Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277521 kertaa)

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #45 : 06.11.06 - klo:23:04 »
Mulla on sinäänsä tosi jännä tilanne, kun kiinnostuin hiusten hoidosta Chi-suoristuksen myötä, jota nyt siis kasvattelen pois. Ihan uskomatonta kyllä miten pehmeää ja nätisti kihrtuvaa kiharaa sieltä kasvaa kun se on alusta asti hoidettu kunnon tuotteilla ja CO-pesuilla..  :o
Mulla tukka pysyy ihan puhtaana ja pehmeänä pelkillä CO-pesuilla ja välillä MOPin hydrating sh pesulla.

Ongelmana mulla on myös tuo yön aikana pörröttyvä pehko. Illalla ihana ja nätit erotellut kiharat, aamulla varsinkin takaraivon kuivat hiukset tosi pörhössä ja takussa.. Ehkäpä pitäis kokeilla sitä satiinityynyliinaa ja suihkittavia hoitoja!

Mulla olis tällainen kysymys teille kiharapäille; Käytättekö jotain tuotetta kuiviin hiuksiin periaatteessa erottelemaan kiharoita? En siis tarkoita muotoilu-tuotteita vaan lähinnä pehmentäviä ja kiiltoa antavia, tyyliin Tigin After Partylla pyörittelis kiharoita erilleen? Voiskohan toimia..

Anteeksi tekstin vaikealukuisuus, silmät ja aivot ihan ristissä  :P
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #46 : 07.11.06 - klo:15:15 »
Mä olen viime aikoina antanut kiharoitten oikein rehottaa, ja todennut että wau! Mullahan on oikein ihanan napakat korkkiruuvikiharat ;D
Vaikuttaa siltä että hiuksissa on nyt sopivasti kostetta aina pesun jälkeen kun niin hyvin vetää kikkaralle.
Pesun jälkeen yleensä laitan jotain jätettävää ja annan sitten kuivua itsekseen, välillä sormilla haroen.
Aamulla jotain suihkittavaa kosteuttajaa, sitten Matthew Jamesin alkoholitonta muotovaahtoa kaikkialle hiuksiin.
Tyviin Sebastianin tyvivaahtoa, pientä rutistelua jokapuolelta  ja otsikseen sekä päällihiuksiin pari isoa rullaa silottamaan.
Viimeistelyyn Lorealin Tecni.art Anti frizz lakka ja joskus kiiltosuihke. Tällä systeemillä hiukset pysyy siedettävän näköisinä myös näin tuulisella ja kostealla säällä.
Suoristusta aion kokeilla vasta sitten kun ilmat on kuivemmat täällä pääkaupunkiseudullakin, tälläisilla ilmoilla menee vaan hermot jos näkee hirveen vaivan suoristamisen kanssa ja heti kun nokkansa työntää ulos, on tukka kuin puudelin takapuoli. >:(

Edit. Olen myös todennut että hiuksia ei pidä kammata oikeastaan ollenkaan sen jälkeen kun olen ne pesun jälkeen harvapiikkisellä kammalla selvittänyt. Näin kiharat ei niin helposti hajoa ja söherry yölläkään.
« Viimeksi muokattu: 07.11.06 - klo:15:38 kirjoittanut Tarabel »

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #47 : 12.11.06 - klo:12:57 »
Minullakin luonnonkiharat. Kampaajat aina ihastelevat paksuutta ja sitä että väriä menee kolminkertainen määrä. XD Noh, kyllä näillä selviää. Oma väri on oranssi mutta värjätty ruskeiksi cosplayn takia, seuraavaksi kirkkaanpunainen.

