Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277707 kertaa)

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #495 : 15.03.14 - klo:02:46 »
Jos laitan hiukset kiinni ja yritän säilyttää kiharat laitan ne ilmavasti muovisella hiusklipsillä kiinni. Sellaisella jossa on isot ja pitkät "piikit". Tai hauenleuoilla ja pinneillä.

Olen yrittänyt saada kiharoita pysymään toisenakin päivänä kohtuullisina. Olen kokeillut monenlaista muotoiluainetta. Osis "muovailuvaha" vaikuttaa lupaavalta. se korostaa kiharaa. Kiharoita on helppoa aamulla virkistää vain vähän kostuttamalla ja puristelemalla. Välillä olen laittanut liikaa ja on tullut liian erotellut ja lötköt. Hyvin kyllä vähentää pörröisyyttä ja kiharat pysyy melko hyvin, mutta saattaa tehdä hiukset liian raskaiksi. En ole päättänyt vielä. Ehkä pitäisi viimein tilata se Devacurl geeli kokeiluun
« Viimeksi muokattu: 15.03.14 - klo:03:01 kirjoittanut anilliini »
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #496 : 04.05.14 - klo:14:59 »
Ompa tässä ketjussa hiljaista.

Onko kukaan kokeillut energialeikkausta? Jostain luin että se voisi olla kiharoille hiuksille sopiva leikkaustyyli, mutta ei ole itsellä kokemuksia eroaako normaali leikkauksesta mitenkään.
« Viimeksi muokattu: 09.05.14 - klo:21:25 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #497 : 04.05.14 - klo:17:20 »
Minähän voisin huudella tänne ketjuun, kun ajattelin käynnistää kiharanetsimisprojektin. Mulla on aina ollut lainehtiva ja karhea tukka. Pitkästä aikaa tukkani ei enää ole superpitkä ja superraskas, sekä on oman värin kasvatuksen myötä parempikuntoinen, niin huomaan käsittelemättömän osuuden olevat kihartuvampi kuin käsitelty osa. Ajattelin kokeilla silikoneista luopumista kuukaudeksi, jotta näen onko sillä mitään vaikutusta laineiden erottuvuuteen. Ehkä mun hiukset eivät olekaan vain lainehtivat ja kuivat, vaan olen tuhonnut kihartuvuuden liialla käsittelyllä ja vääränlaisella hoitamisella.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #498 : 04.05.14 - klo:21:51 »
En usko että kihartuvuutta voi vahingossa tuhota. Minä olen siis vasta alkanut hoitamaan hiusta kiharana ja olen huomannut että on kihartununut kokojan vähän enemmän. Ja tosiaan muutama korkkiruuvikin on tullut s-kiharoiden joukkoon.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #499 : 05.05.14 - klo:11:23 »
^ Itse olen onnistunut "tuhoamaan kihartuvuuden" nimenomaan kemiallisella käsittelyllä (vaalennus). Oma hiuslaatuni kihartuu huomattavasti terhakammin ja kestävämmin, kun se on luonnontilassa, mutta värjättynä hius on sellainen kuivahko, ohuempi, helpommin lätsähtävä ja kaikin tavoin vaativampi. Mikään hoito tai mitkään rutiinit eivät auta oleellisesti, kiharuusasteikolla olen käsitellyn hiuksen kanssa ihan eri maailmassa, kuin luomutukalla. Koen näyttäväni suoratukkaiselta tällä hetkellä, ja moni "tavis" varmaan pitäisi minua vinksahtaneena, jos väittäisin olevani "oikeasti" kiharapää.  ;) Toki meillä kaikilla on omat omituisuutemme, mutta täällä ainakin yksi, joka voi allekirjoittaa ellyn kokemuksen.

Minulla on sen verran hento tukka, että tarvitsen kiharoitani tuomaan tuuheutta. Suorana tukkani näyttää ohuelta ja littanalta.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #500 : 05.05.14 - klo:21:15 »
^ Totta! anannas Ajattelinkin että lopullisesti tuhottua :D Tai että saisi tuhottua kihartuvuuden väärillä hoitotuotteilla tms vahingossa. Värjäys ja käsittely varmasti vaikuttaa.

