Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277890 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #240 : 23.01.09 - klo:23:59 »
^ Mites ihan joku Herbinan tai XZ:n suihke? Ovat kevyitä, mutta niillä saa vähän muotoiltua. Minusta puristeluun toimii parhaiten joku voidemainen jätettävä, niillä saa vähän siloitettuakin.

kamomilla

• Vieras
« Vastaus #241 : 16.03.09 - klo:09:44 »
Täällä yksi uusi foorumilainen, jolla myös luonnonkiharat hiukset (2C/3A). Olen saanut hiukseni mielestäni hyvään kuntoon palashampoilla ja silikonittomilla hoitoaineilla. Tällä hetkellä käytössä Anita Grantin palashampoo Babassu, Kevin Murphyn born.again / Tigi O&H -hoitoaineet ja jätettävänä Sebastianin Potion 9. Hiuksia en harjaa ollenkaan. Hoitoaineita lisätessäni haron ne sormillani selviksi. Muutoin en edes kampaa. Takkuja ei ole  :o Hiukset kihartuvat hyvin selkeiksi kiharoiksi/spiraaleiksi ja pysyvät ryhdikkäinä jopa yön yli. Hiukset pesen keskimäärin 3 päivän välein.

Sattumalta sitten törmäsin Lorraine Masseyn kirjaan Curly Girl, jossa opastetaan kiharapäitä hiustenhoitoon ilman fosfaatteja ja silikoneja. Täydellisessä CG-metodissa hiukset pestään kevyellä hoitoaineella, sen päälle toinen hoitavampi hoitoaine, jätettävä ha ja muotoilugeeli. Harjaa ei käytetä ja kampaakin vain hoitoaineen levityksessä, jos tarpeen. Jätettävä hoitis ja muotoilutuotteet levitetään vettävaluvan märkiin hiuksiin. Hiuksista puristellaan valuva vesi pois mikrokuitupyyhkeellä tai käsin ja lopuksi hiukset kääritään plopping-tyylillä mikrokuitupyyhkeen tai vanhan t-paidan sisään joksikin aikaa. Eli vähän pidemmälle viety versio omasta hiustenhoidostani  ;D Onko kukaan täällä kokeillut täydellistä CG-menetelmää ?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #242 : 16.03.09 - klo:10:27 »
^ No täydellistä ja täydellistä ;). Mie CO-pesen, käytän silikonittomia tuotteita (harvoin vähäsilikonista lämpösuojaa), silloin tällöin pesen sulfaatittomalla sampoolla jne. En kylläkään käytä muotoilugeeliä tai mitään muutakaan muotoiluainetta hiuksiin, enkä ole saanut ploppauksella mitään hyötyä kiharanmuotoiluun. Joten mun mielestä hiustenhoitorutiinini noudattavat CG-metodia, mutta ei mun hiukset mitenkään erityisen kiharat silti ole, eivätkä nämä rutiinit ole hiuksia kihartaneet lisää.

kamomilla

• Vieras
« Vastaus #243 : 16.03.09 - klo:11:22 »
^ Lähempänä täydellistä kuitenkin siinä mielessä, että CO-peset. Nyt kiinnostaakin, onko sinusta tuntunut tuo riittävältä pesulta ja kuinka usein käytät CO-pesujen rinnalla sulfaatitonta shampoota ? Ja vielä jos saan udella, miten kiharat ja kuinka pitkät hiukset sinulla on, ellen ?

Ei tuo CG-menetelmä sitten kaikille tosiaankaan tee mitään muutosta. Itselläni on kuitenkin hiukset kihartuneet huomattavasti ottaessani nuo mainitsemani tuotteet käyttöön. Geeliä en itse käytä ja shampoopala kuuluu aina pesuihin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #244 : 16.03.09 - klo:14:29 »
^ Mulle CO-pesu on ihan riittävä pesu, koska en tosiaan käytä muotoilutuotteita tai silikonisia tuotteita. Pesen kyllä päivittäin, koska hiukankaan rasvaisena ja likaisena päänahkani alkaa kutista. En edes jaksa emulgoida tai antaa CO-hoitiksen vaikuttaa hiuksissa useita minuutteja, kunhan vain kastelen hiukset, levitän hoitista, emulgoin vähän aikaa ja sitten alan lisätä vettä joukkoon mukaan. Tietty hoidan latvat paksummalla hoitiksella huuhtelun jälkeen. Nyt oon pessyt sampoolla todella harvoin, varmaan alle kerran viikossa tai harvemminkin. Vaikka sampoo on sulfaatiton, huomaan sen kuivattavan päänahkaa ihan selvästi. Mun pisimmät hiukset yltää nipinnapin BSL-mittaan ja oisinkohan määritellyt hiukset joskus noin 2c:ksi, elikkäs ei nämä mitkään todella kiharat ole, mutta selvästi luonnonlaineikkaat ja jossain paikoissa saattaa nähdä jopa spiraaleja.

