Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277709 kertaa)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #450 : 22.12.12 - klo:18:39 »

Toinen kysymys muille kiharapäille; miten värjäys on vaikuttanut kiharoihin? Luin tuolta henna-keskusteluista että hennaaminen suoristaisi tukkaa, mutta entäs muut värjäysmenetelmät? Tai vaalennus? :)

Vaalennus kuivattaa hiusta, joten itselläni se suoristaa. Elumen-värjäys taas lisää kiharuutta.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #451 : 23.12.12 - klo:11:35 »
Jooo o... Ostin varmaan vuoden tauon jälkee marketti hiustenhoitotuotteita ja heti veti kuivaksi, lättänäksi, karheaksi ja takkuun. Taitas olla et täytyy noi mopit ostaa jättikoossa omaan kylppäriin et nää omat laineet ois kunnossa. Jännä et sitten ku löytää sen oikean hyvän tuotteen ni sitten tukka kiittää menemällä laineille oikee kunnolla :)

Mä käytän omien laineiden kansaa Joicon curl definer jätettävää ainetta ja sitte ku menee tosi kuivaksi laitan Agadir öljyä :)

Mitkä tökötit on teidän ehdottomuuksia pesusta kuivaksi?

Ps. Kui moni on kokeillu Tigi Foxy Curls sarjasta jotain? Kiinnostaisi että onko tehnyt hyvää teidän kiharoille :)
« Viimeksi muokattu: 23.12.12 - klo:18:27 kirjoittanut marsuzioni »

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #452 : 23.12.12 - klo:23:05 »
Oon huomannut, että mun kutrit kaipaa näin talvisaikaan myös rekkua – tukka ei korputu yhtään (mutta laitan silti varuiksi jotain sulkevaa hoitista perään) ja laineet ponkaisevat ihan uuteen uskoon rekuttamisen jälkeen.

Lisäksi oon tainnut viimeinkin löytää mun HG-tuotteita. Perushoitsikkana MOPin hydrating tai OH, rekkuna Joicoa, latvoihin avokadoöljyä, jätettävänä Kinky-Curlyn Knot Today. Muotoilussa joku kiharoille tarkoitettu muotovaahto (Tigin Foxy Curls tai Paul Mitchellin Sculpting Foam) ja Kinky-Curlin Curling Custard. Noi Kinky-Curlyn tuotteet on kai tarkoitettu enemmänkin tosi käkkärähiuksisille, mutta ainakin mun tukka tuntuu tykkäävän siitä, vaikka onkin vain loivahkoilla laineilla :) Varsinkin toi Curling Custard on aivan mahtavaa tavaraa, sitä voi laittaa enemmänkin ilman, että tukka menisi ihan korpuksi. Viimeistään puristelun ja TT:n jäljiltä tukka näyttää siltä, kuin siinä ei olisi mitään muotoilutuotteita, mutta pito kuitenkin pysyy <3

Shampoosta MOPin hydrating (tai kiharashampoo) on ihan mahtav(i)a, mutta ei taida saada enää litran pulloissa :( Taidan siis toistaiseksi käyttää loppuun jo ostamani Foxy Curls -shampoon, se on ihan jees myös. Ostin iHerbistä testiin Beautiful Curlsin laineikkaille hiuksille tarkoitetun shampoon, mutta se oli ihan karmea 0_0

Onko kenelläkään muuten mitään järkevää vinkkiä siihen, miten tukassa saisi pysymään kiharan näin talvellakin? Mulla pysyy tukka ihan nätisti niin kauan kuin olen sisätiloissa, mutta heti kun menen ulos, se suoristuu selvästi :/
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #453 : 24.12.12 - klo:00:36 »
??? Mä olen alkanut löytämään sellaisia karheita (siis aivan juuresta asti karheita) hiuksia, ja kun hiusta liu'uttaa sormien välissä niin tuntuu kuin se olisi taittunut sentin välein, siis todella monesta kohtaa. Onko teillä muilla kiharapäillä vastaavaa? Mulla on ehkä enemmän laineikkaat hiukset kuin kiharat ja osa hiuksista on kokonaan suoria. Harjaan nämä suoriksi, en jaksa korostaa kiharaa kun en oikein osaa. Vähän sekalainen hiuksisto siis, eikä ole käsitelty hiusta mitenkään, joten tuon karheuden/taittuneisuuden ei pitäisi johtua mistään vauriosta.