Minä taas mietin että miten tuo luomutukka alkaa kihartumaan, vai kasvaakohan se sitten suorana ja kiharat on tulleet värjäysten myötä. Kai sekin voi olla mahdollista. Mutta sen näkee vasta joskus vuosien päästä, plaah.  :-\ Tykkään kyllä enemmän näistä kiharoista entä suorista hiuksista.  <3

Ja tosiaan tuo vaalennettu osa hiuksista lähinnä pörröttää ja ei vaalennettu (eli ruskeaksi värjätty) kihartuu.
« Viimeksi muokattu: 05.05.14 - klo:21:44 kirjoittanut Lilli »

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #501 : 27.05.14 - klo:23:08 »
Heips :)

Olen jo jonkin aikaa lueskellut ahkerasti Juurikasvun foorumia ja päätin nyt jakaa omat hiustenhoitokokemukseni.

Minulla on aina ollut lainehtiva tukka, ja joulun tienoilla päätin, että haluan oikeat kiharat. En edes halua tietää, kuinka kauan olen viettänyt aikaa erilaisilla sivustoilla ja foorumeilla.. Joka tapauksessa päätin kokeilla curly girl -metodia. Värjään luonnostaan vaaleita hiuksiani, ja minulla kesti pitkään, ennen kuin hiukseni alkoivat kihartumaan enemmän, siis ehkä 3-4 kk siitä, kun aloin kiinnittämään enemmän huomiota hiustenhoitoon. Tällä hetkellä kasvatan hiuksiani ja toivon, että ne jaksaisivat kihartua vieläkin enemmän, vaikka selvä muutos kikkarampaan päin onkin jo tapahtunut.

Itselläni on tällä hetkellä käytössä body shopin rainforest radiance shampoo ja hoitoaine. Aloitin lifehairin oliivishampoolla ja herbinan biohajoavalla hoitoaineella. Molemmat yhdistelmät toimivat ainakin omiin hiuksiini, mutta body shopin shampoo vaahtoaa hieman paremmin, joten se on myös helpompi levittää hiuksiin. Jätettävänä hoitoaineena on lushin r&b, kallis, mutta superriittoisa tuote: sormenpään juuri peittävä määrä riittää koko päähän. Haussa on (mielellään Suomesta saatava) alkoholiton geeli, olen paljon miettinyt kinky-curlyn curling custardia, mutta tilausta en ole saanut aikaiseksi.

Toivottavasti tästä oli jollekulle apua :)

Ja muuten, se curly girl -kirja löytyy ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista, ehdottomasti kannattaa lukea

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 24.06.14 - klo:18:18 »
Tilasin ebaysta kiharille hiuksille tarkoitetun pyyhkeen (mimi's diva dryer hair towel http://www.naturallycurly.com/curlproducts/view/5068/aquis-mimis-diva-dryer-hair-towel- ),joka lupaa vähentää pörröisyyttä ja puolittaa hiusten kuivumisajan. Aika suuria lupauksia mutta mielenkiinnolla odotan tuloksia. En ole vielä saanut testattua kun tänään sain paketin.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Trillian

• Haiven
  • *
« Vastaus #503 : 28.06.14 - klo:06:28 »
^ Haa, kiinnostavan oloinen tuote! :) Miltä tuntuu käytössä?

muoks. ostin itsellekin ja tänään kokeilin ensimmäistä kertaa. En koskaan kuivaa hiuksiani ihan rutikuivaksi pyyhkeellä vaan tykkään jättää ne kosteaksi, joten en osaa arvioida nopeuttiko tämä kuivausaikaa. Mutta ehkä pörrööntymistä on vähemmän? Vaikea arvioida yhden käyttökerran jälkeen, palaan kommentoimaan vielä myöhemmin. :) Koko on kyllä oikein sopiva, ja imuteho ihan loistava!
« Viimeksi muokattu: 09.07.14 - klo:02:54 kirjoittanut Trillian »

