Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277898 kertaa)

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #30 : 03.09.06 - klo:20:49 »
Minä pesen (co) hiukseni kaksi-kolme kertaa viikossa. Periaatteessa en harjaa hiuksiani, vain vaan kampaan harvapiikkisellä kammalla tai haron sormillani. Kasvatan hiuksiani, ja nyt kun ne alkavat olla bsl-pituiset, ne välillä takkuuntuvat. Normaalisti kyylä saan tukkani selvitettyä erittäin helposti, kiitos hyvien, kosteuttavien tuotteiden.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 04.09.06 - klo:10:29 »
Minä en ikinä suosittelisi kiharalle tukalle mitään suihketta ainoaksi jätettäväksi. Suihke voi olla ihan jees selvittämään tukkaa varsinkin suoremmassa tukassa, mutta kun ainakaan minulla tukka ei takkuunnu - se vain menee kiharaan/lässähtää, ei minusta suihke ole paras vaihtoehto välttämättä. Toisekseen vaikka niitä suihkeita kuinka suihkisi, niiden hoitotehot jäävät yleensä armottomasti voidemaisten/vaahtomaisten jätettävien jalkoihin. Nuo suihkeet ovat ihan hyviä varsinkin kuivaan tukkaan uudelleen muotoilemaan, mutta muuten ainakaan minun tukkaani eivät juurikaan muuta suuntaan eikä toiseen. Toisaalta, yhdistettynä esimerkiksi johonkin toiseen jätettävään, tulos voi olla aika hyvä - esim. minusta AC -suihke ja Joicon CE-vaahto toimivat tosi hyvin tässä päässä.

Kuinka usein te muuten pesette tukkanne? Minä pesen ehkä 3-4 kertaa viikossa, vähän riippuen siitä miten on menoja.    Toisaalta, esim. 3 päivää pesemättä menee vielä ihan kohtalaisesti, ilman, että tukka näyttää aivan järkyttävältä (mutta kohtuujärkyttävältä kuitenkin ;)).
Siis juu, mulla ainakin pelkän suihkittavan kanssa tukka on ihan totaalinen kaaos  ;D Käytänkin suihketta + latvasuojaa, niin tulee hyvä tukka. Pesen hiukset päivittäin iltaisin, jonka jälkeen laitan tuota suihketta + voidetta. Aamuisin tukka sojottaa ylöspäin, ja silloin laitan vaan suihketta, että saan sen laskeutumaan takas maan pinnalle ;) Ja vähän selvittää samalla. Jos laitan jotain VO5 mistiä niin lässähtää, joten sitä käyttäessä pitää ensin kostuttaa vedellä hiukset ja sitten vasta tuota suihkittavaa. Kuivaan tukkaan ei toimi  ::) Tulee tahmea, yök.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #32 : 04.09.06 - klo:16:15 »
Pesen kolme kertaa viikossa, yhden co-pesun yritän ehtiä siihän määrään. Ja illalla, mua nukuttaa niin hirveesti aamuisin etten kyllä viitsi puoli kuudelta vääntäytyä suihkuun! Ja siten ei tarvitse kuivata hiustenkuivaajallakaan.

Eipä mullekaan pelkkä suihkittava riitä vaikka puoli pulloa käyttäis kerralla, latvasuojaa on pakko olla. Paitsi sitten viime viikonloppuna kokeilin ensimmäisen kerran Joicon K-Pak Liquid Reconstructor:ia ja tapani mukaan suihkin sitä ihan hirveen määrän. Liikaa meni, ei voinut ajatellakaan mitään muuta hiuksiin lisättäväksi. Mutta tulikin sitten aika kiiltävä lopputulos, vähän tosin kiharat suoristu ja jäi tavallista 'tahmaisempi' olo hiuksiin. Täytyy harjoitella ens kerralla vähän vähemmällä määrällä, tää voisi toimia aika hyvin yksistään jos löytää sopivan annostelun.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #33 : 06.09.06 - klo:02:02 »
Minä en kampaa tai harjaa tukkaani koskaan. :) En näe siihen mitään syytä, se vain rikkoo kiharan, tekee tukasta ihan kamalannäköisen ja kun takkuja ei ole, niin ei se mitään hyödytäkään. Totta kai "haron" hiuksia niin pesessä kuin myös esim. kampauksia tehdessä, mutta noin muuten en ikinä harjaa tukkaa.

