Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277522 kertaa)

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #465 : 15.02.13 - klo:17:39 »
^Jätettävissäkään ei ole sitä riittävää pitoa ja kalvonmuodostusta joka pitäisi pörrön poissa. Eli sen jätettävän hoitoaineenkin jälkeen tarvitaan vielä se jokin geelimäinen tavara tai esim. muotovaahto. Itselläni muotovaahto ei kuitenkaan jätä hiusta pehmeäksi samalla tavalla kuin nuo mainitsemani geelit, mutta parempi se vaahtokin kun ei mitään. Jos muotovaahtoa päädyt testaamaan niin inciin on hyvä kiinnittää huomiota ettei siellä ole sitä kuivattavaa alkoholia. Ja silarit pannassa edelleen jos käytössä sulfaatiton shampoo.

Muotovaahto tosiaan kovettaa hiuksia, käytän silti joskus jotain mietoa. Mielenkiintoista, geeli on varmaan ainoa jota ei ole tullut mieleen vielä käyttää. Mulla on kyllä yksi geeli joka oli yllätyksekseni alkoholiton. Studio linen mineral fx. Kävisiköhän tämä nyt ensialkuun kokeilumielessä. Silikonittomuudesta en osaa sanoa mutta ainakaan coneja ei näkynyt olevan incissä. Ainoa alkoholillinen tuote mitä käytän on hiuslakka, jota suihkuttelen vain vähän juuriin kohottamaan hiuksia. Sille en ole löytänyt korvaavaa tuotetta.
« Viimeksi muokattu: 15.02.13 - klo:17:48 kirjoittanut anilliini »
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 16.02.13 - klo:22:04 »
Mielenkiintoista, geeli on varmaan ainoa jota ei ole tullut mieleen vielä käyttää. Mulla on kyllä yksi geeli joka oli yllätyksekseni alkoholiton. Studio linen mineral fx. Kävisiköhän tämä nyt ensialkuun kokeilumielessä. Silikonittomuudesta en osaa sanoa mutta ainakaan coneja ei näkynyt olevan incissä.

Mullakaan ei KOSKAAN tullut mieleenkään kokeilla mitään geeliä, siitä tuli vaan mieleen jotenkin ysäri-korput, mutta nyt vietettyäni paljon aikaa ulkomaisella kiharafoorumilla, tajusin että nehän käyttää melkein kaikki jotain geeliä. En ole kokeillut mitään Suomesta saatavia tuotteita, vaan hommasin suoraan ulkomailta noita paria jotka molemmat pelittivätkin hyvin. Olisin niin säästynyt jokapäiväisiltä huonoilta tukkapäiviltä jos joku olisi osannut tuupata minua noiden geelien pariin jo aiemmin. Suoristusrautojen yleistyessä sain viimein hiukseni kuriin, mutta kun olin yläasteella, ne oli vielä aika harvinaisia kapistuksia ja siihen aikaan olin aika epätoivoinen hiusteni kanssa  :-\
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 16.02.13 - klo:22:14 »
Hmm, olen nähtävästi itsekin kokeillut ihan vääränlaisia geelejä. Voisin kokeilla taas vaihteeksi jotain.

Muuten, saako kinky curlyn curling custardia Suomesta, vai onko iHerb paras paikka tilata?

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 17.02.13 - klo:19:12 »
^Ei taida saada Suomesta. Iherb on varmaan parhaimpia paikkoja tilata, en ainakaan ole löytänyt muualta sen halvemmalla. Devacurlin tuotteita saa tai ainakin on saanut mansikkalasta, tosin omani tilasin ebaysta.

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #469 : 19.02.13 - klo:15:04 »
Onko mahdollista että mitä pidemmäksi tukka kasvaa sitä kiharampi ja laineikkaampi siitä tulee? Eli lyhyenä voi olla hyvinkin suora, mutta pitkänä kihara?
Toki on. Itsekin ajattelin aiemmin, että kiharoiden hiusten yksi määritelmällinen piirre on, että ne kihartuvat sitä enemmän, mitä lyhyemmät ovat. Mutta eihän kiharuuskaan ole mikään joko-tai-juttu, vaan kiharuutta on eriasteista, loivasta laineesta ihan kinkyyn käkkärään. Jos kiharuus on kovin loivaa, ei kihara "ehdi" muodostua lyhyessä hiuksessa.

Otan havainnollistavaksi kuvaksi oman tukkani:

Jos tuosta nyt pätkäisisi korvan tasolta hiukset poikki, niin tuossa olisi juuri ja juuri jokin laineentapainen erotettavissa – sitä lyhyemmässä ei senkään vertaa. Lyhythiuksisena mulla olikin aika suoran näköiset hiukset, lähinnä jotkin yksittäiset niskasuortuvat kihartuivat vähän. Nyt kun on pituutta enemmän, laineet pääsevät paremmin esille.

