Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277743 kertaa)

choc-au-lait

• Vieras
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #225 : 03.09.08 - klo:23:55 »
Heh, minunkin taytyy tulla tanne, ihana lukea etta muillakin on samanlaisia ongelmia!  :-*  Kysyn upouutena tulokkaana ehka tyhmia kysymyksia & pyydan karsivallisyytta...

Jotkut ovat kertoneet, etta hiukset ovat suoristuneet (tai kihartuneet) ian myota, ja minulle on kaynyt juuri niin. Teinista melkein kolmekymppiseksi minulla oli kunnon kiharat (2b/3b), mutta viime vuosina ne ovat laimentuneet arsyttaviksi "melkein" kiharoiksi tai laineiksi, joita ei saa kunnolla suoriksi ilman rautaa, eika kunnolla kiharoiksi. Saan kylla kovalla vaivalla laitettua kohtuulliset kiharat (vaikkei mitaan takavuosiin verrattuna) mutta ne lassahtavat melkein heti. En haluaisi tunkea kauheita maaria muotoilutuotteita hiuksiin... Juuri eilen kokeilin taas kiharoita ja laitoi hiuksiin ensin jatettavan (L'Oreal SP absolute repair) ja sitten kiharavoidetta (Wellan Hypercurl), kiertelin sormilla sellaisia suortuvia ja kuivasin diffuuserilla. Tulos oli kohtuullisen siisti, mutta noin tunnin kuluttua kiharat olivat lassahtaneet sotkuisen nakoisiksi laineiksi.  >:(  Milla kiharat saa kestamaan?

Laitoin hiustyyppi-ketjuun enemman juttua omasta pehkostani, mutta lyhyesti sanottuna hiukset ovat noin puolivalissa kasvamassa polkasta olkapaille, hyvassa kunnossa, mutta paalliskerros on porroinen ja lentava. Hiuslaatu on hento ja paksuus keskinkertainen. Kiiltoa loytyy jos saan porroisyyden kuriin. Ilmankosteus on vihollinen numero uno. Lyhyemmaksi leikkaaminen ei muuten auta, silla hiukset kihartuvat viela vahemman lyhyina.

Taalla tuntuu olevan vastakkaisia mielipiteita rekkujen ja kosteuttavien aineiden kaytosta. Olen pari kertaa kayttanyt Tigin OH-hoitista tehiksen tapaan, ja tuote tuntuu kylla ihanalta, mutta en ole huomannut sen auttavan kihartumiseen, painvastoin viime kerralla tuntui jopa tekevan hiuksista raskaammat ja suoremmat.  ??? Ostin myos NG naamion, joka on ihana mutta nyt lukemani perusteella ehka suoristaa kiharaa. Rakennepaikkaavista en taas ole varma tarvitsevatko hiukseni niita, vai tekisivatko hallaa... neuvoja? (Kunto on siis suht hyva, alemmat kerrokset kiiltavat hienosti ja ovat sileat ja pehmeat. Hiuksia ei ole varjatty vuosiin, kunnes viime viikolla vihdoin kyllastyin ja laitoin Casting Creme Glossin. Aurinko oli kylla hiukan haalistanut omaa variani.) <- eli ehka se paallimmainen kerros kaipaa jonkinlaista tehohoitoa? Ehka rekun ja kosteuttavan yhdistelmaa, tai proteiinia sisaltavaa kosteuttavaa hoitista...

Taman ketjun innoittamana aloitan siis nyt kiharaprojektin ja paivitan jos tuloksia syntyy!  :-X
« Viimeksi muokattu: 03.09.08 - klo:23:58 kirjoittanut choc-au-lait »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #226 : 04.09.08 - klo:10:01 »
^ Mie oon huomannut, että hiukset kiharoituu paremmin silloin, kun käytössä on silikonittomat tuotteet. Mun laineita silikoni selvästi suoristaa ja vetää alas. Oon myös lukenut samaa erinäisiltä kiharafoorumeilta.

