Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 278327 kertaa)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #345 : 22.03.11 - klo:12:50 »
Mulla aluksi pomppasi korkkiruuvikiharat korviin ensimmäisten oikeiden tehisten yhteydessä. Mutta nyt minulla on kiharat laantuneet isoiksi kiharakimpuiksi, ja kornia kyllä niin silikonit saa minulla oikein kiharoiden kiharat. Tiedä häntä mistä se johtuu.

Itse olen tyytyväinen isoihin kimppukiharoihini, näyttävät mielestäni paremmilta kuin korkkiruuvit. Ja olen huomannut että keratiiniannokset suoristavat hiuksia.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #346 : 30.04.11 - klo:00:32 »
Olen lukenut, että kun useimmat luonnonkiharan omistajat muhittelevat tehohoitoja päässään, pomppaavat luonnonkiharat ihan uuteen uskoon. :D
Mutta kun mä muhittelen kauan silarittomia tehohoitoja, niin tuntuu että kiharat vain suoristuu eivätkä ole "säännölliset" vaan epämääräisen näköisiä möhkäleitä vaan.  Mistä johtuu? :/

Vaikea sanoa tarkasti, mutta ilmiö liittyy luultavasti joko käyttämäsi tehiksen raaka-aineisiin taikka hiustesi rakenteeseen.

Otetaan ensin pohdinnan alle raaka-aineet ja niiden vaikutukset. Erinäisten hiusfoorumeilla vietettyjen tuntien perusteella olen saanut sen käsityksen, että monille kiharapäille liika proteiini aiheuttaa kiharien suoristumista. Asiaan saa avun välttelemällä proteiinipitoisia tehiksiä ja korvaamalla ne kosteuttavia ainesosia sisältävillä tehiksillä. Joillekin proteiini sopii, mutta vain harvoin käytettynä. Jotkut laittavat aina proteiinipitoisen tehiksen perään jonkin kosteuttavan tuotteen. Se mikä sopii itselle, löytyy usein vasta kokeilujen ja erehdysten kautta...

Laita vaikka tänne käyttämäsi tehiksen INCI niin voidaan tutkailla, minkä verran siinä on proteiineja / kosteuttavia ainesosia niin saadaan ehkä lisävalaistusta siihen, mikä raaka-aineista voisi olla se, joka suoristaa hiuksiasi.

Sitten on vielä tämä hiusten rakennejuttu, tai oikeastaan huokoisuus (engl. porosity). Huokoisuudesta riippuu, miten hyvin hiukset pystyvät säilyttämään itsessään kosteutta. Niinpä hiukset reagoivat (hoitaviin) tuotteisiin hyvinkin eri tavoin riippuen siitä, ovatko ne vähän huokoiset, keskihuokoiset ja runsashuokoisemmat. Huokoisuutta ei pidä sekoittaa siihen, että kiharassa hiuksessa hiussuomu on aina suoriin hiuksiin verrattuna enemmän auki. En ole ammattilainen ja pyydän anteeksi, jos käytän vääriä termejä, mutta kyseessä siis on kaksi erillistä hiusten rakenteeseen vaikuttavaa asiaa. Naturallycurlyn foorumilta löytyy todella kiinnostavia juttuja huokoisuudesta ja sen vaikutuksesta kiharien hiusten hoitoon sekä sopivien tuotteiden valintaan, lisäksi asiaa voi opiskella esim. täältä:

http://livecurlylivefree.blogspot.com/2009/01/hair-porosity.html

Toivottavasti näistä oli jotain apua!
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #347 : 14.05.11 - klo:23:44 »
Itselläni on hienon hennot kiharat hiukset ja ne lätsähtävät ja suoristuvat helposti. Liika hoito, liikaa rekkua, väärä ilma, liian vähän kosteutta - you name it. sitten ihan yks kaks vaan on mitä parhaimmat, kiiltävät ja pehmeät kiharat. Ikuinen tasapainoilu riittävän hoidon ja lättänäpään välillä on loppumaton.

Sen kyllä huomasin että ellutus nostaa kiharaa todella paljon esiin. Käy siis hyvin kiharapään kokonaishoitona hiuksille  :)
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #348 : 16.05.11 - klo:12:12 »
Sen kyllä huomasin että ellutus nostaa kiharaa todella paljon esiin. Käy siis hyvin kiharapään kokonaishoitona hiuksille  :)

Mitä on ellutus?
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #349 : 16.05.11 - klo:18:45 »
Elumen -värikäsittely.Itse käytän väritöntä versiota ajoittain hoitamaan hiusta , tuomaan kiiltoa ja nostamaan kiharaa esiin.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #350 : 16.05.11 - klo:23:09 »
Elumen -värikäsittely.Itse käytän väritöntä versiota ajoittain hoitamaan hiusta , tuomaan kiiltoa ja nostamaan kiharaa esiin.

