Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277843 kertaa)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #435 : 02.09.12 - klo:20:58 »
Ei nyt voi sanoa että vanhmemmalla iällä, mutta vielä 13v koulukuvassa näkyy olevan aivan suorat hiukset, mutta jo sitten riparilla otetuista kuvista näkyy kuinka hius alkanut taipua.
Ilmankosteus on juurikin se mikä saa eritoten edestä, ohimoilta hiukset kihartumaan enemmän.
Aamuisin tämä pehko näyttää todella mielenkiintoiselta..... ::)

Aika jännä miten hormonit vaikuttaa hiuksiin jo nuorella iällä. Mulla myös ohimoilta hiukset taipuuu laineille esim. sadesäällä  :)
Oon viime aikoina huomannut että hiukset ovat alkaneet latvoistakin taipua yhä useammin! Ihan ihmeissäni oon seuraillut tätä kehitystä ja ootan innolla millaisiksi hiukset vielä muotoutuu. Oisko kiharapäillä jotain vinkkiä millä saisi hiusten kiharia ja/tai laineita esiin paremmin? Nyt laineet tulee ja menee mielivaltaisesti, välillä on pelkkää suoraa ja välillä jossain vähän lainetta  ???

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #436 : 02.09.12 - klo:21:23 »
Mun tukassa alkaa nyt laineet näkyä ihan kivasti :) Päällimmäinen kerros on edelleen ärsyttävän lyhyt, mutta kyllä sekin sieltä pikkuhiljaa kasvaa... Toivo elää yhä, että joku kaunis päivä mulla on kauniit laineikkaat hiukset!

pieces, oikeat muotoilutuotteet auttavat, esim. kiharille hiuksille tarkoitetut muotovaahdot, ja sitten on jos jonkinlaista kiharageeliä, -vahaa, -suihketta ym. Kiharanvirkistäjistä on lisää muotoilupuolella. Ja tietty oikeat hoitotuotteetkin on elintärkeät, tarpeeksi kosteuttavat ja mieluusti ei silikoneja on ainakin mulle toimiva resepti.

Mun rutiinit kiharoiden esille saamiseksi on pesun jälkeen puristella jotain hyvää voidemaista jätettävää (esim. AB:n) ja avokadoöljyä, sen jälkeen kiharoille tarkoitettua muotovaahtoa (esim. Tigin Foxy Curls, ei toiminut mulle eka ollenkaan mutta nyt pelittää kuin unelma!) ja sen jälkeen jotain varsinaista muotoilutuotetta. Annan kuivua itsekseen (eli IKUISUUDEN), jos vain on mahdollista, ja sitten puristelen mahdollisen korppuisuuden pois. Jos on kiire, kuivaan föönillä ja diffuuserilla matalimmalla lämmöllä, mutta yritän välttää sitä.

Aamuisin mun tukka on yleensä armottoman lätsähtänyt, mutta saan siihen taas eloa suihkuttamalla suihkepullon avulla hiukset taas kosteiksi  ja puristelemalla sitten jätettävän kanssa uudestaan kiharat esille.

Se oma HG muotoilutuote on yhä vielä hakusessa, mutta luulen että sain sonjikselta testaukseen Kinky Curlyn Curling Balmia, joka vaikuttaa oikein hyvältä, ja lisäksi tällä hetkellä myös Paul Mitchellin Round Trip vaikuttaa hyvältä. Jotenkin tuntuu vaihtelevan koko ajan, mikä toimii ja mikä ei ::) Olen myös huomannut, että muotoilutuotteissa silikonista ei ole mitään haittaa, vaikka poishuuhdeltavissa hoitiksissa lähmää ihan kamalasti.
« Viimeksi muokattu: 02.09.12 - klo:21:25 kirjoittanut nysimum »
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #437 : 05.09.12 - klo:20:55 »
Mun tukassa alkaa nyt laineet näkyä ihan kivasti :) Päällimmäinen kerros on edelleen ärsyttävän lyhyt, mutta kyllä sekin sieltä pikkuhiljaa kasvaa... Toivo elää yhä, että joku kaunis päivä mulla on kauniit laineikkaat hiukset!

nysimum, mulla on samanlainen toive mielessä  ;)
Harmi etten tykkää käyttää hirveästi tuotteita tukkaani, varsinkin muotovaahtoja ja geelejä kohtaan mulla on ennakkoluuloja enkä aiempien kokemusten perusteella käytä paljoa ollenkaan tuotteita koska lähmäävät ja lätsäyttävät hennot hiukset perusteellisesti. Eikä kukkarokaan anna oikein myöten uusien tuotetuttavuuksien etsimisille ja testailuille (ainakaan kalliimman puoleisten). Itse asiassa taitaa olla niin, että kun jätin enimmät tuotteet hiustenhoidosta pois niin laineikkuus alkoi näkyä hiuksissa, jätettävät ja hoitoaineetkin tuntuvat suoristavan hiuksia.

