Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277711 kertaa)

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #255 : 12.01.10 - klo:15:05 »
Oon kokeillut jojobaöljyä, tuntuu tekevän hyvää. Olen lisännyt sitä myös hoitoaineen sekaan. Syväputsaria en ookaan testaillut, mielenkiinnolla odottelen kommentteja.

Mulle tehtiin vaahtopermanentti, isoimmilla ja toisiksi isoimmilla rullilla eli sellaista isohkoa kiharaa. Mulla latvoissa jäljellä vielä vaalennuksen ja värinpoistojen jäljiltä vaurioita (tosin edellisestä vaalennuksesta oli jo lähes vuosi) joten varmasti vaikutti myös kiharan laatuun. Värjäämättömässä hiusten osassa kihara näyttää paljon paremmalta.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #256 : 12.01.10 - klo:15:17 »

Sattumalta sitten törmäsin Lorraine Masseyn kirjaan Curly Girl, jossa opastetaan kiharapäitä hiustenhoitoon ilman fosfaatteja ja silikoneja. Täydellisessä CG-metodissa hiukset pestään kevyellä hoitoaineella, sen päälle toinen hoitavampi hoitoaine, jätettävä ha ja muotoilugeeli. Harjaa ei käytetä ja kampaakin vain hoitoaineen levityksessä, jos tarpeen. Jätettävä hoitis ja muotoilutuotteet levitetään vettävaluvan märkiin hiuksiin. Hiuksista puristellaan valuva vesi pois mikrokuitupyyhkeellä tai käsin ja lopuksi hiukset kääritään plopping-tyylillä mikrokuitupyyhkeen tai vanhan t-paidan sisään joksikin aikaa. Eli vähän pidemmälle viety versio omasta hiustenhoidostani  ;D Onko kukaan täällä kokeillut täydellistä CG-menetelmää ?

Hmm... Jotain tuon tapaista itse tein, mutta en ihan noin hoitavilla aineilla, enkä ole koskaan käyttänyt muotoilutuotteita.
Eli, pesu ja hiusten harjaus märkänä. Se on siinä seuraavaan pesuun.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #257 : 13.01.10 - klo:09:29 »
Olen lueskellut hyvin mielenkiinnolla käyttäjäkokemuksia kiharatuotteista ja tällä hetkellä ehdottomimmat hankittavat näyttäisi olevan:  Tigi Catwalk Curls Rock Shampoo, hoitsikka & jätettävä., Joico K-PAK hoitsikka/jätettävä,
Schwarzkopf Osis Loopy virkistäjä & Wella curl saver emulsion!

Onko kellään täällä todella "säkkärä" kiharaa, eli tarkoitan tämän tyyppistä ? Olen ihan rakastunut juurikin tuon kuvan hiksiin, jotka ilmeisemmin ( lueskelin Beyoncesta tietoja ) ovat juurikin permanentatut. Ei nuo kyllä aivan priima kunnossa näyttäisi olevan, mutta ihanat silti!  <3

Mietin vielä tuon syväputsarikysymyksen lisäksi sellaista, että lätsäyttääkö nuo öljy ym. muhittelut  miten paljon kiharoita, vaikka hius tarvitsee kosteutusta ?
« Viimeksi muokattu: 13.01.10 - klo:09:34 kirjoittanut |Piija »

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #258 : 13.01.10 - klo:14:46 »
^Minulla nimenomaan syväpuhdistaja + öljyt -yhdistelmä sai vastapermanentatut hiukset aika kamalan näköisiksi. Kampaajan mukaan hiuksiin oli kerrotunut öljyä (sameus, kiillottomuus) ja hiussuomut olivat auki (tämä liittynee nimenomaan syväputsariin). Juuri tähän ongelmaan sain aikanaan avuksi ihanaisen Wellan Curl Saverin ja siitä eteenpäin olen käyttänyt syväputsaria vain ennen värjäystä.Tässä tietysti öljyn määrä on varmasti ratkaiseva, sillä myönnän kyllä sortuneeni aika mittavaan ylilotraamiseen. Tuo hiussuomujen aukeaminen on kyllä varmaan aika tyypillistä nimenomaan  permiksen jälkeen (erotuksena luonnonkiharoihin?), joten sikäli syväputsareiden kanssa kannattanee olla aika varovainen. 

Käsittääkseni öljyt muuten eivät varsinaisesti kosteuta hiusta, vaan niiden hoitoteho perustuu enemmänkin hiusten pehmentämiseen. (Kuten ihonhoidossakin)  :)

|Piija

• Vieras
« Vastaus #259 : 13.01.10 - klo:15:16 »
^ Kiitoksia vastauksestasi, jälleen  :) Eli enemmän ilmeisemmin tehohoitoja kuin öljymuhituksia ja pitää lueskella vielä tuosta syväputsarista, mutta ainakin ennen permanenttia kulma kannattaa tehdä syväputsaus juurikin sellaisella putsarilla joka poistaa metallijäämiä hiuksista, jolloin permanenttiaine ei niiden kanssa reagoisi.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #260 : 13.01.10 - klo:19:11 »
Olen lueskellut hyvin mielenkiinnolla käyttäjäkokemuksia kiharatuotteista ja tällä hetkellä ehdottomimmat hankittavat näyttäisi olevan:  Tigi Catwalk Curls Rock Shampoo, hoitsikka & jätettävä.

