Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277712 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #570 : 23.01.17 - klo:06:44 »
Aargh, nuo hajusteet ovat kyllä niin ärsyttäviä!

Ouidadin geeli on osoittautunut ihan miellyttäväksi, osittain juuri neutraalin tuoksun takia. Eihän tuo hajusteeton ole, mutta tuoksu ei herätä mitään tunteita, ei ole turhan voimakas - ja sitäpaitsi tuntuu haihtuvan hiuksesta.

Väriasiat ovat taas tässä kiharapäässä kunnossa. Sille en oikein voi mitään, että hapetteella käsitellyt osiot vetävät hieman liikaa keltaiseen. Käsitellyimmät latvat imevät violettitaittoa hyvin, mutta tyven lähellä on osio, johon taitto tarttuu aika huonosti. Eipä voi mitään  :D .
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #571 : 23.01.17 - klo:17:11 »
Mintsi, raportoithan sitten miten tuotteet toimii.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #572 : 01.02.17 - klo:16:16 »
Muutama viikko on kokeiluita takana ja alkaa muutamasta tuotteesta muodostua mielipide.

KC Knot Today on jätettävänä hoitiksena ihan jees. Ei siis mikään maata mullistava, mutta kyllä tuon loppuun käyttää. Parissa viime pesussa käsi on kuitenkin tarttunut YR:n jätettävään hoitoaineeseen, joka oli hukassa muutaman kuukauden. Se vaan tuntuu paremmalta hiuksissa kuin Knot Today. Eiköhän tuo Knot Today tule kuitenkin käytettyä loppuun kuitenkin. YR kyllä latistaa kiharoita enemmän kuin Knot Today.

Olen tietoisesti käyttänyt Knot Todayn jälkeen KCCC:tä ja Beautiful Curlsin Defining Gel vuorotellen, että pystyisin vertailemaan niitä. KCCC jättää hiuksiin huomattavasti enemmän tuotetuntua kuin DG ja ensimmäisenä päivänä KCCC:llä ryhditetyt kiharat erottuvat paremmin. Toisena päivänä KCCC kihara tarvitsee enemmän virkistelyä kuin DG. Lisäksi KCCC:n jälkeen hiuksista tulee toisena tai kolmantena päivänä todella sähköiset, mitä DG:n kanssa ei tapahdu. KCCC on vielä kokeilematta tuon YR:n hoitoaineen kanssa. Sen luulisi hillitsevän ainakin tuota sähköisyyttä.

DG on melko juoksevaa. Jossain sitä kuvattiin vanukasmaiseksi, mutta ainakin tuo minun omani on huomattavasti juoksevampaa. Juoksevuus tekee siitä hieman hankalamman käsitellä kuin KCCC. Tosin tuubi on ehdottomasti miellyttävämpi pakkaustapa kuin KCCC:n purkki. KCCC on kuitenkin helpompi levittää hiuksiin sen jämäkämmän koostumuksensa vuoksi.

Kiharoiden virkistämiseen olen käyttänyt Tresemmen (un)done suolasuiketta ja BC:n Reviving Tonicia. Näistä kahdesta Reviving Tonic on ehdottomasti parempi. Se antaa pienen pidon ja korostaa kiharaa erittäin mukavasti. Miinusta tulee isosta pullosta, jota on hankala käyttää. Kun vaihdoin pienempään suihkupulloon, voi tämänkin ongelman poistaa päiväjärjestyksestä. Toisaalta iso pullo laskee litrahintaa.

Vielä on kokeilematta BC:n Activating Cream. Se tuli vääränä tuotteena, enkä sen takia ole vielä innostunut ottamaan sitä kokeiluun, mutta kyllä sekin tulee varmasti kokeiltua. Nyt haluan kuitenkin kokeilla ainakin yhdistelmän YR:n jätettävä ja KCCC.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #573 : 01.02.17 - klo:19:22 »
^En kans yhtään tykännyt tuosta KCCC:n pakkauksesta ja lusikoin joskus geelit purkista pieneen matkakokoiseen pulloon josta geelin sai sitten puristamalla ulos.

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #574 : 07.02.17 - klo:17:25 »
Nyt on pakko tulla hehkuttamaan. Eilen illalla hiusten pesun jälkeen heitin hiuksiin ensin Knot Todayn ja sen jälkeen BC Activating Creamin. Salaa toivoin, että tuo Activating Cream yhdistäisi KCCC:n ja BC Defining Gelin hyvät puolet. Se kyllä ylitti odotukseni. Se ei tee hiuksista yhtä kuivan sähköisiä kuin KCCC, mutta tukee paremmin kiharoita kuin BCDG. Että hyvä virhe iHerbillä sattui.

