Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277518 kertaa)

Poissa Trillian

• Haiven
  • *
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #480 : 24.05.13 - klo:14:08 »
^ Jokainen tukka toki käyttäytyy omalla tavallaan, mutta mun kiharat ainakin loukkaantuu liiasta öljyisyydestä kovin. Paras tähän mennessä löytämäni kiharatuote on tämä Kinky-Curlyn geeli. Tuoksuu hyvältä, ja kiharat on ihan omaa luokkaansa tuon jäljiltä.

En ole uskaltanut viime syksyn jälkeen käyttää öljyjä ollenkaan, tein silloin öljymuhittelun koko päähän, ja lopputuloksena kiharat loiveni korkkiruuveista laineille, ja piti pestä tukka moneen kertaan, ennen kuin pääsin takaisin kiharapääksi. En tietenkään väitä, että kaikkien kiharat toimisivat samalla logiikalla, mutta en itse enää riskeeraa. :)

Säihke

• Vieras
« Vastaus #481 : 15.06.13 - klo:22:29 »

Onkos kukaa kikkarapää kokeillut Macadamia natural oil -tuotesarjaa? Amerikassa kuulemma iso juttu :O

Ostin ulkomailta Macadamian Reviving Curl Creaming joka on ihan ok. En ole saanut tuotteella vielä lähmää aikaiseksi ja tuote jämäköittää hiusta hieman ja tuo kiharaa vähän paremmin esiin. Toivoisin vielä napakampaa pitoa kiharalle joten seuraavaksi tilaan iherbistä jonkun geelin. Käytän ehdottomasti tuon Macadamian loppuun, mutta tuskin ostan enää uutta. Tuote toimii ehkä kiharammassa hiuksessa vielä paremmin?

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #482 : 26.06.13 - klo:07:22 »
Hmm. Minäkin huomasin ettei mun kiharat tykkää myöskään öljystä. Luulin että ne on niin kuivat ettei kiharru ja oon mätännyt lisää öljyä. Nyt oon ollut reippaan viikon laittamatta, ja pistänyt muut normi hoitotuotteeni ja kiharat on taas entisensä. Oon käyttänyt Bed Headin tuotteita. Nyt mietin että mitä ostan seuraavaksi. Ilmeisesti mun tukka tykkää mitä silikonisempi tuote on. Kosteutta myös pitäisi saada.. Onko tuo resurection punaisessa pullossa noista hoitavin?

Onko kukaan kokeillut sitä? Rasvoittaako kamalasti?

Säihke

• Vieras
« Vastaus #483 : 08.07.13 - klo:11:42 »
^ Jokainen tukka toki käyttäytyy omalla tavallaan, mutta mun kiharat ainakin loukkaantuu liiasta öljyisyydestä kovin. Paras tähän mennessä löytämäni kiharatuote on tämä Kinky-Curlyn geeli. Tuoksuu hyvältä, ja kiharat on ihan omaa luokkaansa tuon jäljiltä.

En ole uskaltanut viime syksyn jälkeen käyttää öljyjä ollenkaan, tein silloin öljymuhittelun koko päähän, ja lopputuloksena kiharat loiveni korkkiruuveista laineille, ja piti pestä tukka moneen kertaan, ennen kuin pääsin takaisin kiharapääksi. En tietenkään väitä, että kaikkien kiharat toimisivat samalla logiikalla, mutta en itse enää riskeeraa. :)

Millaista "tehohoitoa" te (täysin öljyttömät)kiharatukkaiset sitten käytätte öljyjen sijaan? Muhitteletteko te koskaan hoitoaineita yön yli? Miten hiusten kosteutus talvella, eroaako kesäajasta mitenkään? Käytättekö latvasuojaa?

Ja miksi jotkut sanoo että silikonit kuivattaa hiusta ja jotkut käyttää niitä jatkuvasti?  ???

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #484 : 08.07.13 - klo:19:10 »
No en mä ainakaan käytä mitään muutakun pesussa hoitoainetta, ja sitten mättään päähän vielä kolmea eri jätettävää hoitista. Laitoin kampaajan suosittelemana öljyä päähän jaa koin valaistumisen kun joku täällä puhui ettei öljyt sovi. Sitten jätin öljyn pois ja kas kas, kiharat pikkuhiljaa vetäytyy taas korkkiruuveille. Mä olen nyt vielä vähän hakuammunnassa oman tukkani kanssa kun tässä on vielä latvassa muutama sentti käsiteltyä ja elumenilla värjäilyt hiukset aikanaan oli niin sileetä ja korkkiruuvia että, oma nyt on vähän karheempaa ja pörröytyvämpää kun ei ole väriä päällä.