Onko tuommoinen hius vaan käkkärämpi kuin muut hiukset vai mikä ihme sitä hiusta vaivaa?  ??? Muut hiukset tuntuu sileiltä kun sormien välissä liu'uttaa yksitellen.

Mullakin on osa hiuksista paljon suorempaa, ja karheampia ja paksumpia hiuksia joukossa, varsinkin alla. Ne on myös tummempia. mieskin löysi ruskean paksun hiuksen ja ihmetteli miksi mulla on monenlaisia hiuksia :) Huomasin vuosia sitten asian ja ihmettelin onko minun hiukset muuttumassa tummiksi, mutta ei niiden määrä ole muuttunut. Ne ei ole muita kiharampia, melkein suoria oikeastaan. En jaksanut joskus nuorena korostaa kiharaa/laineita, Myöhemmin kun leikkautin vähän kevyemmän mallin huomasin että nämähän on kivat kiharana, eikä se epämääräisyys ole niin kauheaa. Kiharran välillä suoria osioita varsinkin nyt kun ne on niin pitkät, mikä on tietysti vähän  työlästä. Toisaalta on se hiusten jatkuva suoraksi föönauskin aikaa vievää. Vaati jonkin verran kokeiluja tämä kiharana pitäminen, on sen arvoista kuitenkin!

Kiitos muuten edelliset hiustuotevinkeistä, vaikka vähän kalliimpia ovat kuin mitä olen tottunut käyttämään. Ehkä kokeilemisen arvoisia.
« Viimeksi muokattu: 24.12.12 - klo:00:41 kirjoittanut anilliini »
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 30.12.12 - klo:20:36 »
Taisin sitten löytää oman HG tuotteen kiharille hiuksilleni! Lushin R&B:n muotoileva hiusten kosteuttaja.

Oma ongelmani on siis se, että jossain vaiheessa elämää hiukset ovat olleet piikkisuorat, sitten taas kiharat, sitten suoraa ja nyt taas osa on suoraa, osa lainetta, pieni osa on korkkiruuvia ja osa hiuksista sellaista krepatun näköistä pöhelikköä. En siis ikinä oikein tiedä, pitäisikö minun suoristaa hiusta, kihartaa sitä enemmän tai minkälaiset hoitotuotteet olisi parhaimmat.

No, tämä voimakastuoksuinen jankki laitettuna kosteisiin hiuksiin vähentää pörröä pois ja saa epämääräisen kiharan nätisti laineelle. Ei tarvinnut kuin harjata hiukset (märkinä ja sitten taas kuivana), niin tuli ihan kivannäköistä jälkeä :)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #455 : 06.01.13 - klo:15:54 »
Mitkä tökötit on teidän ehdottomuuksia pesusta kuivaksi?

Ps. Kui moni on kokeillu Tigi Foxy Curls sarjasta jotain? Kiinnostaisi että onko tehnyt hyvää teidän kiharoille :)

Mun tökötteihin tällä hetkellä kuuluu pesuun MOP hydrating shampoo ja hoitoaineena jokin silikoniton. Tigin OH on hoitsikkana toimivin, mutta se on multa loppunut ja tällä hetkellä käytössä MM, joka sekin kyllä vetelee viimeisiään.

Pesun jälkeen otan 10senttisen kolikon verran hoitoainetta vielä käsiin ja puristelen sen vettävaluviin hiuksiin jätettäväksi. Tähän perään suihkautan vielä vähän kookosöljyä käsiin ja puristelen sen edelleen vettävaluviin hiuksiin. Sitten puristelen hiukset mahdollisimman kuiviksi puuvillatrikoiseen pyyhkeeseen. Jos haluan loivempaa lainetta, kampaan hiukset vielä harvapiikkisellä kammalla.