Meneekö kihara lähes aina sellaiseksi pieneksi kiharaksi kun leikataan lyhyeksi?
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Dear_loser Itselläni tuollaiset hiukset ja lyhyeksi pitäisi leikata, kuten tässä :http://i8.photobucket.com/albums/a31/NalanShak/FFVIIAC_FMV_Screenshot_128.jpg Mietin vain, että kun nämä hiukseni ovat kuitenkin suoristuneet aika paljonkin, eivät ole enää niin kiharat kuin ennen, ja enemmänkin kiharat päältä ja loivat ja sileämmät alta, että mites se vaikuttaisi. .__. Miten kiharat reagoivat lyhyisiin kampauksiin, nousevatko pystyyn tms?
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #48 : 12.11.06 - klo:23:39 »
Mä olen ainakin pärjännyt omien kiharoitteni kanssa paljon paremmin lyhyellä mallilla. Pitkinä hiukset jaksoivat kihartua vain latvoista tyven jäädessä suoraksi, tai se päällikerros oli kuivaa kiharaa, katkennutta hiusta. Nyt lyhyinä pystyn sopivilla tuoteilla taikomaan itselleni suorat hiukset tai jättämään kiharaksi. Hiukset eivät ole nousseet pystyyn, tai no aamuisin ne on kaikki pystyssä  :-\ Hiuslaatuni on tosin ohut, vaikka niitä paljon onkin.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #49 : 15.11.06 - klo:11:19 »
Jätettävinä käytän Soft endsiä ja Tigin Curls Rock leave-iniä, satunnaisesti myös Redkenin Spin Controllia. Tigin jätettävästä on tullut vakiotuotteeni, olen kohta käyttänyt toisen purnukan loppuun ja lisää aion tosiaan ostaa. Toimii hyvin minun tukassani, vaikka tuotetta meneekin aika paljon. Jotta tukan saa muotoiltua vielä, ihan ehdoton on kosteaan tukkaan Cutrin Chooz Elastic muotovaahto, joka on osoittautunut tehtävään oikein mainioksi. Kuivana sitten saatan suihkia hieman Tigin Curl Boosteria ja lakkaa (Cutrin Chooz Gripping) ja jos oikein ekstratuuheutta haluan esim. bileisiin, niin silloin vielä vähän Wellan oranssipurkkista vahaa juuriin tai Tigin Headbangeria. 

Kuinka usein te muuten pesette tukkanne? Minä pesen ehkä 3-4 kertaa viikossa, vähän riippuen siitä miten on menoja.    Toisaalta, esim. 3 päivää pesemättä menee vielä ihan kohtalaisesti, ilman, että tukka näyttää aivan järkyttävältä (mutta kohtuujärkyttävältä kuitenkin ;)).

Multakin ääni Tigin curls rockeille. Jos haluan ilmavuutta ja korostaa kiharaa niin nämä toimii ihan parhaiten. Ei kuitenkaan kostauta tarpeekis, joten välillä on käytettävä MOP:n hydratingeja. Nämä taas tuntuvat lätsäyttävän tukkaa. Eli ikuista tasapainon hakemista ilmavuuden ja lättänäpään ja toisaalta korpputukan ja kosteutetun välillä.

Pesen hiuksia joka toinen päivä , mutta kolmekin päivää menee ihan hyvin. Jos korostan kiharaa (mikä tarkoittaa mittavaa erilaisen aineiden käyttöä eli tahmaantuu nopeasti) niin pakko pestä joka toinen päivä, jos pidät hiukset suoran taipuisana väliä voi pidentää reilusti enemmän.

Ostin äskettäin Alternan curl sarjan shampoon ja hoitoaineen. Vielä ei vakuuttanut, nosti kyllä kiharaa esiin, mutta tukka tuntui todella kuivalta pesun jälkeen. Onneksi Tigin curl leave in auttoi tässäkin.  Onko muilla kokemuksia Alternasta?

Korjasin lainauksen. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 15.11.06 - klo:23:04 kirjoittanut Luomo »
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 15.11.06 - klo:12:41 »
Onko muilla kokemuksia Alternasta?

Täältä löytyy jonkin verran kokemuksia,  http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=564.0
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 16.11.06 - klo:10:21 »
Löysin nuo jo haulla, mutta ketjussa oli paljon juttua mm. hemp sekä white truffle sarjasta, mutta ei tietoa Alternan curl life -tuotteista ollenkaan. Laitan itse vielä jatkokokemuksia omista pesukokomuksistani ko. sarjasta.

Etsin edelleen kiharapään HG.tä, joten vinkit ja tuotekokemukset kiharoiden hiusten härpöttimistä olisivat edelleen hyvin tervetulleita. Curlyhair. comin keskustelupalstan tuotesuositukset ovat pitkälti sellaisia ettei niitä edes netistä tänne saa. Sitäpaitsi minusta tuntuu että suomalaisen hento hiuslaatuni tarvitsee ihan oman tyyppiset tuotteet, ainakin itselläni kun on ohut tukka mutta kuivan rutiseva niin vaarana on käyttää liian hoitavaa tai raskaista mömmöjä, jotka taas sitten vetää tukan limppisen tuntuiseksi.

Kuinkahan moni suomalaisista kiharapäistä haluaa nimenomaan korostaa kiharuuttaan?
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #52 : 16.11.06 - klo:12:22 »
Kuinkahan moni suomalaisista kiharapäistä haluaa nimenomaan korostaa kiharuuttaan?

Välillä on kiva korostaa, välillä yrittää suorempaa tyyliä. Parasta tässä noh, laineikkaassa laadussa  onkin mahdollisuus vaihteluun.

Kun HG-tuotteita etsit, niin oletkos koettanut muiden juureksen kiharapäiden suosittelemia tuotteita (löytyy mm. täältä http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=573.0)?