Tää kuva on öljyhoitoajalta:

Korkkiruuvikiharakuvaa ei löydy. :D
« Viimeksi muokattu: 08.07.13 - klo:20:42 kirjoittanut leeinsane »

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #485 : 07.09.13 - klo:14:52 »
Oon tässä jo hetken miettiny, että minkäköhän takia mun hiusten pääliosa ei kiharru? Käytännössä koko muu pää, lukuunottamatta ihan hiusten päälikerrosta, kihartuu laineille ja todella vahvasti, ei suoristu ellei tarkoituksellisesti suorista. Pääliosaa taas en saa kihartumaan sitten mitenkään ilman apua. Oon koittanu miettiä, mitä päälihiusten kanssa teen erilailla, mutta en keksi mitään. Hiukset eivät siis kiharru edes latvoista, joten en usko että pituus olisi ongelma. Samat tuotteet levitän muuallekin hiuksiin, en harjaa hiuksia, en kuivaa..

Tässä pari kuvaa havainnollistamaan ongelmaa:

Jälkimmäisessä kuvassa on päälihiusten kiharin kohta..

Poissa Trillian

• Haiven
  • *
« Vastaus #486 : 10.09.13 - klo:00:07 »
^ Mulla on ainakin päällimmäisin kerros hiuksista kuivinta (ihan olettaisin että auringosta yms. johtuen) ja se ei kiharru yhtä hyvin ilman kannustusta. Luulen että johtuu ihan vain tuosta kuivuudesta, koska kosteutus saa muutenkin kiharat pomppaamaan paremmin esiin. :)
Mulla toimii seuraavat kikat: laitan kosteuttavaa hoitoainetta päällimmäiseen osaan aina tosi reilusti, ja pesun jälkeen en kuivaa pyyhkeellä vaan keveästi puhtaalla t-paidalla tai tyynyliinalla. Sen jälkeen laitan jätettäviä (Kinky Curlyn tuotteita tällä hetkellä käytössä ja lisäksi Acuren ja Giovannin suihkeet) ja ihan viimeiseksi puristelen Kinky Curlyn curling custardia hiuksiin niin että saan kiharat esille. Teen tämän yleensä pää alaspäin, ja sitten jos on aikaa ja mahdollisuus, "ploppaan" tukan ainakin joksikin aikaa. Eli en siis anna kuivua ihan kuivaksi asti, sopii mun hiuksille paremmin. Ploppaus on tosin varmaan kaikille ketjua lukeneille jo tuttua. :) 

Pelkkiä kuvia katsomalla ei tietenkään voi varmasti sanoa, mikä sun hiusten tilanne on, mutta omilleni tämä toimii. Tosin nyt kun hiukset on jo pidemmät, niin ne kyllä valitettavasti tuolta päälaelta suoristuu jonkun verran, harmi kyllä. Toisaalta taas se ihan sopiikin mun mielestä näille korkkiruuveille, eli ei sinänsä ole mikään megaharmin paikka.
« Viimeksi muokattu: 10.09.13 - klo:00:21 kirjoittanut Trillian »

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #487 : 10.09.13 - klo:20:59 »
^Kuivaahan tuo voi hyvinkin olla tuo pääliosa, mutta hoitoaineella olen kyllä aina lotrannut turhia säästelemättä. Mun hiukset on alkaneet kihartua kunnolla vasta ihan viime aikoina, jostain syystä täällä Saksassa ollessani oikein villiintyivät. En tiedä, onko vesi kovin erilaista, samat tuotteet kuitenkin on käytössä kuin Suomessakin (hiusvärin takia hopeashampoo ja -hoitoaine). Hiukset kietaisen yleensä pyyhkeen sisään hetkeksi kuivaamaan, joten päälihiukset jäävät yleensä keskelle. Suurella mielenkiinnolla jatkan ihmettelyä ja testailua, ainakin noita Kinky Curlyn tuotteita kiinnostaa testata.