Kerran vähän pidempään CO-pesuja kokeiltuani sanoin, ettei tää oo mun hommaa, kun tukka vain kuivaa liikaa ja latvat on ihan kuivan tuntuiset. Nyt uudemman kokeilun aikana en ole pessyt latvoja hoitiksella, niin latvatkin pysyvät hyvänä ja kosteutettuina sekä päänahka tykkää, eikä kutia niin kovasti. CO-pesuja oon nyt tehny jo varmaan useamman kuukauden ja voin kyllä suositella niin kiharapäille kuin muillekin :ts.

kamomilla

• Vieras
« Vastaus #245 : 16.03.09 - klo:15:41 »
Ellen, kiitos vastauksestasi  :)

Taidan koittaa siirtyä tuohon CO-pesuun itsekin. Sillähän sen näkee, josko tekisi tällekin päälle hyvää. Kuivat hiukset/päänahka on sellainen kesto-ongelma, joskaan näillä käyttämilläni aineilla ei ole kutinaa esiintynyt ja kuivaa hilsettäkin vain vähäsen.

Tuosta määritelmästä: olen aina ajatellut, että 2 C on jo selvästi kihara. Itselläni on pää täynnä kiharaa (siis ihan spiraaleja) ja olen luokitellut hiukseni 2C/3A :ksi  ???  Nuo minun spiraalini eivät ole mitään kovin tiukkoja vaan suunnilleen sellaisia 1 kierros / 5 cm.

RedHair

• Vieras
« Vastaus #246 : 22.07.09 - klo:23:54 »
Hmm...jotkut ovat laittaneet kuvia hienoista hiuksistaan. HIENOA! ;) :T
Michli rohkea veto tuo pinkki, kiva väri :) Kertokaas te luonnonkiharaiset ja permikset, miten vaalitte kiharoitanne??! Äitini permanetti menee jo muutamassa viikossa hampuksi, hän käyttää kampaa harjaukseen, sekä pois pestävää  hoitoainetta. Tukka näyttää myös kuivalta välillä.

Viesti siirretty tänne hiuslaatu-ketjusta. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 23.07.09 - klo:10:26 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #247 : 26.09.09 - klo:15:52 »
oli vuosisadan järkytys taas tänään, kun kävin suihkussa ja pääsin ulos sieltä. hiuksia kuivatessani aloin katsomaan että kylläpäs tämä näyttää nyt aika huonokuntoiselta, vaikka vasta eilen olin ihastellut miten sileät nämä nyt ovatkaan yada yada yaa. kuitenkin, laitoin Bonacuren Moisture Kick-suihketta avatakseni takut ja aloin harjata kammalla. No se meni vielä ihan hyvin kunnes föönäsin nämä pyyhekuiviksi ja pistin muotovaahtoa. Sitten alkoi näkyä miten kuivalta nämä näyttivätkään, ja ihan sydän itkien suoristin vain Wellan High Hair Crystal Styler- muotoilunesteen kanssa etuhiukset, muut saavat nyt hapsottaa ikävästi.

Mietin tässä että en ehkä uskalla alkaa näitä nyt suoristelemaan. Eli, olisiko jotain vinkkejä tai tuote-ehdotuksia, millä voisin nähtävästi jatkuvan tupeeraamisen ja suoristamisen kuivattamaa tukkaa hoitamaan?