Pakko vielä kysellä lisää, kun vaikuttaa niin kiinnostavalta. (En oo värjännyt hiuksia kymmeneen vuoteen, joten oon näemmä pudonnut täysin näistä hiusvärijutuista.) Mitä tuo väritön versio sisältää, jos se kerran hoitaa hiusta ja nostaa esiin kiharaa? Onko se kampaamotuote vai kotikäyttöön saatavilla? Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #351 : 17.05.11 - klo:16:45 »
Elumenista on oma ketjunsa hiusten värjäys -puolella, sieltä löytyy tietoa. :)
1c F ii

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #352 : 17.05.11 - klo:17:42 »

Laita vaikka tänne käyttämäsi tehiksen INCI niin voidaan tutkailla, minkä verran siinä on proteiineja / kosteuttavia ainesosia niin saadaan ehkä lisävalaistusta siihen, mikä raaka-aineista voisi olla se, joka suoristaa hiuksiasi.

Olen käyttänyt mm. Joicon Intense Hydratoria
(Water (Aqua), Cetearyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Glycerin, Cetyl Esters, Lanolin, Hydrolyzed Hair Keratin, Laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Human Hair Keratin, Thioctic Acid, Psidium Guajava Fruit Extract, Sodium Ascorbyl Phosphate, Tocopheryl Acetate, Oenothera Biennis (Evening Primrose) Oil, Aleurites Moluccana Seed Oil, Glycolipids, Allantoin, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Hyaluronic Acid, Hydrolyzed Wheat Starch, Hydrolyzed Wheat Protein, Benzophone-4, Amodimethicone, Ceteareth-20, Propylene Glycol, Cetrimonium Chloride, Trideceth-12, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Methylbaraben, DMDM Hydantoin, Tetrasodium EDTA, Citric Acid, Fragrance)

sekä MOP C-System Hydrating Conditioner-hoitsikkaa pidemmällä vaikutusajalla
(Water (Aqua), Cetrimonium Chloride, Cetearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Glycerin, Behentrimonium Methosulfate, Cinnamidopropyltrimonium Chloride, Phenoxyethanol, Wheat Amino Acids, Hydrolyzed Oat Protein, Hydrolyzed Soy Protein, Hydrolyzed Wheat Protein PG-Propyl Silanetriol, Superoxide Dismutase, Tocopheryl Acetate (*Vitamin E), Ascorbyl Palmitate (*Vitamin C), Sodium Ascorbyl Phosphate (*Vitamin C), Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Oil, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Oil, Geranium Maculatum Oil, Mentha Viridis (Spearmint) Leaf Oil, Citrus Aurantifolia (Lime) Oil, Zingiber Officinale (Ginger) Root Oil, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Extract**, Mangifera Indica (Mango) Fruit Extract**, Citrus Grandis (Grapefruit) Fruit Extract**, Psidium Guajava Fruit Extract, Ribes Nigrum (Black Currant) Fruit Extract, Vitis Vinifera (Grape) Seed Extract, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Fruit, Hydroxyethylcellulose, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Citric Acid, Disodium EDTA***, Methylparaben***, Propylparaben***)

Käsittääkseni ainakin tuossa Joicossa on paikkaavia ainesosia, jotka saattaa suoristaa kiharaa, mutta entäs MOPin hoitoaine? :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Mimmi

• Vieras
« Vastaus #353 : 11.06.11 - klo:21:13 »

Vinkkejä kaivataan!

Löytyisiköhän Helsingistä kampaaja, joka on perehtynyt Curly Girl -metodiin? Luin sattumalta kirjan ja sehän oli aivan mullistava. Tarvitsisin kuitenkin ammattilaisen apua silloin tällöin... Please help!

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #354 : 17.06.11 - klo:10:47 »
Löytyisiköhän Helsingistä kampaaja, joka on perehtynyt Curly Girl -metodiin? Luin sattumalta kirjan ja sehän oli aivan mullistava. Tarvitsisin kuitenkin ammattilaisen apua silloin tällöin... Please help!

Mua kiinnostaisi myös todella paljon, jos sellaisia löytyy! Pelkäänpä kuitenkin pahoin, että moisesta on turha haaveilla täällä päin maailmaa...