Noiden hankkimisen kanssa kannattaa sitten pitää kiirettä, ovat poistuvia tuotteita (koko Catwalk-sarja uudistuu).
1c F ii

|Piija

• Vieras
« Vastaus #261 : 13.01.10 - klo:19:39 »
^ Heh, juuri itsekin kirjoitin tuosta tuonne markettisarjojen helmiin, kun kirjoitin sinne että xz:n mahdollisesta uudistumisesta.. Kuopiosta joisakin kampaamoliikkeistä myös wella Sp lähtee pois ja tilalle tulee "parempi" sarja..
Myös Bonacure latvasuoja ON uudistunut, vanhaa saa vielä vähän aikaa poistomyynnistä ( itse ostin tänään 7€:lla vanhan.. ) uudet 10-13€..

Edit/ Nyt on tilattu mm. Tigin catwalk curls rock 750ml shampoo & hoitsikka, 300ml shampoo, jätettävä hoitsikka, kiharanvirkistäjä. & wellan paljon kehuttu curl saver emulsion.  :)
« Viimeksi muokattu: 16.01.10 - klo:10:15 kirjoittanut |Piija »

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #262 : 18.01.10 - klo:23:14 »
Oletteko huomanneet erilaisten latvasuojien vaikuttavan latvan kihartuvuuteen? Latvasuojanhan pitäisi olla aika silikoninen jotta se suojaisi latvoja kulumiselta, mutta voiko se mahdollisesti samalla myös suoristaa hiuksia?
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

|Piija

• Vieras
« Vastaus #263 : 22.01.10 - klo:21:31 »
^ Itsehän en tällä hetkellä vielä noita kiharia omista, mutta näin maalaisjärjellä sekä aikaisempien permiskokemusten perusteella, silikoni kyllä suoristaa hiusta jonkun verran, riippuen tosin tuotteesta. En siltikään jättäisi esim. latvasuojaa pois, vaan käyttäysin sitä varovaisemmin sekä maltillisemmin juurikin noihin latvoihin, ei pituuksiin.

Vielä reilut 2kk odottelua, sitten kiharat <3 - tuotteitakin on jo hankittu vaikka millä mitalla!  ;D

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #264 : 25.01.10 - klo:07:57 »
^^ Mulla ainakin riippuu ihan siitä miten sen latvasuojan levittää. Jos vaan vetelee käsin kosteisiin hiuksiin niin suoristaa, mutta jos puristelen lopuksi niin jää kiharalle. Tietysti sitten esim Tigin Curls Rock jättää vielä enemmän kiharalle kuin Bonacuren latvasuoja.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #265 : 17.02.10 - klo:16:08 »
Ähh en jaksaisi millään odottaa kiharoita, nyt kun kaikki tuotteetkin on hankittu. Parempi kuitenkin odottaa että hiukset kasvavat hieman. ( Hyvää vauhtia ovat kasvaneet nyt, onneksi ) Pitäisi rueta aikaa varailemaan kun paikkakin on jo tiedossa. Avomiehen täti, jota voisi miltei sanoa kummankin luottokampaajaksi. Vielä jos jaksaisi sellaiset 1kk ja 2-3 viikkoa odottella. :D

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #266 : 17.02.10 - klo:22:31 »
Tuo Beyoncen tukka on ihan kuin mieheni (luonnonkihara, suomalainen) tukka  ;D Joskin sillä erolla että ukon tukka on vähän lyhyempi ja korkkiruuvit ovat paikoitellen paljon tiukemmat. Hällä on käytössä mixed chicks -tuotesarja, joka on suunnattu tuommoiselle "etniselle" tukalle. Tosi kosteuttavia ja loistavia tuotteita ovat, ja olen tässä vuosien mittaan seurannut, miten ruuhkatukasta menee tuon sarjan vaikutuksesta kampakin läpi, mitä ei ole tapahtunut muiden kampaamotuotteiden kanssa.

En sitten sitä tiedä, miten tuommoinen tuote toimisi permanentin kanssa, mutta jos jollakulla sattuu olemaan ärhäkkä luonnonafro, niin tuo sarja voisi olla kokeilemisen arvoinen.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #267 : 18.02.10 - klo:10:47 »
Tuossa Naturallycurlissa nämä puhuu CG.stä. Mikähän se mahtaisi olla, kun google löysi animea hakusanan perusteella?
Onko se sama kuin CO-pesu?
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #268 : 18.02.10 - klo:11:04 »
^^ Eli miehelläsi on uskomattoman ihanat hiukset.  :o Pitää painaa korvan taakse tuo sarja, sillä kyllähän uskoisi kiharatuotteiden toimivan niin permiksesäs kuin luonnonkiharassakin, kosteutustahan kummatkin tarvitsevat.  :)

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #269 : 18.02.10 - klo:12:19 »
Piija, onhan ne aikamoiset  ;D  Se tukka on jo oma persoonansa, varsinkin kun on vielä luonnonpunainen väriltään  <3

Voin illalla kysäistä mieheltä, mistä nettikaupasta hän on sitä ostanut, ei vissiin ole ihan joka paikasta saatavilla.