Tänään illalla menee sitten kokeiluun Beautiful Curlin shampoo ja jätettävä hoitis. En haluaisi pestä hiuksia näin tiheästi, mutta päivä jauhopölyssä ei oikein anna vaihtoehtoa.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #575 : 08.02.17 - klo:08:26 »
Monenlaisten kokeilujen jälkeen päädyin jälleen tilaaman Kinky-Curlyn Curling Custard ja Knot Today putelit. Ne vaan toimii mulla parhaiten.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 10.07.17 - klo:22:35 »
Kesän tullen mun kiharainnostus on taas herännyt. Ongelmallista mulla on nyt että mulla on selvästi  kahta eri kiharalaatua päässä ja sitä on aika mahdoton saada hyvännäköiseksi. Mun pituudet on niin huonossa kunnossa etteivät jaksa enää kunnolla kihartua, vaan hius on paikoin suoraa ja paikoin loivaa ja epämääräistä lainetta. Tyvestä puskee sitten selvästi kiharampaa hiusta.

Ei auta kuin kasvatella tätä rääkättyä pehkoa ja tulevaisuudessa sitten pikkuhiljaa napsia nuo huonokuntoiset osiot pois (mustasta blondiksi alle puolessa vuodessa teki tehtävänsä ::)). Värinpoistot on nyt mennyttä ja koitan minimoida suoristusraudan käyttöä niin että vapaapäivinä en saa käyttää sitä.

Vapaapäivinää menen siis luonnontilaisella pörrölläni ja on ollut oikeastaan aika hauska kokeilla taas kaikkia kiharatekniikoita ja aineita.

Pellavansiemengeeliä olen täällä joskus kovasti hehkuttanutkin, mutta sen tekeminen on pieni vaiva ja sen koostumus on ällöttävä ja ajatuksena onkin ollut kokeilla sitä ohuempaa pelllavansiemengeeliä. Menin sieltä mistä aita on matalin ja heitin ruokalusikallisen pellavansiemeniä lasilliseen vettä aamulla ja illalla pestessäni hiukset, laitoin lopuksi jätettävän hoitoaineen ja sitten kastelin hiukset kauttaaltaan tällä pellavansiemenvedellä. Sen jälkeen rutistelin kiharoita käsin niin että sain ylimääräiset vedet pois. Rutistelu mikrokuitupyyhkeellä ja sen jälkeen hiuksiin ei saa enää koskea ennen kuin ovat kuivat. Toimi yllättävän hyvin! Vähensi huomattavasti pörröä ja hiuksiin tuli yllättäen jopa kiiltoa. Huonoon kihartumiseen tämä ei auta, mutta siihen nyt ei muutenkaan auttaisi kuin sakset. Vesi kannattaa laittaa nokkapulloon tai vastaavaan josta sen saa helposti annosteltua joka puolelle hiuksiin.

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, vaikka ei edes omistaisi kiharia hiuksia.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #577 : 12.07.17 - klo:09:33 »
^ Kuulostaapa mielenkiintoiselta! Sihtasitko liotetut siemenet siis pois ensin? Ja saako tuota siemenvettä ( :3 ) mennä päänahkaan/onko haittaa? :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 12.07.17 - klo:20:17 »
Siivilöin siemenet lopuksi vedestä pois. Aluksi kokeilin niin että laitoin siemeniä sellaiseen irtoteepalloon ja liotin sillä, mutta tuntui että se siemenen lima jää sinne palloon jumiin niin katsoin paremmaksi antaa siementen huljua vapaana vedessä ja sitten lopuksi vaan siivilöi pois.

Ei ole mitään haittaa vaikka menisi päänahkaan. Joidenkin lähteiden mukaan on ihan suotavaakin laittaa ihoon asti, pitäisi olla hoitavaa tavaraa myös iholle.

Jos kokeilet niin kerro miten toimii sun päähän. Oon ite aika innoissani tästä ;D

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #579 : 13.07.17 - klo:15:32 »
Käytätkö kokonaisia vai rouhittuja siemeniä? Jos rouhittuja, niin jäävätkö ne ihan tavalliseen siivilään vai pitääkö kaataa jonkun kahvin suodattimen läpi? Ja jääkö se lima sitten siihen suodattimeen?

Mun on pitänyt kokeilla tätä jo pitkään, mut en muista ostaa pellavansiemeniä ikinä. En siis ole kokeillut.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 13.07.17 - klo:18:19 »
Käytän kokonaisia siemeniä. En tiedä kuinka hienojakoista rouhe on, mutta voisin kuvitella että se tulee siivilästä läpi? Lima varmaankin jäisi suodatinpussiin, mutta voithan kokeilla mitä tapahtuu?