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #355 : 22.07.11 - klo:23:27 »
Olen vihdoinkin päässyt elämässäni siihen pisteeseen, että olen sinut kiharan tukkani kanssa. Ongelmani vaan on, että vaikka tukkani on vihdoin aidosti hyväkuntoinen ja kihartuu kauniisti, lopputulos on aina silti jotenkin niin ärsyttävän pörröinen. Hiuksiani on leikattu viimeksi pari vuotta sitten (omia trimmauksia lukuunottamatta) ja hiukset ovat muutenkin kaikki tasan ihan eripituiset. Se johtaa siihen, että nuo lyhyemmät hiukset eivät sitten suostu mitenkään asettumaan alas ja karkaavat kiharakimpuista. Lopputuloksen voi arvata.
Onko muilla kiharapäillä mitään keinoja hiusten siloittelemiseksi? Onko silikoni ainut ratkaisu? Itselläni nuo silikoniset kiharrusaineet tuppaa latistamaan hiuksen. Kiharoiden herättelemiseksi käytän usein Kevin.Murphyn Hair.Resortia, mutta koska kyseessä on ns. suolaiset rantakiharat antava tuote, lopputulos on aina odotettavastikin pörröinen. Joskus olisi kiva, kun tukka näyttäisi just niin hyväkuntoiselta kuin se on.

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #356 : 28.07.11 - klo:14:33 »
Taistelen myös itse tuon hiusten pörröisyyden kanssa ja itselleni on paras ratkaisu hiusten pesun yhteydessä laittaa ihan viimeiseksi silikonipitoinen hoitoaine hetkeksi vaikuttamaan. Helpottaa huomattavasti hiusten selvittämistä ja pörröt laskeutuu vähän.

Kaipailisin tuotevinkkejä hiusten ilmakuivaukseen. Käytössäni on ollut Osiksen Upload ja Tigin Creative Genius, toimivat ihan ok, mutta haluaisi kokeilla jotain uutta. Tuotteelta en siis kaipaa mitää kiharan korostusta, vaan rakennetta lähinnä. Mitä te käytätte?

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #357 : 21.09.11 - klo:15:03 »
Taitaa olla suotuisa vuosi kiharoille hiuksille - tulin tänne samoiss aiheissa kuin SSpiegel. Olen nyt edennyt hiusprojektissani hyvään kohtaan: Hiukseni, jotka olivat vielä mustat tammikuussa, hyvin hankalasti värinpoiston jälkeen käyttäytyneet oranssit ovat nyt omanväriseni, punaiset/oranssit. Mutta nyt kriiseilen tämän leikkauksen kanssa. Hiukseni ovat toiselta puolelta lyhyet eli eivät pääse kihartumaan, kun taas toinen puoli on pidempi, noin leukaan asti. Minulla on ollut tämä leikkaus ainakin nelisen vuotta.

Muutin tässä pari viikkoa sitten Turkuun ja hiukseni ovat tämän muutoksen myötä villiintyneet aivan täysin. En tiedä onko se tuo vesi (eivät tykänneet siitä yhtään) vai se että harrastan nyt huomattavasti enemmän arkiliikuntaa ja suoristetut hiukseni tietysti kihartuvat jos hikoan ja ne painautuvat naamaani ja otsaani vasten. Tämän hetkiseen leikkaukseen kuuluu siis suoristettu sivuotsis joka tulee tuohon otsalle ja peittää parhaassa tapauksessa toisen silmän. Aivan täysin lyhyeksi en halua leikata, joten päätin kasvattaa tämän pidemmän osion ainakin johonkin olkapäähän asti, jotta se saa kihartua aivan rauhass! Kääntentekevää, en jaksa sitä että hiukset ovat suurin ongelmani :D
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #358 : 21.09.11 - klo:21:35 »
Mulla pörröisyyteen on auttanut kuivien hiusten rutistelu kookosöljyllä. Ainoo öljy mikä toimii mun tukkaan, ja toimiikin sitten niin hyvin että enää en ilman elä...

Elelen siis Curly Girlinä, ja täytyy kyllä sanoa että toimii! Tosin samoihin aikoihin kun alotin CG:n (muutama kuukausi sitten) tulin raskaaksi ja muutin Saksaan, että kyllä vaikea sanoa mikä noista vai kaikki yhdessä on muuttanu mun erittäin taipuisan tukan kunnolla kiharaksi, ihan korkkiruuvejakin seasta löytyy  :-*

Edit. Enpä muuten Elumenilla värjäillessäni huomannut sen kiharaa korostavia vaikutuksia, tosin sillon oli leikkaus semmonen joka vaati aina suoristelua... Nyt kun haikailen taas punaisen tukan perään niin voisinpa melkein kääntyä vanhan luottovärini KK@allin puoleen josko näitä sais vieläkin kauniimman kikkuraisiksi! Ehkä sen verran uskallan CG:stä poiketa...
« Viimeksi muokattu: 21.09.11 - klo:21:49 kirjoittanut pinkfrank »

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 21.09.11 - klo:21:53 »
^ Mitä tuotteita muuten käytät? Itselläni on samanlainen hiuslaatu sun kanssa, 2b(/c),M,ii. :) Sebastian potion 9-jätettävä on ollut tähän asti paras jätettävä minkä olen löytänyt, kosteuttaa ja pitää kiharan!
2a F ii – Iho: kuiva