Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277836 kertaa)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #195 : 17.06.08 - klo:22:11 »
^Minulle sopii ainakin todella hyvin Tigin Control Freak-seerumi myös kiharoiden muotoiluun (sehän on oikeasti tarkoitettu silottamiseen ja rautojen alle). Sillä saa tosi pehmeät ja "kiiltävät" kiharat, kun sitä puristaa märkään/kosteaan tukkaan ja antaa kuivua vapaasti. :) Muutenkin vältän harjaamasta kiharoitani suihkun jälkeen, pyyhekuivaan hieman ja laitan jätettävää (Lanzan leave in protector tällä hetkellä), selvitän vaan vähän ja laitan sitten aika kosteaan tukkaan sitä seerumia, niin ne kiharat eivät "rikkoonnu" ja niistä tulee vähemmän pörröiset ja hamppuiset. Mulla on suunnilleen samanlaiset kiharat kun sulla siinä kuvassa, ehkäpä hieman kiharammatkin.

Edit. Vähän samoja vinkkejä Magialtakin näköjään! ;D

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 17.06.08 - klo:22:18 »
^Kiitos molemmille. Kai sitä täytyy siirtyä tuolta Tigin tuotteista hakemaan lohtua. Jospa kokeilisin tuota Control freakia ja voisinpa samalla tilata myös curls rock shampoon ja hoidon, koska ne kyllä toimivat ihan hyvin tässä päässä myös.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #197 : 18.06.08 - klo:07:27 »
^Minulle taas nuo Curls Rockit eivät toimineet, shampoosta löytyy muutamia silikoneja ja hoitoainekaan ei tuntunut ollenkaan hoitavalta.. Mutta jos olet aikaisemmin kokeillut ja ne mielestäsi sopivat sinulle, niin siinä tapauksessa ostat vaan! :)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #198 : 18.06.08 - klo:08:00 »
Miten tuo control freak toimii? onko se siis jokin seerumi? Itse inhoan sellaisia limaisia kiharoita ja en seerumia käytä vaikka hiukset onkin pörrössä..

Olisiko muuten jotain hyvää siloittavaa hoitoainetta? ideoita? Tällä hetkellä käytössä Tigin DB ja lanzan healing color care.. Muita? Mitkä nimenomaan siloittaa hiuksen pintaa, tuo jäntevyyttä mutta ei latista tai suorista?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 18.06.08 - klo:08:17 »
Mulla on Cutrinin Nordic Balance Color Booster Drops -jätettävää seerumia ja toimii ainakin tässä tukassa. Päälle vielä Wellaflexin Shine Accents -vahaa latvoihin puristeltuna niin hyvä tulee  :-* Ja ei yhtään limainen tukka mutta ei myöskään sellainen hamppukasa.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #200 : 18.06.08 - klo:08:23 »
Minulla vähän sellainen ongelma etten voi käyttää mitään muotoilutuotteita.. Hiukset eivät yksinkertaisesti kestä.
Periaatteessa ovat ihan hyvässä kunnossa, mutta jostain syystä muotoilutuotteet saavat hiukset kuivumaan ja katkeilemaan.. Siksi en voi vahaa, muotovaahtoa yms. käyttää. Myöskin hiukset likaantuu super nopeasti jos niissä on jotain muutakin kuin hoitoainetta..

Ongelmani taitaa suurimmaksi osaksi johtua siitä, että pohjustavat tuotteet ovat väärät.. Nimenomaan nuo hoitoaineet joita käytän, suoristaa hiuksia ihan hirveästi..

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 18.06.08 - klo:08:31 »
Sitten sun pitää käyttää jotain oikeasti kosteuttavaa ja paikkaavaa hoitoainetta. Tuossa vahassa ei ole alkoholia ainakaan alkupäässä inciä, mullakin kuivuu hurjan nopeasti latvat huonoon kuntoon jos käytän jotain muotovaahtoa missä on heti tokana incissä alkoholia.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #202 : 18.06.08 - klo:08:37 »
Mikä olsii sellainen? Kun käytössä jo kaikki mahdolliset..
Joico K-Pak rekku
Joico IHT
Joico Sun

Lanza Healing color care (mitä täälläkin on tituleerattu todella silottavaksi yms. mun päähän ei vaan riitä)
Tigi DB (no en tiedä kyllä tämän hoitavuudesta mutta jäntevöittää ihan ok.)

Jätettävänä
Lanza leave-in Protector
Sebastian potion 9
KC 4R moisture Mist

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 18.06.08 - klo:17:07 »
^ Nuohan ovat oikeastaan kaikki joko paikkaavia tai pelkkää silikonia, missä kosteus? IHT kyllä kosteuttaa, mutta paikkaa myös. Suosittelisin LV tehistä, Tigin O&H:a, Nexxuksen Humectinia tai Hydraidea, MOP Hydratingia tai Lanzan Kukui nutia.