En kyllä enää yhtään tiedä miten kohdella hiuksiani... osaksi on kiiltävää luomutukkaa, osaksi kuivakkaa latvaa ja lisäksi nyt nämä epämääräiset kiharuudet n. 99 prosenttisesti suorien hiusten seassa  ::) Oisko tarjolla jotain halpoja kikkoja joiden avulla voisi yrittää saada lainetta lisää esiin? Silikonia ei ole shampoissa ja hoitoaineissa, lähinnä XZ:taa ja Herbinaa nyt käytössä sekä manteliöljyä ja aloe vera-geeliä kuluu jonkun verran. Hiukset takkuaa ja lähmääntyy helposti (kiva, ensin yrittää kosteuttaa ettei korputtuisi ja takuttuisi, sitten kuivina latvat liimaantuukin yhteen ja osioiksi).

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 12.09.12 - klo:13:12 »
^ Ootko kokeillu ploppausta?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #439 : 24.09.12 - klo:14:20 »
Juhlat olisi tulossa ja mietin miten laittaisin hiukset. Olen usein suoristanut isoille laineille, kun silloin ne tuntuu juhlavammilta. En vain osaa mennä luonnonkiharoissa hienompaan tilaisuuteen, vaikka niitä siloittaisin ja kohottaisin. Tulee sellainen olo että näyttää etten ole tehnyt niille mitään ja ne on vaan epämääräisen taipuilevat. Ne ei tunnu "juhlavilta". Ajattelin nyt kihartaa tavallisella kihartimella lisää, niin että jätän sitä omaa kiharaa esiin. Ehkä otan suoristimen varmuuden vuoksi mukaan jos tulee kiire.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 25.09.12 - klo:19:52 »
Juhlat olisi tulossa ja mietin miten laittaisin hiukset. Olen usein suoristanut isoille laineille, kun silloin ne tuntuu juhlavammilta. En vain osaa mennä luonnonkiharoissa hienompaan tilaisuuteen, vaikka niitä siloittaisin ja kohottaisin. Tulee sellainen olo että näyttää etten ole tehnyt niille mitään ja ne on vaan epämääräisen taipuilevat. Ne ei tunnu "juhlavilta". Ajattelin nyt kihartaa tavallisella kihartimella lisää, niin että jätän sitä omaa kiharaa esiin. Ehkä otan suoristimen varmuuden vuoksi mukaan jos tulee kiire.

Hmm, juhliin kannattaa varmaankin laittaa sellainen kampaus, joka kestää koko illan. Eli joko kiharra lisää tai tee rullilla isot kiharat ja sitten tee itsellesi juhlavan näköinen nuttura, jonka kiinnität tukevasti pinneillä päähän. Ja hiuslakalla loppusilaus. Kun itse teen näin, ei kampausta tarvitse liiemmin kohotella illan aikana :D

Haluaisin itsekin joskus sellaisen kestävän kampauksen jossa hiukset on aukii, mutta jos suoristan luonnonkiharat hiukseni, ne jossain välissä alkavat kihartumaan ja jos kiharran niitä lisää, suoristuvat kiharat illan mitaan ja pää näyttää peikolta.

Tässä linkki jossa muutama kuva tyylistä, jota itse käytän ja joka sopii myös kiharoille hiuksille. Erityisesti kuva 2. Teen joskus tuollaisen kampauksen jopa töihin ja kierrän pitkät harmaat helmet pään ympäri samalla tavalla kuin kakkos kuvassa on tuota pitsiä tms.

http://diioudii.blogspot.fi/2012/01/something-greek-please.html

« Viimeksi muokattu: 25.09.12 - klo:19:53 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #441 : 25.09.12 - klo:23:27 »
Kiitos inspiraatiokuvista. Kiharat hiukset ylös nostettuna oli itselläkin mielessä yhtenä vaihtoehtona. Se tuo heti mukavasti siroutta kasvoihin. Mulla suoristettuna hiukset menevät loppuillasta vähän laineille mutta pysyvät silti melko hyvässä kuosissa. Kiharrettuna ne suoristuu pikkuhiljaa takaa ja alta, mutta onneksi alta sitä ei kovin pahasti näe (testasin tätä viikonlopun baarireissulla ja ihan siedettävältä näytti). Haluan kai siksi pitää niitä auki että voin todistaa itselleni että voi ne olla ihan kivat sellaisenakin :)  On nimittäin monta kertaa tullut peikkoefektejä, ja ei ole hirveän itsevarma olo hiukset kiharalla. Haluttaisi kokeilla joskus myös oikein siloiteltuja ”hollywoodlaineita”, mutta nyt en taida viitsiä alkaa opettelemaan niiden tekoa.