Poissa maijastiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #488 : 12.11.13 - klo:19:27 »
Käynpä itsekin vinkkaamassa täällä omista suosikeistani yms., kun olen tähän asti vain hyödyntänyt muiden neuvoja. Omat hiukseni ovat pitkät, paksut ja kiharat ehkä lähinnä luokkaa 3A tai 3B. Olen aina ollut pitkä- ja paksuhiuksinen, mutta parikymppiseksi asti hiukseni olivat lähinnä luontuvat tai laineikkaat. Tämän jälkeen tapahtui ilmeisesti joku muutos hormoneissa, sillä hiukset alkoivat yllättäen kihartua urakalla. Kunnolliset hoitoaineet, muotoilu, harjan vaihtaminen kampaan/sormiin yms. on toki auttanut myös. Hiusten malli on kerrostettu ja takaa hieman kaartuva sivuille lyhentyen.

Pesen hiukset ehkä pari kertaa viikossa. Kampaan hiukset märkinä, laitan jätettävät ja muotovaahdon/geelin ja annan kuivua itsekseen (jos hiustenkuivaajaa on pakko käyttää, diffuusori on ystävä). Toisena ja kolmantena päivänä yritän yleensä siistiä pintapörröä yms. kylmällä vedellä, suihkeilla tai hoitoaineella. Kampaa hiukset näkevät seuraavan kerran vasta uuden pesun yhteydessä.

Luottotuotteitani ovat Tigin Oatmeal & honey ( jonka lopettamisesta en vaan tunnu pääsevän yli :( ), Davinesin Love shampoo ja hoitoaine (paksua ja ihana tuoksu  <3), MOP:n kosteuttava shampoo ja hoitoaine (kehuttu toki täälläkin moneen kertaan), Sebastianin Potion 9 ja Sebastianin Whipped creme -muotovaahto (whipped on kevyt muotovaahto, joka sopii omaan kiharaani loistavasti, pursotetaan hauskasti kuin kaupan valmiskermavaahto). Sebastianit ostan yleensä aina Sokoksen hiuspäiviltä, jolloin niitä saa about 20 € puteli. Kaapista löytyy myös Kinky Curlyn geeli, joka toimii ihan ok, vaikka vaatiikin hiusten kuivuttua aika paljon puristelua, että kiharat eivät jää koviksi. Shampoilla ei ole mielestäni niin väliä, mutta hyvästä hoitoaineesta ehdottomasti kannattaa maksaa. Myös muotoilutuotteisiin kannattaa panostaa, jotta kiharat pysyvät koossa ja muoto kauniina mahdollisimman pitkään.

Erilaisia kiharanvirkistäjiä tai suihkutettavia hoitoaineita olen kokeillut useita, mutta en ole löytänyt suosikkiani. Lähinnä kaikki tuotteet tuntuvat vain kovettuvan hiuksen pintaan, mutta eivät tee mitään kiharoilleni. Myöskään öljyjen kanssa en ole päässyt erityiseen sopuun muussa kuin ruuanlaitossa ja meikinpuhdistuksessa.  :P

Poissa hopeareunus

• Haiven
  • *
« Vastaus #489 : 18.02.14 - klo:16:53 »
Ajattelin hieman nostella tätä ketjua, vaikkei hiljentymisestä kauaa ollaan kulunut. Miten te kiharapäät hoidatte kampauspuolen? Tarkoitan nyt, että saatteko esimerkiksi lettikampaukset onnistumaan helposti? Miten pidätte yleensä hiuksianne, jos ne ovat kiinni? Vinkkejä saa jakaa!

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #490 : 21.02.14 - klo:03:06 »
Se millä tavalla pidän hiuksia kiinni riippuu missä kuosissa kiharat sinä päivänä ovat vai onko kiharaa juuri ollenkaan. Yleensä kokoan pinnillä vähän hiuksia ylös pään päälle tai takaraivolle. Minulle ei sovi taaksepäin vedetty päänmyötäinen kampaus (vaikka täytyy myöntää että joskus korkealla nutturalle vain vetaisenkin jos on kiire. Se on niin helppo tapa kesyttää hiukset). Sivuletti otsalla on mulla joskus hätäkampauksena. Antaa helposti huolitellun ilmeen. Jos on hyvät kiharat niin joskus löysä poninhäntä. Kampausideoita otetaan kyllä täälläkin vastaan
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #491 : 24.02.14 - klo:10:38 »
Hei! Olen uusi täällä palstalla mutta monen viikon (vuoden) tukkakriiseilyn jälkeen aloin lukemaan näitä ketjuja ja olen lukenut nyt varmaan jo monta sataa sivua.  ;D

