Kirjoittaja Aihe: Kiharapäiden oma ketju  (Luettu 277883 kertaa)

Poissa Opossumi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kiharapäiden oma ketju
« Vastaus #60 : 28.11.06 - klo:21:45 »
Onko kellään kiharapäällä kokemuksia Cutrinin Aromagic Cherry-Passion-hoitoaineesta. Nimensä perusteella vois ainakin tuoksua hyvältä.

Mutta onko sillä positiivista vaikutusta  kiharoihin, kosteuttaako ja saako kiharoista "eloisamman" näköiset?
Tukka: Karhea ja melko kuiva luonnonkihara, värjäämätön, vyötäröpituus saavutettu, kasvatus jatkuu.
Luokitus: 2cCii, kuvia hiuksista hiuslaatuketjussa s.10.

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #61 : 12.12.06 - klo:10:42 »
Onko kellään kiharapäällä kokemuksia Cutrinin Aromagic Cherry-Passion-hoitoaineesta. Nimensä perusteella vois ainakin tuoksua hyvältä.

Mutta onko sillä positiivista vaikutusta  kiharoihin, kosteuttaako ja saako kiharoista "eloisamman" näköiset?

Olen testaillut Cutrinin Aromagic kookos ja kirsikka shampoita ja hoitoaineita, en tykännyt yhtään. Shampoot ei pesseet kunnolla (rasvaiseksi jäi päänahka osittain) ja lätsäyttivät ihan täysin, latva hiuksista tuli lisäksi sellaista "höttöä", etten saanut niitä asettumaan mitenkään. Muistaakseni hoitoaineetkin olivat samanlaisia. Eivät ainakaan minulle sopineet :-\
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7

Poissa Opossumi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #62 : 12.12.06 - klo:20:28 »
^ Juu, ostin juuri ja testasinkin. Tuoksu on aivan ihana, mutta tehosta en osaa sanoa. Ei tää Cherry-Passion-hoitoaine mielestäni ihmeitä tee. Ihan kuin mikä tahansa keskiverto markettihoitis, vaikka "kanpaamotuote" onkin.
Tukka: Karhea ja melko kuiva luonnonkihara, värjäämätön, vyötäröpituus saavutettu, kasvatus jatkuu.
Luokitus: 2cCii, kuvia hiuksista hiuslaatuketjussa s.10.

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #63 : 24.12.06 - klo:13:39 »
Nyt ottaa vähän päähän. Leikkasin vähän lyhyehköt hiukset, päältä lyhyemmat[eivät mene ponnarille] ja alta pidemmät. Noh, tuossa alemmassa linkissä on muutama kuva näistä hiuksista[Suoristetut kylläkin. ._.]

http://irc-galleria.net/view.php?nick=dear_loser

Pidän näistä kyllä, mutta nyt on tullut rutiiniksi pesun jälkeen muotovaahto[runsaasti], ja ehkä jotain [muotoilu]geeliä, koska nämä ovat niin kuivat ja tahtoisin ettei ne hapsota niin paljon. ._. Kyllähän näiden kanssa elää, mutta nyt mieleeni on tullut että onko ihmisillä mitään hienoa kampauksia tällaisille hiuksille?

Ja myöskin, suoristelin pari kesää sitten näitä todella paljon mutta sitten lopetin, kun alkoivat olla todella kuivat. Noh, aloitin sen uudestaan ja nyt on pakko pitää taukoa kun hiukset on todella pahan tuntuiset. Onko mitään neuvoja, mitä kannattaisi tehdä että näitä voisi suoristella/föönätä ja silti nämä säilyttäisivät kosteutensa? Jotain tehohoitoja tms..?
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #64 : 27.12.06 - klo:17:00 »
Joo, kosteutusta,kosteutusta ja kosteutusta.