Muuten erinäisistä tuotteista on hankala sanoa, että mikä vetää suoraksi ja mikä kihartaa, sillä joskus rekku saattaa kiharoittaa, joskus suoristaa, ja kosteuttava hoitis saattaa tehdä kans kummin päin vain. Oikeastaan koskaan ei tiiä etukäteen mitä hoitikset tekee, kokeilemalla vain selviää mikä sopii omille kutreille. Monet ovat tässäkin ketjussa raportoineet, että karitevoi voimistaa/tuo paremmin esille kiharoita esim. hoitoaineeseen sekoitettuna, eli se voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu.

choc-au-lait

• Vieras
« Vastaus #227 : 04.09.08 - klo:16:14 »
^ Ahaa, taytyy kokeilla silikonien jattamista pois joksikin aikaa ja katsoa mita tapahtuu... Ja sama noiden rakennepaikkaavien kanssa.

Ei taida siis kunnon hiushullu selvita yhdella - tai edes kahdella! - shampoo/hoitisyhdistelmalla...  ::)

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #228 : 04.09.08 - klo:19:58 »
^
Itselläni on enemmänkin taipuisuutta ja lainetta kuin kunnon kiharaa mutta olen huomannut että rakennepaikkaavat tuotteet tuovat ne enemmän esiin. (Välissä tietysti käyytän kosteuttavia)
Kai käytät syväputsaria säännöllisesti? Omassa kuontalossani olen huomannut  säännöllisen syväputsauksenkin virkistävän laineita.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #229 : 04.09.08 - klo:23:26 »
Minustakin tuntuu, että hiukset jaksaa kihartua paremmin, jos välttää liikaa silikonia ja käyttää aina välillä syväpuhdistavaa sampoota. Liian usein ei kuitenkaan kannata syväpuhdistaa, ettei hiuksista lähde liikaa kosteutta.

Minulla on selvästi niin, että terveenä tai hyvin hoidetttuna tukka kihartuu, ylikäsiteltynä se suoristuu ja laineista tulee sellaista söheröä. Jos haluan yrittää saada hiukset näteiksi kiharoiksi, teen yleensä seuraavalla tavalla:
-Pesu jollain suhteellisen pesevällä sampoolla
-riittävän tehokkaasti kosteuttava hoitoaine noin 10 - 15 minuutin vaikutusajalla
-en harjaa tai kampaa hiuksia märkinä
-puristelen hoitosuihkeella kostutettuja hiuksia kiharoille, mahdollista voidemaista jätettävää käytän vain vähän
-karitevoi ja Tigin Small Talk auttavat pitämään kiharat paremmin muodossa. Latvojen tasaaminen (kuivat kärjet pois) ja kevennetty malli houkuttelevat kiharoita myös esille. Hyvä tulos tulee myös käyttämällä kiharanvirkistäjää ja föönaamalla pää alaspäin.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa irvikissa

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 27.09.08 - klo:16:50 »
Pitääpä ruveta tutkimaan tätäkin ketjua vähän tarkemmin. Mulla nimittäin tukka vallan villiintyi kun pituudesta napsaistiin reilut 10 senttiä pois. Luonnonkiharahan mulla on ollut aina, mutta mitä pidemmiksi hiukset venyivät, sitä vähemmän kiharaa enää oli. Ajattelin jo että ovat alkaneet suoristua pikkuhiljaa, mutta ei... Kun pesin hiukset ensimmäisen kerran leikkauksen jälkeen ja annoin kuivua vapaasti, näytti tukka kuivana ihan siltä kuin olisin ottanut permanentin  :D. Mitään muotoiluaineita en käyttänyt ja mietinkin että jos olisin käyttänyt, mulla olis varmaan ollut afro...

Hauska huomata hyviä puolia hiusten lyhenemisessä, kiharoiden esiin tuleminen uudestaan on kivaa vaihtelua. Ennen hiukset olivat jotain loivan kiharan ja suoran väliltä, nyt menevät todellakin ihan kunnolla kiharaan. Pitääkin kaivaa ne kiharatuotteet taas esiin kaapin perukoilta ja ruveta harrastamaan kiharanvirkistäjiä ja muita sopivia aineita.

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #231 : 19.10.08 - klo:03:33 »
Mistä tuota karitevoita saa? Ihanko markettikamaa? Onko se muuten sellaista jähmeää (kuten esim. kaakaovoi), vai juoksevampaa?
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 19.10.08 - klo:12:38 »
^ Karitevoita ei saa kaupasta, vaan mm. Pienestä tuoksukaupasta. Kannattaa laittaa hakuun, tuoksukaupan osoitekin ja muut tiedot varmaan löytyvät sitä kautta. On pehmeämpää kuin kaakaovoi.

