Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277458 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #510 : 24.08.14 - klo:11:43 »
Kiitos avustasi taas ellen! Suosittelit kerran CO-ketjussa hoitoainetta ja olen siitä asti miettinyt iHerbistä tilaamista. Nyt kun tuli jo seuraava suositus, niin ehkä on aika laittaa tilausta menemään. :) iHerbissä vain vaikuttaa olevan sellainen riski, että lähtee vähän lapasesta sen kanssa.  ;D

Mulla on tämä laineidenmaksimointiprojekti tässä käynnissä ja olen vielä aika hämilläni, että onko hiuksilleni parempi harjata vai olla harjaamatta. Päältä hiukset jäävät jotenkin "klimppiin" jos ei harjaa (tästä en hirveästi pidä), mutta latvoissa nuo klimpit taas kihartuvat kauneimmin. Kokeilin myös vaihteeksi pestä shampoolla hiukseni piiitkästä aikaa ja se oli kyllä suuri virhe. Päänahka huusi kuivuuttaan ja hiukset olivat yksi rastatakkupallo. Sweet.  ;D Ihmeellistä etten ole koskaan aiemmin huomannut kuinka huonoa shampoot tekevät hiuksilleni ja päänahalleni. CO:lla jatketaan siis.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #511 : 24.08.14 - klo:17:22 »
^ Kannattaa ehdottomasti kokeilla iHerbin todella laajan valikoiman tuotteita, varsinkin kun useat tuotteet ovat niin äärettömän edullisia :ts . Se Everyday Coconut -hoitis on muuten todella hyvää tavaraa CO-pesuun, jos nyt juuri siitä hoitiksesta puhutaan. Ja monet Suomessa melkoisella hintalapuilla varustetut tuotteet ovat iHerbissä todella huokeita ja useimmiten myös niiden sisältö on parempi, esim. juuri aloe vera -tuotteiden kohdalla on näin.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #512 : 24.08.14 - klo:18:39 »
Onko kukaan kokeillut kinky curlyn curling custardia? Olen harkinnut sen tilaamista ja olisi mukava kuulla, miten se toimii suomalaisissa hiuksissa, ja erityisesti ei-niin-kiharissa hiuksissa (itselläni on 2a/b), saako sillä kiharat pysymään paremmin?

Mulla on tota KCCC:ta ja aika vähälle käytölle on jäänyt. Haju on kuvottavan äklö ja jotenkin se ehkä latistaa hiuksia. Saan paremman lopputuloksen esim. herbinan muotovaahdolla. Geeleistä tykkäsin enempi deva curlin geelistä, jonka tuoksu oli ihanan raikas, mutta miinusta tulee tuon hankalasta saatavuudesta ja kalliista hinnasta.

Kannattaa kuitenkin toki kokeilla esim tuo KCCC, sitä kun saa helposti iherbistä. Naturallycurlyn sivuilla sitä ainakin kehutaan kovasti. Muistelisin ettei sen kanssa kannata käyttää tuotteita jotka sisältävät paljon humektantteja, lopputuloksesta tulee silloin kuulemma tosi lähmäinen.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #513 : 24.08.14 - klo:20:46 »
Olen melko herkkä kaikille hajuille, että taitaa tuo kccc jäädä kokeilematta.
Osaako joku (ellen? :D) verrata aloe vera geelin jättämää lopputulosta lushin R&B (revive & balance) hoitoaineeseen?

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #514 : 25.08.14 - klo:22:40 »
Mulla on kans tuota KCCC:ta ja ajattelin sen nyt käyttää loppuun ennenkuin kokeilen muuta. Minusta se ei haise mitenkään erikoiselle. Toimii minun hiuksessa ihan kohtuullisesti. Aloeveraa en ole kokeillut, mutta sitä löytyy kaapista (tilasin iHerbistä), niin pitänee testata.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #515 : 07.09.14 - klo:10:51 »
Tilasin Feeluniquesta John Friedan Frizz Ease Curl Controller geelin ja tästä taisi tulla uusi Tuotteeni. Pelittää hyvin, nyt kun opin laittamaan tarpeen pienen määrän, ei korputa hiuksia ja tekee kiharasta jäntevää. Tosin olen nyt vain kokeillut näissä alkusyksyn ilmankosteuksissa, jolloin hiukset kihartuu muutenkin hyvin, mutta muihin nyt käytössä oleviin tuotteisiin verrattuna paras. Suosittelen.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #516 : 07.09.14 - klo:19:11 »
^Minkälainen inci tuossa on? Onko kovasti silikonia?