Voiko fleda muuten mennä näinkin nopeasti huonoon kuntoon, kun en ollut varoitusmerkkejä nähnyt oikeastaan yhtään koko viikolla.
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #248 : 28.09.09 - klo:08:39 »
^ Pähkinänkuoressa: lämpökäsittely ja tupeeraaminen minimiin, alkoholittomat muotoilutuotteet, sulfaatiton sampoo tai CO-pesut, CWC-pesut, useita tehismuhitteluja viikossa, kunnon jätettävää hiuksiin aina, öljyjen ja voiden käyttö säännöllisesti ja silikonien välttely auttaa luonnonkiharoiden hiusten kosteutuksessa ja kiharoiden korostamisessa.

Tuotevinkkejä:
* sulfaatittomia/SLS- ja ALS-yhdisteitä sisältämättömiä sampoita
- ABBAn kaikki sampoot
- [A'kin] kaikki sampoot
- Aubrey Organicsin kaikki sampoot
- Bonacure Color Save
- Curl Harmony Hair Cleanser
- Kiehl's Amino Acid Shampoo
- L'anza Healing Colorcare Colorpreserving Shampoo
- L'anza Healing Moisture Tamanu Cream Shampoo
- L'anza Healing Strenght White Tea Shampoo
- Laveran jotkut sampoot
- MOP C-Curl Curl Enhancing Shampoo
- MOP C-Straight Smoothing Shampoo
- MOP C-System Clean Shampoo
- MOP C-System Hydrating Shampoo
- Urtekramin kaikki sampoot
- Weledan sampoot

* hoitis/tehiksiä
- Aubrey Organics White Camellia Conditioner
- Aubrey Organics Honeysuckle Rose
- L'anzan Daily Elements Moisture Treatment
- Kevin.Murphy Born.Again
- Urtekram No Perfume Conditioner
- Nexxus Humectin
- [A'kin] Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer
- Tigi O&H
- MOP C-System Hydrating Conditioner
- Joico IH
- Crestol Color Gloss

* rekku
- L'anza Hair Repair Reconstructor
- Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor

* jätettävä
- Giovanni Direct Leave-In Weightless Moisture Conditioner
- Sebastian Potion 9
- Nexxus Luxxtress
- L'anza Hair Repair Leave-In Protector
- erilaiset öljyt

Poissa Tuikku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #249 : 29.09.09 - klo:22:44 »
Onko kukaan teistä kokeillut mitä suolasprayt tekevät kiharoille?  Itseäni kiinnostaisi Nexxuksen Seasalt tms.niminen suihke. Toinen mitä haluaisin kokeilla on AG recoil, jota kovasti kehutaan. Se ei ole suolatuote, mutta muuten luemma kiharoita tukeva.

Viikko sitten ostin Redkenin Woolshakeia, jossa yhtenä osana on ilmeisesti tuota suolaa. Olen laittanut sitä juuriiin, jossa ne antavat mukavasti ryhtiä ja kihartavat, mutta sen verran tuhtia tavaraa on, että  muualle hiuksiin en uskalla  laittaa. Luulen Nexxuksen suihkeen olevan kevyempi.

Voiko Nexxusta (tai AG:ta) ostaa jostain euroopasta? Yritin ostaa niitä (ja pari muuta tuotetta) sleekhairin kautta, mutta koska postituskulut nousivat 40 taalaan, jätin ostamatta. :-\

Kiitos tpaita-päähän hiustenkuivausvinkistä. Ensi pesussa kokeilen ehdottomasti tätä!

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #250 : 30.09.09 - klo:08:13 »
Voiko Nexxusta (tai AG:ta) ostaa jostain euroopasta?

Beautybay ainakin myy Nexxusin Phyto Organics -tuotteita. Onko tämä tarkoittamasi suihke:

http://www.beautybay.com/haircare/nexus/phytoorganicsseaswelloceanairtexturemist/
1c F ii

Poissa Tuikku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #251 : 19.10.09 - klo:11:29 »
Jep, juuri tuo tuote!
Kiitos tiedosta.
Ostamaan...

Suola ei toiminut kovin ihmeemmin.

Mutta kiitos sivustojen, olen löytänyt "oikean" tavan hoitaa hiuksiani ja toimii :-). Muutaman viikon ajan olen lopettanut kaikki silikonia sisältävien tuotteiden käytön, tehnyt min. kerran viikossa CWC pesun pitkällä tehoajalla ja kuivanut hiukseni lähinnä ploppaamalla (kiharasuihkeen kanssa ja tyveen woolshake).
Kampaajalta viime kerralla huomio kiiltävistä ja hyväkuntoisista hiuksista. Hyvä muutos edellisen kerran huomautukseen huonokuntoisuudesta.  :ts

Niin, ja kiharaketjussa kun ollaan; kiharat selkeämmät.

