Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277888 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #525 : 27.04.15 - klo:11:14 »
^ Mulla oli tuota Kinky-Curlyn Knot Today -jätettävää, enkä pitänyt siitä hirveästi. Se kyllä selvittää, mutta tuntuu jäävän hiusten pinnalle lillumaan, eikä imeydy yhtään. Kun hiukset pesee seuraavan kerran, tuntee kuinka tuo jätettävä huuhtoutuu pois hiuksista ja hiuksista valuva vesi on ihan liukasta. Jätettävän levityksen jälkeen ja hiusten kuivuttua hiukset tuntuivat vähän karkeilta ja lähmäisiltä.

Alba Botanicaan verrattuna Knot Today oli mielestäni täysi hutiostos jätettävänä, mutta huuhdeltavana hoitiksena Knot Today (joka on muuten ihan samaa tavaraa Kinky-Curly Tiny Twirls Detangling Conditionerin kanssa) menetteli. Huuhdeltavina hoitiksina Knot Today ja Detangling Conditioner latistivat hiuksia melkoisesti ja hiuksista tuli todella sileät. Ainakaan mun hentoja hiuksia ja välillä korkkiruuveillekin joistain paikoista vetäviä laineita nuo hoitikset eivät huuhdeltavina tai jätettävinä hoitiksina kihartaneet yhtään. Uskoisin, että hoitikset sopivat paksuille, todella karkeille ja erittäin kiharille hiuksille paljon paremmin.

Tää nyt oli vain yhden kikkarapään mielipide, sillä kyllähän noista Kinky-Curlyn tuotteista tykkää aika monet kiharapäiset juurekset :D .

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #526 : 02.07.15 - klo:20:06 »
Mun kiharainnostus herää aina kesällä kun oon lomalla ja esim mökillä ei viitsi suoristella. Tilasin ebaysta devacurlin ultra defining geelin kun sattui saamaan halvalla saksalaiselta myyjältä jolla postikulutkin oli inhimilliset. Mulla oli aikasemmin matkakoko ton geelin kevyemmästä (anGel) versiosta ja tykkäsin siitä kovasti.

Himottais myös jessicurlin tuotteet, samoin curlkeeper. Onko kellään kokemuksia näistä?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #527 : 11.07.15 - klo:21:55 »
Jatkan itseni perään, mutta kokeilin tehdä itse pellavansiemengeeliä. Eka satsi epäonnistui ja lensi roskiin, mutta toisella kerralla onnistui paremmin. Koostumus on oksettava ja käsittely vaikeaa, se on jotenkin niin limaista klimppiä että tavara meinaa karata (ja paljon karkasikin) käsien välistä lattialle ja kun se putoaa niin se ei putoa pisaroina, vaan se koko klimppi karkaa kokonaisena. Hiuksiin laittaminen oli tästä syystä varsin vaikeaa, mutta lutrasin sitä läpimärkään päähän ihan huolella ja kun tuntui että olisi tarpeeksi niin laitoin vielä vähän lisää.

Lopuksi puristelin käsillä hiuksista ylimääräiset vedet pois, sen jälkeen puristelin vielä mikrokuitupyyhkeellä ja sitten annoin ilmakuivua. Neljän tunnin jälkeen hiukset oli vielä vähän nihkeät niskasta mutta en jaksanut enää odottaa vaan puristelin kiharat pehmeiksi kun ne oli geelin vaikutuksesta vähän korput. Lopputuloksena ei juurikaan pörröä ja aika tasainen kiharanmuodostus. Mulla ei ihan oikeasti ole koskaan ollut millään aineella näin hallittua lopputulosta mitä näihin mun laineisiin tulee.

« Viimeksi muokattu: 20.08.15 - klo:21:11 kirjoittanut Morrigan »

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #528 : 12.07.15 - klo:09:11 »
Morrigan vau upeat hiukset! Pitäisi taas itsekin alkaa panostamaan tähän kiharan laittoon. Joko olet saanut ultra defining geelin testiin?
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #529 : 12.07.15 - klo:09:25 »
Todella kauniit hiukset sinulla Morrigan! Millaisella ohjeella teit pellavansiemengeeliä?

Osaisiko joku kiharapää suositella minulle kosteuttavinta hoitoainetta ikinä? Olen huomannut, että osa hiuksistani on miedosti lainehtivaa, osa S-lainetta ja osa miedosti korkkiruuvilla. En oikein osaa lähteä korostamaan tuota kihartuvuutta vaan lopputulos on aina sellainen karhea, pörröinen ja lainehtiva.