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #517 : 08.09.14 - klo:20:28 »
Olen aivan onneton incien lukija, mutta sen perusteella mitä ymmärän, niin ei tuo ainakaan silikonivapaata ole. Dimethicone ainakin löytyy..

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #518 : 15.09.14 - klo:15:49 »
Kokeilin tuota Aloeveraa ja kiharat ei pysyneet nätteinä kovinkaan kauaa. En tiedä kuinka paljon sitä sitten olisi pitänyt laittaa.

Nyt tuntuu että hiukset on alkaneet näyttämään enemmän sellaisilta pörröisiltä eikä yhtään siloisilta ja kimmoisilta. Olen pidemmän aikaa jo käyttänyt sulfaatittomia ja silikonittomia tuotteita (muistaakseni 5 kk). Enkä kuivaa enää hiuksia pyyhkeellä vaan t-paita ploppingilla. Olisko vinkkejä mitä kokeilisin seuraavaksi?  Jonkun kihara-muotoiluaineen voisin tilata.

Käytössä tällaiset:
XZ-hoitoaineita
Alba Botanica, Leave-in Conditioner
Kinky-Curly, Original Curling Custard, Natural Styling Gel
Kinky-Curly, Knot Today, Natural Leave In / Detangler
MOP C-System Clean Shampoo
MOP C-System Hydrating Conditioner
Nature's Gate, Baby Shampoo & Wash
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #519 : 18.10.14 - klo:01:19 »
Olisiko kampausvinkkejä/kuvia kiharille jotka ei kiharru juuresta kovin paljon. Ongelmana on lätsähdysefekti erityisesti edessä, ja varsinkin nyt kun hiukset on aika pitkät kauttaaltaan. Leikkautan myöhemmin jonkinlaista etutukkaa kokeeksi, jos se auttaisi asiaa.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Trillian

• Haiven
  • *
« Vastaus #520 : 29.10.14 - klo:23:05 »
Saisiko tätä kautta suositteluja hyvälle kampaajalle pk-seudulla? Haussa olisi sellainen kampaaja, jolla olisi hellävaraiset otteet, ei leikkaa liikaa, ja osaisi käsitellä kiharahiuksia. Tuo viimeisin varsinkaan ei mun kokemuksien mukaan ole mikään itsestäänselvyys. Ekokampaaja olisi unelmien täyttymys, mutta ihan kaikkea ei varmaan voi saada...

Poissa amaree

• Haiven
  • *
« Vastaus #521 : 07.12.14 - klo:10:45 »
Tietäiskö kukaan mistä saisi jotain satiiniyömyssyä?  ;D Mieluusti Suomesta, mutta kyllä voin nettikauppoihinkin taipua. Ennemmin oon käyttänyt sitä pineappling-tekniikkaa, mutta se ei oikein toimi. Mun laineet on sen verran heikot(varsinkin tyvessä), että säilyisivät varmaan paremmin yön yli myssyssä...

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #522 : 18.02.15 - klo:21:01 »
Törmäsin youtubessa tällaiseen hiustensuoristustekniikkaan ilman lämpöä ja se toimi :o

Pesin hiukset, en laittanut mitään muotoiluotteita, puristelin enimmät vedet pyyhkeeseen. Käärin hiukset pään ympärille vähän samaan tyyliin kuin videossa, mutta en laittanut mitään klipsejä tai pinnejä. Kun kaikki hiukset oli jotakuinkin wrapissa, laitoin päähän hiusverkon ja menin nukkumaan. Aamulla hiukset oli kuivat ja takaraivoa lukuunottamatta melkoisen suorat. Takaraivolle niskaan jäi kiharaa, joten pitää vielä vähän harjoitella tuon takaraivo-osion laittamista.

Oli jotenkin todella outoa että hiukset oli suorat ja tuntuivat niin paksuilta! Suoristusrautaa käytettäessä hius latistuu aivan älyttömästi.

Omat hiukseni on aika pitkät, mutta silti onnistui suht helposti. Jatkan kokeiluja :D

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #523 : 23.02.15 - klo:17:48 »
^^ Sama kiinnostaisi itseänikin. Olisi mukavaa jos hiukset pysyisivät toisenkin päivän kiharana. Olen miettinyt silkkihuivia tai myssyä, mutta en tiedä ovatko toimivia ratkaisuja. Huivi varmaan olisi esteettisempi, mutta en tiedä pysyykö päässä.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #524 : 27.04.15 - klo:10:41 »
Minä täällä taas kriiseilen hiuslaatuni kanssa.  :D Osaako joku kiharahiuksinen verrata Knot today -jätettävää esimerkiksi Alba botanican jätettävään?