Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277841 kertaa)

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #585 : 27.08.17 - klo:23:02 »
Minä yritän ylittää rajan taipuisasta enemmän kihartuvan suuntaan. Curly girl merhod ollut käytössä kuukauden, eli ei sulfaatteja, silikoneja eikä hiusten harjausta. Ero on iso; hiukset ovat tuuheammat ja kivalla tavalla sekaisin, pesuvliäli on pidentynyt ja kiharaakin vaihtevasti tulee esiin. Nyt harkitsen, malttaisinko leikata ainakin reilusti kuivia latvoja pois ja ehkä jopa kerroksia hiuksiin, jotta keveämpinä ja terveempinä jaksaisivat kihartua enemmän. Nyt yltävät jonkin verran yli olkapäiden ja monenlaista vaalennus- ja värinhaalistusoperaatiota ollut hiuksia vuoden aikana kuivattamassa.

Curly girl metodiin sopiva helposti kampaamoista löytyvä tuote tai markettigeeli on etsinnässä. En käytä siis silikonia eikä denatoitua alkoholia sisältäviä, lisäksi vältän parabeeneja. Suositelkaa, jos nuo kriteerit täyttävä kiharan puristeluun sopiva tuote on tiedossa.  :)

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #586 : 28.08.17 - klo:10:52 »
Mitä kummaa, kyllä se eilen näkyi silloin kun olin laittanut sen.

Jessicurlin tilasin jenkkien amazonista, myyjä oli eHealth.

Ananas: itsekin haen curly girl hyväksyttyä muotoilutuotetta (käytän sulfaatitonta shampoota), ja ainakin oman kokemuksen perusteella niiden löytäminen Euroopasta ei ole ihan helppoa. Aubrey organics lla on muistaakseni jotain chian siemeniin liittyvää, mutta en ole kokeillut. Ja Helsingissä toimii Natural beauty shop Finland, siellä on jotain Shea moisturen tuotteita ainakin. Itse en ole niitäkään kokeillut, vähän pelkään, että ovat liian raskaita tälle kuontalolle. Kerrothan täällä jos löydät jonkin, joka toimii :)

Edit.
Jatkan tähän vielä, että kostutettuna ja puristeltuna hiukset kihartuu kauniisti myös nyt toisena päivänä, mutta kiharat eivät pysyneet eilenkään. Kiharammat osiot tietysti paremmin kuin suoremmat, mutta haaveilen vielä siitä, että olisi edes suurin piirtein tasaisesti kitaraa joka puolella. Voi tosin olla liikaa pyydetty.
« Viimeksi muokattu: 28.08.17 - klo:12:26 kirjoittanut tupuna »

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #587 : 28.08.17 - klo:20:01 »
Lainaus käyttäjältä: tupuna link=topic=1665.msg1037859#msg1037859
[b
Ananas:[/b] itsekin haen curly girl hyväksyttyä muotoilutuotetta (käytän sulfaatitonta shampoota), ja ainakin oman kokemuksen perusteella niiden löytäminen Euroopasta ei ole ihan helppoa. Aubrey organics lla on muistaakseni jotain chian siemeniin liittyvää, mutta en ole kokeillut. Ja Helsingissä toimii Natural beauty shop Finland, siellä on jotain Shea moisturen tuotteita ainakin. Itse en ole niitäkään kokeillut, vähän pelkään, että ovat liian raskaita tälle kuontalolle. Kerrothan täällä jos löydät jonkin, joka toimii.

No niin näkyy. Selasin hiusgeelien incit CosmEthics-sovelluksella, siis ne mitkä sieltä löytyi. Sen mukaan Dermosililla ollut monta vuotta sitten tuote, joka olisi voinut sopia, mutta ei tietenkään ole nykyään valikoimissa. Muuten kaikki tavalla tai toisella sopimattomia. Geelit ovat olleet minulle vuosien varrella vähiten kiinnostava hiustuote-ryhmä, enkä olisi arvannut, että on näin hankalaa löytää hyvää.

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #588 : 29.08.17 - klo:21:43 »
Pesin hiukset tänään devacurlin low-poo delight lla, hoitoaineena one conditioner delight. En laittanut muotoilutuotetta ollenkaan. Mun hiuksille sopii tosi hyvin, hiukset kihartuu ja on pysynytkin tämän pari tuntia aika hyvin, pörröä tosin on tavallista enemmän. Ei tosin ihme, jos muutenkin kihartuu paremmin.

