Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277842 kertaa)

Varjotar

• Vieras
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #420 : 17.06.12 - klo:18:01 »
Kiharoiden muotoilun ei luulisi olevan kovinkaan vaikeaa tällaisiin hiuksiin, mutten ole koskaan tullut koittaneeksi :D Pitää uskaltaa ensikerralla kun raudan kanssa leikkii :D

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #421 : 27.06.12 - klo:15:24 »
Kauniit satiiniset kiharat varjottarella. Miten voikin näyttää noin eriltä värjätty ja värjäämätön osa.

Teen yleensä elämäni vaikeaksi ja mulla on hirveät vaatimukset siitä millaisia tuotteiden pitäisi olla. Eli tarvisin kiharanvirkistäjän, hiuksiin jätettävän hoitoaineen ja shampoon. Tässä vaatimuksia:

ei eläinkokeita
mahdollisimman luonnolliset ainesosat
suht edullinen
mieto, ei voimakkaita tuoksuja (vaikka tuotteita aika hyvin kestänkin, en vain halua turhaa kuormitusta jos voin välttää)

Jätettävän hoitoaineen ostin jo kun en jaksanut etsiä sopivaa. Luovutin ja otin vain jonkun tarjouskorista: cutrinin curlismin. Aivan hyvin on toiminut vaikka ei yhtä hyvä kuin kerastase-näyte jota kokeilin.

Onko ehdotuksia, jotka edes joitain vaatimuksia täyttäisi :D Virkistäjä saa olla voide tai spray. Tällä hetkellä käytössä lämpösuojaspray siihen tarkoitukseen paremman puutteessa.

xz shampoo ja EHS-shampoo käytössä nyt. Erisan ei ole minusta tarpeeksi pesevä, vaikka tykkään mietoudesta.

Peräkkäiset viestit yhdistetty. Omaa aiempaa viestiään voi muokata Modify-namiskan avulla uuden viestin kirjoittamisen sijaan. - ellen
« Viimeksi muokattu: 07.01.13 - klo:09:53 kirjoittanut ellen »
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #422 : 10.07.12 - klo:09:32 »
^Muotoilupuolella keskustellaan kiharanvirkistäjistä.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #423 : 10.07.12 - klo:21:13 »
Löytyykö Juurikasvun kiharapäistä sellaisia joiden hiukset olisivat kihartuneet vasta vanhemmalla iällä? Esim. lähtötilanteena suorat hiukset jotka kihartuivat luonnollisesti syystä x?
Oon alkanut epäilemään, että omat hiukset olisivat alkamassa kihartua omia aikojaan. Mulla on suorat hiukset, mutta viime vuosina päästä on löytynyt korkkiruuvikiharaa ja kinkyjä hiuksia (säkkäriä?käkkäriä? en tiedä suomennosta tälle sanalle) ja siellä täällä näkyy toisinaan selkeitä laineita. Ilmankosteus varsinkin kihartaa niskahiukset ja hiukset korvien takaa. En oikein tiedä mitä odottaa, joten kiinnostaisi kuulla jos jonkun hiukset olisi käyneet läpi tällaisen muodonmuutoksen.
Onko kellään kokemuksia?  :)