Edit: miten Elumen on vaikuttanut juuresten kiharoihin?
« Viimeksi muokattu: 12.07.15 - klo:09:27 kirjoittanut elly »

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #530 : 12.07.15 - klo:11:55 »
^^Ultra defining geeli ei ole vielä saapunut, sen takia ajauduin tekemään tuota pellavansiemengeeliä kun seuraavat kaksi viikkoa on taas mökkeilyä ja haluaisin olla huoleton hiusten vuoksi mutta näyttää kuitenkin ihmiseltä. Nukuin viimeyön hiusverkko päässä ja se suojasi kiharat yöllä niin että näyttävät edelleen hyviltä. Parasta tässä on että nää on tosi pehmeät ja hyväntuntuiset käteen, aivan kuin niissä ei olisi mitään muotoilutuotetta ja silti ei pörrötä. En yhtään tiedä mitä tapahtuu ulkona kun tuolla on aika kostea ilma. Olen aika skeptinen sen suhteen että ei pörrööntyisi ulkona, mutta se selviää tänään kyllä.

^Laitoin 2dl vettä ja 0.5dl pellavansiemeniä. Ensin vesi kattilaan ja kun se alkoi kiehumaan, lisäsin siemenet sekaan ja pienensin levyä niin että seos kupli rauhallisesti ja sekoittelin koko ajan 6minuuttia (siis 6minuuttia siitä kun siemenet lisättiin). Sitten kaadoin seoksen siivilän läpi astiaan. Ekalla kerralla keitin jonkun youtubeohjeen mukaan 10-12min, mutta se oli aivan liikaa, seos ei tullut enää siivilästä läpi. Lisäsin reippaasti vettä mutta se ei silti enää siivilöitynyt joten nakkasin sen erän roskiin ja kokeilin seuraavana päivänä uudestaan 6minuutin keittoajalla.

Jatkossa aion kokoeilla erilaisten aineiden lisäämistä geeliin ihan mielenkiinnosta, mutta ihan jo tolla perusohjeella tuli kyllä mahtavan toimivaa tavaraa.

Hoitoaineita on tullut kokeiltua vaikka mitä, mutta ihan kiharalinjoista on testattu esim. deva curlin one condition ja kinky curlyn knot today. Noi oli ihan ok, mutta hintalaatusuhteeltaan mulle on kuitenkin paras tresemmen naturals (joka nyt on alkanut valitettavasti kihelmöimään päänahkaa) ja perfectly undone (tätä testattu vasta pari kertaa, hankin tuon naturalsin tilalle ja tämä ei ainakaan toistaiseksi kihelmöi ja toimii yhtä hyvin kuin naturals). Edesmenneet tigin OH ja MM oli kans parhautta, mutta niitä nyt on kai turha toivoa takaisin enää.

Itsellä ainakin pörrön hallinnassa ei riitä että se hoitoaine olisi mahdollisimman kosteuttava vaan hius tarvitsee AINA jonkun geelin tai muotovaahdon siihen päälle, muuten tulee pörrö. Olen myös testannut hoitoaineet niin että olen laittanut niitä jätettävänä aivan yltiösuuret määrät, mutta se ei koskaan riitä yksistään vaan pörrö tulee edelleenkin jos ei ole geeli tai muotovaahto päällä.

Mullakin kihara vaihtelee paljon, välillä laineet on isompaa, välillä selvästi pienempää ja seassa on välillä melko pientä korkkiruuvia. Elumen ei vaikuttanut mulla kiharaan oikeastaan mitenkään, ei siis vähentänyt pörröä mutta ei toki lisännytkään sitä. Kiharaan vaikuttaa siis viimeistelytuotteet ja se kuinka ne laittaa (puristeleeko kiharaa ylöspäin korostaakseen, ploppaako, harjaako jolloin volyymi vähenee mutta lopputulos voi olla jo liian lattea jne).