Mulla on tossa kohta kaksi päivää lionnut vesi odottamassa. En vielä tiedä kippaanko illalla omaan päähän vai uhraanko sopan pitkätukkamiehen päähän. ::)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #581 : 03.08.17 - klo:11:27 »
Pitäisi taas retevöityä kiharan hoitoon, hiukset on nyt aina vaan epämääräisillä laineilla. Ei kunnon kiharaa, eikä suoraa vaan jotain siltä väliltä. Selvästi vaativat aktiivisempaa panostusta että pysyvät kauniimpana.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 13.08.17 - klo:21:37 »
Olen kyttäillyt beautybaysta noita lilan mainitsemia ouidadin tuotteita, mutta ei niitä ole ollut siellä pitkään aikaan. Onkohan niitä enää edes tulossa varastoon? Shea Moistureakin beautybay myi jossain vaiheessa mutta niitäkään ei ole näkynyt, tosin lookfantasticilta ja feeluniquesta saa jotain.

Tilasin devacurlin light defining gelin kun luin näitä viestejä taaksepäin ja aikoinaan kovasti tykkäsin siitä. Tykkään siitä edelleen ja omille hiuksilleni se on parempi kuin saman sarjan ultra defining gel. Tuoksu on raikas ja koostumus ei lähmää yhtään jos ei ihan hirmuisesti läträä (mutta saa sitä ihan tuntuvasti laittaa, niin että kaikki hiukset varmasti tulee kuorrutettua sillä).

Samalla tilasin devacurlin wavemakerin. En oikein vielä tiedä mitä mieltä olen tuotteesta. Devan tutorialissa sitä puristellaan vain pestyihin hiuksiin ja annetaan kuivua, mutta yksistään ei riitä minulla pitämään pörröä kurissa. Vähensi pörröä kyllä, mutta ei tarpeeksi vaan pakko laittaa päälle geeli. Voisin kuvitella että vähän vähemmän pörröisessä hiuslaadussa voisi toimia yksistäänkin aika hyvin. Tuon kanssa saa aikaiseksi lähmää jos annostelee liikaa. Tuoksu on tässäkin tosi hyvä ja raikas, jatkan kokeiluja tämän kanssa.

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #583 : 27.08.17 - klo:11:09 »
Tilasin muutamia kiharatuotteita netistä. Mun hiukset kihartuu (/laineilee) jonkun verran, mutta ei jaksa pysyä kiharalla ilman apua. Hiuslaatu on aika hieno (fine), pörröä ei oikeastaan tule tai se laskeutuu melko nopeasti, eikä hiukset ole yhtään karheat. Päältä kihartuu enemmän, alimmat hiukset on lähes suorat. Plussaa, jos tuote auttaa hiuksia kihartumaan. Shampoo ja hoitoaine tällä hetkellä Body shopilta, rainforest balance ja rainforest radiance.

Jessicurl in rocking ringlets on positiivinen yllätys. Ajattelin sen olevan liian raskasta mun hiuksille, mutta tää toimii nyt ainakin ekalla kerralla hyvin. Halusin kokeilla nimenomaan tätä, koska pellavansiemengeeli on toiminut hyvin, vaikka pitoa sais olla enemmänkin. Käytännössä sen keittely vaan tuntuu työläältä. Toisaalta postikulut kirpaisee, että en oikein tiedä, mitä teen, jos oikeasti tykästyn tähän :D

Kuvassa on aamu. Pesin hiukset illalla, laitoin rocking ringlets iä märkiin hiuksiin, puristelin mikrokuitupyyhkeeseen ja käytin diffuuseria. Nukkumaanmennessä hiukset oli kuitenkin vielä kosteat. Aamulla kostutin niitä vedellä ja puristelin. Saa nähdä, miten nämä pysyy, mutta so far so good.

Tilasin myös joitain devacurlin tuotteita, ainakin wave makerin ja jonkun geelin, en muista enää. Raportoin taas tänne kun on jotain raportoitavaa.

Edit. Kuva on aika leveä, liu'uttakaa sivulle niin näkyy paremmin

Edit. 2

En oikeastaan tiedä, mitä teen, mutta jos tämä toimisi paremmin :D

Edit. 3
Nyt tuosta ylemmästä linkistä aukeaa ainakin mulle se kuva

Toimimattomat kuva ja linkit poistettu. - ellen

Edit. 4
Voi pöh, mä en yhtään tiedä, mitä teen väärin kun ne linkit ei toimi.

Edit. 5
kohta luovutan

« Viimeksi muokattu: 28.08.17 - klo:23:23 kirjoittanut tupuna »

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 27.08.17 - klo:19:29 »
^ Kuva ei näy ja haluaisin nähdä :P
Edit: Mistä tilasit jessicurlia?