetulla" geelillä, eli kastan kädet kunnolla ennen kuin otan geeliä käsiini ja sillä "sekoituksella" puristelen sitten kiharoita uudestaan. Joskus kastan hiuksia vähän ennen tätä. Yleensä tämä onnistuu ihan hyvin. :)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 31.05.08 - klo:13:12 »
Nostellaas tätä vähäsen ;)

Joo eli hyvä kun tällainenkin ketju löytyi.

Itse olen alkanut pitää hiuksiani kiharalla, olen siis pyöröharjan kanssa niitä suoristellut, mutta nyt laiskuutta tai jostain muusta syystä en enää viitsi sitä tehdä ja annan hiuksien kuivua itsekseen :) Olen huomannut että kun antaa kuivua itse niin hiukset ovat paremman näköiset, kiiltävät ja pehmeämmät. Myöskin hiukset ovat puhtaammat pidempään sekä ilmavat.

Paras keino kiharien pitoon on CO-pesu kylmällä vedellä ja XZ suklaa-vanilija hoitiksella. Siihen perään Fructisin Color hoitoainetta. Kuivausvaiheessa puristelen Lanzan leave-in protectoria, sebastianin potion 9 (ihan mielettömän hyvä tähän tarkoitukseen muuten). Kieputtelen osioita rullalle sormin ja annan niiden kuivua itsekseen.

Kun hiukset kuivat, haron hiuksia sormilla, niin että ne "sormirullat" avautuvat ja vähän kosteuttavaa hoitosuihketta KC 4R, puristelua ja se on siinä.

« Viimeksi muokattu: 18.06.08 - klo:08:01 kirjoittanut Neriana »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 17.06.08 - klo:22:02 »
Tarvitsisin nyt kiharapäiden apua  :D
Mun hiuksista lähti pitutta varmaan 10 cm ja kerrostusta myöskin reilusti ja suuri ongelmani on että nyt hiukset menee paljon enemmän vielä kiharalle kuin pidempänä.
Kun föönaan, rullaan ja aamulla vielä vetelen suoristuraudalla tuloksena on kauhea hamppukasa...ennen nämä siis olivat tomivia keinoja. Erityisen ihanaa on tämä kesäsade, aah mikä pörrötukka olenkaan.

Olen kyllä lukenut tätä ketjuakin, mutta jotenkin olen silti ihan hukassa mitä tälle nyt sitten tekisi. Olisi kiva kokeilla pitää kiharana, mutta mitä aineita sitten käyttäisi? Potion 9 ei oikein riitä pelkästään. Geelillä tulee kuiva korpputukka ja en muutenkaan tykkää että hiuksissa tuntuu muotoilutuotteet. Tigin Curls Rock sitä crememäistä muotoilutuotetta olen kokeillut, mutta kärsivällisyys (ja aika) ei riitä siihen kun odottelee että hiukset sen kanssa kuivaa.

Tällä hetkellä käytössä Wellan Touch & feel spray, mutta ei sekään oikein toimi.
Kiharan kokoa voi käydä vilkaisemassa täältä http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4.msg66865#msg66865
Tosin nyt hiukset ovat vielä hiukan kiharammat.
Minulle nämä kikkurat on aika uusi juttu, koska ne ilmestyivät vasta muutama vuosi sitten ja koko ajan on mennyt vaan kiharammaksi. Siksi olen niin pihalla näistä tuote asioista.
Toki luen ketjua taas, mutta jos jollain on antaa vinkkejä, niin olen hyvin kiitollinen.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 17.06.08 - klo:22:10 »
^ Tämä saattaa olla omituinen vinkki, mutta itse tykkään käyttää Tigin Control freak seerumia myös silloin, kun jätän hiukset kiharalle. CF poistaa pörröisyyttä jonkin verran, mutta ei ainakaan vähällä määrällä suorista. Muotoiluun, eli pörröjen taltuttamiseen, käytän aamuisin jotain hoitosuihketta, en koskaan mitään vahvempaa. Muotoilutuotteita en muuten käytä ollenkaan, aina vain märkiin hiuksiin, ei sen jälkeen. Nyt minulla on AC:n Perfect endings, sillä saa kivasti pörröjä tasoitettua, hiukset näyttävät edes hippusen parempikuntoisemmilta. Eli siis suihkin kädelle ja levitän siitä hiuksiin.

edit. Ei hitsi, mikä ajatusten lukija oletkaan, Mimii. ;)
« Viimeksi muokattu: 17.06.08 - klo:22:21 kirjoittanut Magia »