Mäkin alan kallistua tähän suuntaan. En ole harjannut hiuksiani vuosiin, harvapiikkinen kampa käytössä. Mutta tuntuu, että tuokin rikkoo kiharaa tarpeettomasti, ja hiuksista tulee pörröiset.

Eli ennen pesua taidan kammata, mutta kokeilen onko kampaaminen muuten pesujen välissä tarpeellista.

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #34 : 20.09.06 - klo:14:01 »
Liquid Silk on ehdottomasti parasta shampoota tähän mennessä mitä olen kokeillut ja vaikutuksen huomaa. Kosteuttaa hyvin ja pesee hellävaraisesti puhtaaksi asti :-* (vastaava hoitoaine tekee hiuksistani räjähtäneet ja jotenkin kumimaiset, joita ei saa taltutettua edes latvahoidoilla)

Hoitiksena parasta ollut Nutri Gloss naamio, kunhan ei liian usein käytä, ettei "teho" häviä. O&H hoitis ostoslistalla.

Jätettävänä olen käyttänyt Bonacure latvasuojaa jo monen vuoden ajan, tekisi mieli kokeilla Soft endsiä, kun monet ovat sitä niin kehuneet.

Muotovaahtona Cutrin sensitive, josta olen tykännyt. Antaa tuuheutta ja rakennetta, ei tahmaa tai koppuroita. 
Lakkana Cutrini sensitive, jossa pito vähän heikonlainen minulle. Hajustamatonta Dermasyd lakkaa aion hankkia, joka kuulemma pitävämpää.

edit. Tällä hetkellä käytössä SIM Dermasyd ponnekaasuton lakka, antaa vahvan pidon ja luonnonkiharat saa pidettyä aisoissa, tykkään :-*

« Viimeksi muokattu: 22.10.06 - klo:15:25 kirjoittanut emi »
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #35 : 20.09.06 - klo:20:50 »
itse pesen hiukseni 2 kertaa viikossa ja se riittää erinomaisesti... ongelmana myös että hiukset on  luonnonkiharat/laineet ja kamalan kuivat ja ohuet...ärsyttää ku latvat menee aina huonoo kuntoo ja haaroittuu vaikka mitä aineita laittaa...alan olla jo iha epätoivoinen... haluisin nimittäinvähä kasvattaaki vähä...  oon koeilli o&h:ta muttaei jotenkaan vakuuta...tuntuu ettei kosteuta ollenkaan tarpeeksi..., tosin kerran koittanu vasta :D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Ella

• Vieras
« Vastaus #36 : 03.10.06 - klo:23:21 »
Miten kiharapäät nukkuvat yönsä?!!  ;) Eli ongelmana on se, että näin illalla suihkun jälkeen tukka vetää kivasti korkkiruuveille ja saisi sellaisena pysyäkin koko seuraavan päivän ja miksei pidempään. Aamulla kuitenkin yöunien jälkeen tukka näyttää lähinnä pörröiseltä ja  korkkiruuvit ovat osaksi suttautuneet yön aikana ties mihin malliin.

Eli letille tukkaa ei voi laittaa, tuloksena on jotain aivan muunlaista kiharaa. Löysällä nutturallakin on välillä vaikea saada kiharaa pysymään omanlaisenaan. Eli miten muut kiharapäät hoidatte kiharoitanne öisin. *syntyi hassu mielikuva kiharapäistä suihkimassa AC:ta pitkin yötä tukkaan* Ei liene tuohon mitään poppakonstia? Ainoa vaihtoehto itselläni on tähänasti ollut koettaa kostuttaa hiuksia aamulla lisää ja ehkä suihkaista jollain aineella. Kiharanvirkistäjistähän onkin ollut puhetta, mutta ilmeisesti yöksi ei ole mitään taikakeinoja...  ??? Korkkiruuvikampaus?  ;D