Peräkkäiset viestit yhdistetty. Omia viestejään voi muokata modify-napin avulla =)
« Viimeksi muokattu: 19.10.09 - klo:14:49 kirjoittanut Penny »

|Piija

• Vieras
« Vastaus #252 : 12.01.10 - klo:10:22 »
Ajattelin minäkin tulla kyselemään näin etukäteen täältä muutamia juttusia ( mikäli permispäisetkin tänne saavat sitten osallistua ). Itselläni kovasti haaveissa toinen permis tällä kertaa todella pienillä rullilla. Olen säännöllisesti tehnyt tehohoitoja, mutta nyt ajattelin vielä panostaa tehiksiin ja muhituksiin enemmän, jotta hiukset olisivat priima kunnossa permistä varten ( permis varmaankin maalis - toukokuussa, sillä pitää kasvatella otsista pois. ) Tietenkin permiksen jälkeenkin vielä suurempaa panostusta hoitoihin.

Olen jo etsiskellyt joitakin kiharoille tarkoitettuja tuotteita ja ajattelin kokeilla josko joku tuote toisi omat laineeni paremmin esille, itselläni reilua taipuisuutta, mutta ei näkyvää hiusten kuivuttua. Olisiko joku tällainen tuote joka korostaisi hiusten omaa laineikkuutta mutta sopisi myös käytettäväksi permiksen kiharoihin myöhemmin?

Olen ainakin ajatellut ostaa permistä varten mm. seuraavanlaisia tuotteita:
Wella - SP System Professional 3.9 Curl Saver Emulsion
Tigi Catwalk Curls Rock Conditioner

Tigi Catwalk Curls Rock Curls Booster
Schwarzkopf Osis Loopy Curl Cream
Redken Fresh Curls Curl Refiner

Kannattaako joku jättää pois? & hyviä shampoo ideoita?

Lisäksi mietin kun jossain mainittiin että kiharoita olisi hyvä pestä syväputsarilla useammin jolloin kiharat virkistyisivät paremmin, pitääkö paikkaansa?

Kiitoksia vastauksista.  :)
« Viimeksi muokattu: 12.01.10 - klo:11:14 kirjoittanut |Piija »

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #253 : 12.01.10 - klo:12:32 »
^ Ite tykkäilin kyllä tuosta Wellan SP System Professional 3.9 Curl Saver Emulsionista. Se "pelasti" mun permanentin jonka otin muutama viikko sitten. Teki kiharoista joustavammat ja napakammat.

Kosteuttava itellä hakusessa vielä, monta on jo kokeiltu mut hyvää ei oo löytynyt. Hiukset oli ihan ok kunnossa ennen permanenttia mutta silti latvat kuivuivat aikalailla. Tehohoitoja ja kosteutusta kaipaa kovasti.

1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #254 : 12.01.10 - klo:12:47 »
^ Aikaisemmassa permiksessäni hiukset olivat ennen ottoa rasittuneet, blondauksesta taisi olla pari viikkoa korkeintaan aikaa, jolloin hiukset katkeilivat reippaasti ja kihara oli hamppua. En myöskään kiinnittänyt hoitoon paljoakaan huomiota!

Tuo Wellan SP System Professional 3.9 Curl Saver Emulsion tulee ehdottomasti olemaan kyllä ostolistallani luettuani käyttäjäkokemuksia kys. tuotteesta! Lisää kuitenkin vinkkejä ja kokemuksia tarvitaan hyvistä kiharapäiden tuotteista.
Minkälaista kiharaa sinulla on ja oletko kokeillut öljyjä tuohon kuivuuteen? - itse olen kookosrasvan & öljymuhittelujen ystävä, teen niitä nykyisiin hiuksiini, sekä aion jatkaa ehdottomasti myös kiharoihin. Toivottavasti eivät vain latista kiharaa. Lisäksi tahtoisin kuulla mielipidettä tuosta syväputsarin käytöstä?