Uusien kuvien kanssa en jaksa enää säätää, ilmeisesti photobucket n ilmaisversiossa ei ole enää ollenkaan mahdollista jakaa kuvia kolmannelle osapuolelle. Tuo yksi kuva pysyy täällä vajaan kuukauden, kunnes kokeiluaika loppuu image shack llä. Että ihailkaa nyt vielä kun voitte :D

Edit. Kunpa osaisin laittaa kaiken kerralla

Tuoksu on raikas ja miellyttävä, eikä juurikaan jää hiuksiin. Mulla on aika herkkä nenä, ja kyllä ne vähän haistaa, jos oikein haistelee hiuksia. Shampoo vaahtoaa vähän, mutta riittävästi, hiuksiin levittäminen oli helppoa.
« Viimeksi muokattu: 30.08.17 - klo:10:11 kirjoittanut tupuna »

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #589 : 30.08.17 - klo:20:31 »
^Nyt näkyy kuva :)

Jos oot tykännyt tosta Jessicurlin rockin ringletistä mutta pito ei riitä, niin muistaakseni Jessicurlin Confident Coils oli suunnattu niille ketkä tykkää RR:stä mutta tarvitsee vahvempaa pitoa.  Confident coils ei tosin tainnut olla pellavansiemenpohjainen.

Oon nyt useampaan otteeseen kokeillut devan wavemakeria ja siihen päälle light defining geeliä, mutta jotenkin ne aineet yhdessä saa mun latvat tuntumaan tosi kuivankarheilta. Tai no, mun latvathan ON kuivankarheet, mutta noi oikein korostaa sitä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #590 : 05.09.17 - klo:13:56 »
Kiitos vinkistä :)

Omissa hiuksissani wave maker toimi aika kivasti ainakin ensimmäisellä kerralla, hiukset olivat tuuheamman oloiset ja laineet /kiharat muodostui hyvin. Tuoksu on miellyttävän raikas ja jää vähän hiuksiin, mutta sitä ei huomaa, jos ei erityisesti haistele hiuksia. Ylimääräistä pörröä ei ollut juurikaan, mutta eipä mun hiukset muutenkaan kovin paljon pörröönny.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #591 : 05.09.17 - klo:16:01 »
Curly girl metodiin sopiva helposti kampaamoista löytyvä tuote tai markettigeeli on etsinnässä. En käytä siis silikonia eikä denatoitua alkoholia sisältäviä, lisäksi vältän parabeeneja. Suositelkaa, jos nuo kriteerit täyttävä kiharan puristeluun sopiva tuote on tiedossa.  :)

Oletko testannut, toimiiko sinulla aloe vera -geeli? Noista voisi löytyä kuvaukseen sopiva tuote.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #592 : 06.09.17 - klo:03:37 »
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ketju. Mulla on luonnonkiharaa, joka tulee esille sopivien tuotteiden kanssa ja kun hiukset ovat tarpeeksi lyhyet. Pesen usein illalla pään ja vaikka on sopivat tuotteet (luulisin) ja menen nukkumaan vasta hiusten kuivuttua, aamulla kiharat ovat muisto vain ja tukka valuu suorana pitkin päätä. Vapaapäivinä (eli harvoin) ja iltavuoroaamuina, kun on hiustenpesulle tarvetta, otankin ilon irti ja nautin kun kerrankin on kivat kikkurat  :).   
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #593 : 06.09.17 - klo:19:07 »
^Mitäs jos kokeilisit yön yli ploppausta?

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #594 : 06.09.17 - klo:21:00 »

Oletko testannut, toimiiko sinulla aloe vera -geeli? Noista voisi löytyä kuvaukseen sopiva tuote.

Kiitos vinkistä! Ostoslistalla on, vielä en ole kokeillut. Samoin pellavansiemengeeli, mistä aiemmin ketjussa on ollut puhetta, pitäisi testata, vaikka ajatus on jotenkin erikoinen.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #595 : 06.09.17 - klo:23:11 »
^^Muistelen, että ploppauksessa käytettiin t-paitaa, en nyt jaksa alkaa tarkistamaan? Mulla on mikrokuituinen turbaani, jota olen välillä pitänyt, mutta tukka kuivuu siinä aika huonosti ja vähän epäilisin, että kun mulla on kuitenkin sen verran lyhyt tukka (pisimmät hiukset leuan tasolle), niin tuo ploppaus ei välttämättä toimi, ainakaan tuohon turbaaniin en saa kovin ilmavasti ja sekaisin hiuksia aseteltua.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #596 : 07.09.17 - klo:22:36 »
^Tässä pikaisesti googlattu video, itse ploppaus tapahtuu minuutin kohdalla. Jotkut, kuten tuo tyttö tolla videolla laittaa plopin illalla ennen nukkumaan menoa märkiin hiuksiin ja aamulla hiukset ovat vielä vähän kosteat kun ploppi avataan. Loput kosteudet saa aamulla ilmakuivua.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #597 : 08.09.17 - klo:02:04 »
Hei kiitos videosta, avautui asia nyt hyvin  :ts

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #598 : 14.09.17 - klo:20:51 »
Päivitellääs vähän tuotekokemuksia.