« Viimeksi muokattu: 20.08.15 - klo:21:12 kirjoittanut Morrigan »

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #531 : 12.07.15 - klo:20:56 »
Morrigan eron tosiaan huomaa! Oma kuontaloni on lähinnä tota sun ekaa kuvaa. Ähhh alkoi taas tuntumaan että pitää alkaa hoitamaan tätä pörröä. Mutta kun mopin käyttämä hoitsikka/shampoo on lopetettu niin mitähän sitä nyt alkaisi kokeilemaan. Nykyään hiukset tahtoo olla hirveässä takussa jatkuvasti.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #532 : 13.07.15 - klo:03:36 »
^Mun pitäisi varmaan alkaa hakemaan jotain mainosrahaa, kun tuntuu, että mainitsen Olaplexin joka viestissäni, mutta mulla Olaplexaus auttoi takkuuntumiseen ihan hirveästi. Hamput ja pörröt ovat vähenneet merkittävästi, kun takkuuntuminen ei ole enää yhtään sellaista kuin ennen. Olen saanut hiukset ongelmitta suoriksi jopa moninkertaisen merivesiliottamisen ja hiekkapuhallusta vastaavan rantapäivän jälkeen ;D. Monet ovat kokeneet Olaplexauksenn myös selkeyttäneen kiharaa, mun laineeni eivät muuttuneet merkittävästi sen suhteen.

Morriganin tukka on ihana!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #533 : 18.07.15 - klo:01:46 »
Kiitos Morrigan sinulle erittäin kattavasta vastauksestasi! :) Huomasin sen kautta virheeni kiharoideni korostamisessa, eli sen geelin/muotovaahdon puuttuminen. Olen keskittynyt virheellisesti siis vain pesu- ja hoitotuotteiden löytämiseen ja unohtanut muotoilutuotteen tärkeyden. Nyt aloitan metsästämään muotoilutuotetta kosteuttavien rinnalle. :)  Hiuksesi ovat aivan uskomattoman kauniit!

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #534 : 11.10.15 - klo:16:08 »
Tervehdys,  en oo vieraillut täällä varmaankaan vuosiin! Nyt kuitenkin kun on hiustuotekriisi, muistin teidät.

Eli, mä oon näihin päiviin saakka onnistunut haalimaan Tigin OH hoitista vaikka maailman ääristä. Nyt on kuitenkin se hetki, kun sitä ei löydy enää mistään. (No siis kertokaa toki jos löytyy). Millä te ootte sen korvanneet? Ajattelin jo kääntyä Mopin puoleen, mutta mitä, nekin kehutut on lopetettu! :(

Mulla on melkein joka pesulla käytössä myös Joicon IHT, mutta reuhka tykkää välillä jättää sen kokonaan pois. Oon käyttänyt OH:ta myös jätettävänä, ja sen jälkeen Sebastianin potion 9, riippumatta siitä jätänkö kiharalle vai suoristanko.

Jotain vinkkejä omastakin puolestani: paras kiharanvirkistäjä miesmuistiin on Label M:ltä! Oon myös ihastunut Cutrin Green -shampooseen, sekin on taidettu lopettaa jo aikaa sitten... pffft.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #535 : 14.10.15 - klo:17:34 »
^Itse korvasin tresemmen naturalsilla ensin ja kun tresemmen perfectly undone tuli suomeen, niin vaihdoin siihen.

Poissa sofiiia

• Haiven
  • *
« Vastaus #536 : 26.01.16 - klo:22:04 »
Uusi kiharapää ilmoittautuu. Tai siis kiharat ei ole uudet, mutta ekaa kertaa uskallan kirjottaa :)

Ite tajusin, että tukka on kihara, koska kolmisen vuotta jätin föönaamatta/suoristamatta ja se olisikin jopa korkkiruuveilla jostain niskasta!  Siitä alkoi kiihkeä hoitomenetelmien etsiminen ja menin silikonisten tököttien ja kaikenmaailman purnukoitten kautta eka sulfaatittomaan ja silikonittomaan ja nykyään täysin(tai ainakin kuvittelen niin) luonnonmukaiseen hiusten hoitoon.

Nykyään pesen flown shamppoopaloilla pari kertaa kuussa ja muuten lähinnä kuumalla vedellä ja huuhdon omenaviinietikalla. Joskus teen tota pellavansiemengeeliä, ohjeena itellä, että vettä 1 osa siemeniä ja kolme osaa vettä. Eli esim. 1/2 dl siemiä ja 2 dl vettä. En kato kellosta aikaa, vaan sekottelen geeliä sen verran, että on vielä juoksevaa, että menee läviköstä läpi. Ja puristelen sitä usein vaan latvoihin. Joskus jätän geelin oikein vetiseksi ja teen sillä viimesen "huuhtelun" suihkussa, jolloin se tietty levittyy koko päähän. Hunajaa kun lisää TILKAN(joskus lorahti liikaa ja tuli aikamoista liisteriä), se lisää pitoa  :ts Ja varmaan kosteuttaakin
Ite en enää pysty laittaa mitään synteettisiä aineita hiuksiin ihan vaan siksi, että ne menee niin huonoon kuntoon. Ja yritän pitää hiusten hoidon mahd yksinkertaisena,koska asun maassa, jossa paikallisissa on ihanat kiharat mutta suurin osa suoristaa ne kemialisesti eli me, jotka tykätään kiharasta ollaan niin harvinaisuus, että kiharan korostamiseen ei tahdo löytyä tuotteita  :-\ Mutta hyvä näin  :D
Ai niin, on mulla olemassa vielä jotain shea moisturen Style Milkkiä, jota kyllä suosittelen myös. Monet Shea Moisturen tuotteet tuntuu liian tujuilta pohjolaiseen päähän, mutta tuo on kivan kevyttä ja tuo mulle ainakin kivaa kiiltoa ja tuoksuu ihanalta :) Tosin taitaa olla Suomessa aika kallista, en tiiä saisko jenkeistä iherbistä tai sitten targetista tilattua Suomeen asti. Mutta sitä kans puristelen tukkaan tippasen vähän joka puolelle silloin kun muistan.