Sinun kannattaa varmaan harkita muotoiluun Tigin Small talkia tai Smoothing lusterizeria.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #204 : 18.06.08 - klo:18:08 »
Neriana, kokeilepas todella kosteuttavien tuotteiden lisäksi temppua, jonka oon huomannut korostavan kiharoita: kosteisiin hiuksiin Sebastian Potion 9:ä ja sitten kaikki hiukset kiinni isoilla hainleuoilla tai linnunnokilla niin, että keräät siihen nokkaan osion hiuksia sahaavalla liikkeellä. Hiusten pitäisi olla siis sellaista taiteltua osiota sen nokan sisällä. Tätä on hankala selittää miten tuo hiusten kiinnitys tapahtuu, mutta toivottavasti saat selvää.

Vähän aikaa kun pitää hiuksia noilla taitoksilla ja päästää irti, niin ainakin mun laineet ovat paljon korostuneemmat kuin olisin pelkästään puristellut kiharat käsillä. Kun hiukset kuivaavat, puristelen jätettävän aiheuttaman "rapeuden" pois hiuksista, ja hiukset ovat pehmeät, hoidetun näköiset ja kiharalla.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #205 : 18.06.08 - klo:18:21 »
^Osaisitko ellen vielä selittää tarkemmin tuota sinun muotoilutapaasi? :) Minäkin korostan kiharoitani vähän samanlailla, eli puristelen jotain muotoiluvoidetta hiuksiin ja sitten kiinnitän ne mytyksi isolla klipsillä pään päälle. Mutta onko tuo sinun sahaava ja taiteltu kiinnitystyyli jotenkin erilainen?

Edit. Kiitos, tajusin nyt mitä tarkoitit. Tulos on tosiaan varmaan aika sama molemmilla tekniikoilla. Minulla on vaan ollut vaikeuksia löytää tarpeeksi isoa klipsiä/hainhammasta (miksi tota nyt ikinä sanotaankaan), sillä tosta vanhasta putoilee aina niskahiukset pois...
« Viimeksi muokattu: 18.06.08 - klo:18:47 kirjoittanut Beatrix »
2c F ii

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 18.06.08 - klo:18:40 »
Minulla on ollut O&H.ta sitä itseasiassa seisoo nytkin 750ml täysin käyttämättömänä.. Hiukset jäivät aivan mielettömäksi takkupalloksi ja olivat todella kuivaa hamppua.. Olen kokeillut O&H.ta muhitteluissa, pikahoitiksena mutta ei toimi minulla.. LV.täkin löytyy, se teki ihan saman kuin O&H, hiukset tuntuivat korpuilta mutta olivat kuitenkin todella rasvaiset  ??? ja ei hyvällä tavalla.. sillä päällä en olisi liikkunut ulkona metriäkään.

Lanzan kui kui nuttia on ollut tarkoitus kokeilla, mutta en ole saanut sitä mistään käsiini, nexxusta on vaikea tilata sillä kortilla joka minulla on ei pysty maksamaan netissä.. Ja minulla on tasan yksi kaveri joka sitten taas ei halua tilata hiustuotteita kun työskentelee kampaamossa.. Eli kimppatilaaminen/tilaaminen on käytännössä mahdotonta..

MOP.ia kai saisi jostain tilaamattakin..??

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #207 : 18.06.08 - klo:18:43 »
Beatrix, ei kai se erilainen ole, sillä sahaavalla tavalla saan hiuksia siihen klipsiin menemään kiharalla/laineikkaalla tavalla. Käytän kuutta klipsiä, jolla saan kaikki hiukset jonkinlaiseen myttyyn päälaelle. Sama periaate mulla on kuin sullakin, mutta useampi klipsi ja sellainen kiinnitystapa, jolla saan hiukset mahdollisimman mutkalle siihen klipsiin. Hemputti, että on vaikea kuvailla :D.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 19.06.08 - klo:08:29 »
^^ Oletko Neriana koettanut sekoittaa O&H:n tai LV:n tehiksen joukkoon jotain noista rakennepaikkaavista? Itselläni ainakaan LV ei toiminut yksistään mitenkään, mutta hyvän lopputuloksen saan sekoittamalla sen esim. Joicon rekun joukkoon. Pääseehän tuosta kuitenkin silloin ne hyvät, kosteuttavat aineet vaikuttamaan. Tai sitten teen muhituksen tuollaisella "huonommat hiukset jättävällä" -aineella ja sen huuhtelun päälle vielä pikahoitista siloittamaan. Tällä tavalla saa myös nuo hyvät edut ensin hiuksiin ja päälle jotain toista joka sitten tekee sen meikkauksen.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 15.07.08 - klo:11:08 »
Huomasin uusimmasta Instylesta että Tigiltä on tulossa " uusi" kiharoiden hiusten hoitosarja. Laitoin lainaukset siksi, että ensivilkaisulla vaikutti sille, että kyseessä vanhaa tavaraa uudessa pakkauksessa. Tuo vanhan sarjan shampoo ja hoitsikka ei mulle sopinut: ei ollut tarpeeksi hoitavaa ja silti lätsäytti hiukset. Se Curls Rock kiharrusvoide taas on mainiota ja yksi HG kamoistani. Ajattelin ostaa MOP kiharoiden hiusten pakkauksen LF:stä, saa nähdä miten ne toimii. Lähinnä etsin sulfaatitonta shampoota ja kun MOP C-system tarjous myytiin LF:ssä loppuun niin hoksasin tuon.
« Viimeksi muokattu: 21.07.08 - klo:13:05 kirjoittanut lillamilla »
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.