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #37 : 04.10.06 - klo:00:31 »
^En ole mäkään keksinyt tuohon muuta ratkaisua kuin kostuttaa aamulla jollain jätettävällä suihkeella eikä ne silti näytä yhtä hyviltä kuin illalla. Ja onhan mulla käytössä satiinityynyliina, joka voi auttaa vähän myös. Satiinityynyliinaketju: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=90.0.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 04.10.06 - klo:13:07 »
Mä nukun ihan tavallisesti ja aamulla on sitten tukka pystyssä  ;D Mutta siis, suihkutan Herbinan vanhaa suihketta muotoilumielessä.. Ja jos on tosi pahasti sekasin niin ensin vettä ja sitten esim Herbinan uutta suihketta (multa löytyy noi molemmat). Parashan se tietty on sillon ku on pessy ja kuivunu mut ei vaan aamuisin kerkee millään.

Ella

• Vieras
« Vastaus #39 : 04.10.06 - klo:14:14 »
Joo, eipä tuohon oikein muuta keinoa kai olisi kuin herätä aamulla anivarhain jotta kiharat pysyisivät ehjinä. Kuitenkin tulee laitettua illallakin niihin hoitoainetta ja latvahoitoa yms -  ja kun aamulla vielä lisää mömmöjä kiharoiden virkistämiseksi, tuloksena ovat yleensä nopeasti likaantuvat lähmähiukset.  :-\

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #40 : 04.10.06 - klo:14:23 »
Miten kiharapäät nukkuvat yönsä?!!  ;) Eli ongelmana on se, että näin illalla suihkun jälkeen tukka vetää kivasti korkkiruuveille ja saisi sellaisena pysyäkin koko seuraavan päivän ja miksei pidempään. Aamulla kuitenkin yöunien jälkeen tukka näyttää lähinnä pörröiseltä ja  korkkiruuvit ovat osaksi suttautuneet yön aikana ties mihin malliin.

Nukutko muuten kosteilla hiuksilla vai kuivilla? Täällä nykyisin sama vika, illalla pesun jälkeen tukka on ihanasti laineilla ja tosi pehmeä, mutta kosteilla hiuksilla nukutun yön jäljiltä lähinnä pörröinen ja suttuinen. Ennen oli toisinpäin, tukasta tuli kivan laineikas ja pehmeä nimenomaan silloin, jos meni kosteilla hiuksilla nukkumaan - tiedä mikä on muuttunut, tyynyliinat ei ainakaan. Muuta en ole keksinyt omalla kohdalla kiharien säilyttämiseksi, kun olla menemättä kosteilla hiuksilla nukkumaan... Kuivana oma tukka pysyy yötkin kiharalla, siis jos se on kiharaksi alunperin kuivunut.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Ella

• Vieras
« Vastaus #41 : 05.10.06 - klo:00:40 »
Nukutko muuten kosteilla hiuksilla vai kuivilla? Täällä nykyisin sama vika, illalla pesun jälkeen tukka on ihanasti laineilla ja tosi pehmeä, mutta kosteilla hiuksilla nukutun yön jäljiltä lähinnä pörröinen ja suttuinen. Ennen oli toisinpäin, tukasta tuli kivan laineikas ja pehmeä nimenomaan silloin, jos meni kosteilla hiuksilla nukkumaan - tiedä mikä on muuttunut, tyynyliinat ei ainakaan. Muuta en ole keksinyt omalla kohdalla kiharien säilyttämiseksi, kun olla menemättä kosteilla hiuksilla nukkumaan... Kuivana oma tukka pysyy yötkin kiharalla, siis jos se on kiharaksi alunperin kuivunut.

Yleensä koetan antaa hiusten kuivaa niin pitkään kuin mahdollista ennen pehkuihin kömpimistä. Yleensä sänkyyn mennessä hiukset ovat vielä päälaelta ja niskasta kosteahkot, mutta pituuksista ainakin päällisin puolin kuivaneet. Tuloksena tukka tuntuu usein takaraivosta lättänältä aamulla, nukun nimittäin selälläni. Pituudet pysyvät jotakuinkin kiharassa tällöin, mutta eivät siltikään ole aamulla yhtälailla kiharat kuin illalla ennen kohtalokasta kohtaamistaan tyynyn kanssa.  :-\

Mikäli hiukset ovat melko märät/kosteat, tuloksena on useimmiten melkoista untuvakiharaa ja pörröä, vaihtelee kyllä tämäkin silloin tällöin. Ehkäpä rauhallisen yön jälkeen kiharat ovat paremmin kasassa ja painajaisten jäljiltä näyttää aamuisin ihan enkelitukalta (=pörröiseltä hötöltä).