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #424 : 11.07.12 - klo:16:11 »
pieces, itselläni hiukset kihartuivat 12-vuotiaana, ei siis kovinkaan vanhalla iällä, mutta silti täysin suorista lähtivät kihartumaan. Luulen, että itselläni hormonitoiminta sai sen aikaa, sillä samoihin aikoihin kihartumisen alkamisen kanssa tulivat ensimmäiset kuukautiset. Kutosluokan luokkakuvassa (otettiin kevättalvella) hiukset ovat täysin suorat kun taas seiskaluokan kuvassa saman vuoden alkusyksyllä hiukset ovat täysin kiharat. Kihartuminen alkoi minullakin sillä, että niskahiukset alkoivat mennä korkkiruuveille. Nyt 15 vuotta myöhemmin hiukset ovat edelleen täysin kiharat. Joillakinhan raskaus saattaa muuttaa kiharuutta, toisilla suoristuu ja toisilla kihartuu (itselläni raskaus ei vaikuttanut kiharuuteen, mutta kestovärit eivät pysyneet silloin hiuksessa), joten hormoneilla selkeästi on jokin vaikutus.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #425 : 11.07.12 - klo:17:05 »
Salamanteri, kävipä sulla kihartuminen nopeasti! Muistatko sitä vaihetta kun hiukset oli osaksi kiharat ja osaksi suorat? Mitä oon lukenut asiaan liittyen niin yleensä ilmeisesti juuri hormonit saavat tällaista muuntelua aikaan hiusten laadussa ja värissä, vaikka ruokavalion muutokset ym. voivat myös vaikuttaa eri tavoin. Minulla murrosikä oli ja meni, joten joutunen odottamaan seuraavaa hormonitasapainon järkkymistä tms..  ;D
Omalla kohdalla jännittää nyt erityisesti kun oon kasvattamassa omaa väriä enkä oikeastaan tiedä miten luomuhiukset käyttäytyy pituuksissa. Saattaa olla että lämpö- ja värikäsittelyjen alta paljastuu laineita  <3  oon aina ihaillut kiharia ja laineikkaita hiuksia, joten oon aika innoissani tästä. Katsotaan uudestaan parin vuoden päästä, jos päädyn oman värin kasvattajien ketjusta tänne ihmettelemään uusia hiuksiani...

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #426 : 11.07.12 - klo:17:45 »
pieces, mä oon just käymässä moista muodonmuutosta läpi. En usko, että mulle koskaan mitään kolmosen kiharoita tulee, mutta ehkä jotain 2a–b/c väliltä riippuen missä puolella päätä mennään. Lapsena mulla oli aivan piikkisuorat ja lasimaiset hiukset joita ei saanut kiharoille millään tökötillä ja vempaimilla, eikä tilanne siitä teini-iässä muuttunut miksikään.

22-vuotiaana leikkasin hiukset lyhyiksi, ja puolisen vuotta sitten 27-vuotiaana aloitin kasvatusprojektin. En oikein tunne hiuksiani yhtään, vaan otan nyt vasta selvää, minkälaiset sieltä paljastuu  ::) En myöskään oikein tiedä, missä vaiheessa ne ovat kihartuneet, koska ei se niinkään näkynyt lyhyissä hiuksissa muuten kuin noissa korvan tienoilla olevissa hiuksissa.

Ne onkin mulla selkeästi kiharimmat, niskassa on toistaiseksi vain yksi iso laine, joka näyttää näissä nippa nappa hartiamittaisissa hiuksissa tosi tyhmältä... Päällimmäiset hiukset taas on selkeästi suorimmat. Myös mitä likaisemmat ja kuivemmat (siis ei-märät) hiukseni ovat, sitä suoremmat ne ovat. Aamuisin ne on ihan tylsästi suora(hko)t tai vääntäytyneet johonkin outoon asentoon, mutta kostuttamalla niihin saa taas vähän eloa.

Suunnilleen tällaiset laineet mulla siis on, mutta nykyään pidemmät.

Toistaiseksi suunnitelmissa on kasvattaa kainalo- tai BSL-mittaan ja katsoa mitä sieltä muodostuu :) Toivon hartaasti että sieltä tulisi jotain tällaista (tai mieluusti kiharampaakin):

... mutta pelkään että sieltä kuitenkin tulee vain sellainen epämääräinen "ei suora mutta ei laineillakaan" -tukka, joka näyttää mun mielestä aina vaan tosi sotkuiselta ja ankealta  ::) Tähän tyyliin (tuo vasemmanpuoleinen):
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #427 : 11.07.12 - klo:19:03 »
pieces, en muista tarkasti, leikkasin nimittäin hiukset siinä välissä melko lyhyeksi polkaksi ja värjäsin pari astetta vaaleammaksi kuin oma väri ja näiden jälkeen hiukset olivatkin melko kiharat kauttaaltaan. Varmasti molemmat seikat vaikuttivat kihartumisen vauhtiin!
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #428 : 14.07.12 - klo:11:43 »
nysimum, sulle on ilmestyny tosi kauniit kiharat :) jännää tulla näkemään miten ne käyttäytyy pitemmissä hiuksissa. Kuvien perusteella sulla on hyvät mahdollisuudet saada sellaiset kiharat kuin tolla blondilla! Ollaan samassa veneessä siinä mielessä, että alan vasta itsekin saada selville omien hiusten oikean laadun.