No joo, taidan päättää viimehetkellä miten ne laitan. Volyymia ainakin kunnolla juuriin.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #442 : 01.10.12 - klo:20:44 »
^ Ootko kokeillu ploppausta?

Oon nyt pari kertaa testaillut ja joko teen jotain väärin tai homma ei toimi mulla koska en ole huomannut mitään erityistä hiuksissa ploppailun jälkeen  ??? hiukset kuivaa nopeampaa ja ovat suorat kuivuttuaan. Pitää jatkaa kokeiluja josko onnistuisi vielä.

Huomasin tuossa vanhoja ketjuja selaillessa tämmösen http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1848.0
Kumma ettei tullut vastaan silloin kun hain näiltä sivuilta tietoa juuri tähän aihealueeseen liittyen  ::)

Poissa Trillian

• Haiven
  • *
« Vastaus #443 : 27.11.12 - klo:15:05 »
Äh, olen ihan ymmällä hiusteni kanssa.  ???

Mun tukka rupesi reilu vuosi sitten kihartumaan, ja leikattuani sen polkkamittaiseksi kiharat pomppasivat ihan korkkiruuveiksi. Synnytin muutama kuukausi sitten, ja sen jälkeen iho ja tukka on olleet normaalia kuivemmassa kunnossa. Noin viikko sitten tein päänahkan kuivuutta helpottaakseni oikein kunnon öljymuhittelun yön yli luomumanteliöljyllä, aamulla pesin hiukset ja - kiharat ei palanneet samanlaisina enää. Kääk! Nyt pesin toisen kerran tuon episodin jälkeen (haluan pitää pitkät pesuvälit, mun tukka ei rasvoitu helposti ja elän siinä toivossa että se kasvaa parempikuntoisena pidemmäksi jos en koko ajan pese sitä) ja hiukset ei edelleenkään ole yhtä ihanan pomppivilla kikkuroilla. :( Snif!!!!

Onko kenellekään muulle käynyt samoin? Pesen taas parin päivän päästä tukan ja pidän sormia ristissä ja peukkuja pystyssä, että ne ihanat kiehkurat palaisi vielä takaisin. Kaikki kihartuvuus ei ole mennyt, mutta sellaiset selkeästi erottuvat, paksut korkkiruuvit katosivat ihan täysin. Tosi outoa.  :-\

Poissa Trillian

• Haiven
  • *
« Vastaus #444 : 30.11.12 - klo:02:01 »
Vastaan itse itselleni; hiusten kuuraus auttoi! Vieläkin on ilmeisesti vähän öljyjäämää kun tukka tuntuu raskaammalta joissain kohdissa päätä eikä sieltä kiharru niin nätisti.

Toinen kysymys muille kiharapäille; miten värjäys on vaikuttanut kiharoihin? Luin tuolta henna-keskusteluista että hennaaminen suoristaisi tukkaa, mutta entäs muut värjäysmenetelmät? Tai vaalennus? :)

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #445 : 30.11.12 - klo:10:48 »
Täällä yksi kiharapää lisää tähän ketjuun!

Lapsena mulla on luonnonkiharat hiukset, jotka suoristui voimakkaiksi laineiksi viiden vuoden vanhana. Itsepäisinä laineina jatkuo homma monta vuotta - mutta nyt kun ikä lähenee kolmeekymppiä ja ajattelin antaa hiusten muutaman vuoden sänkitukan jälkeen kasvaa oli iloinen ylläri, että kiharat ovat palanneet! Osittai vetää korkkiruuveille reippaasti. :D

Hiukset diggaa jojobaöljystä ja jätettävänä mulla on Cutrinin Curlism curl refresher mikä voimistaa kiharuutta kivasti. Pesun jälkeen hieron usein päänahlaan aloe vera geeliä (Dermosilin), kjuiva päänahka tukkaa ja tuntuu että tuo hiuksiinkin paksuutta.