Joku kyseli satiiniyömyssystä. Ite tilasin omani amazonista. Maksoi muistaakseni n.6 euroa :) Hassultahan se näyttää, mutta pysyy tukka pikkusen paremmin ojennuksessa seuraavaan päivään.

Myös öljyt on kovassa käytössä. Kookosöljy semmoseen kovempaan läträämiseen, saatan jättää päähän pariksi päiväksi lisäillen aina kun on imeytynyt ja kun oon oikeen lätränny, pesen shamppoopalalla tukan. Argan öljy on hyvää pörhön silottajaksi ja takkujen selvittäjäksi kuivassa kärsineessä latvassa.
Enkä voi olla mainitisematta vielä sheavoita! Sitä laitan aina tuomaan kiharaa esiin. Jopa vaikka olisin harjannu jostain syystä kiharat auki, sheavoilla niitä saa puristettua laineiksi ja jopa erotelluisksi kiharoiksi. Mahtava aine ja riittoisa!  :T
« Viimeksi muokattu: 26.01.16 - klo:22:17 kirjoittanut sofiiia »

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #537 : 27.01.16 - klo:20:49 »
^Pitääkin joskus kokeilla tota vetisempää pellavansiemengeeliä hiusten huuhteluun. Varmaan ensi kesänä sitten kun lomalla päästän kiharat taas valloilleen.

Omatekemän pellavansiemengeelin ongelmana on mun mielestä sen hankala levitettävyys. Se on sellasta kamaa että se "karkaa" käsien välistä ja jotenkin hankala levittää tasaisesti. Olis niin paljon kätevämpää jos sen saisi jotenkin vaikka ihan suihkemuotoon että vois vaan suihkia sitä koko päähän.

Devan Ultra defining geeli osoittautui pettymykseksi. Ei se nyt ihan huonoa ole, mutta tykkäsin siitä kevyemmästä (oisko sen nimi nykyään light defining gel...) enemmän mitä mulla oli joskus aiemmin.

Poissa sofiiia

• Haiven
  • *
« Vastaus #538 : 11.02.16 - klo:15:11 »
^^Ite jos jätän geelin paksummaksi, niin hieron sitä ensin kämmenten välissä pienen määrän ja sitten laitan pikkuhiljaa hiuksiin. Isompaa määrää ei tosiaan saa laitettua ilman, että joutuu lattiaa luuttuamaan jälkikäteen.  :P
Olen tehnyt geeliä myös liottamalla pellavansiemeniä lämpimässä vedessä yön yli. Silloin lukemani mukaan kaikki vitaminiit ym säilyvät paremmin, mutta geelistä tulee väkisin aika vetistä ja täytyy melkeen kaataa suihkussa.

Lisäisin vielä, että olen lukenut ohjeistuksia, että hiusten pitää "uida" geelissä ja että sitä menee todella runsaasti, mutta itse laitan sitä kyllä runsaasti, mutta hiukseni eivät missään tapauksessa ole geelistä läpimärät. Joskus aluksi tein niin ja hiuksista tuli kovat korput, toki pehmenivät puristelemalla, mutta kiharasta tulee rumaa ja klimppistä. Laitan mielummin geeliä vähän vähemmän ja pääasiassa hiusten pituuksiin, jonne laineet haluan :)
« Viimeksi muokattu: 11.02.16 - klo:19:13 kirjoittanut sofiiia »

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #539 : 16.04.16 - klo:12:14 »
Hei kiharapäät, onko joku kokeillut Cutrin Chooz Soft Curl Definer kiharanvirkistäjää?