Eli shampoo,hoitis ja tehis kaikki kosteuttavia vaan.
Ennen muotoilua tarvitset jonkun kuumuudelta suojaavan muotoilutuotteen, itselläni toimivat parhaiten voidemaiset.
Esim. Tigin Smooth&Shine silottaa, suojaa lämpökäsittelyn haitoilta ja antaa kiiltoa.
 Tossa alhaalla näkyy, mitkä tuotteet sopivat mun kuiville ja kiharille hiuksille, jotkut voisi sopia sullekin.

Poissa babei

• HAIRahtanut
« Vastaus #65 : 30.12.06 - klo:16:55 »
Onko kukaan kokeillut niitä uusia Redkenin kiharatuotteita? Esim. Fresh curls sarjaan tulleita suihketta ja voidetta? Tai Redkenin Ringletiä tai Crystal Curlsia?
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #66 : 30.12.06 - klo:19:24 »
Nyt ottaa vähän päähän. Leikkasin vähän lyhyehköt hiukset, päältä lyhyemmat[eivät mene ponnarille] ja alta pidemmät. Noh, tuossa alemmassa linkissä on muutama kuva näistä hiuksista[Suoristetut kylläkin. ._.]

http://irc-galleria.net/view.php?nick=dear_loser

Pidän näistä kyllä, mutta nyt on tullut rutiiniksi pesun jälkeen muotovaahto[runsaasti], ja ehkä jotain [muotoilu]geeliä, koska nämä ovat niin kuivat ja tahtoisin ettei ne hapsota niin paljon. ._. Kyllähän näiden kanssa elää, mutta nyt mieleeni on tullut että onko ihmisillä mitään hienoa kampauksia tällaisille hiuksille?

Ja myöskin, suoristelin pari kesää sitten näitä todella paljon mutta sitten lopetin, kun alkoivat olla todella kuivat. Noh, aloitin sen uudestaan ja nyt on pakko pitää taukoa kun hiukset on todella pahan tuntuiset. Onko mitään neuvoja, mitä kannattaisi tehdä että näitä voisi suoristella/föönätä ja silti nämä säilyttäisivät kosteutensa? Jotain tehohoitoja tms..?

Itse suoristelin hiuksiani (kun olivat vielä  lyhyet) isoilla samettirullilla. Pesun jälkeen laitoin muotovaahtoa kosteisiin hiuksiin ja sen jälkeen samettipapiljotit päähän. Hiusten kuivuttua otin papiljotit pois ja muotoilin halutulla tavalla.
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #67 : 01.03.07 - klo:17:24 »
Kyllästyin suoristamaan hiuksiani vähän aikaa sitten ja aloin kihartaa kosteita hiuksia luonnolliseen asentoonsa. Oon samalla kokeillut uusia tuotteita ja huomasin kuinka erilaiset kiharat mulle tulee esim. rekun ja kosteuttavan käytön jälkeen. Rekun jälkeen tulee helposti sellaiset jämäkät, kikkarammat kiharat. Kosteutuksen jälkeen kiharat ovat melko löysät, eikä niihin välttämättä saa kunnollista kikkaraa aikaiseksi.

Olisin luullut kosteuttavan hoidon jälkeen tulevan kikkarammat hiukset, mutta tuntuu, että kosteuttava hoitis painaa kiharaa paljon. Tietty rekun jälkeen hiukset ovat muutenkin jämäkät, mutta että kikkaratkin on jämäkät  :o Taidan puhua aika itsestäänselvyyksistä kiharapäille, mutta uudesti löytyneelle kikkarapäälle nämä jutut on uusia  ::)

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #68 : 01.03.07 - klo:18:47 »
Mä olen huomannut saman ilmiön kiharoitteni kanssa.
Jos mä käytän tehiksenä esim. pelkkää Joicon Moisturizeria, niin kiharat on jotenkin pehmeämmät ja söhertyvät helpommin.
Jos mä taas käytän Lanzan Moisture treatmentia yksistään tai Moisturizerin kanssa, niin kiharat on napakat ja kestävät paremmin jopa yön nukkumisen.
Silloin kun mun hiukset oli kosteusköyhät, kaikki vähänkin paikkaavat aineet teki mun hiuksista ihan kamalat, mutta nykyään näihin voi ja kannattaakin välillä työntää jo muutakin kuin pelkkiä kosteuttavia aineita.