Lopuksi levitän hiuksiin geelin tai muotovaahdon ehkäisemään pörröä. Ihan loistavaksi tavaraksi tähän osoittautui DevaCurlin geeli, jota voi laittaa suht reilusti koko päähän. Hiusten kuivuttua ei ilmene mulla yhtään lähmää eikä korppuisuutta, aine pitää pörrön hyvin minimissä. Tuo geeli on myös nyt loppunut ja sen korvaajana käytän tällä hetkellä herbinan värjättyjen hiuksien muotovaahtoa. Tätä täytyy käyttää hillitysti ettei tule korppua. Ei ole yhtä hyvä pörrön kesyttäjä kuin tuo DevaCurlin geeli, mutta menettelee.

Hiusten kuivumisaika on pitkä, joten monesti joudun menemään kosteilla hiuksilla nukkumaan ja aamulla lopputulos vaihtelee kivasta kamalaan. Etummaiset hiukset laitan yöksi isolla sileäpintaisella papiljotilla kiinni pitämään pyörteen kurissa. Mitä kuivemmaksi hiukset ehtii ennen nukkumaanmenoa kuivia, sen parempi lopputulos aamulla.

Aamuisin kastelen vielä kädet hanan alla ja levitän nokareen perushoitoainetta, tai sitten jotain jätettävää hoitoainetta käsien välissä ja puristelen pituuksiin. Saatan tässäkin vaiheessa suihkauttaa käsiin vielä kookosöljyä ja puristella sitä latvoihin. Mulla on kookosöljyä sellaisessa suihkepullossa, ostettu Thaimaasta. Kylppärissä on sen verran lämmin että se pysyy hyvin nestemäisenä ja on näppärä käyttää suihkeena. Suihkautan sitä monesti myös kosteusvoiteen sekaan ennen levitystä.

Tigin foxy curls-tuotteet eivät toimineet mulla ollenkaan. Niistä tuli kamala lähmäletti. Hoitoaineeksi mulla on hakusessa jokin korvaaja noille tigeille, sopivaa ei ole vielä löytynyt. Silarittomuuden lisäksi sen pitäisi olla suht edullista, koska tällä hiustenmitalla hoitoainetta kuluu PALJON. XZ karpalo-kinuski oli ok, jota saatan ostaa uudestaankin jos jokin tarjous sattuu kohdalle. Aion kokeilla vielä muitakin XZ-hoitiksia. Tresemmen naturals-hoitsikkaa haluaisin myös kokeille, mutta en haluaisi ostaa niin isoa pönttöä, jos se sitten osoittautuukin huonoksi.

Nysimum, kertoisitko tarkemmin miten käytät noita kinky curlyn tuottaita? Tilasin iHerbista Kinky curlyn shampoon, knot todayn ja curling custardin. Odottavat postissa noutoa, joten en ole päässyt vielät testaamaan.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

-JI-

• Vieras
« Vastaus #456 : 07.01.13 - klo:09:51 »
Moi, kuulunkohan kiharapäihin?  :) Hiukseni ovat taipuisat ja kostealla ilmalla menevät korkkiruuveille, mutta eivät ole säkkärät.Kosteutusta kaipaavat paljon ja tuotteista riippuen laineikkuus vaihtelee.Nyt hiukset ovat lapaluille asti ja kihartuvat enemmän mitä pidemmiksi kasvavat.Silikoni ja hiustenkuivain, niin saan melko suorat hiukset. Muotoilutuotteita en käytä, pelkkä silarillinen jätettävä auttaa hallitsemaan hiuksia. En ole perimältäni kokonaan suomalainen.
« Viimeksi muokattu: 07.01.13 - klo:10:35 kirjoittanut -JI- »

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #457 : 07.01.13 - klo:10:13 »
Nysimum, kertoisitko tarkemmin miten käytät noita kinky curlyn tuottaita? Tilasin iHerbista Kinky curlyn shampoon, knot todayn ja curling custardin. Odottavat postissa noutoa, joten en ole päässyt vielät testaamaan.
Knot Todaytä otan pienen nokareen, hieron käsiin ja käsillä sitten puristelen hiuksiin. Sen jälkeen laitan muotovaahtoa, samaten puristellen, minkä jälkeen otan vähän isomman nokareen Curling Custardia ja toimin samalla tavalla kuin Knot Todayn kanssa. Ei siis mitään kovin kummoista operaatiota :)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #458 : 07.01.13 - klo:11:59 »
^Laitatko pyyhekuivattuun hiukseen siis?

