Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 278329 kertaa)

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #390 : 22.03.12 - klo:22:43 »
Onko toisilla kiharatukkaisilla juureksilla tosi erilaista kiharaa eri puolilla päätä? Mitä pidemmäksi hiukset kasvavat, sen selvemmin huomaan, että mulla on oikealla puolella päätä huomattavasti kiharampaa kuin vasemmalla. Tai no en tiedä varmaksi vielä, mitä sieltä vasemmalta tulee kun pituutta tulee lisää, mutta ainakin tällä hetkellä vastapestyt ja muotoilemattomat hiukset ovat oikealla jotain 3a luokkaa ja vasemmalla hädintuskin 2a ??? Onkohan asialle tehtävissä mitään vai pitääkö mun vaan oppia elämään asian kanssa? Fööniä yritän ainakin latvoissa vältellä, joten ei ilkeisi tuota vasenta puolta kiharrellakaan (enkä tiedä osaisinko edes tehdä luonnollisen näköisiä kiharia).

Ja toinen kysymys: onko kiharat virkistettävissä/lätsääntynen estettävissä mitenkään muuten kuin kastelemalla? Mulla on aina sitä suoremmat hiukset, mitä kauempi aika pesusta on. Mulla kuitenkin kuivuu tukka todella hitaasti (täysin kuiva se on vasta joskus 3+ tunnin kuluttua! mistäköhän tuokin johtuu?), joten kastelu ja kuivatus issekseen ei ole mikään nopea ja kätevä aamurutiini ::) Ehkä nyt säiden lämmetessä ei ole mikään maailmanloppu lähteä kostealla tukalla liikenteeseen, mutta tuuli + muut luonnoilmiöt + kostea tukka = täysin ennustettamattomissa oleva lopputulos ;D
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Kassiopeia

• Vieras
« Vastaus #391 : 23.03.12 - klo:14:20 »
No mä en kastele litimäräksi jos haluun virkistää kiharaa, vaan märillä käsillä vaan rypistelen. Huokoinen hius kestää kauan kuivua, koska se imee itseensä niin paljon vettä koska hiussuomut on avonaisemmat. Mulla on myös hitaasti kuivuva tukka, se on niin paksu ja suht huokoinen luonnostaan. Kai kiharat usein on huokoisemmat kuin piikkisuorat.

Tietysti voi myös jollain jätettävällä hoitsikalla rypistellä.

Mun kiharaisuus on symmetristä molemmilla puolilla, mutta otsis ja ja kasvojen sivulla olevat hiukset on hieman suoremmat kuin takana olevat hiukset. Mutta olen huomannut omalla tytölläni, että vasen puoli on hieman kiharampi.

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #392 : 23.03.12 - klo:20:38 »
Aika symmetriseltä nämä kiharat näyttäis..Lapsena eivät olleet ollenkaan näin kiharat kuin ovat tänä päivänä. Kuvista kun kattoo, niin ne oli lähinnä suurensuuria laineita pituuksissa. Suorista tykkäisin, jos sellaiset ois mahdollista saada. Vaan kun tässä päässä ei mitkään suoristukset pysy :-\ Siksipä siis, koska kiharoiden kanssa on opittava elämään, pitää keksiä keino, jolla valtavan pörrön saa pidettyä nätisti kurissa ja nuhteessa.
« Viimeksi muokattu: 26.03.12 - klo:09:48 kirjoittanut Varjotar »