Ja tämähän onkin hyvä aasinsilta häpeämättömään ilakointiin siitä, että mun tukkaan tulee kuin tuleekin kivoja laineita \o/ :) Viime heinäkuussa olin vielä epäileväinen sen suhteen, tuleeko mulle mitään järkeviä laineita ensinkään, mutta kyllä tämä ihan lupaavalta näyttää. Takaa ne ovat kyllä vieläkin selvästi suoremmat [ja nukkuessa lätsähtävät aivan armotta], mutta ehkä kaikkea ei voi saada ;D

« Viimeksi muokattu: 19.02.13 - klo:15:10 kirjoittanut nysimum »
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #470 : 26.02.13 - klo:22:36 »
Vanha kunnon studio line toimii hyvin. (On vähän säästöbudjetti hiustuotehankintojen kanssa tällä hetkellä). Ei tule koppuraa kun laittaa pyyhekuiviin hiuksiin. Nyt oli todella kiharat hiukset kun kuivattelin t-paitaturbaani päässä ja nukahdin.

Redsea

• Vieras
« Vastaus #471 : 28.02.13 - klo:19:04 »
Onko mahdollista että mitä pidemmäksi tukka kasvaa sitä kiharampi ja laineikkaampi siitä tulee? Eli lyhyenä voi olla hyvinkin suora, mutta pitkänä kihara?
Toki on. Itsekin ajattelin aiemmin, että kiharoiden hiusten yksi määritelmällinen piirre on, että ne kihartuvat sitä enemmän, mitä lyhyemmät ovat. Mutta eihän kiharuuskaan ole mikään joko-tai-juttu, vaan kiharuutta on eriasteista, loivasta laineesta ihan kinkyyn käkkärään. Jos kiharuus on kovin loivaa, ei kihara "ehdi" muodostua lyhyessä hiuksessa.

Otan havainnollistavaksi kuvaksi oman tukkani:

Jos tuosta nyt pätkäisisi korvan tasolta hiukset poikki, niin tuossa olisi juuri ja juuri jokin laineentapainen erotettavissa – sitä lyhyemmässä ei senkään vertaa. Lyhythiuksisena mulla olikin aika suoran näköiset hiukset, lähinnä jotkin yksittäiset niskasuortuvat kihartuivat vähän. Nyt kun on pituutta enemmän, laineet pääsevät paremmin esille.

Ja tämähän onkin hyvä aasinsilta häpeämättömään ilakointiin siitä, että mun tukkaan tulee kuin tuleekin kivoja laineita \o/ :) Viime heinäkuussa olin vielä epäileväinen sen suhteen, tuleeko mulle mitään järkeviä laineita ensinkään, mutta kyllä tämä ihan lupaavalta näyttää. Takaa ne ovat kyllä vieläkin selvästi suoremmat [ja nukkuessa lätsähtävät aivan armotta], mutta ehkä kaikkea ei voi saada ;D

Ihanat hiukset sulla! Näyttää olevan samaa laatua kuin minulla (omani taitavat ehkä vähän enemmän taipua), ihanan värisetkin! eli voinko tosiaan kutsua itseäni kiharapääksi? :D :D Hassua mulla on takana selvästi lainekkaampaa kuin edessä ja tukka sojottaa harjaamallakin kokonaan kohti taivasta tietyissä kohdissa... Kiitti ihanista kuvista!  <3

Poissa susQ

• Haiven
  • *
« Vastaus #472 : 28.03.13 - klo:13:03 »
Uusi kiharapää ilmottautuu. En edes tiiä onko luonnonkiharaa vai mitä tää on, jos annan kuivua harjaamatta niin koko pää ihan täys pientä kiharaa, hiukset melkein olkapäälle mutta kiharana nousee korvan kohdlle. Mutta sitten jos harjaan märkänä, on hiukset täysin suorat, ja pysyy suorana niin kauan että ne kastelee  ;D

Ongelma on se, että haluaisin pysyä täysin silikonittomissa tuotteissa, mutta ilman silikonia kiharat on pörröäkin pörröisemmät. Ja toisekseen kaikki kiharanvirkistäjät mitä olen kokeillut sisältää silikonia. Onko täällä yhtään kiharapäistä joka olisi löytänyt silikonittomat tuotteen kiharoiden hoitoon? Ja tietysti vielä alkottomat, hiukset on järkytyävän kuivat ilman niitäkin  ;D