Salamanterilla ja nysimumilla molemmilla kihartuminen sattui juuri silloin kun hiukset oli lyhyet. Mulla suunitelmana on antaa hiusten kasvaa, joten vaikea kuvitella miltä omat hiukset tulee näyttämään jos suurin osa hiuksista on tasan suoria ja hiukset alkaakin kihartua kunnolla muualtakin kuin niskasta. Saattaahan tosin olla, että osalla mun hiuksista on vaan taipumusta kihartua toisinaan eikä mitään koko pään hiusten muodonmuutosta tulekaan. Piti viimeksi ikuistaa ne harvat laineet, jotka ilmestyi jostain  http://aijaa.com/0052510524098

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #429 : 12.08.12 - klo:21:16 »
Elikkäs... Mä leikkuutin hiukseni polkkamittaan ja samalla lähti värjätyt melkein kokonaan. Nyt mietin että miten hoitaisin näitä nyt tarpeeksi hyvin että kihara pysyy kauniina ja kasvaa vahvana. Ehdotuksia? Olen käyttänyt XZn shampoota ja hoitista, Tigin  curlescuen jätettävää hoitista ja glissin jätettävää öljyä. Onkohan noi ihan riittäviä? Värjäysaikana käytin Tigin kiharasarjan shampoota ja hoitista, ja sit tuota samaa jätettävää ja kiharat kuivui itsestään aina hienoiksi. Nyt ei. Tarvisin jotain pörröisyyden ehkäisyyn ehkä? Millähän tämän oman nyt pitäisi kosteutettuna.

Ja siis.. onko täällä ketään kenen hiukset kuivuu kauniimmaksi itsestään kun föönaamalla? Jos mä näitä kosteina alan föönata niin se on semmonen söherö ettei tosikaan. Itsestään kun antaa kuivua niin tulee kauniiita.
« Viimeksi muokattu: 12.08.12 - klo:22:06 kirjoittanut leeinsane »

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #430 : 13.08.12 - klo:11:00 »
Löytyykö Juurikasvun kiharapäistä sellaisia joiden hiukset olisivat kihartuneet vasta vanhemmalla iällä? Esim. lähtötilanteena suorat hiukset jotka kihartuivat luonnollisesti syystä x?
Oon alkanut epäilemään, että omat hiukset olisivat alkamassa kihartua omia aikojaan. Mulla on suorat hiukset, mutta viime vuosina päästä on löytynyt korkkiruuvikiharaa ja kinkyjä hiuksia (säkkäriä?käkkäriä? en tiedä suomennosta tälle sanalle) ja siellä täällä näkyy toisinaan selkeitä laineita. Ilmankosteus varsinkin kihartaa niskahiukset ja hiukset korvien takaa. En oikein tiedä mitä odottaa, joten kiinnostaisi kuulla jos jonkun hiukset olisi käyneet läpi tällaisen muodonmuutoksen.
Onko kellään kokemuksia?  :)