Saa nähdä jaksaako kiharat pysyä kuinka, kun hiuksiin tulee lisää pituutta, nyt yltää olkapäille vasta.

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #446 : 07.12.12 - klo:19:55 »
Apua, paniikki! Luonnonkiharani on alkanut suoristua ja kasvaa suorana parin vuoden ajan, olen ollut tästä vaihtelevasti iloinen ja surullinen, mutta nyt olen sitä mieltä, että se on hyvä asia, koska tukka on paljon helpompi ja pystyn vihdoin kasvattamaan ja tekemään ihania kampauksia. <3 Ja nyt tukasta on vielä niin suuri osa kiharaa että itse kampaus on sileä mutta sitten kaikki ylimääräiset suortuvat ovat kiharia, unelmatukka siis. :l Jos sen voisi pysäyttää tähän! (Tosin sitten ei kasvatus etenisi...) Tänään keksin että aloitin e-pillerit suunnilleen samoihin aikoihin, voisiko johtua niistä? :o Olen ihan kauhuissani, lähinnä koska mietin, että mitä sitten kun lopetan pillerit, alkaako tukka kasvaa taas afrokiharana? Jestas miltä se näyttäisi! :-X Ensin suora silkkitukka ja sitten juurissa PUFFFF. En kestä! :'( Ahdistaa ajatus että noita pitäisi popsia HIUSTEN takia kunnes raskaus tulee ja sekoittaa hormonit muutenkin, varsinkin kun välillä tekisi mieli lopettaa, en tiedä onko niistä tarpeeksi hyötyä, kun en syö ehkäisytehon takia.

Onko ketään jolle olisi käynyt samoin? Tai jotain yleistietävää ihmistä joka osaa kertoa onko tuo mahdollista? Ja esilohdutusta saa harrastaa kertomalla, miten teillä, joilla tukka on alkanut kihartua, on kihartuminen lähtenyt alkuun. Pelkään niin paljon sitä luonnon kostoa massiivisen tyvikohotuksen muodossa. :-[ Aika sekava ja panikoiva viesti, mutta tuota siis APUA!

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #447 : 14.12.12 - klo:23:15 »

Toinen kysymys muille kiharapäille; miten värjäys on vaikuttanut kiharoihin? Luin tuolta henna-keskusteluista että hennaaminen suoristaisi tukkaa, mutta entäs muut värjäysmenetelmät? Tai vaalennus? :)

Omat kiharat eivät oikein pidä värjäämisestä, varsinkaan vaalennuksesta, edes raidoista. Hiukset on suoremmat ja vaalennus hajottaa tai erottelee (miten sen nyt sanoisi) kiharaa ja hiukset eivät ole niin tiiviinä yhtenäisinä laineina. Latvat hapsottavat enemmän. Mutta maltillinen raidoitus on ihan ok jos hoitaa hiuksia. Nämä ovat siis vain omia kokemuksia, yhdellä tutulla on kiharammat hiukset ja ne asettuvat tasaisille näteille kiharoille vaikka on asteen tai parin vaalennus.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 16.12.12 - klo:09:32 »
Minulla vaalennus myös lähes tulkoon suoristi tukan. Ja nythän tässä on hieman hennaa vielä. Ei sinällänsä haittaa, koska minulla oli todella epämääräiset kiharat ja välillä ne näyttäisi edelleenkin tulevan, mutta ei niin vahvana kuin ennen.

Säihke

• Vieras
« Vastaus #449 : 22.12.12 - klo:08:15 »
 ??? Mä olen alkanut löytämään sellaisia karheita (siis aivan juuresta asti karheita) hiuksia, ja kun hiusta liu'uttaa sormien välissä niin tuntuu kuin se olisi taittunut sentin välein, siis todella monesta kohtaa. Onko teillä muilla kiharapäillä vastaavaa? Mulla on ehkä enemmän laineikkaat hiukset kuin kiharat ja osa hiuksista on kokonaan suoria. Harjaan nämä suoriksi, en jaksa korostaa kiharaa kun en oikein osaa. Vähän sekalainen hiuksisto siis, eikä ole käsitelty hiusta mitenkään, joten tuon karheuden/taittuneisuuden ei pitäisi johtua mistään vauriosta.

Onko tuommoinen hius vaan käkkärämpi kuin muut hiukset vai mikä ihme sitä hiusta vaivaa?  ??? Muut hiukset tuntuu sileiltä kun sormien välissä liu'uttaa yksitellen.