Käynpä itsekin vinkkaamassa täällä omista suosikeistani yms., kun olen tähän asti vain hyödyntänyt muiden neuvoja. Omat hiukseni ovat pitkät, paksut ja kiharat ehkä lähinnä luokkaa 3A tai 3B. Olen aina ollut pitkä- ja paksuhiuksinen, mutta parikymppiseksi asti hiukseni olivat lähinnä luontuvat tai laineikkaat. Tämän jälkeen tapahtui ilmeisesti joku muutos hormoneissa, sillä hiukset alkoivat yllättäen kihartua urakalla. Kunnolliset hoitoaineet, muotoilu, harjan vaihtaminen kampaan/sormiin yms. on toki auttanut myös. Hiusten malli on kerrostettu ja takaa hieman kaartuva sivuille lyhentyen.
Pesen hiukset ehkä pari kertaa viikossa. Kampaan hiukset märkinä, laitan jätettävät ja muotovaahdon/geelin ja annan kuivua itsekseen (jos hiustenkuivaajaa on pakko käyttää, diffuusori on ystävä). Toisena ja kolmantena päivänä yritän yleensä siistiä pintapörröä yms. kylmällä vedellä, suihkeilla tai hoitoaineella. Kampaa hiukset näkevät seuraavan kerran vasta uuden pesun yhteydessä.
Luottotuotteitani ovat Tigin Oatmeal & honey ( jonka lopettamisesta en vaan tunnu pääsevän yli

), Davinesin Love shampoo ja hoitoaine (paksua ja ihana tuoksu

), MOP:n kosteuttava shampoo ja hoitoaine (kehuttu toki täälläkin moneen kertaan), Sebastianin Potion 9 ja Sebastianin Whipped creme -muotovaahto (whipped on kevyt muotovaahto, joka sopii omaan kiharaani loistavasti, pursotetaan hauskasti kuin kaupan valmiskermavaahto). Sebastianit ostan yleensä aina Sokoksen hiuspäiviltä, jolloin niitä saa about 20 € puteli. Kaapista löytyy myös Kinky Curlyn geeli, joka toimii ihan ok, vaikka vaatiikin hiusten kuivuttua aika paljon puristelua, että kiharat eivät jää koviksi. Shampoilla ei ole mielestäni niin väliä, mutta hyvästä hoitoaineesta ehdottomasti kannattaa maksaa. Myös muotoilutuotteisiin kannattaa panostaa, jotta kiharat pysyvät koossa ja muoto kauniina mahdollisimman pitkään.
Erilaisia kiharanvirkistäjiä tai suihkutettavia hoitoaineita olen kokeillut useita, mutta en ole löytänyt suosikkiani. Lähinnä kaikki tuotteet tuntuvat vain kovettuvan hiuksen pintaan, mutta eivät tee mitään kiharoilleni. Myöskään öljyjen kanssa en ole päässyt erityiseen sopuun muussa kuin ruuanlaitossa ja meikinpuhdistuksessa.