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #459 : 07.01.13 - klo:12:09 »
^ Juuri niin :)

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #460 : 20.01.13 - klo:02:21 »
hmph. En ole saanut aikaan curly girl methodilla erityisen näkyviä tuloksia. En ainakaan sellaisia kiiltokiharoita mitä netissä näkyi olevan aiheeseen liittyen. Mulla nämä on aina vähän pörröiset. Yritän nyt vielä uudelleen sulfaatittomalla kosteuttavalla shampoolla, ja pysyn täysin erossa silikoni/alkoholi hoitoaineista ja muotoilutuotteista. En kyllä ole koskaan mikään muotoilutuotteiden himokäyttäjä edes ollut. Minun kiharat on muutenkin loivat, että ehkä tämä ei vain hyödytä minua tämän enempää.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 22.01.13 - klo:23:39 »
^Käytätkö siis mitään tuotetta poishuuhdeltavan hoitoaineen jälkeen? Tarvitset tuotteen joka sulkee kosteuden hiukseen ja estää sitä pörrööntymästä.

Itse voin suositella sekä devacurlin geeliä tai sitten kinky curlyn curling custardia. Toi KCCC osottautui mulla ihan huipputuotteeksi. Tekee hiuksista tosi raskaat kuitenkaan lähmäämättä ja pitää pörrön tosi hyvin poissa. Ainoat miinukset on tuoksu haju ja epäkäytännöllinen purkki.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #462 : 30.01.13 - klo:15:43 »
Joo, käytän yleensä jätettävääkin hoitoainetta ainakin kuivimpiin kohtiin. Yksi melko hyvä on ollut matthew jamesin splitz joka on oikeastaan latvasuoja. Toimii mulla aika hyvin kiharanvirkistäjänä ja jätettävänä. Siinä taitaa olla melkoisesti silikonia mutta paras tähän mennessä. Nyt olen kokeillut silikonittomista Naked bodycaren kiharaseerumilla. En ole ollut kovin vakuuttunut, ja tuoksu on liian voimakas. Laitan korvan taakse nuo ehdotukset, kiitoksia.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 01.02.13 - klo:00:10 »
^Jätettävissäkään ei ole sitä riittävää pitoa ja kalvonmuodostusta joka pitäisi pörrön poissa. Eli sen jätettävän hoitoaineenkin jälkeen tarvitaan vielä se jokin geelimäinen tavara tai esim. muotovaahto. Itselläni muotovaahto ei kuitenkaan jätä hiusta pehmeäksi samalla tavalla kuin nuo mainitsemani geelit, mutta parempi se vaahtokin kun ei mitään. Jos muotovaahtoa päädyt testaamaan niin inciin on hyvä kiinnittää huomiota ettei siellä ole sitä kuivattavaa alkoholia. Ja silarit pannassa edelleen jos käytössä sulfaatiton shampoo.

Redsea

• Vieras
« Vastaus #464 : 10.02.13 - klo:21:10 »
Heippa kiharapäät  :O

Tälläinen kysymys. Tukkani on nyt suunilleen solisluun mitassa ja on ruvennut jotenkin hassusti lainehtimaan (jota ei mielestäni ole ennen tehnyt) Eli otsalle on tullut kunnon kierretöythö ja takana latvat eivät suoristu millään vaan taipuilevat toistensa päälle ja alle. Niskassa tukka muutenkin hyvin omatahtonsa mukaan menevää lainetta... Onko mahdollista että mitä pidemmäksi tukka kasvaa sitä kiharampi ja laineikkaampi siitä tulee? Eli lyhyenä voi olla hyvinkin suora, mutta pitkänä kihara?  ;D

Sain tietää mistä tämä hiusteni yhtäkkinen laineileminen ja kihartuminen saattaa johtua.. No tietysti hormoneista! :D Naisilla hiukset saattavat ruveta kihartumaan tietyssä iässä ja hormoonien vaikutuksesta, itselläni on myös suvussa kikkarapäitä..
« Viimeksi muokattu: 13.02.13 - klo:15:21 kirjoittanut Redsea »