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #393 : 02.05.12 - klo:21:25 »
Mulla on edelleenki hukassa se todella kosteuttava hoitsikka. Oon käyny tigin punaset ja dumb blondet läpi, paul mitchellin rekun ja kosteuttavan, goldwellin. Mikään ei oo tuntunu auttavan. Tosin tää mun luonnonkihara on kokenut murhan; takana 2 värinpoistoa ja vaalennus ja nyt katkeilee et on toooosi epätasaiseksi mennyt. Ei taida auttaa kun vaan mennä leikkaamaan se v-muoto ja antaa oman värin kasvaa takaisin, mut pitäisihän tätä nykyistäkin jotenki hoitaa ettei satuta uutta kasvustoa :/

chai

• Vieras
« Vastaus #394 : 03.05.12 - klo:09:41 »
^ Kannattaa selailla hiustenhoito-osaston ketjuja läpi. Esimerkiksi tästä kiharaketjusta ja monesta muustakin löytyy paljon kokemuksia ja suosituksia kosteuttavista hoitoaineista, tehohoidoista ja jätettävistä. :)

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #395 : 06.05.12 - klo:11:37 »
Olen täällä jo aika monessa paikassa tuskaillut näiden kärsineiden hamppulatvojeni kanssa ja nyt tukka tuntuu yllättäen latvoja myöten hyvältä. Mitään hoitotottumuksiani en muuttanut, samoja kosteuttavia tuotteita muhitin eilen illalla muutaman tunnin ja sitten laitoin yöksi color maskin tukkaani keltaisuutta taittamaan ja huuhtelin sen vasta aamulla pois. Ainoa ero aikaisempaan tässä on nyt se, että en mennyt nukkumaan märillä hiuksilla vaan ne saivat tässä aamun rauhassa kuivua. Eli onko teillä muilla kiharapäillä tälläistä havaintoa, että märillä hiuksilla nukkuminen tekisi latvoista kuivat hamput vai olenko ihan hakoteillä?

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #396 : 06.05.12 - klo:12:02 »
^Mä en millään voi mennä märillä hiuksilla nukkumaan, niistä tulee sellainen sekamelskainen kökkökasa. Kiharat pysyy parhaiten sileinä ja "hamputtomana" jos annan niiden vaan olla ja ilmakuivata rauhassa. Kaikki muu aiheuttaa sellaista hamppuisen näköistä söhröä. Eli välttämättä mun hiukset ei kärsi siitä, että menen niiden kanssa märkinä nukkumaan, mutta ne näyttää sen jälkeen kärsineeltä. :)

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #397 : 06.05.12 - klo:12:19 »
^ Totta, hiukset ovat kyllä melkoista söheröä aina aamuisin ku märällä tukalla nukkuu. Ja jos yö on ollut "rauhallinen" eli ei ole paljon tullu pyörittyä niin tukka on monesti vielä aamulla vähän kostea. Pitääpä siis yrittää mennä ajoissa suihkuun, jotta tukka ehtii kuivua ennen nukkumaan menoa, se kyllä samalla tarkoittaa automaattisesti sitä, että muhittelut jäävät viikonlopuille, mutta toisaalta se tekee ehkä ihan hyvää :D Suhtautuisimpa opiskeluun samalla innolla kun hiustenhoitoon niin olisin valmistunut jo varmaan kolme vuotta sitten :D

Säihke

• Vieras
« Vastaus #398 : 07.05.12 - klo:16:45 »
Olen jo pitkään lueskellut tätä foorumia ja nyt viimein rekisteröidyin. Tää kuulostaa varmasti ihan idioottimaiselta, mutta olen aina tiennyt että minulla on luonnonkiharat hiukset, mutta en ole koskaan sisäistänyt asiaa. Olen värjännyt vuosikausia, käyttänyt hiustenhoitotuotteita tietämättä mitä ne sisältää ja miten mikäkin aine vaikuttaa. Tämän ketjun ansiosta tajusin miksi tukkani on aina takussa, pörrössä, kuiva, katkeillut ja huonosti. Se on se kihara!  :o (ja muutenkin hiustyypille sopimaton hoito...) Aloin kosteuttamaan oikein urakalla hiuksiani, muutama päivä sitten kokeilin tuota ploppingia CO-pesun jälkeen ja tsädääm! Tukka on niin kiharalla että ihmiset onnittelee uudesta permanentista.  :ts Kertaheitolla suoratukkaisesta 2b-kiharalle!  <3  :T

