Mitkä tökötit on teidän ehdottomuuksia pesusta kuivaksi?
Ps. Kui moni on kokeillu Tigi Foxy Curls sarjasta jotain? Kiinnostaisi että onko tehnyt hyvää teidän kiharoille 
Mun tökötteihin tällä hetkellä kuuluu pesuun MOP hydrating shampoo ja hoitoaineena jokin silikoniton. Tigin OH on hoitsikkana toimivin, mutta se on multa loppunut ja tällä hetkellä käytössä MM, joka sekin kyllä vetelee viimeisiään.
Pesun jälkeen otan 10senttisen kolikon verran hoitoainetta vielä käsiin ja puristelen sen vettävaluviin hiuksiin jätettäväksi. Tähän perään suihkautan vielä vähän kookosöljyä käsiin ja puristelen sen edelleen vettävaluviin hiuksiin. Sitten puristelen hiukset mahdollisimman kuiviksi puuvillatrikoiseen pyyhkeeseen. Jos haluan loivempaa lainetta, kampaan hiukset vielä harvapiikkisellä kammalla.
Lopuksi levitän hiuksiin geelin tai muotovaahdon ehkäisemään pörröä. Ihan loistavaksi tavaraksi tähän osoittautui DevaCurlin geeli, jota voi laittaa suht reilusti koko päähän. Hiusten kuivuttua ei ilmene mulla yhtään lähmää eikä korppuisuutta, aine pitää pörrön hyvin minimissä. Tuo geeli on myös nyt loppunut ja sen korvaajana käytän tällä hetkellä herbinan värjättyjen hiuksien muotovaahtoa. Tätä täytyy käyttää hillitysti ettei tule korppua. Ei ole yhtä hyvä pörrön kesyttäjä kuin tuo DevaCurlin geeli, mutta menettelee.
Hiusten kuivumisaika on pitkä, joten monesti joudun menemään kosteilla hiuksilla nukkumaan ja aamulla lopputulos vaihtelee kivasta kamalaan. Etummaiset hiukset laitan yöksi isolla sileäpintaisella papiljotilla kiinni pitämään pyörteen kurissa. Mitä kuivemmaksi hiukset ehtii ennen nukkumaanmenoa kuivia, sen parempi lopputulos aamulla.
Aamuisin kastelen vielä kädet hanan alla ja levitän nokareen perushoitoainetta, tai sitten jotain jätettävää hoitoainetta käsien välissä ja puristelen pituuksiin. Saatan tässäkin vaiheessa suihkauttaa käsiin vielä kookosöljyä ja puristella sitä latvoihin. Mulla on kookosöljyä sellaisessa suihkepullossa, ostettu Thaimaasta. Kylppärissä on sen verran lämmin että se pysyy hyvin nestemäisenä ja on näppärä käyttää suihkeena. Suihkautan sitä monesti myös kosteusvoiteen sekaan ennen levitystä.
Tigin foxy curls-tuotteet eivät toimineet mulla ollenkaan. Niistä tuli kamala lähmäletti. Hoitoaineeksi mulla on hakusessa jokin korvaaja noille tigeille, sopivaa ei ole vielä löytynyt. Silarittomuuden lisäksi sen pitäisi olla suht edullista, koska tällä hiustenmitalla hoitoainetta kuluu PALJON. XZ karpalo-kinuski oli ok, jota saatan ostaa uudestaankin jos jokin tarjous sattuu kohdalle. Aion kokeilla vielä muitakin XZ-hoitiksia. Tresemmen naturals-hoitsikkaa haluaisin myös kokeille, mutta en haluaisi ostaa niin isoa pönttöä, jos se sitten osoittautuukin huonoksi.
Nysimum, kertoisitko tarkemmin miten käytät noita kinky curlyn tuottaita? Tilasin iHerbista Kinky curlyn shampoon, knot todayn ja curling custardin. Odottavat postissa noutoa, joten en ole päässyt vielät testaamaan.