Edit. Kaupasta ehkä, mutta ei marketeista, ja tuota hintaa ei ole mitään järkeä maksaa.
« Viimeksi muokattu: 19.10.08 - klo:18:38 kirjoittanut Magia »

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #233 : 19.10.08 - klo:18:36 »
Kyllä karitevoita saa ihan kaupasakin, mutta huomattavasti kalliimmalla  :-\. Esimerkiksi Sokoksella myydään L`occitanen karitevoita, joka kustantaa mukavat 40 e/ purkki.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Bas

• Vieras
« Vastaus #234 : 22.10.08 - klo:15:27 »
Onkos kukaan kikurapäistä koittanut amlaa? Pieneen tuoksukauppaan oli sitä tullut ja laitoinkin tilauksen menemään että pääsen testaamaan. Olen ymmärtänyt että se boostaisi kiharoita ja kiillottaisi yms. kuten henna. Rakastan hennattuja hiuksia, mutta se suoristava efekti on nou nou.

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #235 : 27.11.08 - klo:10:26 »
Testasin eilen Kevin Murphyn born again-hoitiksen. Se selvitti hyvin ja teki tukasta todella sileän ja pehmeän, mutta yllättävää kyllä, hiukseni olivat kuivuttuaan lähes suorat!  ???
Yleensä hyvät ja kosteuttavat aineet saavat hiukseni kiharaksi. Ihme juttu.

Mulle taasen toi Born.Again saa laineikkaat hiukseni aikas hyvinkin kihartumaan :)

2aFii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #236 : 05.12.08 - klo:22:30 »
Tilasin itselleni tällaisen härvelin dealextreme.comista, jolla saa luonnonkiharoita hiuksia ikään kuin rullattua sellaisiksi pötkylöiksi kosteina. Kun hiukset kuivuvat, kiharuutta on enemmän, eivätkä hiukset ole hurjan pörröisen näköiset. Ensimmäisen kokeilukerran jälkeen voin sanoa, että toimii aika hyvin ja suosittelen kokeilemaan, koska laite ei ole kallis, eikä postituskuluja tule ollenkaan. Tuo härpäke on kai suunniteltu föönauksen avuksi, mutta toimii kyllä sellaisena kiharoittajanakin oikein hyvin.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #237 : 05.12.08 - klo:22:37 »
^Kuullostaa kiinnostavalta, mutta en oikein osaa hahmottaa tuon käyttöä. ;D Siis pyöräytät osio osiolta tuon ympäri ja annat sitten vaan roikkua ja kuivua vapaasti, vai miten?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #238 : 05.12.08 - klo:23:11 »
^ Juuri tuolla tavalla, että otan osion, pyöräyttelen sitä tuon "harjaosan" ympärillä ja pyöritän sellaisia kiharapatukoita, jotka saavat kuivua itsekseen. Kuivumisen jälkeen muutaman kerran sormilla läpi ja siinä se on. Laiskan kiharapään pelastus ;D.

kaisu

• Vieras
« Vastaus #239 : 23.01.09 - klo:18:56 »

En käsitä. Luonnonkiharat hiukseni ovat toisista kohtia melkein suorat ja toisaalta ihme syheröpörröä tai melkein jopa siistiä kiharaa. Leikkautin vähän aikaa sitten hiukset olkapäille ja kerrostetusti eli keventyivätkin sen verran että luulis kihartuvan paremmin. Siirryin myös parisen viikkoa sitten CO-pesuihin enkä käytä muutenkaan mitään silikonituotteita enkä juurikaan edes muotoile tukkaani. Sulfaatitonta shampoota ehkä joskus voin käyttää. Tykkäisin käyttää muotoilu-/hoitosuihketta kiharoiden esiinpuristeluun aamuisin mutta en löydä sopivaa. Silikoni on siis no-no ja melkeinpä alkoholikin. Mikähän olis hyvä?

Kiharoita pitäisi siis saada lisää, suurempia ja mahtavampia. Ehkä pitäis vaan olla kärsivällisempi eikä hötkyillä ympäriinsä tuotteiden perässä. Co-pesun osalta voi olla vielä menossa jonkinlainen siirtymävaihe että pää tottuu.. Voi epätoivo :D