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #53 : 17.11.06 - klo:23:30 »
Minuakin kiharapäänä ärsyttää yönjälkeiset hiukset, jotka ovat lässähtäneet ja takkuiset. Ja kun ne takut pitää selvittää, lähtee samalla osa kiharoistakin ja tilalle jää pörröä. Raah. Ei auta aamuisin muuta kuin suihkia jotain kosteuttavaa kevyttä suihketta hiuksiin ja latvoihin latvasuojaa/tms. Ja silti ne eivät ole yhtä ihanat kuin mitä illalla  :-\

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #54 : 18.11.06 - klo:19:23 »
Tuohon kun löytäisi ratkaisun. Aamuisin on vain kasa pörröä kiehkuroiden tilalla. Olen yrittänyt nukkua huivit ja hiusverkot päässä, mutta ei voi mitään.  Takuttuuko muilla kiharat hiukset päivän mittaan? Jos käytän aamulla kiharanvirkistäjää niin illalla on varsinkin niskassa isoja solmuja. Eilen olin saada sydänkohtauksen kun sellainen pölypalleron oloinen takkutukko irtosi kun selvittelin niitä. Tulisi varmaan rastat todella helpolla.

Olen nyt pari kertaa pessyt hiukset sillä Alternalla ja kiharuutta se tuntuu todella korostavan. Hoitoaine ei yksistään riitä,vaan päälle olen vielä käyttänyt EHS:n hunajahoitoa pikahoitiksena sulkemaan hiussuomuja. Sitten vielä Tigin curls rock jätettävää, muotovaahtoa tyveen kohottamaan ja kiharan korostajaa muualle, loppuun vielä latvasuoja. Ei tarvitse ihmetellä miksi aina matkalle lähettäessä kassi painaa kuin synti.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #55 : 19.11.06 - klo:13:20 »
Nyt olisi etsinnässä sellainen todella kosteuttava shampoo ja etenkin hoitoaine tällaisille hentoisille luonnonkiharille hiuksille... tai lähinnä laineille.... olen mietiskellyt moppia ja nexxusta ja niistä onkin ollut foorumilla puhetta... mutta kumpi mahtaisi olla olla kosteuttavampi vai onko ihan puhdas makuasia....
Olen myös huomannut ettei noitten suora tms hiuksisten suositukset toimi välttämättä ollenkaan kiharille hiuksille.... ja tosiaan olen myös kokeillut tuollaisia rakennepaikkaavia eikä niistäkään siis sanottavaa hyötyä ole ollut...
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Kuuku

• Tukkaguru
« Vastaus #56 : 26.11.06 - klo:22:48 »
Suositelkaa luonnonkiharaiset jotain shampoota, hoitoainetta ja jätettäväää/kiharanvirkistäjää luonnonkiharalle poikaystävälleni. Sellaita joka saisi oikein kiharat kippuralle. Tuo pehko on todella kuiva ja pörröinen...

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
« Vastaus #57 : 27.11.06 - klo:12:07 »
Jos poikaystäväsi ei pelkää jätettävissä silikoneja, suosittelen lämpimästi jätettäväksi/latvasuojaksi Goldwellin silk fluidia. Levitän sitä aina kuiville hiuksille ja se saa pehkon kuin pehkon todella pehmeäksi ja silkkisen tuntuiseksi!

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #58 : 27.11.06 - klo:13:20 »
Suositelkaa luonnonkiharaiset jotain shampoota, hoitoainetta ja jätettäväää/kiharanvirkistäjää luonnonkiharalle poikaystävälleni. Sellaita joka saisi oikein kiharat kippuralle. Tuo pehko on todella kuiva ja pörröinen...
Mulla toimii parhaiten Moisture Maniac-shampoo ja hoitis. Se kosteuttaa tosi hyvin ja vetää mulla kiharat korkkiruuville. Myös Graham Webbin kiharasarja on erittäin hyvin kosteuttava, mutta siinä on sen verran silikoneja että se myös lätsäyttää helposti.

Poissa Gigli

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 27.11.06 - klo:13:28 »

Mulla ainakin silarit ja öljyt veltostuttaa kihara, joten jos tahdot säkkärää, niin melkeinpä kannattaa valita jotakin superkosteuttavaa ilman niitä. Joicon Moisturizer vetää mun tukan kiharalle ja jos sattuu Moisturizer-hoidon jälkeen kostea keli, efekti tuplaantuu.  ::) Shampoista eniten kiharuutta aiheuttaa Nexxun Therappe, mutta Kerastasen Bain de Satin 3 tulee hyvänä kakkosena.

Jätettävänä olen aina käytellyt siloittavia silikonimömmöjä, joten niistä en osaa sanoa, mikä tekisi yhtään kiharaa. Joicon Altima on muuten toiminut hyvin Moisturizerin kanssa omaan kuivaan pöwwöön.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"