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #399 : 07.05.12 - klo:16:48 »
nyt on pakko kysyä teiltä kiharajumalilta, et mitä tälläset mahtaa olla. Mulla siis on luonnostaan taipusa tukka, mikä on blondattu värinpoiston yhteydessä. Nyt oon huomannu et etutukka menee sivuilta tiukemmiksi kiharoiksi ja laineiksi, kun tätä nyt niin kovasti koitan kosteuttaa ja korjata. Nyt huomasin, että noiden lyhyimpien kasvustojen seassa on sellasia kunnon korkkiruuvi hapsuja, mitkä kylläkin on kuivia -syytä viimeisintä operaatiota.
Kysymys kuuluukin, voiko olla että mun tukka rupeaa vaihtamaan muotoaan tuota rennosti lainehtivasta tuohon otsatukan tiukempaan??  0_0 Vai onko nää meidän äidin kutsumia "hirttyneitä" hiuksia?
Muuten nää on terveitä, mut latvat näistäkin toooooosi kuivat. Muutan pian muotoani :D

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #400 : 07.05.12 - klo:17:42 »
^Voisko olla, että väärät aineet? Mä huomaan omista kiharoista heti niiden käpristymisen, jos aineet ei oo tarpeeks kosteuttavia.

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #401 : 07.05.12 - klo:19:19 »
ja juurikun ajattelin et on tarpeeks kosteuttavia, mut kai se niin on ku ne yksittäiset suortuvat on kuivat. Mut otsahiukset on ihan sileät ja terveen näköiset..

tuli sekin mieleen, et saattaahan olla että pesen hoitsikan väärin pois. Pesen sen sillain et levitän joka paikkaa, annan vaikuttaa ja huuhtelen niin ettei missään tunnu liukkautta.. Correct? incorrect?
« Viimeksi muokattu: 07.05.12 - klo:21:03 kirjoittanut marsuzioni »

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 07.05.12 - klo:21:23 »
^ Mikä hoitoaine sulla on käytössä? Kannattaa antaa hoitoaineen vaikuttaa mahdollisimman kauan hiuksissa, itse annan vaikuttaa noin 10-60min. Saunassakin on hyvä muhitella hoitiksia, laittaa vaan pyyhkeen päähän. :) Ja kylmällä vedellä huuhtelu lopuksi sulkee hiuksen pintaa ja saa siitä sileämmän ja täten kiiltävämmän.
2a F ii – Iho: kuiva

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #403 : 07.05.12 - klo:22:10 »
käytin siihe hoitoaine pesuun John Friedan hoitsikoiden jämiä ja kunnon hoitsikkana Frank Provos expert moisture. Pesun jälkeen XZ suklaa-vanilja ja Paul Mitchellin super skinny serum..

Nyt aloitin tigin urban jotain, turkoosi pullo 2 taso vaurio, hoitsikan käytön ja hoitsikkapesuun toi Provos. Jätettävät vaihtui osittain. Tigi s-facto papaya leave-in moisture ja Joico curl definer ja joskus toi super skinny.

Mä jotenki luulen et tässä mun hoitsikan pois huuhtelussa on jotain vialla. Koska huuhtelen ne sillain et seison selko kohti suihkua ja vesi tulee päähän ja etuhiuksiin jotenki jää enemmän hoitoainetta varmaan ja tykkää sitten mennä kiharalle. Siis pitääkö se hoitoaine vaan nopeasti huuhtaista pois, et sitä jää sillain sileästi siihen hiukseen? :D auttakaa tyhmää!

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 07.05.12 - klo:22:24 »
^ Mä ainakin huuhtelen hoitiksen ihan kunnolla pois, ettei hiuksiin jää lähmää.
2a F ii – Iho: kuiva