Ei nyt voi sanoa että vanhmemmalla iällä, mutta vielä 13v koulukuvassa näkyy olevan aivan suorat hiukset, mutta jo sitten riparilla otetuista kuvista näkyy kuinka hius alkanut taipua.
Ilmankosteus on juurikin se mikä saa eritoten edestä, ohimoilta hiukset kihartumaan enemmän.
Aamuisin tämä pehko näyttää todella mielenkiintoiselta..... ::)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #431 : 17.08.12 - klo:00:04 »
Curlygirl-kirjan innoittaman pistinpä juuri tilaukseen devacurlin pikkupulloja testaukseen. Setissä oli mukana no-poo shampoo, one condition, anGel-geeli ja set it free-suihke. P*rkeleen kallista, tai lähinnä postikulut on kalliita ja siksi tilasinkin vain matkakokoiset pullot. Halusin kokeilla noita kaikkia neljää tuotetta eikä olisi järkeä tilata niitä vielä isossa koossa jos ne onkin ihan kuraa. Nyt vaan odotan innolla että tavara saapuu, jossa kyllä varmasti menee useampi viikko kun jenkeistä tulevat.

Elikkäs... Mä leikkuutin hiukseni polkkamittaan ja samalla lähti värjätyt melkein kokonaan. Nyt mietin että miten hoitaisin näitä nyt tarpeeksi hyvin että kihara pysyy kauniina ja kasvaa vahvana. Ehdotuksia? Olen käyttänyt XZn shampoota ja hoitista, Tigin  curlescuen jätettävää hoitista ja glissin jätettävää öljyä. Onkohan noi ihan riittäviä? Värjäysaikana käytin Tigin kiharasarjan shampoota ja hoitista, ja sit tuota samaa jätettävää ja kiharat kuivui itsestään aina hienoiksi. Nyt ei. Tarvisin jotain pörröisyyden ehkäisyyn ehkä? Millähän tämän oman nyt pitäisi kosteutettuna.

Ja siis.. onko täällä ketään kenen hiukset kuivuu kauniimmaksi itsestään kun föönaamalla? Jos mä näitä kosteina alan föönata niin se on semmonen söherö ettei tosikaan. Itsestään kun antaa kuivua niin tulee kauniiita.

Mulla on ainakin ihan emävirhe kajota hiuksiini hiustenkuivaajalla, tulos on ihan armoton pörrö. Minkälainen kihara sinulla on? Jos tutustuisit tuolta FAQ:sta hiusmäärittelyyn ja laittaisit oman laatusi allekirjoitukseesi niin auttaisi antamaan ehdotuksia :)

Tuotteiden sopivuus riippuu täysin hiuslaadustasi. XZ on varmasti ok, jos lopputulos on mielestäsi hyvä. Itselläni XZ shampoot on liian peseviä, ne takuttaa ja hoitoaineiden teho ei riitä silottamaan, mutta tämä ei tarkoita etteikö ne toisella kiharapäällä voisi toimia.

Pörröisyys johtuu monesti siitä että hiuksessa ei ole riittävästi kosteutta. Shampoissa kannattaa kokeilla sulfaatittomia tai vähäsulfaatillisia tuotteita. Käyttämällä liian peseviä tuotteita hius kuivuu entisestään=lisää pörröä. Hoitoaineena jotain hyvin kosteuttavaa ja silaritonta.
Curlygirl-kirjassa törmäsin itselleni uuteen juttuun, kun neuvottiin jättämään hoitoainetta päähän, eli kaikkea ei huuhdella pois. Ajatus perustuu siihen että kihara hius tarvitsee sitä kosteutusta sinne hiukseen PALJON jotta se ei pörröönny.

Kannattaa myö suhtautua hyvin kriittisesti kiharoille hiuksille tarkoitettuihin tuotteisiin, koska tuppaavat monesti olemaan joko hyvin silikonisia (mikä kyllä osalle toimii) tai sitten niissä on alkoholia.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #432 : 17.08.12 - klo:23:07 »
Niin, mulla oli toi oman värin kasvatusprojekti, ja nyt on lähes kaikki värit pois, ja nyt kun ne hamppulatvat (kirkkaan punaiset ellut oli päässä putkeen n. 10 vuotta) on pois, niin nyt alkaa vasta toi oma kihara oikeesti oleen sitä mitä se oma sitten on, joten tässä vähän tutkitaan mitä se hiuslaatu nyt luomuna osoittautuu.

Kiitos Morrigan hyvästä vastauksestasi, tutkin mitä purkkien kyljissä lukee ja mietin mitä hommaan.