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #504 : 15.07.14 - klo:19:08 »
Minä en koskaan kuivaa hiuksiani pyyhkeellä, olisivat aivan järkyttävää pörröä sen jälkeen. Pesun jälkeen kiedon puuvillaisen t-paidan märkien hiusten ympäri ja annan kuivua n 15 min, sitten hiukset saavat ilmakuivua loppuun.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 15.07.14 - klo:21:40 »
Olen ollut kyllä tyytyväinen tuohon mimis toweliin. Aiemmin olen käyttänyt puuvillatrikoista kangasta hiusten kuivamiseen mutta tykkään että toi mimis kyllä imee paremmin kosteutta ja sillä saan hiukset ihan oikeasti vähän kuivemmiksi.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #506 : 23.08.14 - klo:20:48 »
Onko kukaan kiharapäistä kokeillut aloe vera geeliä hiusten muotoiluun? Lueskelin tuossa yksi päivä curly girl -kirjaa uudestaan, ja siellä mainittiin, että aloe vera -geeliä voi käyttää halutessaan myös muotoilugeelin korvikkeena. Tai näin ainakin ymmärsin  ;D

Onko kukaan kokeillut kinky curlyn curling custardia? Olen harkinnut sen tilaamista ja olisi mukava kuulla, miten se toimii suomalaisissa hiuksissa, ja erityisesti ei-niin-kiharissa hiuksissa (itselläni on 2a/b), saako sillä kiharat pysymään paremmin?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #507 : 23.08.14 - klo:21:25 »
^ Käytän aloe vera -geeliä hiuksissa varsinkin ulkomailla lomaillessani, kun en jaksa rantapäivän jälkeen laittaa hiuksiani mitenkään erityisesti. Kunhan vain pesun, hoitiksen ja jätettävän jälkeen laitan turauksen aloe veraa hiuksiin, niin saan korostettua kiharoita kivasti. Mikään todella voimakas muotoilutuote aloe vera -geeli ei ole, mutta kyllä sillä jonkinlaista rakennetta hiuksiin saa aikaan.

Kinky Curlyn custard teki ainakin minun hennoista kutreistani mattaiset, siksi en tykännyt käyttää ainetta siihen tarkoitetulla tavalla, koska haluan hiusteni olevan kiiltävät. Mömmö ei mielestäni korostanut kiharoita, vaan samanlaisen tai jopa paremman lopputuloksen saa, kun laittaa kosteisiin hiuksiin aloe vera -geeliä, antaa hiusten kuivua ja rutistelee koppuraisiksi kuivuneet kiharat pehmeiksi kiehkuroiksi pienen öljytipan tai voinokareen avulla. Omia suosikkejani kiharoiden rutisteluun ovat kaakao- ja karitevoi sekä luumunsiemenöljy.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #508 : 23.08.14 - klo:22:38 »
Mistä te ostatte aloe veranne? :) minulla on kiharoidenetsiminen edelleen käynnissä ja olen tykästynyt aloe veraan, mutta olen löytänyt sitä vain apteekista pienen pullon isolla hinnalla. Olisiko teillä antaa vinkkejä mistä saisi isommalla pakkauskoolla ja mielellään halvalla kyseistä tuotetta? :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #509 : 24.08.14 - klo:00:42 »
Mistä te ostatte aloe veranne? :) minulla on kiharoidenetsiminen edelleen käynnissä ja olen tykästynyt aloe veraan, mutta olen löytänyt sitä vain apteekista pienen pullon isolla hinnalla. Olisiko teillä antaa vinkkejä mistä saisi isommalla pakkauskoolla ja mielellään halvalla kyseistä tuotetta? :)

Olen ostanut omani aina iHerbistä, esim. Real Aloe Inc. -aloe vera 200 ml alle 5 $. Todella hyvä INCI, ei hirveästi ylimääräistä. Dr. Mercolan aloe vera n. 240 ml alle 10 $ ja INCI on vieläkin parempi.