Omat hiukseni on pitkät, paksut ja olen aina kuvitellut että ne on kurittomat ja hankala hallita. Mutta vasta nyt alan ymmärtämään että ne taitaakin olla luonnonkiharat. Kuten joku täällä aikaisemmin kirjoitti, niin mulle on käynyt vähän samoin. Hiukseni on alkanut kihartumaan vasta aikuisiällä ja olen tiennyt, että hiuset on kiharat (tai laineikkaat), mutta vasta nyt olen sisäistänyt asian.

Nyt olen alkanut pesemään co pesuilla hiuksiani ja olen tilannut sulfaatittomia ja silikonittomia tuotteita, katsotaan miten ne alkavat vaikuttamaan. Hiukset on ilmeisesti olleet tosi kuivat ja janoiset kun co pesulla ja plopping kuivauksella olen saanut ne jo kivasti kihartumaan. Myös harjan jätin nyt pois, sillä ei saa kun mahtavan puffin aikaiseksi. Aikaisemmin näitä oli pakko pitää kokoajan kiinni, kun sojottivat rumasti joka suuntaan. Toiveissa olisi siis vähemmän pörröinen kihara tulevaisuudessa.

Hiukset on siis kiharat luultavasti 2b, ponnarin paksuus on 10,5 cm ja pisimmät hiukset on puoleen selkään määrittelykuvan mukaan. Siis kuvittelin niiden olevan korkeintaan bsl, mutta yllätyin kun katsoin kuvaa. Kiharasta on muutenkin hankalampi nähdä tuota pituutta. Eli määrittelyn mukaan 2b M iii mid-back/waist length

Haaveilen tässä oman värin kasvatuksesta takaisin, saa nähdä miten sen kanssa käy. Oma väri on jotain 6-7. Nyt on miljoonaa väriä, punaista puskee läpi ja vaaleaa raitaa päällä. Aina on jotenkin väärän väriset hiuset.

Kuva normilookista, tähän toivon lisää kiharaa. Tätä ei ole siis laitettu mitenkään, pesty vain.

Ai niin olihan mulla kysymyskin, miten kiharat hiukset leikataan kampaajalla? Minulla on aina leikattu märkänä ja suorana, mutta ei se ole sitten kiharana niin kivan näköinen.
« Viimeksi muokattu: 24.02.14 - klo:11:51 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #492 : 24.02.14 - klo:16:57 »
^ Tervetuloa palstalle :)

Itselläni on vielä jonkin verran hakusessa oikea hoito, vaikka aika pitkälle olen päässyt kiharien hiusten ymmärtämisessä. En tosin usko että näitä paljoa kiharammaksi saa.

Minulle auttoivat nämä asiat:
- Suurin apu oli värjäyksen / raidoituksen lopetus. (Sinulla kyllä näyttää hyvänkuntoiselta värjäyksestä huolimatta, mutta saattaa auttaa)
- Silikoniton ja sulfaatiton shampoo
- Erilaiset jätettävät hoitoaineet.
- Silikonipitoinen latvahoito ainakin itselle toimii. Enkä huomannut kiharan paranevan täysin silikonittomalla hoidolla, joten olen jatkanut käyttöä.

Ongelmana on vieläkin kuivuus. En tiedä olenko jo kokeillut kaikkea. En käsittele hiuksia paljoa ja suojaan niitä. Silti hiukset ovat latvoista ja pituuksistakin vähän kuivat. Eri shampoita olen kokeillut, mutta rasvoittuva päänahka vähän rajoittaa hellävaraisimpien shampoiden käyttöä ainakin jatkuvasti. Käytän ehkä kerran viikossa ihan tavallistakin silikonitonta shampoota.