Kasvattaja

• Vieras
Luonnonkiharat
« Vastaus #433 : 22.08.12 - klo:16:26 »
Onko kellään teistä luonnonkiharoita? itelläni on, ja tykkään niistä tosi paljon, tiedän ihmisiä jotka vihaavat omia kiharoitaan, mullaki oli alussa silleen että vihasin täysin mun kiharoita, ja sitten suoristin n. vuoden omia hiuksia, ja nyt en käytä enää suoristinta, fööniä yms. juon päivässä 6 lasia vettä, hieron päätäni joka päivä 15 minuuttia, ja pesen hiukseni oikein, ei kauniisiin hiuksiin muuta tarvitakkaan, mitä vähemmän hiuksille tehdään, sitä kauniimmat ne on ! pikkusiskoni ei ole koskaan tehnyt hiuksilleen mitään suoristusta, tai semmosta, ja sen hiukset on tosi ihanat ! :)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #434 : 25.08.12 - klo:16:50 »
Ensikokemuksia Devacurlin tuotteista. Hetken mietin että mihin osioon nämä laitan, mutta ehkä tässä kiharapäiden ketjussa on potentiaalisimmat henkilöt ketä kiinnostaa :D

No-poo haisee ihan myrkylle >:( Tulee mieleen sellanen ulkomaalainen mies joka on lätrännyt hurjat määrät partavettä, sellainen pistävä voimakas hyttysmyrkkymäinen katku. Lähtötilanteena mulla oli äärettömän likaiset hiukset, juuri oli ihan tahmassa ja olin ihan varma ettei tossa pesutehot riittäisi. Koostumus oli kermainen, eikä juurikaan vaahdonnut, mutta levittyi melko hyvin päänahkaan että sai päänahan hierottua hyvin pyörivin liikkein läpi. Huuhtoutui pois hyvin ja todella yllättävää oli että hiukset tulivat kerrasta puhtaan tuntuisiksi.

One condition haisee samalle myrkylle kuin no-poo, mutta vähän miedompana ehkä. Kermainen ja sopivan paksu koostumus. Levitin koko päähän juuria myöten, annoin vaikuttaa hetken ja huuhtelin pois. Hiukset jäivät pehmeän tuntuisiksi.

Märkiin hiuksiin suihkin vähän set it free-suihketta ja lopuksi rutistelin huollela joka puolelle saman sarjan geeliä. Noissa molemmissa tuoksu oli onneksi ihan miellyttävä. Tiedän että tämän jälkeen ei hiuksiin saisi enää koskea, mutta mun hiukset oli niin kiharalla että ne olivat puolet lyhyemmät kuin normaalisti, niin kampasin hiukset läpi harvapiikkisellä kammalla, koska en halua korostaa kiharaa, haluan vain vähemmän pörröä. Lopuksi sipaisin vielä pälle vähän geeliä ja rutistelin ylimääräiset vedet mikrokuituhuppuun. Nyt hiukset saa ilmakuivua.

Edit: Hiukset kuivui aika hyvin pörröttömiksi, kaiketi tuon geelin ansiosta. Geeli ei myöskään korputtanut niin kuin pelkäsin, vaan puristelemalla lopputuloksesta tuli aika pehmeä. Aamulla hiukset oli vähän pörrössä ja suihkautin vähän tota set it free-suihketta ja puristelin. Emävirhe. Toi suihke teki hirveimmän liisterin hiuksiin ikinä.

Loppuyhteenvetona; no-poo ja hoitis toimi hyvin, mutta en ostaisi uudestaan koska haju. Geeli osoittautui aika hyväksi, sitä voisin kuvitella ostavani joskus lisääkin. Set it free-suihke saa pölyttyä hetken nurkissa varmaan ennen kuin uskallan kokeilla uudestaan, mutta en ikinä kyllä ostaisi toiste.
« Viimeksi muokattu: 26.08.12 - klo:16:23 kirjoittanut Morrigan »
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.