Shea Moisture coconut & hibiscus curl & style milk Olen käyttänyt tätä jätettävänä kosteisiin hiuksiin. Tuote on tosi paksua jankkia, vaikea saada ulos pullosta. Ei mikään ihmeellinen. En huomaa että tämä auttaisi mihinkään, mutta ei tästä haittaakaan ole ollut. Yksistään ei vähennä mun pörröä yhtään. Käytän loppuun, mutta en ostaisi uudestaan. Pullo tulee kyllä kestämään pienen ikuisuuden joten taidan jossain vaiheessa kokeilla tätä poishuuhdeltavana hoitoaineena.

Shea moisture coconut & hibiscus curl enchanting smoothie Haluaisin niin että tämä olisi toiminut. Tuoksu on ehkä herkullisimpia tuoksuja mitä hiustuotteissa on koskaan ollut. En osaa kuvailla tuoksua, mutta kookos se ei ole. Koostumus ei ole niin paksua kuin tuossa style & milkissä. Purkki on tässä tosi huono. Tuote on pakattu kannelliseen purkkiin, vähän niinkuin hiusnaamiot. Tästä syystä aina kun tuotetta käyttää, kansi täytyy avata ja purkissa oleva tuote vähän kuivuu muodostaen näin kuivuneita raemaisia kokkareita jotka eivät levity hiuksessa hyvin vaan jää vähän niinkuin valkoisiksi rannuiksi hiuksiin. Ongelmaa tuskin tulisi jos tuo olisi pakattu tuubiin.

Tuubikaan ei tosin tätä tuotetta pelastaisi, tällä tulee ihan uskomaton lähmäletti hiukankaan reilummalla annostuksella. Ja reilummalla annostuksella tarkoitan yli herneen kokoista nokaretta. Tuota suurempi annostus saa hiukset näyttämään uskomattoman rasvaisilta ja tuntumaan myös erittäin tahmeilta. Ei toimi omaan hentoon kiharaan, mutta ei myöskään miehen paksuihin, karheisiin kiharoihin. Lopputulos on molemmilla sama lähmä. Kun annostus täytyy pitää niin pienenä, tämä ei voi enää oikein edes toimia siinä mihin tämä on tarkoitettu

Ainoa missä tämä toimii, on jos suoristan hiukset raudalla niin latvoihin tätä voi hipaista tosi pienen määrän, jolloin tuotteen lähmäisyys saa mun harottavat latvat näyttämään siedettäviltä.  En mitenkään ymmärrä miten tämä voi kenelläkään toimia ja millä annostuksella. On kuitenkin suhteellisen hypetetty tuote. Käyttelen tätä ihan puhtaasti tuoksun takia, muuten olisin laittanut jo kiertoon.

Tällä tuotelinjalla on olemassa hiuksiin suihkutettava conditioning hair fragrance, jos se tuoksuu samalle kun toi smoothie niin haluan sen ehdottomasti. Tuo milk ja smoothie tuoksuvat kuitenkin erilaisille, joten en yhtään tiedä tuon suihkeen hajusta.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #599 : 12.11.17 - klo:00:22 »
Mä otan taas jälleen kerran kiharanetsinnän projektiksi. Oon kirjoitellut tähän ketjuun paristi aiemminkin, mutta projekti on aina jäänyt kesken, kun oman värin kasvatus on mennyt ykkösprioriteetilla. Mulla on ongelmana ihmeellinen hiuslaatu. Mun hiuslaatu on sellainen aina hieman pörröisen näköinen karhea ja kuiva. Hiukset ovat samaan aikaan kuitenkin jotenkin todella veltot. Mikäli nostan yhden hiuksen erilleen päästäni, niin se on laineikas/kihara, mutta yleisilme on kuitenkin sellainen sotkuisenkarhea suorahko, kun ne kihartuvat hiukset ovat jotenkin takertuneet lomittain pörröiseksi hiuslaataksi.

En tiedä tuleeko tästä projektista mitään, mutta lähden taistoon hankkimalla todella kosteuttavat pesu- ja hoitotuotteet. Nyt luen taas tämän ketjun kokonaan läpi ja yritän selvittää millaisia muotoilutuotteita tarvitsen tähän tueksi. Kesällä veltto hius lätsähti hikisen kypärän alla muhiessaan helposti, minkä seurauksena sorruin rääkkäämään hiuksiani päivittäisellä pesulla ja hoitoaineettomuudella. Lopputuloksena suora ja kuluneen näköinen tukka. Otin normaalit hoitorutiinit käyttöön ja hiukset ovat taas normaalin pörröisessä lookissa, eli kosteutus tuntuu purevan hiuksiini hyvin. En tiedä saanko koskaan mitään kiharaa kunnolla esille, mutta onpahan palkintona sitten hyväkuntoinen suora tukka, jos ei muuta. :)