Tämän kuivuuden vaikutuksen kiharoihin näkee ihan selkeästi siitä kun annan kookosöljyn vaikuttaa hiuksissa jonkin aikaa ennen pesua. Pesen sulfaatittomalla shampoolla. Laitan jätettävää hoitoainetta ja kuivatan jonkin aikaa t-paita turbaanissa. Tulos on kiharampi. En vain ehdi tehdä tätä joka pesun yhteydessä.

Kokeilen nyt suojata pituuksia pesun aikana. Ehkä tämä kunto kohenee kun pääsee tästä kasvatuksestakin ja voi lyhentää useammin. Uskon kyllä että tuo pieni kuivuus vain kuuluu hiuslaatuun, ja hoitoaineita täytyy käyttää.

Niin ja minulta leikataan kosteana. Kampaaja kyllä ottaa huomioon sen että minulla on kiharat hiukset. Varmaan jos hiukset ovat todella kiharat niin leikataan kuivana, että on helpompaa hahmottaa malli? Saatan olla väärässäkin.
« Viimeksi muokattu: 24.02.14 - klo:17:04 kirjoittanut anilliini »
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #493 : 24.02.14 - klo:22:52 »
Hei Lilli ja tervetuloa foorumille!

Tänne tosiaan uppoutuu helposti, kiinnostavia aiheita on niin paljon :) Toivottavasti löydät vinkkejä omaan hiuskriiseilyyn. Mulle tapahtui vähän samalla tavalla, joskus aikoinaan oli aika suoratkin hiukset ja viimeiset 10+ vuotta ovat alkaneet kihartumaan ja nykyään mulla on otsan ja ohimoiden hiukset ihan sellaista afro-kikkuraa. Eli joka aamua kiroilua ja tuskastelua, että miten ne saa laitettua piiloon  ;D

Itsekin olen siis vasta vähitellen myöntänyt itselleni, että luonnonkiharaa ne hiukset pukkaa, ei voi mitään. Harmi vain että osa hiuksista on suoraa/laineilevaa ja osa kiharaa. Hiukset on siis joko pakko suoristaa tai kihartaa, jos haluan näyttää huollitellulta :/

Tuntuu etten ole pystynyt löytämään tarpeeksi kosteuttavaa shampoota ja hoito-ainetta. Hiukset ovat niin huokoiset, että ne imevät kaiken hoitoaineen tai öljyn mitä päähäni laitan. Käytin yli vuoden ajan sulfaatittomia shampoita sekä shampoopaloja ja vaikka tuotteet itsessään olivat aivan ihania, niin ikävä kyllä ne eivät pystyneet kosteuttamaan minun hiuksiani tarpeeksi ja ajan mittaan hiukset kuivuivat vielä enemmän ja menettivät kiiltoaan.

Nyt minulla on kokeilussa rekku eli rakennepaikkaava shampoo ja hoitoaine. Toivon että tämä yhdistelmä kosteuttavien tuotteiden kanssa parantaa hiusten kuntoa. Latvoista hiukset ovat jatkuvasti niin kuivat, että joka toinen hius on haaroittunut ja rapisee katkeillen.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #494 : 01.03.14 - klo:21:09 »
Kiitoksia!

Värjäilyn nyt tosiaan ajattelin jättää nyt kokonaan, ainakin toistaiseksi ja uudet silikonittomat ja sulfaatittomat shampoo ja hoitoaine on tulossa. Lisäksi olen tilannut jätettävää hoitoainetta ja muotoiluainetta. Lueskelin tämän ketjun suosituksia ja sen perusteella nyt jotain tilauksia on tehty.

Kookosöljyä laitoin hiuksiin ja sitä meni ja meni ja meni, aivan tolkuton määrä. Purkista taisi upota 1/3 kevyesti. Ehkä sitä sitten tuli laitettua yliannostus kun hiukset tuntuivat sen jälkeen melko lötkyiltä. T-paita kuivaus on näille hiuksille aivan yliveto!

Hiusten kuivuus minullakin on ollut ongelmana ja varmaan se etten ole tiedostanut että näihin pitää laittaa kiharoiden hiusten aineita. Tosiaan tuo huolitellu look on tästä omasta pehkostani kaukana.

Ja miten kiharat hiukset saa laitettua kiinni niin että ne seuraavana päivänä olisi vielä siistissä kiharassa? Saa suositella kampauksia ja ponkkareita ym kiinnityssysteemejä. Normaali poninhäntä lytistää kiharan.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.