Heips

Olen jo jonkin aikaa lueskellut ahkerasti Juurikasvun foorumia ja päätin nyt jakaa omat hiustenhoitokokemukseni.
Minulla on aina ollut lainehtiva tukka, ja joulun tienoilla päätin, että haluan oikeat kiharat. En edes halua tietää, kuinka kauan olen viettänyt aikaa erilaisilla sivustoilla ja foorumeilla.. Joka tapauksessa päätin kokeilla curly girl -metodia. Värjään luonnostaan vaaleita hiuksiani, ja minulla kesti pitkään, ennen kuin hiukseni alkoivat kihartumaan enemmän, siis ehkä 3-4 kk siitä, kun aloin kiinnittämään enemmän huomiota hiustenhoitoon. Tällä hetkellä kasvatan hiuksiani ja toivon, että ne jaksaisivat kihartua vieläkin enemmän, vaikka selvä muutos kikkarampaan päin onkin jo tapahtunut.
Itselläni on tällä hetkellä käytössä body shopin rainforest radiance shampoo ja hoitoaine. Aloitin lifehairin oliivishampoolla ja herbinan biohajoavalla hoitoaineella. Molemmat yhdistelmät toimivat ainakin omiin hiuksiini, mutta body shopin shampoo vaahtoaa hieman paremmin, joten se on myös helpompi levittää hiuksiin. Jätettävänä hoitoaineena on lushin r&b, kallis, mutta superriittoisa tuote: sormenpään juuri peittävä määrä riittää koko päähän. Haussa on (mielellään Suomesta saatava) alkoholiton geeli, olen paljon miettinyt kinky-curlyn curling custardia, mutta tilausta en ole saanut aikaiseksi.
Toivottavasti tästä oli jollekulle apua

Ja muuten, se curly girl -kirja löytyy ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista, ehdottomasti kannattaa lukea