pärsky

• Vieras
« Vastaus #69 : 14.03.07 - klo:17:09 »
mä käytän tukkaani kaikenlaisia kosteuttavia hoitoja ja shampoita, kun kampaaja valittaa et mun tukka kuivuu. kiharanvirkistäjänä toimii curls rock-suihke tai high hair-muotovaahto (en oo raaskinu ostaa uutta suihketta  ;D). hiukset kuivaan diffuuserilla ja lopuksi rutistelen kiharat kasaa small talkilla + suihkuttelen lakkaa pikkasen. silti tuntuu että mun tukka on nätillä kiharalla vain sillon kun sitä kiinnostaa, eli ehkä kaks kertaa viikossa  :( toivottavasti hiustenleikkuu ja kevääntulo piristyttäis tätä pehkoa, koska oon ite vakaasti sitä mieltä että suoremmat hiukset ei sovi mulle..  :)

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #70 : 14.03.07 - klo:20:19 »
Suositelkaa luonnonkiharaiset jotain shampoota, hoitoainetta ja jätettäväää/kiharanvirkistäjää luonnonkiharalle poikaystävälleni. Sellaita joka saisi oikein kiharat kippuralle. Tuo pehko on todella kuiva ja pörröinen...

Mulle paras shampoo on Mopin hydrating kun antaa sen vaikuttaa vähän aikaa vaahdotuksen jälkeen ;) Hoitiksena menee mikä vaan kunnolla kosteuttava. Ja silarit vaan plussaa ainakin mun tukalle, muuten pörhöttää. Uusin huippu-löytö on L'anzan Healing moisture, tämän jälkeen hiukset pitkään pehmeät  :D Täydellistä jätettävää en ole löytänyt, mutta etsintä jatkuu..
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #71 : 15.03.07 - klo:12:51 »
Oletko Hipsu kokeillut Lanzan Hair repair Leave in protectoria?
Se on ensimmäinen jätettävä hoitis mikä oikeasti toimii mulla. Antaa jämäkkyyttä, kosteutta, kiiltoa- ihana tuote.

Shakira

• Vieras
« Vastaus #72 : 15.03.07 - klo:14:29 »
Minulla on aikalailla samanlaiset kikkarat hiukset kuin Shakiralla ;) Tosi kiharat ja aika pitkät, hyväkuntoisina ovat pysyneet vaikka en mieti pahemmin millä shampoolla pesen..käytän mitä kotona sattuu milloinkin olemaan .. pitäisi kai ettii omalle hiustyypilleni sopivat tuotteet mutta hyväkuntoiset ovat näinkin niin ei se nii välttämätöntä.. ???

Poissa Hipsu

• Tukkaguru
« Vastaus #73 : 15.03.07 - klo:15:06 »
Oletko Hipsu kokeillut Lanzan Hair repair Leave in protectoria?
Se on ensimmäinen jätettävä hoitis mikä oikeasti toimii mulla. Antaa jämäkkyyttä, kosteutta, kiiltoa- ihana tuote.

Pitää kokeilla! En muistaakseni ole tuota vielä koklannutkaan. Kiitos vinkistä! :)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie

pärsky

• Vieras
« Vastaus #74 : 18.03.07 - klo:13:11 »
tamperelaisen kampaamon placen sivuja tutkiskellessa huomasin uuden verkkokaupan http://www.place.st. aika kätevän näköisesti oli samalla sivulla mm. kiharanvirkistäjiä http://www.nettiplace.fi/epages/Nettiplace.axl/?ViewAction=View&ObjectID=5935. mun on ehkä pakko tilata tuolta jotain  ;D