Olkapäitä hipova, kuiva, käsitelty, luonnonkihara pehko. Oman värin kasvatus ja leikkauslakko 01/2013 alkaen.

iHerb alennuskoodi KVM213

Poissa Jennq

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #473 : 30.03.13 - klo:12:39 »
Osaisko joku sanoa jotain hyvää jätettävää hoitoainetta / hoitoainesuihketta / hoitosuihketta kiharille hiuksille? Kokeilin Schwarzkopf Gliss Hair Repairia, mutta se vain pörröittää kiharoitani enemmän   :-\ haluaisin tukan näyttävän vähemmän pörröiseltä, mutta silti kiharalta. Mielellään ei silikoneja, mutta jos niitä on niin ei se nyt niin väliksi ole. Niin ja mielellään jokin markettituote kohtuuhintaan :)
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #474 : 30.03.13 - klo:14:14 »
^Kokeile mitä tahansa silaritonta (esim XZ) perushoitoainetta sellaisenaan? Eli hiero nokare hoitoainetta käsien välissä ja puristele kosteisiin tai kuiviin hiuksiin jätettävän hoitoaineen tapaan.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #475 : 08.04.13 - klo:21:40 »
^^^ Hauskaa kuulla että muillakin on sama juttu että jos hiuksia kampaa tai harjaa märkänä (tai kuivana) niin ne ei kiharru kunnolla. Ärsyttää kun "harjaamattomat hiukset" on joidenkin mielestä jotenkin huolittelemattomat. Taipuisiin ei vaan päde samat asiat aina kuin suoriin hiuksiin. Mulla on aina ollut vähän ristiriitainen olo tän asian kanssa. Harjaan niitä kyllä joskus jos pidän niitä tarkoituksella suorana.

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #476 : 26.04.13 - klo:03:44 »
ARGH. En tiedä pitäisikö tästä rantata tänne vai tuonne hiusmallikriisikeskusteluun, mutta jotenkin luulen että täällä minua ymmärretään paremmin. Eli homma on että hiukset olis tämänmoiset

mutta luonnonkiharat, eli jokapäiväisellä suoristamisella mennään. Nyt on alkanut kyrpiä toi kihartuminen niin paljon että aloin kasvattamaan tota sivureuhkaa että jos se vähän kihartuu niin ei näytä niin pahalta. Olisko kellää mitään vinkkejä ton kiharan sivureuhkan hillitsemiseen, kun se kihartuu pienestäkin kosteudesta ja sitten ollaan taas ihanilla kiharoilla. Anteeksi rumat sanani mutta kyrsii hieman =D Olen lakannut toivomasta että kilo lakkaa ja muuta kamaa hiuksissa tekisi ihmeitäkään.
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #477 : 27.04.13 - klo:18:07 »
^Mitäs jos korostaisit sitä kiharaa, näyttääkö se sillon ihan pöntöltä vai?

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #478 : 03.05.13 - klo:12:43 »
Säästyy paljolta vaivalta jos leikkauttaa mallin joka näyttää hyvältä myös kiharana, niin ei tarvi suoristaa kokoajan. Hyvä kampaaja osaa auttaa.

Poissa Jennq

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #479 : 23.05.13 - klo:15:32 »
Aina kun käyn suihkussa ja hiukset kuivuu, mun luonnonkihara tukka menee tosi pörröseksi suunnilleen korvista alaspäin  :o ei se oo ennen tehny niin, mutta vaalennusprojekti on näköjään rasittanu liikaa... vaikka oon pitäny vähintään 2vk tauon vaalennuspesujen välissä (joita olen tehnyt 3-4). Kuitenkin kun laitan nukkumaan letit päässä ja aamulla aukaisen ne, tukka on lähes normaali ja kivan kiharainen. Kiharat kuitenkin hälvenevät päivän mittaan.

Olisko jotain vinkkejä, millä sais pörröisyyttä vähemmäksi ja kiharoita pysyvimmiksi? Vaalennusprojektin taidan keskeyttää hetkeksi, en halua että tukka kärsii tämän enempää...

PS. Käytössä on ollut manteli- ja extra virgin oliiviöljy, omenaviinietikkahuuhtelu, xz:n suklaavanilja-hiusnaamio, syoss intensive oil treatment, wella proseries repair treatment-hiusnaamio ja xz:n vanilla cafe hoitoainesuihke, mutta pörröisyys senkun jatkuu. Voisiko liika hoitotuotteiden käyttö aiheuttaa tämän? Ajattelin vain tehohoitaa tukkaa kuntoon koko vaalennusprojektin läpi, mutta ei näytä auttaneen.
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!