Eli summa summarum, aikamoista vaihtelua on noissa yökokemuksissanikin - ihan kuin shampoiden ja hoitisten käytössäkin välillä pelittävät kuin häkä ja toisella kertaa aiheuttavat itkunpurskahduksia. Kuitenkin kuivahtanut pää tuntuu olevan varmempi ratkaisu mikäli kiharoitaan haluaa nähdä seuraavanakin päivänä.  :)

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #42 : 09.10.06 - klo:23:43 »
Nyt täytyy vetää hieman takaisin moitteitani Vaniljasuklaa hoitoaineen tehottumuudesta. Nyt olen huomannut kyseisen tuotteen toimivan loistavasti CO pesussa.  ;D Pituuksiin tarvitsee kyllä normaalin O&Hn lisätehoa antamaan.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #43 : 22.10.06 - klo:18:15 »
Mulla on sellaiset voimakkaasti laineileivat ja taipuisat hiukset, muutama korkkiruuvikin taitaa löytyä, mutta mitenkään kiharapilveksi en tukkaani voi nimittää... Tähän asti olen keskittinyt vain siihen, että jos suoristan tukkaani välillä, että miten ja millä tuotteilla sen parhaiten saan suorana pysymään jne...
Mutta sitten taas kun pidän tukkaani normaalissa tilassa, eli shampoopesu + hoitis + jotakin jätettävää päähän välillä (aina en edes käytä) ja annan tukan kuivua itsestään. Aamuisin sitten monesti suihkin jotakin hoitissuihketta tms. kevyesti sinne tänne, sekä sitten vähän lakkaa... En asiaa ole siis sen kummemin miettinyt ennenkuin viimeaikoina... Eli pitäisköhän sitä tehdä jotain muutakin jos haluaa oikein korostaa ja vähän lisätä sitä taipuisuuttaan?! Shampoot ja hoitikset ja ihan jo sääkin vaikuttaa mun tukkaan tietysti, mutta siis olisiko kenties "syytä" käyttää jotakin kiharanvirkistäjiä tms. ... Ja auttaisiko kenties joku ihan kiharoille hiuksille tarkoitetut shampoot ja hoitikset kihartumiseen, jotenkin nämä ovat aina epäilyttäneet, kun ainakin täällä foorumilla on paljon käkkäräpäitä jotka ei erikseen käyttele mitään kiharoille hiuksille tarkoitettuja shampoita tai hoitiksia...Mitähän varten sellasia edes tehään ja mitä vaikutusta niillä muka edes on... 

Markkinoilla kun on yhtä sun toista tuotetta, niin valinta on vaikea ... (olen lukenut tuon kiharanvirkistäjä ketjunkin läpi)
... Verrataanpa nyt vaikka esim. AC-suihke ja joku kiharanvirkistäjäsuihke, niin mitä siinä kiharanvirkistäjäsuihkeessa on sellaista mikä saisi tukan taipumaan paremmin?

Mitään sen kummempia kun en nyt käytä, niin joskus tulee kyllä mieleen, että ois kiva kun pörröä sais vähän taltutettua ja taipuisuutta saisi pikkuisen lisää ja nätimmäksi...
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 23.10.06 - klo:09:33 »
Mulla oli joskus Quattron hoitosuihke, se oli ihan loistokamaa kiharaa ajatellen. Sen kun puristeli hiuksiin ni ei tarvinnu ku vähän lakkaa päälle ni oli koko päivän ihana kiharapehko  :-*
Harmi vaan ettei tota kai enää oo HS:llä myynnissä ja sit et se makso sen 12 egee joka nyt on vähän liikaa meikäläisen kukkarolle ku mulla on tapana läträtä noilla aineilla.
Mut oon huomannut, että VO5 miracle mist vähän lässäyttää kiharia, kun taas XZ suklaa & vanilja suihke pitää pehkon kuohkeena. En mä sitten sitä tiedä mikä siinä ratkaisee... Raskaampaa ainetta vaan?